DataFeedWatch Blog

Instagram dla eCommerce - wszystko, co musisz wiedzieć

Autor: Magdalena Kiczek | 2020-05-15 08:56:56

 

Instagram jest dziś jedną z ulubionych platform marketingu internetowego. Od postów i relacji, poprzez współpracę z influencerami i markami, po sponsorowane posty i reklamy - prawie każdy biznes może skorzystać z Instagrama. Ponieważ w DataFeedWatch chodzi o eCommerce, dzisiaj chcemy skupić się na tym, w jaki sposób firmy prowadzące handel detaliczny online mogą wykorzystać Instagram do budowania swojej marki i zwiększenia sprzedaży.

 

Dlaczego Instagram jest tak dobry do sprzedaży detalicznej

 

Zakupy na Instagramie

 

Dynamiczne reklamy na Instagramie

 

Zamówienia na Instagramie


Podsumowanie


 

Dlaczego Instagram jest tak świetny do sprzedaży detalicznej

 

Facebook, który jest właścicielem Instagrama, stwierdził w badaniu z 2019 r., że „Instagram odgrywa kluczową rolę na każdym etapie procesu zakupu. Ludzie korzystają z platformy, aby poznać trendy, badają produkty przed zakupem i decydują, czy dokonać zakupu. Dla każdej z tych opcji Instagram oferuje punkty kontaktu, w których marketerzy mogą prowadzić swoje działania. ”

 

 

 

Ankietowani w badaniu powiedzieli również, że po obejrzeniu produktu lub usługi na Instagramie podjęli następujące działania:

 

 

W końcu wszyscy wiemy, że spędzamy dużo czasu na Instagramie, a większość spędza go na oglądaniu treści „produktowych”. Czy to wymarzone miejsce na wakacje, czy letni strój, który chcielibyśmy kupić. Powyższe statystyki zdecydowanie nie są zaskoczeniem! Co Ty jako sprzedawca eCommerce możesz z tym zrobić? Cóż, Instagram oferuje trzy główne produkty dla firm eCommerce:

  1. Zakupy na Instagramie

  2. Dynamiczne reklamy na Instagramie

  3. Instagram Checkout (beta)

 

Odkryjmy je!

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center 

Zakupy na Instagramie

 

Podczas przewijania kanału lub oglądania historii na Instagramie możesz napotkać posty takie jak ten poniżej

 

Instagram zmienił kartę Eksploruj, aby zapewnić obecność marek w centrum kultury. W ten sposób konta firmowe mogą dotrzeć do nowych odbiorców. Obserwujący, którzy koncentrują się na odkrywaniu nowych rzeczy.

 

 

 

Zasadniczo to, co widzisz, to produkty oznaczone w postach lub relacjach na Instagramie. Jeśli klikniesz tagi produktu (lub naklejki produktu w relacjach), przejdziesz na stronę szczegółów produktu hostowaną na Instagramie, taką jak ta pokazana poniżej.

 

 

 

Te strony pokazują duży zdjęcie produktu, nazwę, cenę, markę, a także opis, który można zobaczyć po rozwinięciu karty „Opis” tuż pod wezwaniem do działania „Wyświetl w witrynie”. Po kliknięciu dużego niebieskiego wezwania do działania użytkownicy lądują na stronach produktów w witrynie reklamodawców. Wszystko po to by mogli dodać ten przedmiot do koszyka i sfinalizować zakup. Ponadto nowa karta Sklep jest teraz widoczna w profilach marek, która gromadzi wszystkie produkty oznaczone w postach i historiach.

 

 

Pierwsze kroki z Zakupy na Instagramie

 

Rozpoczęcie nie jest tak naprawdę proste i wymaga kilku trudnych działań. Ale nie martw się, pokażemy Ci krok po kroku, jak to zrobić!

 

# 1 Upewnij się, że Twój kraj kwalifikuje się do Zakupów na Instagramie

Wszystkie większe kraje zachodnie kwalifikują się teraz do Zakupów na Instagramie, ale warto sprawdzić ten link, aby upewnić się, że Twój również się kwalifikuje.

 

# 2 Upewnij się, że masz konto biznesowe na Instagramie

Posiadanie konta biznesowego na Instagramie jest wymagane do robienia zakupów na Instagramie. Jeśli Twoje konto nie jest jeszcze kontem firmowym, bardzo łatwo je skonfigurować. Sprawdź, jak założyć konto firmowe na Instagramie.

 

# 3 Połącz swoją stronę na Facebooku ze swoim kontem biznesowym na Instagramie

Jest to również łatwe do zrobienia. Możesz połączyć swoją stronę na Facebooku ze swoim kontem na Instagramie albo w Ustawieniach strony na Facebooku lub w ustawieniach Facebook Business Manager.

 

 

 

# 4 Sprzedajesz tylko dobra fizyczne

Od października 2019 r. Zakupy na Instagramie są dostępne tylko dla firm detalicznych. Usługi nie są obsługiwane.

 

# 5 Utwórz katalog produktów

Twój katalog produktów może być prostym plikiem .csv. Upewnij się, że pola pliku danych produktu mają prawidłowy format. Możesz pobrać szablon pliku danych z tego linku i dowiedzieć się więcej tutaj.

 

Pamiętaj też, aby nie popełnić tych 6 typowych błędów kanału w dynamicznych reklamach produktów na Facebooku!

 

Dopilnowanie, aby Twój plik danych był dobrze sformatowany i zawierał możliwie dokładne informacje o produkcie, będzie niezbędne do sukcesu Zakupów na Instagramie. Po przygotowaniu pliku danych nadszedł czas, aby go przesłać.

 

# 6 Prześlij swój katalog produktów na Facebook

Nie ma możliwości przesłania katalogu produktów bezpośrednio na Instagram. Zamiast tego musisz przejść przez sekcję Katalog w Menedżerze biznesu na Facebooku. Jest to to samo miejsce, z którego można zarządzać katalogiem produktów dla reklam dynamicznych Facebooka.

 

W rzeczywistości, jeśli już reklamujesz się za pomocą dynamicznych reklam Facebooka, będziesz mógł korzystać z tego samego katalogu produktów.

 

 

Jak wspomniano wcześniej, tylko katalogi eCommerce kwalifikują się do Zakupów na Instagramie.

 

Wybierz „Prześlij informacje o produkcie”, chyba że współpracujesz z Shopify lub BigCommerce i chcesz połączyć je z Facebookiem.

 

 

Po utworzeniu katalogu nadszedł czas, aby podłączyć do niego źródło danych produktu.

 

 

Wybierz „Użyj plików danych”, chyba że masz bardzo niewiele produktów i chcesz je przesłać ręcznie.

 

 

 

Wybierz „Ustaw harmonogram automatycznego przesyłania plików”, aby Facebook automatycznie pobierał Twój feed zgodnie z wybranym harmonogramem. Raz dziennie, raz w tygodniu itp. Wprowadź adres URL kanału.

 

 

# 7 Połącz swoje konto biznesowe na Instagramie z katalogiem

Teraz, gdy Twój plik danych produktu został przesłany i powiązany z Twoim katalogiem na Facebooku, możesz w końcu połączyć go z Instagramem.

W sekcji Katalog na Facebooku Business Manager wybierz katalog i kliknij „Przypadki użycia” w menu po lewej stronie.

 

 

 

Jeśli wykonałeś wszystkie instrukcje, powinieneś zobaczyć „Zakupy na Instagramie” jako dodatkową opcję. Kliknij na nią, a następnie kliknij „Połącz profil”. Wybierz „Dodaj nowy profil biznesowy na Instagramie” i zaloguj się na swoje konto biznesowe na Instagramie. Połączysz katalog ze swoim kontem biznesowym na Instagramie!

 

# 8 Zaloguj się na zakupy i prześlij swoje konto na Instagramie do sprawdzenia

Po połączeniu konta i katalogu otwórz aplikację Instagram, aby zarejestrować się w Zakupach. Przejdź do ustawień profilu, kliknij „Biznes”, następnie kliknij „Zakupy na Instagramie”.

 

Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby przesłać konto do sprawdzenia. Zwykle proces ten trwa kilka dni, ale czasem może potrwać dłużej. Możesz przejść do Zakupy w Ustawieniach w dowolnym momencie, aby sprawdzić status.

 

Po zatwierdzeniu i otrzymaniu powiadomienia z Instagrama, dokończ konfigurację w Zakupach, aby rozpocząć oznaczanie produktów w swoich postach i relacjach!

 

# 9 Oznacz swoje produkty w postach lub w relacjach na Instagramie

  • Wpisy: utwórz wpis, dotknij produktów na zdjęciu, które chcesz oznaczyć. Wprowadź nazwy produktów, a następnie wybierz je tak, jak pojawiają się w polu wyszukiwania.
  • Relacje: podczas tworzenia relacji wybierz naklejkę produktu z zasobnika naklejek. Wybierz produkt z katalogu, który chcesz polecić. Przenieś naklejkę produktu w miejsce, w którym ma się znajdować w Twojej relacji.

 

# 10 (Opcjonalnie) Uruchom posty zakupowe jako reklamy

Facebook ostatnio pozwolił reklamodawcom promować posty zakupowe na Instagramie. Wszystko, co musisz zrobić, to udać się do Menedżera reklam na Facebooku i wybrać „Istniejący post” podczas tworzenia nowej reklamy. Wybierz Instagram z menu i wybierz swój post. To nie może być prostsze!

 

Uwaga: promowane posty zakupowe mogą być wyświetlane tylko na kanale Instagram. Dlatego warto utworzyć określony zestaw reklam z wybranym kanałem Instagram jako jedynym miejscem docelowym.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center 

Dynamiczne reklamy na Instagramie

 

Chociaż Zakupy na Instagramie są funkcją specyficzną dla Instagrama, zawsze musisz pamiętać, że platforma udostępniania zdjęć jest również częścią Facebooka. Oznacza to, że każdy typ reklamy wyświetlanej na Facebooku może być również wyświetlany na Instagramie. To tylko kwestia wyboru odpowiedniego miejsca docelowego podczas tworzenia kampanii reklam na Facebooku.

 

 

 

Jeśli czytasz ten post, prawdopodobnie znasz już platformę Facebook Ads i jej formy reklamowe. Dynamiczne reklamy na Facebooku i Instagramie są bez wątpienia najpotężniejszym formatem reklam w eCommerce.

 

Pokazują karuzelę produktów, z których użytkownicy wcześniej korzystali w Twojej witrynie lub którymi byliby najbardziej zainteresowani. Na przykład możesz przekierować użytkowników na produkty, które zostawili w koszyku. Możesz też chcieć pokazać określone produkty użytkownikom, którzy już dokonali zakupu i szukają dodatkowych akcesoriów i aktualizacji.

 

Możesz utworzyć kampanię z reklamami dynamicznymi, wybierając jako cel kampanii Katalog sprzedaży na platformie Facebook Ads.

 

 

 

Możesz utworzyć kampanię z reklamami dynamicznymi, wybierając jako cel kampanii Katalog sprzedaży na platformie Facebook Ads.

 

Jeśli już przesłałeś katalog produktów do Zakupów na Instagramie, możesz użyć tego samego do dynamicznych reklam na Facebooku. Po prostu musisz wybrać odpowiedni katalog podczas tworzenia kampanii.

 

Jak już wspomniano, dynamiczne reklamy Facebooka mogą być wyświetlane zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Ulepszają Twoją strategię marketingową na Instagramie, obejmującą dolną część ścieżki zakupu.

 

W idealnej sytuacji chcesz dotrzeć do nowych potencjalnych klientów za pośrednictwem postów zakupowych, a następnie przekierować ich za pomocą reklam dynamicznych.

 

Na naszym blogu obszernie omawialiśmy temat reklam dynamicznych na Facebooku. Zobacz reklamy produktów Facebooka dla sprzedawców detalicznych: wszystkie wejścia i wyjścia oraz sposób korzystania z niestandardowych etykiet dla reklam dynamicznych Facebooka, aby dowiedzieć się więcej na ten temat!

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center 

 

Checkout na Instagramie

 

Zamawianie na Instagramie to najnowszy dodatek od firmy Menlo Park. Zasadniczo pozwala użytkownikom kupować od ulubionych marek bezpośrednio na Instagramie bez opuszczania aplikacji.

 

 

 

 

Po dotknięciu tagu produktu we wpisie na użytkownicy trafiają na stronę szczegółów produktu. Zamiast zobaczyć zwykłe wezwanie do działania „Wyświetl na stronie internetowej”, zobaczyliby „Zamówienie na Istagramie”.

 

Stamtąd użytkownicy będą mogli bezproblemowo złożyć zamówienie bezpośrednio z aplikacji. To może zmienić świat eCommerce!

 

Niestety ta funkcja jest nadal w zamkniętej wersji beta i dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Na razie z tej funkcji może korzystać tylko wybrana grupa marek modowych i kosmetycznych.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center 

 

Podsumowanie

 

Dla marketerów eCommerce wyzwaniem jest maksymalizacja szans na sprzedaż oraz zwiększenie przychodów i zysków. Instagram okazuje się być idealnym partnerem do osiągnięcia tych celów. Zapoznaj się z naszym innym artykułem na temat najlepszych aktualizacji na Instagramie, aby skorzystać z nich w 2020 roku. Więcej informacji o Instagramie dla eCommerce już wkrótce!



Powrót na górę strony