Co musisz wiedzieć, żeby zacząć sprzedawać na Amazon?

 

Spis Treści

 

Który plan sprzedaży wybrać?

Jakie są prowizje sprzedażowe na Amazonie?

Jak sprzedać produkt na Amazonie?

Jakie są wymaganie dotyczące wykazu produktów na Amazonie?

Jaka jest różnica między Amazonem FBA a FBM?

Czym jest Amazon Prime?

Czym jest Buy Box? 

Czym jest zawartość A+ ?

Czym jest Rejestr Marek Amazona?

Czym jest reklama na Amazonie?

Podsumowanie

 

Który plan sprzedaży wybrać?

 

Amazon oferuje dwa typy planów sprzedaży, Indywidualny i Profesjonalne. Tworząc nowe konto sprzedawcy na Amazonie domyślnie zostanie ono ustawione na plan Indywidualny. Musisz wybrać opcję konta Profesjonalnego. 

 

Plan Profesjonalny

 

Ten plan jest polecany dla większości sprzedawców. Dzięki niemu masz dostęp do zaawansowanych narzędzi sprzedaży i reklamy na Amazonie. Możesz też używać Amazon API i mieć wgląd do raportów. Oba są bardzo przydatne, gdy chcesz podłączyć narzędzia firm trzecich lub sprawdzić wyniki sprzedaży. Niektóre kategorie produktów są ograniczone i dostępne tylko dla sprzedawców z Planem Profesjonalnym. 

 

Plan ten kosztuje 39.99$ miesięcznie z dodatkowymi opłatami prowizyjnymi. 

 

Plan Indywidualny

 

Możesz rozważyć posiadanie tego planu, jeśli sprzedajesz tylko kilka rzeczy miesięcznie (mniej niż 40) lub nie jesteś jeszcze gotowy na rozpoczęcie sprzedaży. Ten plan jest bardziej ograniczony, ale wciąż możesz wystawić swoje produkty na Amazonie i używać Fulfillment by Amazon (to opiszemy później). 

 

Plan ten kosztuje 0.99$ za każdy sprzedany przedmiot z dodatkowymi opłatami prowizyjnymi. 


Tutaj znajdziesz szczegółowe porównanie funkcji planów.

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Jakie są prowizje sprzedażowe na Amazonie?

 

Amazon daje sprzedawcom świetną okazję do sprzedaży, ale nie jest darmowy. Amazon pobiera część z dochodu za każdy sprzedany produkt przed dodaniem kwoty do konta sprzedawcy. 

 

Opłata prowizyjna

 

Za każdym razem, gdy sprzedasz produkt na Amazonie musisz opłacić prowizję. Każda z nich pobierana jest od pełnej ceny produktu. Prowizje są pobierano dodatkowo do planów sprzedażowych. 

 

Pełna cena obejmuje cenę produkty, opłatę za dostawę i funkcję pakowania jako prezent. 

 

Opłaty prowizyjne wahają się między 6%, a 45% i zależą od kategorii produktu. Niektóre z nich posiadają minimalną opłatę za produkt. Na przykład, sprzedawca płaci wyższą prowizję lub prowizję za produkt. Opłaty prowizyjne dotyczą wszystkich produktów sprzedawanych na Amazonie.   

 

Aby dowiedzieć się więcej o opłatach prowizyjnych na poszczególnych kategoriach sprawdź Tabelę opłat prowizyjnych.

 

Opłata końcowa (Tylko Multimedia)

 

W kategorii multimediów (Książki, DVD, Muzyka, Oprogramowanie i Gry Komputerowe/Wideo, Wideo, Gry na Konsole i Akcesoria do Gier) sprzedawca płaci opłatę końcową wynoszącą 1.80$ z każdy sprzedany produkt z tej kategorii.

 

Ta opłata obowiązuję tylko na produkty z kategorii multimediów i nie obowiązuje na produkty z innych kategorii

 

Przykład wyliczania opłat:

 

pasted-image-7

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Jak sprzedawać produkt na Amazonie?

 

Jeśli wystawiasz swój produkt na sprzedaż na Amazonie, istnieją na to dwie metody. 

 

Pierwsza opcja to dopasowanie swojego produktu do istniejącego opisu produktu w katalogu Amazona. Jeśli twojego produktu tam nie ma, możesz dla niego stworzyć nowy opis produktu.  

 

Dopasowanie

 

Jeśli wybierasz opcję dopasowania to stwarzasz ofertę sprzedaży dla istniejącego przedmiotu. Musisz dodać szczegóły swojej oferty takie jak stan produktu, cena, ilość i opcje dostawy. Szczegóły te możesz zmienić w dowolnym momencie. 

Ten sposób jest bardzo prosty i nie potrzebujesz wielu informacji, aby zacząć. 

Sprzedawcy oferujący ten sam produkt będą konkurować o Buy Box, opisany w dalszej części artykułu.  

 

Stwórz nową szczegółową stronę produktu

 

Stworzenie nowego produktu w katalogu Amazona może być bardziej skomplikowane niż dopasowanie. Dzięki tej metodzie stworzysz nowy produkt na Amazonie, który wcześniej tam nie istniał. Wymaga to poniższych informacji: 

 

  • Identyfikator Produktu - UPC, EAN, JAN, lub ISBN
  • Szczegóły oferty – stan, cena, ilość, opcje dostawy 
  • Szczegóły Produktu - nazwa(tytuł), marka, kategoria, opis i zdjęcia 
  • Słowa kluczowe i frazy wyszukiwania

 

Pamiętaj, że dodanie nowego produktu, gdy taki już istnieje na Amazonie jest złamaniem regulaminu. Amazon nie zezwala na wielokrotne tworzenie szczegółowych stron dla tego samego produkty i duplikowane strony ostatecznie zostaną połączone. 

 

Chyba, że jest to nowy produkt objęty ochroną Rejestracji marki Amazon (więcej o tym w dalszej części artykułu), wtedy sprzedawcy mogą tworzyć własne oferty na szczegółowych stronach produktu. 

 

Szczegółowa strona produktu na Amazonie

 

 

pasted image 0 (2)

 

 

Dodawanie ofert i produktów na Amazonie 

 

Nieważne czy dopasowujesz, czy tworzysz nowy produkt w katalogu Amazona, istnieją trzy sposoby na dodanie ofert sprzedaży i produktów na Amazonie: 

 

  • Pojedynczo za pomocą funkcji „Dodaj produkt” w Seller Center Amazona
  • Dodawanie plików magazynu do Seller Center Amazona
  • Używanie automatycznych narzędzi danych stworzonych przed inne firmy

 

Pojedynczo

 

Najprostszą metodą wystawienia produktu na Amazonie jest użycie funkcji Dodaj produkt. W ten sposób ręcznie dodasz informacje o produkcie w panelu Seller Center Amazona na twoim koncie. 

 

Jest to świetna metoda na zapoznanie się z procesem dodawania produktów na Amazonie, ale możesz dodawać je tylko pojedynczo. Dobrze działa przy kilku produktach, ale staje się skomplikowana przy wielu. 

 

Pliki magazynu

 

Amazon posiada szablony plików inwentarzu dla dopasowania lub stworzenia nowego produktu. Pobierasz pliki Excela opierające się na Seller Center Amazona, wypełniasz danymi swojego produktu i przesyłasz, gdy są gotowe. 

 

Ta metoda jest dobra przy dodawaniu wielu produktów, ale wymaga wprawy w pracy nad plikami Excel. 

 

Automatyczne narzędzia danych

 

Kolejnym sposobem na dodanie produktów na Amazonie są automatyczne narzędzia danych. Aby to zrobić sprzedawca daje dostęp do danych źródłowych (na przykład w koszyku) firmie zewnętrznej wprowadzającej te dane do Amazona. 

 

Dzięki temu sprzedawcy mogą dodać wiele nowych produktów automatycznie i systematycznie. Dodatkowo, dobre narzędzie pozwala na edycję i zarządzanie danymi źródłowymi. 

 

Z DataFeedWatch, integracja z Amazonem działa na zasadzie mapowania opartego na regułach, co daje ci kontrolę nad danymi. Dzięki tej integracji uzyskasz narzędzia do dostosowania danych o produkcie do Amazona i uzyskania lepszych wyników list produktów.  

 

Skontaktuj się z naszym działem sprzedaży i zamów demo, aby dowiedzieć się więcej o naszej integracji z Amazonem. 

 

ASIN

 

Jako sprzedawca na Amazonie często będziesz słyszeć o ASIN. Jest to Standardowy Numer Indentyfikacyjny Amazona. Posiada go każdy produkt istniejący na Amazonie, a gdy tworzysz szczegółową stronę produktu musisz też nadać mu numer ASIN.  

 

Gdy ktoś mówi o „ASIN” często mają na myśli konkretny produkt, nie jego numer. Należy wiedzieć, że określenia jak wykaz, przedmiot, produkt, szczegółowa strona produktu i ASIN są używane zamiennie. 


Aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu nowego produktu i ASIN, sprawdź artykuł jak stworzyć nowy numer ASIN.

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Jakie są wymagania dotyczące wykazu produktów na Amazonie?

 

Kiedy przesyłasz dane produktu do Amazona, należy przestrzegać wymagań dotyczących wykazu produktów. Jeśli naruszysz standardy Amazona twój produkt może zostać zawieszony i nie będzie widoczny dla kupujących. 

 

Poza spełnianiem wszystkich wymagań Amazona, należy również rozpatrzyć jakość informacji o produkcie. Jakość wykazu produktów ma wpływ na SEO i konwersję. 

 

Większość klientów Amazona znajdzie twoje produkty poprzez wyszukiwarkę i znaczna część z nich sprawdzi wyniki tylko z pierwszej strony. Oznacza to, że najlepiej oceniane produkty mają najwięcej wyświetleń, a więc najwyższą sprzedaż. Wysoko oceniona szczegółowa strona produktu zwiększa też konwersję zwiększając świadomość konsumentów i pewność, by dokonać zakupu. 

 

Każda szczegółowa strona produktu zawiera 4 podstawowe elementy: Tytuły, Podpunkty, Opisy i Zdjęcia produktu. Wyjaśnijmy więc te elementy, aby zrozumieć wymagania wykazu produktów. Spełniając je możesz mieć pewność, że jakość informacji na temat twoich produktów będzie wysoka. 

 

Tytuł Produktu

 

Tytuł produktu ma największy wpływ spośród wszystkich elementów składających się na wykaz produktów. Tworząc tytuł upewnij się, że spełniasz poniższe wymagania Amazona: 

 

  • Tytuł nie może zawierać więcej niż 200 znaków włączając w to spacje. 
  • Tytuł nie może zawierać wyrażeń promujących takie, jak „darmowa wysyłka”, „gwarantowana jakość”. 
  • Tytuł nie może zawierać znaków dekoracyjnych takich, jak ~ ! * $ ? _ ~ { } # < > | * ; ^ ¬ ¦
  • Tytuł musi zawierać informacje opisujące produkt, jak na przykład „buty wspinaczkowe” czy „parasol”. 

Następnie upewnij się, że tytuł zawiera niezbędne słowa kluczowe. Postaraj się nie tworzyć tytułów wyglądających jak spam lub zbyt opisowych,  pamiętaj, że klienci musi być łatwy w odbiorze dla klienta. Jeśli słowa kluczowe nie wyglądają w tytule naturalnie, istnieją inne miejsca, w których możesz je użyć. 

 

Oto kilka dodatkowych rad jak polepszyć jakość tytułów: 

 

  • Tytuł powinien zawierać minimalną ilość informacji pozwalającą na identyfikację produktu, nic, poza tym. 
  • Tytuł powinien być zwięzły (zalecamy mniej niż 80 znaków).
  • Nie pisz tylko WIELKIMI LITERAMI. 
  • Każde słowo powinno zaczynać się wielką literą poza przyimkami, spójnikami i wykrzykników.   
  • Używaj cyfr: "2" zamiast "dwa".
  • Tytuł powinien zawierać niezbędną interpunkcję, na przykład myślniki (-), ukośniki (/), przecinki (), znaki (&), i kropki (.).
  • W tytule można używać jednostek miar, takie jak "cm", "oz", "in” i "kg".
  • Wielkość i wybór kolorów powinny być wyszczególnione w tytule produktów dziecięcych. 
  • Unikaj dodawania subiektywnych komentarz, jak na przykład "Popularny produkt" czy "Najczęściej kupowany".
  • Nie używaj znaków niejęzykowych, jak Æ, © lub ®.
  • W tytule nie dodawaj nazwy sprzedawcy. 

 

Oto kilka przykładów dobrych tytułów:

 
pasted image 0 (3)
 

 

 

 

Podpunkty

 

Podpunkty to miejsce na wypisanie kilku najlepszych cech i korzyści z produktu. Do każdego produktu możesz dodać nie więcej niż 5 podpunktów. 

 

Podsumowują najważniejsze cechy i korzyści z produktu. Staraj się, aby były zwięzły, wymieniając jedną cechę produktu na jeden podpunkt. Są kolejną okazją na wykorzystanie istotnych słów kluczowych, zwłaszcza tych, które nie zostały zawarte w tytule.   

 

Amazon sugeruje, aby punkowy nie były dłuższe niż 1000 znaków (dla wszystkich pięciu podpunktów, nie jednego). Zwracaj uwagę na formę i długość, ponieważ te czynniki wpływają na ich czytelność. 

 

Oto kilka porad na poprawę jakości podpunktów: 

 

  • Podkreśl pięć najważniejszych cech produktu, na które kupujący powinni zwrócić uwagę
  • Każdy podpunkt rozpocznij wielką literą
  • Pisz fragmentami i nie dodawaj interpunkcji na końcu 
  • Wszystkie liczby zapisuj cyframi
  • W ramach jednego podpunktu zdania oddzielaj średnikami 
  • Nie używaj skrótów jednostek miast, na przykład kwart, cal lub stopa
  • Nie używaj myślników, symboli, kropek czy wykrzykników
  • Nie twórz niejasnych zdań, staraj się jak najdokładniej opisać cechy i funkcje produktu
  • Nie wpisuj informacji o swojej firmie; ta część jest przeznaczona tylko do opisu cech produktu
  • Nie wpisuj informacji o charakterze reklamowym i cen
  • Nie wpisuj informacji o dostawie czy firmie. Polityka Amazona zabrania przedstawiania informacji o sprzedawcy, firmie czy dostawie

 

Przykłady dobrze napisanych podpunktów:

 

 

pasted image 0 (4)
 

 

 

Opis

 

Opis pozwala klientom na zapoznanie się ze szczegółami i przeznaczeniem produktu, możesz zawrzeć w nim informacje, które nie pasowały w tytule i podpunktach. Możesz wykorzystać swoje umiejętności kreatywnego pisania, aby przyciągnąć uwagę i skusić odwiedzających do zakupu.  

 

Sformatuj opis w taki sposób, aby był czytelny dla kupujących. Amazon pozwala na używanie podstawowych tagów HTML-a na akapit, podział wierszy, pogrubienie tekstu, podpunkty, ale pozostałe funkcje formatowania nie są dozwolone. Opis produktu jest ograniczony do 2000 znaków. 

 

Oto kilka wytycznych do tworzenia opisów produktu: 

 

  • Opisz najważniejsze funkcje takie, jak rozmiar, styl oraz do czego produkt może być używany
  • W opisie zawrzyj dokładne wymiary, instrukcję i ostrzeżenia
  • Opis powinien być poprawny gramatycznie, interpunkcyjnie, a zdania pełne
  • Nie wpisuj żadnej z tych informacji: nazwa sprzedawcy, adres e-mail, link do strony, dane firmy, dane o innych sprzedawanych produktach, unikaj wyrażeń reklamujących jak na przykład „WYPRZEDAŻ” czy „darmowa dostawa”

 

 

 

pasted image 0 (5)

 

 

Zdjęcia

 

Zdjęcia pomagają klientom w procesie podejmowania decyzji i zwiększają liczbę wyświetleń. Dobrze dobrane zdjęcia produktu poprawią liczbę wyświetleń produktu i współczynnik konwersji. Większy ruch na tronie produkty i lepsza konwersja poprawią ranking produktu na Amazonie i zwiększą sprzedaż.  

 

Wytyczne Amazona odnośnie do zdjęcia głównego produktu:

 

  • Zdjęcie musi być okładką lub profesjonalną fotografią sprzedawanego produktu. Rysunki i ilustracje produktu nie są dozwolone. 
  • Zdjęcie nie może zawierać darmowych lub mylących dodatkowych produktów. 
  • Zdjęcie musi być wyraźne, profesjonalnie oświetlone i sfotografowane lub zeskanowane przedstawiając realny kolor i mieć gładkie brzegi. 
  • Zdjęcie Książek, Muzyki i płyt Video/DVD powinny przedstawiać okładkę i wypełniać 100% ramki zdjęcia. Pudełka, naklejki promujące i folia nie są dozwolone.  
  • Pozostałe produkty powinny wypełniać 85 lub więcej % ramki zdjęcia.
  • Tło musi być białe (RGB 255,255,255).
  • Zdjęcie nie może zawierać dodatkowego tekstu, grafiki czy wstawionych obrazków. 

 

Wymaganie Amazona odnośnie do pozostałych zdjęć produktu:

 

  • Zdjęcia muszą zawierać sprzedawany produkt lub do niego się odnosić. 
  • Zdjęcie musi być wyraźne, profesjonalnie oświetlone i sfotografowane lub zeskanowane przedstawiając realny kolor i mieć gładkie brzegi. 
  • Inne produkty lub przedmioty są dozwolone w celu przestawienia użycia lub wielkości produktu.  
  • Produkt powinny wypełniać 85 lub więcej % ramki zdjęcia.
  • Przycięte lub przybliżone zdjęcia są dozwolone. 
  • Dowolne tło jest dozwolone. 
  • Tekst i obrazy wspomagające są dozwolone. 
  • Pornografia i materiały obraźliwe są niedozwolone. 

 

Przykład dużego zdjęcia o wysokiej rozdzielczości z funkcją zoom.

 

pasted-image

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Jaka jest różnica między Amazonem FBA i FBM?

 

Sprzedawcy mają na Amazonie dwie opcje na przechowywanie i realizację sprzedaży swoich przedmiotów. Mogą sami zająć się całą logistyką lub zlecić to Amazonowi.  

 

Fulfillment by Amazon (FBA)

 

Z funkcją Fulfillment by Amazon, sprzedawca wysyła swoje produkty to magazynów Amazona. Są one później przechowywane i przesyłane do kupujących przez Amazona. Dodatkową korzyścią jest to, że Amazon zajmuje się też całą obsługa klienta, a przedmioty często wysyłane są z 2-dniową opcją dostawy Prime. 

 

Korzystając z FBA musisz opłacić opłatę za realizację i miesięczną opłatę za przechowywanie produktów.  Pierwsza z nich pokrywa wybranie, pakowanie i wysłanie produktu oraz zapewnia obsługę klienta. Miesięczna opłata za przechowywanie produktów pokrywa cenę przechowania produktów w magazynach Amazona. 

 

Fulfillment by Merchant (FBM)

 

W tej opcji to sprzedawca sam zarządza przechowaniem, dostawą i obsługą klienta. Aby dołączyć to programy Amazon Prime, sprzedawca musi dołączyć do Amazon Seller Fulfilled Prime (który opiszemy w dalszej części artykułu). 

 

Udział sprzedawców Amazona korzystających z poszczególnych typów realizacji, stworzone przez Jungle Scout.

 

pasted image 0 (7)

 

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Czym jest Amazon Prime?

 

Amazon Prime to program płatnego członkostwa dający klientom możliwość darmowej i szybkiej wysyłki kupionych produktów. Klienci płacą roczną opłatę i otrzymują dwudniową lub lepszą wysyłkę produktów objętych programem Prime. Jest to bardzo popularna oferta i pond 112 milionów Amerykańskich użytkowników posiada wykupioną opcję Prime. 

 

Przykład oferty objętej programem Prime.

 

pasted image 0 (8)

 

Posiadanie produktów objętych programem Prime jest bardzo dobrą opcją dla sprzedawców, ponieważ kupujący wolą szybką i darmową dostawę. Dodatkowo algorytm Buy Box faworyzuje opcje sprzedaży z funkcją Prime. 

 

Sprzedawcy mogą uczestniczyć w programie Amazon Prime na dwa sposoby: 

  • Wszystkie produkty sprzedawane poprzez Fulfilled by Amazon (FBA) są automatycznie nim objęte
  • Produkty sprzedawane przez Fulfilled by Merchant (FBM) wymagają dołączenia do Amazon Seller Fulfilled Prime (SFP). 

 

Seller Fulfilled Prime

 

Seller Fulfilled Prime pozwala sprzedawcom FBM na wystawianie swoich produktów jako objętych programem Prime. 

 Znaczek Prime pojawi się przy produktach, które są wysyłane do kupujących w ciągu dwóch dni i dostawa jest darmowa. Oferty z opcją Prime mogą podnieść sprzedaż, ale pamiętaj, że sprzedawca nadal jest zobowiązany do pokrycia kosztów wysyłki. 

Dołączenie do Seller Fulfilled Prime jest darmowe, ale sprzedawcy muszą spełnić ścisłe standardy sprzedaży i ukończyć okres próbny. Nowi sprzedawcy zanim dołączą do programu muszą stworzyć historię sprzedaży. 

 

Do standardów sprzedaży wliczają się:

 

  • Ilość anulowanych transakcji niższa niż 1%
  • Wysyłka na czas na poziomie minimum 99% 
  • Używanie Płatnych Usług Wysyłki (zakup wysyłki za pośrednictwem Amazon) dla minimum 95% zamówień

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Czym jest Buy Box?

 

Na Amazonie każdy produkt wystawiony na sprzedaż ma swoją stronę szczegółową. Każdy sprzedawca oferujący taki produkt używa tej samej strony szczegółowej. Jest to przeciwieństwo innych platform sprzedażowych, takich jak Ebay, gdzie może pojawić się wiele aukcji dla tego samego produktu. 

 

Buy Box to funkcja znajdująca się w prawej części strony szczegółowej produktu, tuż obok przycisków „dodaj do koszyka” i „kup teraz”. Za każdym razem sprzedaż poprzez funkcję Buy Box jest przekazywana do tylko jednego sprzedawcy. 

 

Amazon przekazuje Buy Box pomiędzy sprzedawcami, którzy oferują najlepsze opcje sprzedaży z punktu widzenia kupującego. To, jak często sprzedawca „wygra” Buy Box zależy głównie od kwalifikacji sprzedawcy, metody realizacji, ceny całkowitej, czasu dostawy i oceny jego jakości. 

 

Wygrywanie opcji Buy Box zwiększa twoje szans na sprzedaż. Patrząc z perspektywy, 82% sprzedaży na Amazonie dzieje się poprzez Buy Box. Oferty nie posiadające Buy Box wyświetlają się poza tą opcją w mniej widocznych pozycjach.  

 

Poniżej opiszemy podstawy wygrywaniu Buy Box, ale jeśli potrzebujesz większej dawki informacji, przeczytaj szczegółowy artykuł o wygrywaniu Buy Box.

 

Umieszczenie opcji Buy Box na stronie szczegółowej produktu.

 

pasted image 0 (9)

 

 

 

Wygrywanie Buy Box

 

Zanim możesz konkurować o Buy Box, twój produkt musi zostać objęty tym programem.  

 

Wymagania:

  • Posiadasz Profesjonalny plan sprzedaży 
  • Sprzedawany produkt musi być nowy
  • Produkt musi być dostępny w magazynie

 

Sprawdź czy twój produkt spełnia wymaganie Buy Box na stronie Zarządzania Magazynem w Seller Center.

 

 

pasted image 0 (10)

 

 

Jeśli twój produkt spełnia wymagania Buy Box to istnieje kilka czynników mających wpływa na to, czy wygra. Oto czynniki, które mają największy wpływ. 

 

Metoda Realizacji

 

Amazon preferuje produkty sprzedawane przez programy gwarantujące szybszą wysyłkę takie jak Fulfillment by Amazon (FBA)  i Seller-Fulfilled Prime (SFP). Produkty sprzedawane przez te programy mają największe szanse na wygranie Buy Box.

 

Cena całkowita

 

Amazon chce, aby klienci otrzymali najkorzystniejsze oferty. Porównuje sprzedawców na podstawie ceny całkowitej, w którą wlicza się cena produkty, dostawy, podatki i koszty obsługi. Najniższa cena całkowita nie zagwarantuje, że wygrasz Buy Box, ale jest to kluczowy czynnik. 

 

Czas dostawy

 

Amazon sprawdza jak szybko jesteś w stanie dostarczyć produkt do klienta. Wlicza się w to czas samej dostawy i obsługi. 

 

Im szybciej paczka dotrze do klienta, tym lepiej. 

 

Wskaźnik Wydajności Sprzedawcy 

 

Amazon sprawdza sprzedających wieloma wskaźnikami, ale tylko kilka z nich ma wpływ na wygrywanie Buy Box. 

 

Najważniejszymi Wskaźnikami Wydajności Sprzedawcy są Wskaźnik Wadliwości Zamówień (ODR) i Wskaźnik Efektywności Wysyłek. Spełnij je według standardów Amazona, a otrzymasz szanse na wygranie Buy Box.  

 

ODR i Wskaźnik Wydajności Wysyłek na zakładce Wydajność w Seller Center Amazona.

 

 

pasted image 0 (12)

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Czym jest zawartość A+ ?

 

Zawartość A+ (wcześniej znana jako Ulepszona Treść Marki EBC) to program, który pozwala sprzedawcom dodawać bogatsze opisy produktów. Dzięki temu zwiększa się konwersja i sprzedaż. 

 

 Zawartość A+ pozwala zmienić opis produktu na bardziej przyciągający i wizualnie spójny z twoją marką. To świetny sposób na podkreślenie funkcji i korzyści z produktu. Sprzedawcy mogą dodać bardziej szczegółowe obrazki i użyć dodatkowego tekstu, aby stworzyć pełniejszy opis produktu. 

 

Zawartość A+ jest dostępna dla Sprzedawców i Dostawców posiadających własne firmy. Zanim rozpoczniesz program Zawartość A+ , twoja marka musi zostać wpisana do Rejestru Marek Amazona (opisany w dalszej części artykułu). 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź szczegółowy artykuł na temat Zawartości A+.

 

Przykład Zawartości A+ na szczegółowej stronie produktu.

 

pasted image 0 (13)-1

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Czym jest Rejestr Marek Amazona?

 

Rejestr Marek Amazona to program dający właścicielom marek większa kontrolę nad ich wykazem produktów i własnością intelektualną na Amazonie.

 

Jest to szczególnie pomocne markom, które mają problemy z podrobionymi produktami i nieautoryzowanymi sprzedawcami pojawiającymi się na Amazonie. Marki objęte tym programem mogą zgłaszać podejrzane wykroczenia do Amazona. Amazon może także aktynie usuwać podejrzaną aktywność lub niestosowną zawartość. 

 

Dołączenie do Rejestru Marek Amazona jest również wymagane do uzyskania dostępu do Zawartości A+, reklam używających Marek Sponsorowanych i Sklepów Amazon (który zostanie opisany w dalszej części artykułu. 

 

Wymagania Rejestru Marek Amazona 

 

Aby dołączyć do  Rejestru Marek Amazona, musisz spełnić pewne wymagania.  

 

Po pierwsze, twoja marka musi mieć aktywny i zarejestrowany znak towarowy w każdym kraju, w którym dołączyć do programu lub być w trakcie aplikacji o znak towarowy poprzez  Akcelerator IP Amazona. 

 

Akcelerator IP Amazona to sieć wstępnie sprawdzonych firm prawniczych, które pomogą twojej firmie uzyskać prawa do własności intelektualnej (IP). Aplikacja o znak towarowy może trwać miesiącami. Wypełnienie tej aplikacji przez Amazon IP Accelerator pozwoli ci uzyskać dostęp do Rejestru Marek Amazona jeszcze przed wydaniem znaku towarowego. 

 

Znak towarowy musi być w formie znaku tekstowego (znak słowny) lub znaku obrazowego ze słowami, literami i cyframi (znak projektowy). 

 

Przykłady akceptowalnych znaków towarowych.

 

pasted image 0 (14)

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Czym jest reklama na Amazonie?

 

Reklama na Amazonie to platforma pozwalająca na reklamę. Gwarantuje Sprzedawcom i Dostawcom rozwiązania do znalezienia, przyciągnięcia i zaangażowania klientów.  

 

Sprzedaż czy Reklama na Amazonie  

 

Zanim powiemy więcej o reklamie, najpierw sprawdźmy różnicę pomiędzy sprzedażą a reklamą na Amazonie. 

 

Kiedy na Amazonie wystawiasz produkt na sprzedaż klienci mogą go odnaleźć przy pomocy wyszukiwarki lub polecenia ze strony szczegółowej produktu. Ale Amazon obejmuje bardzo szeroki rynek i sprzedawcy mogą chcieć zwiększyć widoczność swoich produktów bardziej niż przez lokowanie organiczne.  

 

Reklama Amazona pozwala na zwiększenie lokowania twoich produktów i częstotliwości w wynikach wyszukiwania i na stronie szczegółowej produktu. Pamiętaj, że używając reklamy na Amazonie musisz uiścić stosowną opłatę w dodatku to pozostałych opłat za polecenie zależnych od sprzedaży.   

 

Należy pamiętać, że reklamy Amazona zawsze odsyłają klientów tylko w ramach tej platformy. Nie możesz użyć reklamy Amazona do przekserowania ruchu na swoją stronę internetową, inną platformę sprzedaży czy w żadne inne miejsce poza Amazonem.  

 

Spójrzmy na trzy najpopularniejsze rozwiązania reklamowe. 

 

Produkty Sponsorowane

 

Są to reklamy dla pojedynczych produktów, które pojawią się w wyszukiwarce i na stronach produktów. W wynikach wyszukiwania reklama może pojawić się na górze strony lub być umieszczona pomiędzy wynikami organicznymi. 

 

Produkty Sponsorowane są oparte na modelu kosztów za kliknięcie (CPC). Oznacza to, że reklama wyświetlanie i jej efektywność są darmowe.  Reklamodawca musi płacić wyłącznie wtedy, gdy klient kliknie w reklamę. 

 

Zawsze płać najwyższą stawkę,  jeśli chcesz płacić za kliknięcie klienta na reklamę. Im wyższa stawka tym większe prawdopodobieństwo, że twoja reklama wyświetli się na Amazonie, jeśli pasuje do docelowych kryteriów. 

 

Możesz nakierować Produkt Sponsorowany tak, by pojawiał się, gdy klienci wyszukują słów kluczowych lub możesz wybrać specjalne ASIN, by określić, gdzie reklama ma się pojawić. Możesz nawet prowadzić automatyczną kampanię reklamową i przekazać Amazonowi wybór tego, jak reklama zostanie dostarczona klientom. 

 

Marki Sponsorowane

 

To reklamy banerowe, które pojawią się z logo, dostosowanym nagłówkiem i mogą również zawierać produkty indywidualne. Takie reklamy pojawiają się tylko w wynikach wyszukiwania.  

 

Podobnie jak Produkty Sponsorowane, Marki Sponsorowane również oparte są na modelu CPC. 

 

Gdy klient Amazona kliknie w twoje logo na reklamie Marki Sponsorowanej zostanie on przeniesiony do Sklepu lub dostosowanej stronie docelowej. Gdy kliknie na produkt, zostanie przeniesiony do strony szczegółowej produktu. 

 

Aby móc skorzystać z reklamy Marek Sponsorowanych najpierw musisz dołączyć do Rejestru Marek Amazona. 

 

Marki Sponsorowane, Produkty Sponsorowane i organiczne wyniki wyszukiwania na stronie wyników wyszukiwania.

 

pasted image 0 (15)

 pasted image 0 (16)

 

 

Sklepy

 

Sklepy Amazona pozwalają na pokazanie swojej marki i produktów przy pomocy markowej witryny sklepowej. Sklepy mogą być dopasowywane z pomocą kafelków przyciągnij-upuść lub gotowych szablonów. Tutaj możesz dodać banery, wideo i treści skupione na marce.  

 

Sklepy i strony sklepowe mogą być również miejscami, w które klient zostanie przeniesiony po kliknięciu w reklamę Marki Sponsorowanej. 

 

Tworzenie Sklepu jest darmowe, ale sprzedawcy muszą być wpisani do Rejestru Marek Amazona. Reklamowanie na Amazonie nie jest niezbędne, ale kliencie prawdopodobnie nie znajdą twojego sklepu przez wyszukiwanie organiczne. 

 

Przykładowy Sklep na Amazonie

 

pasted-image-0-(17)

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Podsumowanie

 

Amazon to świetne miejsce dla wielu sprzedawców, ale nauka technik sprzedaży na tej platformie może być trudna. W tym artykule odpowiedzieliśmy na najczęściej zadawane pytania o Amazona i krok po kroku pokazaliśmy, jak przebiega sprzedaż.  

 

Opisaliśmy opłaty, wykaz produktu, Buy Box, zawartość A+, reklamy i wiele innych. Większość z tych tematów wymagałaby oddzielnych poradników, ale mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu masz wystarczającą wiedzę do rozpoczęcia sprzedaży na Amazonie. 

 

Teraz kiedy znasz już podstawy, czas rozpocząć sprzedaż. Zarezerwuj termin rozmowy z nami, a z radością pomożemy z dodaniem twojego wykazu produktów na Amazona.

 

Powrót na górę strony


start-selling-on-Amazon

 

 

Amazon jest jedną z najbardziej znanych światowych platform e-commerce z ponad 310 milionami aktywnych użytkowników i ponad 6 milionami sprzedawców.

 

Amazon posiada wiele funkcji przydatnych sprzedawcom, ale dla nowych użytkowników zrozumienie ich wszystkich może sprawiać trudności. W tym artykule odpowiemy na najczęstsze pytania nowych użytkowników o sprzedaży na Amazonie. Zgłębimy każdy z tematów i stworzymy przewodnik dla początkujących krok po kroku opisujący sprzedaży na Amazonie.

 

Jeśli chcesz więc rozpocząć przygodę ze sprzedażą na Amazonie przeczytaj ten artykuł, a nauczysz się podstaw bycia sprzedawcą na tej platformie.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas