Jak używać etykiet niestandardowych w dynamicznych reklamach Facebook

Dynamiczne reklamy Facebook

Zestawy produktów na Facebooku 

Niestandardowe etykiety w dynamicznych reklamach Facebook 

5 sposobów, w jaki niestandardowe etykiety mogą Ci pomóc zarządzać kampaniami dynamicznych reklam

  1. Up-Sell i Cross-Sell
  2. Wykorzystaj w pełni nakładki na reklamy dzięki niestandardowym etykietom
  3. Dostosuj tekst reklamy dzięki niestandardowym etykietom
  4. Uzyskaj szczegółowe raporty
  5. Ustaw odpowiednie stawki i budżet przy pomocy etykiet niestandardowych

 


Dynamiczne reklamy Facebook

Kampanie dynamicznych reklam Facebook pozwalają firmom eCommerce na retargetowanie osób, które przeglądały lub kupowały przedmioty na ich stronie internetowej. System automatycznie pokazuje właściwe produkty odpowiednim odbiorcom na podstawie ich wcześniejszych zachowań.

Pokazane produkty są wybierane z katalogu produktów, który musi zostać wgrany do Facebook Business Manager.

Marketerzy mogą następnie ustawić grupę docelową i filtrować najbardziej odpowiednie produkty. Retargetiwanie osób porzucających koszyki, pokazującym im produkty pozostawione w koszyku lub sprzedając nowe produkty osobom, które oglądały podobne produkty, to tylko niektóre z wielu strategii, które reklamodawcy mogą realizować za pomocą dynamicznych reklam na Facebooku.

Aby osiągnąć powyższe cele, Facebook umożliwia marketerom organizowanie katalogów produktów w zestawy produktów i ustawiać cel dla każdego z nich.

Powrót na górę lub

Zestawy produktów na Facebooku

Zestawy produktów pozwalają organizować produkty w różnych grupach lub segmentach. Facebook pozwala obecnie grupować produkty według następujących filtrów:

  • Kategoria
  • Rodzaj produktu
  • Marka
  • Cena
  • Obecna cena
  • Produkt
  • Id grup produktów sprzedawcy
  • Płeć
  • Stan
  • Rozmiar
  • Grupa wiekowa
  • Kolor
  • Materiał
  • Wzór
  • Dostępność

facebook_filtry_zestawy_produktow-2 

Jeśli powyższe opcje nie wystarczą i potrzebujesz niestandardowego rozwiązania, Facebook pozwala na dodatkową opcję filtrowania: Etykiety niestandardowe.

   facebook_filtry_etykiety_niestandardowe_zestawy_produktow-4

Powrót na górę lub

 

Etykiety niestandardowe w dynamicznych reklamach na Facebooku

Etykiety niestandardowe to 5 opcjonalnych, dodatkowych kolumn, które można dodać do pliku produktów. 

Ich wartość może być dowolna, od numeru do identyfikatora lub tekstu. Marketerzy używają niestandardowych etykiet, gdy muszą dodać informacje o produkcie, które nie mogą znaleźć się w żadnym innym polu produktu. np. nazwa promocji, do której należy produkt, kategoryzacja wewnętrzna, autor książki, gatunek muzyczny płyt itp.

Etykiety niestandardowe są dodawane bezpośrednio do pliku produktu.

Alternatywnie można je również dodawać przez reguły pliku danych w Ustawienia katalogu produktów w Facebook Business Manager. Jednak reguły pliku danych Facebooka mają głównie na celu „naprawienie drobnych problemów podczas przesyłania pliku”, a nie umożliwienie większych zmian w plikach.

reguly_pliku_danych-2 

Oznacza to, że aby wypełnić niestandardowe etykiety wartościami niestandardowymi, trzeba polegać na narzędziu do optymalizacji plików.

Dobrą wiadomością jest to, że dzięki DataFeedWatch niestandardowe etykiety można łatwo dodawać nawet do katalogów Facebooka bez zwracania się do deweloperów w firmie.

Powrót na górę lub

5 sposobów, w jaki niestandardowe etykiety mogą Ci pomóc zarządzać kampaniami dynamicznych reklam

Powiedzmy, że pracujesz dla sprzedawcy książek online. Atrybuty produktów książek mogą obejmować tytuł, opis/streszczenie i autora. Chociaż tytuł i opis można dodać do odpowiednich pól w katalogu produktów Facebook, pole Autor nie jest dostępne.

Jedynym sposobem na wprowadzenie tych informacji do pliku i wykorzystanie go do celów segmentacji jest dodanie kolumny niestandardowej etykiety. Posiadanie tych dodatkowych informacji w katalogu produktów może być niezwykle przydatne w następujących celach:  

 

1. Up-Sell i Cross-Sell

Facebook umożliwia wyświetlenie określonego zestawu produktów tylko użytkownikom, którzy wcześniej byli zaangażowani w inny zestaw.

To, co możesz zrobić, to pokazywać książki autora X osobom, które wcześniej kupowały książki od autora Y, który ma podobny styl. W ten sposób możesz sprzedawać krzyżowo odpowiednim odbiorcom.

Tę samą strategię można zastosować do gatunków/kolekcji. Możesz pokazać przedmioty kolekcjonerskie związane z Harrym Potterem i sprzedawać je osobom, które wcześniej kupowały lub oglądały książki o Harrym Potterze.

A może chcesz pokazać inne elementy mebli z tej samej kolekcji lub DVD z tego samego gatunku, co ten, który właśnie był oglądany lub kupiony przez odbiorców docelowych.  

up-sell_cross-sell_etykiety_niestandardowe_w_dynamicznych_reklamach_na_Facebooku-1

Wybranie „Kombinacja niestandardowa” z menu powyżej odblokuje jeszcze więcej opcji targetowania.

Powrót na górę lub

 

2. Wykorzystaj w pełni nakładki na reklamy dzięki niestandardowym etykietom

Nakładki na reklamy dynamiczne to jedna z moich ulubionych funkcji na Facebooku. Wzbogacają dynamiczne reklamy o dodatkową treść pobieraną z pliku, taką jak bezpłatna wysyłka, rabat procentowy i przekreślona cena. Chociaż pole „wysyłka” jest dostępne w katalogu produktów, nie wydaje się, aby stanowiło to jedną z opcji filtrowania na poziomie zestawu produktów.

Dlatego możesz dodać niestandardową etykietę, która pokazuje, czy produkt kwalifikuje się do bezpłatnej wysyłki. W ten sposób możesz utworzyć zestaw produktów zawierający tylko produkty kwalifikujące się do bezpłatnej wysyłki i dodać odpowiednią nakładkę tylko do tych reklam.

Możesz również dodać stałą kartę na początku reklamy, pokazującą, jak niesamowita jest oferta bezpłatnej wysyłki.   

reklamy_facebook_darmowa_dostawa-1Ta sama strategia może być stosowana do promocji. Powiedzmy, że masz jednocześnie wiele promocji. Możesz dodać niestandardową etykietę zawierającą nazwę promo i na tej podstawie utworzyć zestawy produktów.

Każdy zestaw produktów może być skierowany do różnych odbiorców i wyświetlać różne nakładki. Można przypuszczać, że dla konkretnej promocji rabat procentowy jest wyższy niż cena przekreślona lub odwrotnie.  

reklamy_facebook_nakladka_ceny-1

 

Możesz dodać kartę oferty na początku reklamy pokazując, że konkretna promocja należy do produktów w zestawie. W poniższym przykładzie stworzyłam zestaw produktów do promocji książek o Harrym Potterze. 

 

25_off_promocja_facebook-1

Reklamy będą wyświetlać tylko książki w tej promocji, a karta oferty zostanie umieszczona jako stała karta na początku karuzeli reklamowej.

 

 

dynamiczne_reklamy_facebooka_karta_oferty-1

Powrót na górę lub

 

3. Dostosuj tekst reklamy dzięki niestandardowym etykietom

Etykiety niestandardowe mogą być również używane do dostosowywania nagłówków i opisów reklam. W poniższym przykładzie ustawiłam nagłówek, aby pokazać „autorstwa” i opis zachęcający do przeczytania „Tylko teraz”. 

dostosowanie_naglowku_i_opisu_reklamy_facebook-1

 

Atrybut Author został dodany przez pole custom_label_0

dostosowanie_opisu_reklamy_facebook-1

Powrót na górę lub

 

 

4. Uzyskaj szczegółowe raporty

Ta sama zasada może być zastosowana do głębokich linków. 

glebokie_linki_reklama_facebook-1

Głębokie linki pomagają śledzić każde kliknięcie każdego produktu w karuzeli reklamowej.

Etykiety niestandardowe i inne pola katalogowe można dodawać na końcu adresu URL witryny w celu uzyskania łatwych do odczytania i szczegółowych raportów z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Parametry niestandardowe URL można również dodawać na górze głębokich linków w celu śledzenia bullet-proof. Segmentacja katalogów poprzez zestawy produktów i niestandardowe etykiety jest również niezbędna, aby uzyskać szczegółowe raporty na platformie Facebook Ads Manager.

Biorąc pod uwagę, że każdy zestaw produktów jest przypisany do jednego zestawu reklam, możesz zobaczyć ich wyniki z widoku zestawów reklam na koncie menedżera reklam.

 

raport_zestawu_reklam_dynamicznych_reklam_facebooka-1

 

Powrót na górę lub

 

 

5. Ustaw odpowiednie stawki i budżet przy pomocy etykiet niestandardowych

Wreszcie, dzięki niestandardowym etykietom i zestawom produktów, można ustawić różne stawki i przydzielić różne budżety do różnych zestawów produktów. Możesz dodać więcej produktów do zestawu reklam Promo-1 niż Promo-2. Może chcesz wydać więcej na książki Kryminalne niż książki Geograficzne. A może chcesz licytować bardziej agresywnie w książkach autora X niż autora Y, ponieważ ten pierwszy staje się bardziej rozreklamowany. I tak dalej i tak dalej. Możliwości są naprawdę nieograniczone.

Powrót na górę lub

 

 

Wnioski

Etykiety niestandardowe na Facebooku, jak również w Zakupach Google, są niezwykle skutecznym narzędziem w rękach marketerów do optymalizacji budżetów reklamowych i uzyskiwania zwrotów z wydatków na reklamy. Powyższe scenariusze to tylko kilka przykładów tego, jak można z nich korzystać, ale musisz sam być kreatywny w znajdowaniu innych sposobów, w jakie mogą pomóc w osiągnięciu określonych celów biznesowych.

etykiety-niestandardowe-w-reklamach-Facebook

W jednym z poprzednich postów rozmawialiśmy o tym,  jak używać niestandardowych etykiet do optymalizowania kampanii Zakupów Google. Jeśli go przeczytałeś i jesteś już zaznajomiony z tematem, prawdopodobnie łatwo zrozumiesz, dlaczego niestandardowe etykiety są tak ważne na Facebooku. Jednak może przeoczyłeś kilka bardzo interesujących możliwości ich użycia.

Jeśli nadal nie wiesz zbyt wiele o etykietach niestandardowych, cóż - nie ma czasu do stracenia, czytaj dalej!

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas