Sprzedaż na Bol.com: Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby zacząć

Jest tak, ponieważ Bol.com jest największą stroną zakupową w Holandii, a jej obrót jest 50 procent większy niż jej najbliższego konkurenta. W Belgii, Bol.com jest trzecim największym sprzedawcą online.

 

Kliknij w link, aby bezpośrednio przejść do konkretnej sekcji: 

Czym jest Bol.com?

Dlaczego powinieneś zacząć sprzedawać na Bol.com?

Jak zacząć na Bol.com

Pliki produktowe

Opłaty i prowizje

Porady optymalizacji dla Bol.com

 

Czym jest Bol.com?

 bol.com

 

Bol.com to internetowy rynek i sklep obsługujący konsumentów w Holandii i Belgii. Oznacza to, że działa w podobny sposób jak Amazon, ponieważ sprzedaje bezpośrednio konsumentom, a także oferuje swoją platformę jako rynek, na którym inni sprzedawcy internetowi mogą wystawiać i sprzedawać produkty.

Produkty dostępne u zewnętrznych sprzedawców detalicznych na Bol.com obejmują zarówno towary nowe, jak i używane. Mają siedzibę w Holandii i ma obroty przekraczające 1 miliard euro. Są częścią grupy firm Royal Ahold Delhaize NV i zdobyli wiele nagród. Niektóre z najnowszych obejmują:

  • Najlepszy sklep online w Holandii w 2015 i 2016
  • Najlepszy sklep internetowy w Belgii w 2015 i 2016

 

Bol.com wystawia około 15 milionów produktów. Kategorie, które oferuje to: 

Książki Muzyka, filmy i gry Komputery i elektronika 
Zabawki i hobby Dzieci Zdrowie i uroda
Biżuteria i akcesoria

Sport i wypoczynek

Biuro i szkoła
Dom i kuchnia Ogród i DIY Art. dla zwierząt

 

Powrót na górę strony


Dlaczego powinieneś zacząć sprzedawać na Bol.com?

Bol.com jest jedną z największych i najczęściej używanych stron internetowych eCommerce w Holandii i Belgii. Sami mówią, że mają osiem milionów klientów, a każdego dnia odwiedzają ich dwa miliony ludzi.

Jest to główna korzyść Bol.com - wielkość i potencjał rynku. 

Ponadto Bol.com oferuje szereg dodatkowych usług, które pomagają handlowcom w pełnej optymalizacji ich ofert, takich jak usługi związane z realizacją zamówień, w których Bol.com zajmuje się wysyłką Twoich produktów.

Możliwe jest także powiązanie konta handlowca Bol.com z wewnętrznym systemem sprzedaży, a także oferuje on usługę partnera, za pomocą której handlowcy mogą uzyskać odpowiedzi na pytania, a także wsparcie i porady.

 

bol.com 2

 

Bol.com prowadzi również program partnerski, który nazywa Bol.com Partner Program. Mówi się, że ma 30 000 podmiotów stowarzyszonych, które promują produkty na swojej stronie internetowej, w tym również wszystkie te, które ty wystawisz jako sprzedawca. Podobnie jak w przypadku wszystkich programów partnerskich, program partnerski w Bol.com rozszerza zasięg zarówno głównej platformy, jak i potencjalnie indywidualnych produktów. Innymi słowy, pomaga znaleźć nabywców sprzedawanych produktów.

 

 bol.com 3

 

Oprócz tego Bol.com oferuje kilka opcji reklamowych, aby zwiększyć widoczność sprzedawanych produktów. Dotyczy to banerów reklamowych i produktów sponsorowanych. Możesz także reklamować się w magazynie internetowym Bol.com, takim jak magazyn Style, magazyn Tech lub Home. Ich łączna liczba czytelników wynosi prawie milion, ale prawdziwą siłą tych publikacji online jest to, że są one skierowane do klientów zainteresowanych Twoimi produktami.

 

Ostateczny produkt reklamowy dostępny na Bol.com to ukierunkowane kampanie mailingowe. Te kampanie wykorzystują dane klientów Bol.com.

 

 bol.com 4

 

Powrót na górę strony


Jak zacząć na Bol.com

 

Przed rozpoczęciem korzystania z Bol.com potrzebujesz holenderskiego lub belgijskiego numeru VAT. Musisz być również zarejestrowany przez co najmniej 10 tygodni w jednej z tych instytucji:

                                                

Po spełnieniu powyższych wymagań możesz przejść przez proces tworzenia konta. Oto główne kroki:

  • Utwórz konto klienta w Bol.com, jeśli go nie masz
  • Zaloguj się na Twoim koncie klienta
  • W menu rozwijanym kliknij Konto sprzedaży
  • Wprowadź swoje dane i dane swojej firmy, akceptując warunki
  • com wyśle następnie wiadomość e-mail, którą należy potwierdzić
  • Platforma wyśle również list na podany adres. Otrzymasz list w ciągu dwóch dni i będzie on zawierał kod weryfikacyjny, który będzie potrzebny do ukończenia procesu rejestracji.
  • Po wprowadzeniu kodu weryfikacyjnego możesz zakończyć konfigurację sklepu na platformie Bol.com, w tym przesłać plik danych produktów

Powrót na górę strony


Specyfikacje pliku produktów

 

Produkty w Twoim pliku danych produktów muszą pasować do jednej z powyższych kategorii. Jedynym wyjątkiem jest biżuteria, ponieważ Bol.com obecnie nie akceptuje produktów z tej kategorii.

Wszystkie produkty w Twoim kanale muszą mieć numer EAN lub ISBN. Ponadto plik danych produktu musi być plikiem tekstowym rozdzielanym tabulatorami o maksymalnym rozmiarze 10 MB. Bol.com przetwarza pliki produktów co 30 minut.

 

Pliki produktów Bol.com mają następujące wymagane pola:

  • EAN
  • Numer wewnętrzny
  • Nazwa
  • Klasyfkacja produktu
  • Opis
  • Adres URL zdjęcia
  • Marka
  • Cena 

Powrót na górę strony


Opłaty i prowizje

 

Założenie sklepu i wystawienie swoich produktów na Bol.com jest bezpłatne. Jedyne opłaty, które płacisz, to opłaty za zakup Twojego przedmiotu przez klienta. Dokładna kwota zależy od rodzaju sprzedawanego produktu, ale zawsze są dwa elementy opłaty:

  • Stała opłata niezależnie od ceny
  • Procent od sprzedaży

Jeśli nie jesteś holenderskim sprzedawcą, procentowy element opłaty nie będzie zawierał podatku VAT. 

Stała opłata wynosi od 1 do 3 euro. Procent ceny sprzedaży, którą zostaniesz obciążony, waha się od pięciu do 17 procent (biżuteria ma procent 25 procent, chociaż obecnie nie można wystawiać produktów w kategorii Biżuteria).

Oto przykład z kategorii Zabawki. Większość zabawek ma stałą opłatę w wysokości 1 euro i procent opłaty za sprzedaż w wysokości 15 procent. Tak więc, jeśli sprzedasz zabawkę za €50, opłata Bol.com będzie wynosić:

  • €1 stałej opłaty
  • €7.50 (15 procent z €50)
  • Tym samym całkowita opłata wyniesie €8.50, co zostawia Ci €41.50

Aby sprawdzić produkty, które sprzedajesz, odwiedź stronę Bol.com, gdzie znajdziesz pełną listę opłat i prowizji.

 

Powrót na górę strony


Wskazówki optymalizacji dla Bol.com

 

Standardowe wskazówki dotyczące optymalizacji, które sprawdzają się na innych rynkach, odnoszą się również do Bol.com - tworzenie ciekawych opisów, używanie wysokiej jakości obrazów, aktualizowanie pliku danych itp. 

Ponadto należy również podjąć kroki w celu zapewnienia spełnienia określonych i dobrze udokumentowanych minimalnych standardów usług wymaganych przez Bol.com. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz sprzedawać tyle, ile byś mógl oraz możesz zostać usunięty z platformy. 

Bol.com ściśle monitoruje wydajność handlowców i zachęca ich do ciągłej pracy nad poprawą wyników. Ta wydajność wiąże się głównie z czasem dostawy i poziomem obsługi klienta.

Na przykład chce, aby sprzedawcy anulowali maksymalnie dwa procent zamówień. Ponadto należy wysyłać wszystkie zamówienia klientów z możliwością śledzenia, a także osiągnąć cel co najmniej 98 procent zamówień dostarczonych na czas.

 

Inne minimalne standardy to między innymi:

  • Posiadanie polityki zwrotów, która pozwala klientom bezpłatnie zwrócić zakupione produkty w ciągu 30 dni
  • Odpowiedzi na pytania klientów w ciągu 24 godzin
  • Odpowiadanie na prośby o anulowanie w ciągu 24 godzin
  • Bycie dostępnym podczas standardowego dnia roboczego, który jest między 9:00 a 17:00 czasu niderlandzkiego/belgijskiego.
  • Realizacja zamówień zgodnie z obietnicą z maksymalnym czasem dostawy wynoszącym osiem dni
  • Przetwarzanie przesyłek zwrotnych w ciągu 24 godzin 

 


Wnioski

Biorąc pod uwagę Bol.com, należy wykonać proste równanie - jeśli uznałeś Holandię lub Belgię, w szczególności Holandię, jako potencjalną szansę rozwoju dla swojej firmy, musisz rozważyć Bol.com jako opcję.

Ma największy zasięg, a także szeroką gamę narzędzi, które pomogą Ci skutecznie handlować.

 

Powrót na górę strony

bol

 

W 2017 roku branża eCommerce w Holandii była warta ponad €22 miliardy, liczba ta wzrosła o 13 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W Belgii tego samego roku eCommerce był wart ponad €10 miliardów. W rzeczywistości 17 procent wszystkich wydatków w Belgii to były wydatki online.

Innymi słowy, rynek w Holandii i Belgii jest ogromny.

Zatem, jak skorzystać z tego rynku?

Najlepszym rozwiązaniem jest wystawienie produktów na najpopularniejszej platformie eCommerce w tych dwóch krajach. Oznacza to przesłanie pliku danych i sprzedaż produktów na Bol.com. 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas