Zdobądź zaufanie kupujących dzięki ocenom produktów Google


Spis treści

 

Co to są oceny produktów Google i jak działają

Dopasowywanie produktu

Dlaczego warto się tym przejmować - korzyści z Oceny produktów Google

Maksymalizacja korzyści z ocen produktów

Jak dodać oceny produktów do reklam na liście?

Wszystko sprowadza się do budowania zaufania


Co to są oceny produktów Google i jak działają

 

Co to są oceny produktów Google

 

Oceny w gwiazdkach pojawiające się pod listami produktów w Google Shopping to, jak wszyscy wiemy, oceny produktów Google.

 

Zakres oceny wynosi od 1 do 5 i daje ogólny obraz wydajności produktu. Tutaj recenzje dotyczą tylko produktu, ale nie sprzedawcy. Czasami są one również wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

 

Kliknięcie oceny produktu powoduje przejście do bardziej szczegółowej strony produktu. Z tego miejsca masz bardziej wnikliwy dostęp do pełnych ocen i recenzji.

 

Co ważniejsze, stamtąd możesz również sprawdzić listę sprzedawców wystawiających przedmiot, a także informacje, takie jak ceny, oferty i oceny sprzedawcy.

google-product-ratingsźródło: searchenginewatch.com

 

Oceny produktu vs. Oceny sprzedającego

 

Oceny sprzedawców i oceny produktów mogą wyglądać podobnie, ale odgrywają one bardzo różne i równie ważne role.

 

Oceny produktów w Google Shopping działają w oparciu o pięciogwiazdkowy system oceny i dotyczą poszczególnych produktów. W Google Shopping wyświetlane są również oceny sprzedawców dla kwalifikujących się handlowców, ale różnią się one od ocen produktów.

 

Oceny sprzedawców dotyczą ogólnie Twojej firmy, a oceny produktów dotyczą tylko produktów.

 

Oceny sprzedawców Google określają ocenę marki. Opierają się one na recenzjach klientów Google i szeregu innych platform recenzji, takich jak Trustpilot lub PowerReviews.

 

Ocena sprzedawcy pojawia się w wyniku wyszukiwania, ale także wyszukiwania Google Ads i ofert Google Shopping.

 

Recenzje produktów pomagają w SEO i konwersji na stronie. Recenzje sprzedawców pomagają budować wiarygodność, zaufanie i wyróżniać się na tle konkurencji.

 

Jak działają oceny produktów

 

Recenzje produktu są gromadzone i łączone za pomocą algorytmów pochodzących od wielu sprzedawców detalicznych, rynków i zewnętrznych stron z recenzjami. Dzieje się tak z powodu globalnie używanych unikalnych identyfikatorów produktów. Mówimy tutaj o numerach GTIN, marce, numerze MPN lub adresie URL produktu.

 

Wynik zależy od zapytania. Jeśli jest bardziej konkretne, zawiera markę, kolor lub model, Oceny Produktów zostaną zebrane na podstawie opinii tylko dla tego produktu, czy to poprzez Opinie klientów Google, we własnej witrynie lub przez inną firmę.

Jeśli wyszukiwanie jest ogólne, lista wyników zostanie wyświetlona z ocenami tylko w stosownych przypadkach. Kupców sprzedających określone modele można zlokalizować, klikając poszczególne pozycje.

 

Powróć na górę strony lub ściągnij Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


Dopasowywanie produktu

 

Jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy konfigurowaniu ocen produktów w Google Shopping i tworzeniu pliku danych, jest dopasowanie produktu.

 

W tym miejscu Google dopasowuje produkty z Twojego pliku danych do innych produktów przy użyciu standardowych informacji identyfikujących.

Dołączenie informacji identyfikujących produkt pomoże poprawić wyniki wyszukiwania, a także dopasować oceny produktów.

 

Wynika to z faktu, że Google lepiej rozumie dokładnie te produkty, które sprzedajesz, a zatem wyświetla je w odpowiednich wyszukiwaniach.

 

Google dopasowuje produkty na dwa sposoby:

 

  • GTIN - GTIN oznacza globalny numer pozycji handlowej. Jest to unikalny numer przypisany do produktów, dzięki czemu można je dopasowywać w różnych bazach danych.
  • Marka produktu plus jego MPN - MPN oznacza numer części producenta.

 

Idealnie byłoby, gdybyś umieścił wszystkie trzy identyfikatory w swoim pliku danych: GTIN, markę i MPN.

 

Powróć na górę strony lub ściągnij Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

Dlaczego powinno Cię to obchodzić - korzyści płynące z Oceny Produktów Google

 

72 procent osób chce podjąć decyzję o zakupie, opierając się wyłącznie na recenzjach i ocenach produktów. A jedna recenzja firmy może zwiększyć liczbę konwersji o 10%. Jest to sposób na budowanie zaufania między potencjalnymi klientami a firmą. Możesz poprawić swoją widoczność w wyszukiwaniu i zwiększyć liczbę konwersji w witrynie.

Jednak korzyści z posiadania recenzji produktów na własnej stronie nieco różnią się od zalet ocen produktów Google.

  • Ekspozycja i widoczność produktu

Opinie wpływają na nas wszystkich. Bardziej prawdopodobne jest, że spojrzymy na produkt o wysokich ocenach. Dobry wynik produktu sprawi, że Twoja firma będzie na pierwszym miejscu wśród konkurentów. Oczywiste jest, że jeśli produkt zawiera wiele pozytywnych recenzji, łatwiej będzie Ci go sprzedać, ponieważ jest bardziej widoczny i wiarygodny dla klientów.

  • Konwersja na miejscu

Możemy założyć, że kupujący odwiedzający Twoją witrynę, klikając Oceny Produktów Google, są na ostatnim etapie podróży kupującego. Więc ich zamiar dokonania zakupu jest bardzo ważny, gdy dotrą na Twoją stronę.

Ich intencje są również wzmacniane przez zaufanie zbudowane na wnikliwych recenzjach i zebranych wysokich ocenach. To równanie prowadzi tylko do większej sprzedaży i zysków.

  • Dobrze poinformowani kupujący

Recenzje często zawierają cenne informacje, które mogą decydować o sprzedaży.

Klienci, którzy wiedzą więcej o produkcie,rzadziej są rozczarowani. Dlatego 78% kupujących, którzy czytają recenzje, jest zadowolonych z ostatecznego zakupu.

Klienci o większej wiedzy to prosty sposób na zaufanie do produktu i zwiększenie liczby konwersji.

 

Powróć na górę strony lub ściągnij Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

Maksymalizacja korzyści z ocen produktów

 

Jest wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, aby uzyskać jak największe korzyści z Oceny produktów w Google Shopping.

 

  • Zachęcaj klientów do wystawiania recenzji.

Nie zakwalifikujesz się do Oceny produktu, jeśli nie masz wystarczającej liczby recenzji, ale istnieje jeszcze bardziej przekonujący powód, aby spróbować uzyskać jak najwięcej - klienci ufają ocenom opartym na dużej liczbie recenzji bardziej niż ocenom opartym na małej liczbie recenzji.

 

  • Nie celuj tylko w recenzje z pięcioma gwiazdkami.

52 procent ludzi bardziej ufa produktom z pewnymi negatywnymi recenzjami i niskimi ocenami niż produkty, które mają tylko dobre recenzje i wysokie oceny.

 

  • Klienci oczekują autentycznych ocen.

Pięć gwiazdek może faktycznie zaszkodzić Twojej sprzedaży. Optymalna ocena to tak naprawdę 4,7, tzn. Produkty z oceną 4,7 uzyskują więcej konwersji niż produkty z oceną 5.

Wynika to z faktu, że konsumenci rozumieją, że oceny pięciogwiazdkowe zwykle mają produkty z niewielką liczbą opinii (często pozostawione przez osoby związane z firmą lub produktem w jakiś sposób). Ocena około 4,7 wydaje się jednak bardziej prawdziwa.

 

  • Dodaj oceny sprzedawcy

To również może zwiększyć skuteczność Oceny Produktów. Wymagania dotyczące kwalifikacji są różne, ale Oceny Sprzedawców mogą jeszcze bardziej poprawić jakość Twoich ofert.

 

Powróć na górę strony lub ściągnij Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

Jak dodać oceny produktów do reklam na liście?

 

Przestrzegać wymagań

Oceny produktów mogą być wyświetlane w dowolnym miejscu na świecie, w którym Google Shopping są obecnie dostępne.

Istnieją jednak pewne ograniczenia krajowe, jeśli chodzi o wyświetlanie ocen produktów w reklamach Google Shopping i pojawiają się one tylko w reklamach w Australii, Austrii, Belgii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Aby oceny wyświetlały się na produktach wymienionych w Google Shopping, musisz mieć co najmniej 50 recenzji dla wszystkich swoich produktów. Każdy produkt musi mieć co najmniej 3 recenzje, aby wyświetlać się w reklamach produktowych.

 

Recenzje witryn a recenzje z serwisów z opiniami

Możesz zdecydować, czy chcesz gromadzić recenzje za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, czy skorzystać z usługi serwisu z opiniamii.

Zaletą korzystania z zewnętrznych sewisów recenzji w porównaniu do gromadzenia recenzji na platformie hostowanej jest wyższy poziom uprawnień, a wadą jest to, że wiąże się to z kosztami.

 

Oficjalna lista zewnętrznych serwisów recenzji zawiera:

 

Przesyłanie pliku danych opinii o produkcie

Po zebraniu recenzji musisz wypełnić formularz, aby zarejestrować się w Ocenach Produktów. Po zaakceptowaniu musisz przesłać recenzje produktów do Google Shopping.

Jeśli kanał opinii pochodzi z Twojej witryny, możesz przesłać go na konto Google Merchant Center. Jeśli zamiast tego używasz serwisu z opiniami, nie musisz go przesyłać samodzielnie, ale Google pobierze Twoje dane bezpośrednio.

Pamiętaj, że musisz przesłać nowy plik danych co najmniej raz w miesiącu. Jeśli tego nie zrobisz, oceny produktów mogą przestać pojawiać się na Twoich produktach.

 

Powróć na górę strony lub ściągnij Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

Wszystko sprowadza się do budowania zaufania

 

Jednym z najważniejszych elementów udanej sprzedaży produktów online jest zdobycie zaufania konsumentów. Musisz przekonać ich do swojego produktu, a Twoja firma może spełnić ich oczekiwania.

Oceny produktów w Google Shopping pomagają to zrobić, ponieważ bez nich klienci nie mogą nawet odwiedzić Twojej witryny, co oznacza że klikną link jednego z konkurentów, którzy mają Oceny Produktów.

Innymi słowy, Oceny Produktów pomagają pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google Shopping i wygenerować kliknięcie, aby zwiększyć sprzedaż.

 

Powróć na górę strony lub ściągnij Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

rating-google-shopping

 

 

Klienci decydują, gdzie i jak wydawać pieniądze online, na podstawie opiniii i occen. W rzeczywistości 90% konsumentów czyta recenzje online przed wizytą w firmie. 88% konsumentów ufa recenzjom online tak samo, jak osobistym rekomendacjom. Dlaczego są tak ważne i co możesz zrobić, aby je zdobyć?

 

Oceny produktów pojawiają się na produktach wymienionych w Google Shopping i są wyróżniane. Oferty bez nich wyglądają na niekompletne i mniej atrakcyjne, niż gdy są wyświetlane z oceną.

 

Kombinacja ocen sprzedawców i ocen produktów może podnieść CTR odpowiednio o 35% i 107%. Nie można zaprzeczyć, że Oceny Produktów Google przynoszą wiele korzyści, ale uzyskanie ich to tylko połowa sukcesu.

 

Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu! Oceny produktów Google nie będą już dla Ciebie zagadką.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas