MyDeal - przewodnik dla początkujących sprzedawców

Wraz z rozwojem eCommerce w Australii, coraz więcej kanałów walczy o uwagę sprzedawców. Jednym z kanałów na czele eCommerce w Australii jest MyDeal. Założony w 2011 roku, jest jednym z wiodących marketplace dla domu i ogrodu. Co dokładnie trzeba zrobić, aby rozpocząć sprzedaż tej platformie?

sell_on_mydeal


Czym jest MyDeal?

 

MyDeal to marketplace online skupiający się na sprzedaży detalicznej produktów dla domu i ogrodu. Marka powstała w 2011 roku, w Australii. MyDeal twierdzi, że obecnie oferuje ponad 1 milion produktów lifestylowych w ponad 3500 różnych działach. Marka współpracuje z większością największych sprzedawców detalicznych w Australii, jak również z niezależnymi sprzedawcami. Twierdzi również, że jest najbardziej zaufanym rynkiem w Australii.



mydeal_listings

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Dlaczego powinieneś sprzedawać na MyDeal?

 

  • Ze względu na silną obecność marki na rynku australijskim, sprzedaż na MyDeal przynosi wiele korzyści. Pierwszą z tych korzyści jest fakt, że MyDeal opanował rynek w zakresie sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego i produktów lifestylowych. Platforma jest zdecydowanie najbardziej założona w Australii, jeśli chodzi o sprzedaż w tej niszy. Dlatego też, jako sprzedawca, masz tę przewagę, że większość klientów trafia na MyDeal podczas zakupów online tego rodzaju produktów.

 

  • Kolejną zaletą marketplace jest to, że oferuje on swoim sprzedawcom porady ekspertów w zakresie marketingu, strategii i wykorzystania technologii. Dzięki temu sprzedawcy oszczędzają pieniądze, ponieważ nie muszą już sami zatrudniać ekspertów w dziedzinach, na których się nie znają.

 

  • MyDeal jest również domem dla Australia’s Night Online. To ogólnokrajowe wydarzenie jest przeznaczone wyłącznie dla sprzedawców MyDeal i jest jednym z największych wydarzeń sprzedażowych w Australii. To daje sprzedawcom świetną okazję do przyciągnięcia nowych klientów.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Początki

 

Aby móc sprzedawać na MyDeal, musisz spełniać/zgadzać się na następujące wymagania:

 

  • Zgadzasz się na warunki sprzedawcy i umowę o świadczenie usług 
  • Sprzedajesz w AUD 
  • Sprzedajesz produkty zgodnie z australijskimi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa produktów i konsumentów 
  • Posiadasz własne zapasy magazynowe - osoby trzecie nie mogą być zaangażowane w sprzedaż i realizację dostaw 
  • Dostarczasz na terenie Australii w ciągu maksymalnie 15 dni 
  • Dostawa nie powinna wymagać wyceny frachtu przed wysyłką 
  • Być w stanie odpowiedzieć na zgłoszenia obsługi klienta w ciągu 48 godzin od ich otrzymania 
  • Być w stanie rozwiązać problemy związane z gwarancją i realizacją zamówień w ciągu 10 dni roboczych.

 

Musisz również sprzedawać produkty związane z jednym z następujących działów:

 

  • Meble 
  • Dom i ogród 
  • Urządzenia 
  • Elektronika 
  • Narzędzia i sprzęt 
  • Niemowlęta i dzieci 
  • Zabawki i gry 
  • Sport i rekreacja 
  • Zdrowie i uroda 
  • Odzież i akcesoria 
  • Książki i media 
  • Sztuka i rozrywka 
  • Żywność, napoje i alkohol

 

Wszyscy sprzedawcy, którzy chcą sprzedawać produkty spoza tych kategorii, nie będą mogli sprzedawać na marketplace.

 

Aby rozpocząć sprzedaż na MyDeal, musisz podać następujące dane:

 

  • Twoje imię i nazwisko 
  • Nazwa Twojej firmy 
  • Strona internetowa Twojej firmy 
  • Twój adres e-mail i numer telefonu 
  • Koszyk, którego używasz, na przykład, BigCommerce lub Shopify
  • Szacunkowa liczba ofert, które spodziewasz się mieć 
  • Rodzaj produktu/produktów, które będziesz sprzedawać

 

W rubryce "wiadomość" jest również miejsce na wpisanie wszelkich dodatkowych informacji. Jest to również świetne miejsce, aby zadać wszelkie pytania dotyczące procesu aplikacji.

 

Po wypełnieniu wszystkich danych wystarczy kliknąć "wyślij zapytanie".

 

apply_to_myDeal

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Feed produktowy MyDeal

 

Osoby, które zarządzają sklepem ręcznie poprzez MyDeal Marketplace i nie korzystają z żadnych API do zgłaszania produktów, mogą wprowadzać nowe produkty lub aktualizować istniejące za pomocą funkcji "Aktualizuj lub twórz nowe produkty" na stronie.

 

Aby to zrobić, sprzedawcy muszą utworzyć plik CSV z danymi produktu i zaimportować go do Marketplace. Po pomyślnym zaimportowaniu pliku (bez błędów), wszystkie nowe produkty lub aktualizacje produktów zostaną opublikowane na MyDeal.

 

Ogólnie rzecz biorąc, możesz wystawić swoje produkty na MyDeal na 3 sposoby: poprzez API, poprzez bezpośrednią integrację z kilkoma platformami e-commerce lub poprzez kanały danych.

 

Feedy mogą naprawdę pomóc Ci uzyskać więcej ze swoich ofert na marketplace. Jeśli zdecydujesz się usprawnić swoje oferty na MyDeal, będziesz musiał dodać pewne pola. Należą do nich:

  • Tytuł 
  • Opis 
  • Kategoria produktu 
  • Waluta (ustawiona na AUD) 
  • Cena 
  • Stan magazynowy/ilość 
  • Obraz 
  • URL 
  • GTIN

 

Nie zapominaj, że im więcej danych zamieścisz, tym bardziej pomożesz klientowi podjąć świadomą decyzję, a to pomoże zmniejszyć liczbę zwrotów.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Opłaty i należności

 

Stawki dla sprzedawców MyDeal są całkowicie zależne od kategorii produktu. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje Cię sprzedaż na MyDeal, możesz złożyć wniosek na ich stronie internetowej.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Wskazówki dotyczące optymalizacji list produktów

 

Przeprowadź badania słów kluczowych dla tytułów i opisów

 

Tytuły i opisy to dwa najważniejsze obszary w każdej ofercie. Dlatego trzeba używać właściwych słów kluczowych, aby przyciągnąć uwagę właściwych klientów. Robiąc badania słów kluczowych, można upewnić się, że pojawiają się dla wszystkich najbardziej istotnych zapytań w wyszukiwarce.

 

Użyj idealnego zestawu obrazów

 

Większość marketplace ma już wymagania dotyczące obrazów, które mogą Cię ograniczać. Możesz jednak spróbować zaprezentować swoje przedmioty pod różnymi kątami. Jeśli sprzedajesz pewne produkty, możesz nawet spróbować pokazać je za pomocą obrazów lifestylowych. To może pomóc klientom zrozumieć, jak produkt wygląda w użyciu i może to być dokładnie to, czego potrzebujesz, aby dokonać sprzedaży. 

 

Wyłączenie produktów

 

Sekretem do zwiększenia ROI jest mądrzejsze reklamowanie, a czasami oznacza to wyłączenie produktów. Rozważ pominięcie niektórych produktów sezonowych (np. letnia sukienka w okresie zimowym), tych, których nie ma w magazynie, lub tych o niskiej marży zysku. Czy naprawdę przyniosą więcej dochodów niż to, co kosztuje Cię reklamowanie ich?

Jeśli nie, wyklucz je ze swoich kanałów danych. W ten sposób Twój ROI będzie rósł w sposób naturalny.

 

Zadbaj oj właściwą kategorię produktu

 

MyDeal oferuje predefiniowaną listę dostępnych kategorii produktów. Wybierając kategorię dla swoich produktów pamiętaj o dwóch rzeczach:

  • utrzymywać ją w jak najaktualniejszym stanie
    Im bardziej trafna kategoria, tym większe szanse na dokonanie sprzedaży. W DataFeedWatch możesz łatwo ustawić reguły kategoryzacji dla grup produktów lub nawet pojedynczych produktów. Na przykład możesz zdecydować, że każdy produkt, który zawiera w nazwie słowo "krzesło" będzie należał do kategorii MyDeal "Meble > Meble jadalniane > Krzesła do jadalni".
  • idź jak najdalej w dół hierarchii
    Na przykład, zamiast zatrzymywać się na "Meble > Meble do sypialni", możesz wejść 2 poziomy głębiej: 

"Meble > Meble do sypialni > Ramy łóżek > Ramy łóżek Queen" W ten sposób upewnisz się, że kupujący szukający bardzo konkretnego produktu (zazwyczaj są na samym końcu swojej podróży kupującego) znajdą i rozważą Twoją ofertę.

 

myDeal_categories

 

Uwzględnij warianty

 

Kupujący mogą szukać konkretnego koloru lub rozmiaru produktu. Jeśli nie uwzględnisz wariantów w swoim wpisie, produkt może nie pojawić się dla określonych wyszukiwań. Równie istotne jest zamieszczenie informacji o dostępności sprzedawanych wariantów w feedzie źródłowym.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


 

Automatyczne umieszczanie produktów na MyDeal z DataFeedWatch

 

Jedną z przeszkód w wielokanałowym prowadzeniu sprzedaży jest wiedza, które pola są wymagane i czy zostały wypełnione nieprawidłowo.

Aby zautomatyzować cały proces na MyDeal spróbuj zintegrować się poprzez DataFeedWatch. W ten sposób możesz łatwo tworzyć reguły i optymalizować swoje oferty za pomocą naszego narzędzia do mapowania. Twoje dane stają się jeszcze bardziej potężne, gdy Twoje oferty wyglądają dokładnie tak, jak chcesz

DataFeedWatch pomaga w tym, dając Ci gotowy szablon z jasno określonymi polami obowiązkowymi. Możesz zacząć od razu za darmo i wypróbować go, aby Twój feed był aktualny i bezproblemowy.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Podsumowanie

 

Jeśli produkty lifestylowe są Twoim obszarem działalności, nie ma lepszego marketplace do wejścia na rynek australijski niż MyDeal. To platforma, której ufają kupujący i sprzedający, czyli idealne miejsce, aby zacząć.

 

Zwiększ sprzedaż eCommerce poprzez ekspansję na nowe kanały


Download

 

Autor Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas