Twój przewodnik po sprzedaży na Idealo

 

W tym artykule:

 

A więc, czym dokładnie jest Idealo?

 

Dziesiątki tysięcy ludzi odwiedza codziennie Idealo, a promocja Twoich produktów na stronie porównującej ceny może przyciągnąć o 42% więcej zamówień na Twoją stronę.

Stworzona w Niemczech w 2000 roku, Idealo jest stroną porównującą ceny, co pozwala jej użytkownikom na porównanie cen całej gamy produktów z różnych sklepów, a następnie skierować ich na odpowiednią stronę internetową i stronę produktu w celu ostatecznego zakupu.


Pokaż mi statystyki 

 

Idealo może pochwalić się dużą liczbą codziennych odwiedzających, ale ilu z nich decyduje się na zakup? Sprawdźmy statystyki…

  • 4 miliony odwiedzających miesięcznie: Wysiłki marketingowe witryny, w tym ich płatne reklamy, e-mail, retargeting i SEO, przyciągają ogromną liczbę odwiedzających.
  • 7% zarejestrowanych użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka: Czy wspomnieliśmy, że tylko 3% użytkowników jest zarejestrowana? Jest to niewielka liczba użytkowników w porównaniu z liczbą odwiedzających stronę. O ile nie jest to poważny problem dla sprzedawców detalicznych, którzy czerpią korzyści z pokazywania swoich produktów tym, którzy ich szukają, to jednak w pewnym stopniu utrudnia to personalizację na stronie ze względu na brak informacji od każdego użytkownika.
  • 3 wizyty przed kupnem: Strona widzi wiele spadków w sprzedaży, ponieważ koło zakupowe widzi średnio 3 odwiedziny przed dokonaniem zakupu przez użytkownika. Odwołując się do powyższego punktu, tworzy to coś w stylu blokady drogowej - aby sprowadzić ludzi z powrotem na stronę potrzebne jest wysłanie spersonalizowanych e-maili.

Początki i wymagania tablicy

Chcesz zacząć? Proces można rozpocząć od zarejestrowania się na jednej z poniższych stron programu partnerskiego:


Przesłanie swojej tablicy jest łatwe w porównaniu do innych stron. Idealo zaleca przesłanie swojej tablicy w formacie CSV (jednak XML jest też akceptowany). Twoja tablica musi zawierać następujące informacje:

  • Grupa produktów
  • Producent/nazwa marki
  • Nazwa produktu
  • Numer części producenta
  • Cena
  • Numer EAN 
  • Zdjęcie URL
  • Wysyłka/koszty wysyłki
  • URL do strony produktu
  • Cechy produktu (np. kolor)

 

W niektórych przypadkach potrzebne są również następujące informacje:

  • Cena podstawowa
  • Klasa efektywności energetycznej
  • ISBN

 

Zaleca się również zawarcie następujących informacji:

  • Czas dostawy
  • Krótki opis produktu

Wskazówki dotyczące optymalizacji, jak zostać mistrzem sprzedaży na Idealo

 

Zachowaj aktualność swoich tablic: Idealo chce, aby wszystkie ich informacje były jak najbardziej aktualne i zalecają eksportowanie tablic kilka razy dziennie. Aby zminimalizować czas ładowania, spróbuj skompresować tablice do pliku zip lub gzip.

 

Wiele zdjęć: Korzystanie z największych parametrów zdjęć jest zalecane przez stronę. Polecane jest również używanie wielu zdjęć - wgraj adresy URL zdjęć we własnej kolumnie na Twojej tablicy, aby pomóc Idealo w szybkim i łatwym odświeżaniu zdjęć w ciągu dnia. 

 

Wykorzystaj swój opis produktu: Masz 1000 znaków do opisania swojego produktu. Upewnij się, że jest on jak najdokładniejszy, uzyskując w ten sposób wszystkie istotne informacje, klient zobaczy wszystko szybko i łatwo. To nie tylko zwiększy konwersje, ale pomoże zredukować zwroty produktów, pytania i reklamacje. Ponadto, upewnij się, że unikasz białej przestrzeni i symboli, ponieważ wpłynie to negatywnie na Twoją ofertę. 

 

Uwzględnij zmiany w swojej tablicy: Na przykład, jeśli sprzedajesz produkt, który jest dostępny w wielu kolorach, Idealo zobaczy każdy z nich jako osobne produkty. Wyodrębnienie tego na tablicy pomoże Twoim produktom pojawić się podczas najistotniejszych wyszukiwań. 

 

Eksportuj swoją tablicę regularnie: Prawdopodobnie już o tym wiesz, jednym z największych współczynników i przyczyn spadku konwersji jest reklamowanie produktu z niedokładnymi informacjami. Na przykład, prowadzenie klienta do strony, która wyświetla różne informacje, takie jak wzrost ceny z tej reklamowanej nie tylko spowoduje, że ludzie odejdą bez zakupu, ale także negatywnie wpłynie na Twoich klientów. Upewnij się, że Twoje tablice są aktualne i regularnie eksportowane (do kilku razy dziennie), pomoże to zapewnić dokładność wszystkich informacji, które widzi klient.


Opcje Idealo

 

Idealo zapewnia szereg opcji, które pomogą Twojemu produktowi odnieść sukces, dzięki pomocy genialnych technologii, które zapewnia platforma techniczna. Te opcje to:

 

Namierzanie pikseli

Śledzenie wydajności pikseli na Idealo pozwala sprzedawcom na większą widoczność działań klienta, które prowadzą do sprzedaży. Instalując go na własnej stronie internetowej (na stronie potwierdzenia zamówienia), Idealo jest w stanie prześledzić podróż klienta od momentu wyszukania produktu aż do ustalenia, czy dokonano zakupu, czy też nie. 

Tutaj dostępne są dwa różne warianty śledzenia. Standardowym wariantem jest wariant, w którym cały koszyk jest śledzony. Wariant koszyka pozwala na indywidualne śledzenie artykułów w koszyku. 

 

Sprawozdanie

Powyższe śledzenie nic nie znaczy bez szczegółowej analizy wydajności. Idealo zapewnia osobiste konto reklamodawcy, które pozwala sprzedawcy zobaczyć szybkie i łatwe zrzuty danych zgromadzonych z piksela śledzącego i ustawić wskaźniki KPI zgodnie z celami zakupu. 

 

Koszyk Idealo

Na niemieckiej stronie Idealo możesz skorzystać z opcji Idealna Finalizacja transakcji, która została zaprojektowana tak, aby proces zakupu był szybszy i łatwiejszy dla klienta. Prezentuje klientowi przycisk do robienia zakupów bezpośrednio na stronie (stronach) produktu. Jeśli na to nacisnęli, zostaną przeniesieni do 3-stopniowego procesu zakupu z marką sprzedawcy na wszystkich trzech, jednak kroki te są dostarczane przez Idealo, a nie przechowywane na stronie sprzedawcy.


Wnioski

 

Omówiliśmy znaczenie wielokanałowej sprzedaży, ale to, czy zintegrujesz Idealo ze swoim marketingiem i strategią sprzedaży zależy od Ciebie. Ideolo posiada 3,14 miliona użytkowników miesięcznie i najlepszym sposobem, aby sprawdzić, czy korzystnie z tej strony jest dla Ciebie, jest przetestowanie jej.

 

Twój-przewodnik-po-sprzedaży-na-Idealo

Obecność we właściwym miejscu, o właściwym czasie jest kluczem do podniesienia poziomu konwersji. 90% konsumentów przez cały dzień wpatrzonych jest w różne ekrany, dlatego jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek jest dotarcie do ludzi we właściwych miejscach, a sprzedawcy detaliczni na całym świecie zwracają się w stronę sprzedaży wielokanałowej w celu dotarcia zarówno do nowych, jak i powracających klientów.

Sprzedaż wielokanałowa pomaga również sprzedawcom detalicznym, którzy dostrzegają wady sprzedaży na tylko jednej platformie. Na przykład, sprzedawcy detaliczni wykorzystujący tylko Amazon często tracą dochód, w momencie, gdy ich konto ma problem z akceptacją przez platformę i muszą zwiększać swoje wysiłki, aby nadrobić ten niedobór.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas