Kiedy sprzedaż na Amazonie spada — 5 taktyk, których może spróbować każdy sprzedawca

image4

 

Niewiele rzeczy jest straszniejszych od spadku sprzedaży na Amazonie miesiąc po miesiącu. Ogranicza to środki pieniężne i możliwości reagowania, ale także daje Ci pewność, że aby Twój biznes mógł funkcjonować, musi nastąpić szybka, udana zmiana. 

 

Zamiast poddawać się temu stresowi i być przez niego przytłoczonym, możesz podjąć kilka drobnych działań, które nie rozbiją banku, podczas gdy sprowadzą Cię z powrotem na właściwą drogę. Większość z nich można wykonać samodzielnie lub wynająć pomoc z zewnątrz, która ma potencjał do wygenerowania znaczącego zwrotu z inwestycji.

 

Przyjrzyjmy się pięciu najlepszym taktykom, które można szybko wdrożyć, aby utrzymać produkt w ruchu i wznowić Twój potok sprzedaży.

 

 

Spis treści

 

Odśwież swoje wyszukiwane słowa kluczowe
Skup się na smartphonach na stronach produktów
Promocje i oferty Amazona
Rozważ testy podziału
Rozwiń swoje działania dystrybucyjne
Podsumowanie


1. Odśwież swoje wyszukiwane słowa kluczowe

 

Spadki sprzedaży często zbiegają się w czasie ze zmianami odbiorców. Być może nie służysz już dłużej potrzebom istniejących klientów lub nowe leady szukają nieco innego sposobu na rozwiązanie problemu. Czasami ludzie zmieniają sposób mówienia o problemach i rozwiązaniach - co oznacza, że zmieniają się również wyszukiwane terminy i słowa kluczowe, których używają.

keywords

A więc, gdy widzisz spadek sprzedaży w określonej grupie produktów, ale kategoria nadal dobrze sobie radzi w swojej branży, może po prostu masz coraz mniej obserwujących na swoich listach. Jednocześnie konkurenci mogą wykorzystywać zaktualizowane warunki lub skróty, aby osiągnąć większy ruch i zająć wyższą pozycję niż ty.

 

Ta rzeczywistość może sprawić, że słowa kluczowe staną się idealnym miejscem do rozpoczęcia nowej taktyki. Słowa kluczowe wpływają na ogólny ranking, co pozwala na wykonanie, a następnie zwiększenie ogólnego rankingu. 

 

Wyszukiwanie słów kluczowych występuje w różnych formach. Możesz korzystać z narzędzi innych firm, płacić wykonawcom, aby zrobili to za Ciebie, wyszukiwać je na Amazonie i nie tylko. Jakkolwiek zaczniesz, jest kilka dodatkowych obszarów do rozważenia w Twoich wysiłkach: 

  • Przeczytaj recenzje klientów, aby zobaczyć, jak ludzie mówią o Twoich produktach oraz o produktach konkurencji
  • Sprawdź produkty konkurencji, aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe są dla nich przeznaczone
  • Wpisz szerokie kategorie i szczegóły dotyczące produktów w pasku wyszukiwania Amazon i zobacz, co sugeruje funkcja automatycznego uzupełniania danych.

 

Te miejsca pomogą Ci stworzyć zaokrąglone słowo kluczowe. Po określeniu właściwych słów kluczowych, nadszedł czas, aby użyć ich w wielu miejscach na każdej stronie produktu.

 

Algorytm i najlepsze praktyki Amazona zmieniły się na przestrzeni lat, dlatego warto skorzystać z uaktualnionego przewodnika, takiego jak ten, aby mieć pewność, że dokonujesz najlepszych wyborów. To wskaże Ci na wartość dodaną, jaką jest umieszczenie słów kluczowych w Twojej marce i tytule, jak również w ogólnych opisach produktów, ale przypomni Ci, że ulepszona marka i inne treści nie są indeksowane, więc nie pomoże Ci to w kwestii SEO.

 

­­Wyszukiwanie słów kluczowych podkreśla również, gdzie powinieneś wydać swoje pieniądze na reklamę. Amazon mówi, że jedna firma była w stanie osiągnąć ROI 5:1 na swoich reklamach poprzez poprawę słów kluczowych.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


2. Skup się na smartphonach na stronach produktów

 

Mobilne zakupy są na Amazonie duże. Serwis posiada nie tylko własną aplikację, ale co miesiąc korzysta z niego ponad 150 milionów amerykańskich użytkowników, którzy mają do niego dostęp tylko za pośrednictwem telefonów komórkowych. Ta statystyka sprawia, że jest to najbardziej popularne miejsce zakupów w USA dla mobilnych kupujących.

Urządzenia mobilne nadal różnią się nieco rozmiarem i kształtem, więc będziesz chciał zoptymalizować elementy. Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości zapewniają, że na małych ekranach nie pojawia się rozmycie. Należy również pracować nad tym, aby opis produktu i inne akapity były krótkie i obejmowały główne punkty, które można łatwo przeczytać na urządzeniach przenośnych.

 

add-gooogle-merchant-center

 

Użytkownicy telefonów komórkowych zobaczą tylko pierwsze 80 znaków tytułu, więc umieść tutaj swoje słowa kluczowe i najlepsze opisy. Upewnij się tylko, że są istotne! 

 

Być może najłatwiejszym sposobem na optymalizację treści dla telefonów komórkowych jest poleganie na treści A+, aby opowiedzieć swoją historię za pomocą różnych marek i innych funkcji. Zarejestrowanie produktów i marki jest warte wysiłku, ponieważ Amazon szacuje, że treści A+ mogą zwiększyć sprzedaż nawet do 10%.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


3. Promocje i oferty Amazona

 

Czasami sprzedaż polega na znalezieniu najlepszej ceny dla swoich towarów, aby być bardziej konkurencyjnym. To sprawia, że narzędzia promocji produktów Amazon są inteligentną opcją, jeśli chcesz szybko i sprawnie przenieść produkt. Zniżki mogą również zwiększyć ruch na stronach produktów, pomagając w rankingu i ogólnym sukcesie sklepu. 

 

Promocje zniżkowe są najbardziej popularnym rodzajem promocji Amazon w naszej opinii i wymagają one utworzenia promocji w ramach konta Seller Central. Istnieją również możliwości wylądowania na stronie Ofert Amazon, ale istnieją wymagania, aby Twoje produkty kwalifikowały się do Błyskawicznych Ofert i innych.

 

Istnieje kilka zastrzeżeń, takich jak posiadanie 3-gwiazdkowej lub lepszej oceny i bycie zakwalifikowanym do Prime we wszystkich regionach do najlepszych ofert, ale prawie wszyscy sprzedawcy mają dostęp do niektórych narzędzi promocyjnych.

 

image1Zdjęcie dzięki uprzejmości Eboost Consulting

 

Wybierz najlepszą dla siebie opcję z rozwijanego konta sprzedawcy i wypisz warunki i daty. Można również dostosować, kto otrzymuje zniżkę i co trzeba zrobić, aby ubiegać się o nią, np.  minimalne wartości, ilości lub po prostu rutynowe wykorzystanie, które dociera do każdego, kto wyląduje na swojej stronie. 

 

Wspaniałe jest to, że można budować ogólne i szczegółowe kody dla swojej sprzedaży. Może to oznaczać szerokie, mniejsze oszczędności dla wszystkich za pomocą jednego kodu. Następnie można użyć drugiego, który daje większą zniżkę, ale wymaga specjalnego wejścia - jak "25OFF" - którym można następnie podzielić się ze swoją listą mailingową. Klienci nadal kupują przez Amazon i oszczędzają. Otrzymujesz korzyści z prowadzenia sprzedaży i nagradzania swoich najbardziej lojalnych klientów. A programy lojalnościowe mogą zwiększyć przychody z handlu elektronicznego o ponad 200%.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


4. Rozważ testy podziału

 

Istnieje wiele zmian, które możesz wprowadzić do swojego sklepu i stron Amazon, aby spróbować wygenerować większą sprzedaż. Trudno jest jednak wiedzieć, jaka zmiana jest najlepsza i która z nich będzie rezonować z klientem, nie wchodząc mu w drogę. Właśnie wtedy odbywają się testy podziału dla twoich aukcji na Amazonie. 

 

Testowanie podziału jest wtedy, gdy pokazujesz różnym klientom różne elementy strony, aby zobaczyć, co napędza sprzedaż lepiej. Można dostosować słowa kluczowe i tekst, obrazy, zdjęcia oraz inne elementy strony. Podczas gdy Amazon posiada pewne rdzenne funkcje, wielu sprzedawców woli używać zewnętrznych narzędzi do przeprowadzania testów, ponieważ dają one trochę więcej kontroli i ułatwiają zarządzanie przebiegiem testów. 

 

Niektóre z nich przeprowadzają bezpośrednie testy A/B na Amazonie, podczas gdy inne oferują testy na platformie Amazon, aby pomóc w dotarciu do szerszego grona potencjalnych ludzi poprzez ankiety. Prawdziwe pytanie brzmi, czy niewielka zmiana może spowodować istotną różnicę.

 

image5-2

 

Jedna z firm produkujących suplementy diety wykorzystała testy podziału Amazon i ankiety, aby dowiedzieć się, jaki wizerunek produktu preferują klienci. Po zmianie zdjęć, w następnym miesiącu nastąpił 35% wzrost sprzedaży, a liczba sprzedanych jednostek wzrosła o prawie 55%. Dla nich jedna zmiana wizerunku doprowadziła do uzyskania średnio 2600 dolarów przychodu z jednego produktu.


Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


5. Rozwiń swoje działania dystrybucyjne

 

Tylko dlatego, że sprzedajesz na Amazonie nie oznacza, że musisz wysyłać przez Amazona -czy jesteś sprzedawcą Prime, czy nie. Istnieje wiele możliwości, które są dostępne dla Ciebie, a rozszerzenie wysyłki i partnerzy realizujący zlecenia mogą pomóc Ci wyprzedzić niektóre sklepy Amazon. Widzieliśmy to we wczesnych miesiącach pandemii koronawirusa. 

 

Własne systemy realizacji zleceń Amazon mogą również zaszkodzić sprzedaży i reputacji marki. Jasne, Amazon mówi ludziom, aby nie dopuszczali do tego, aby dokładność zamówienia i błędy miały wpływ na ich opinie o produktach, ale wszyscy wiemy, że słabe doświadczenie dotyczące wysyłki ma wpływ na to, jak postrzegamy firmy i produkty. Tak więc, gdy sprzedawcy odnotowują problemy z dokładnością od 5% do 10% i inne problemy z dostawą, możesz zauważyć fundamentalne szkody dla Twojej marki.

 

Należy rozważyć współpracę z zewnętrzną firmą realizującą zamówienia, która udziela konkretnych gwarancji w zakresie dokładności zamówienia i terminowości dostaw, które przekraczają 99% w każdej metryce. Większość z nich będzie w stanie dopasować się do każdej szybkości dostawy Prime i na ogół mają mniej ograniczeń co do sposobu dostarczania towaru do swoich magazynów niż Amazon. 

 

Nadal musisz przestrzegać zasad sprzedaży Amazona - nie ma więc gratisów w pudełku - ale możesz współpracować z partnerami, aby lepiej kontrolować koszty wysyłki, a nawet uwzględniać takie rzeczy jak markowe taśmy i pudełka. Twoja firma będzie miała większą kontrolę nad wysyłką i może uzyskać większy zwrot z 3PL w przypadku popełnienia błędu. A jeśli kiedykolwiek zaczniesz sprzedawać na swojej własnej stronie internetowej lub przez media społecznościowe, Twój 3PL pojawi się tam, aby zaoferować te same stawki i wsparcie dla każdego kanału.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Podsumowanie

 

Niezależnie od tego, gdzie zaczynasz, taktyka ta ma na celu pomóc klientom znaleźć cię, zaufać ci i kupić od ciebie. Są to cechy charakterystyczne każdej skutecznej kampanii poprawy eCommerce, na Amazonie lub gdzie indziej. 

Poświęć czas, aby myśleć jak klienci i dowiedzieć się, czego chcą i potrzebują, a następnie zajmij się tym. Im bardziej możesz rozwiązać ich problemy i zminimalizować ich wysiłek, tym lepszy jest Twój potencjał sprzedaży.

 

Powrót na górę strony


New Call-to-action


Autor Jake Rheude

Jake Rheude is the Director of Marketing for Red Stag Fulfillment, an ecommerce fulfillment warehouse that was born out of ecommerce. He has years of experience in ecommerce and business development. In his free time, Jake enjoys reading about business and sharing his own experience with others.

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas