Reklamy produktów na Facebooku dla sprzedawców detalicznych: Wszystkie tajniki

odzież-facebook-dynamiczna-reklama-produktu

 

Oto podstawy, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie własnych, dynamicznych reklam produktów. 


Początki

Aby zacząć pracować z Dynamicznymi reklamami na Facebooku, będziesz musiał stworzyć tablicę produktową dla Facebooka. Ta tablica ma mniej wymagań niż Google, ale nadal ma swoje własne wymagane pola, które należy uwzględnić.

Wymagane pola to: identyfikator, dostępność, stan, opis, link do zdjęcia, link, tytuł, cena, GTIN, marka i MPN. Aby uzyskać pełny opis każdego wymaganego pola i ograniczeń znaków, odwiedź stronę katalogu produktów Facebooka.

 


Tablica produktów na Facebooku

Identyfikatory: Są one ważne nie tylko dla identyfikacji produktu, ale także dla dopasowania go do Twojego piksela. Sprzedawcy z produktami wariantowymi często mają problemy z dopasowaniem identyfikatorów ze strony internetowej do piksela, ponieważ piksel pociągnie za sobą SKU, podczas gdy strona będzie miała unikalny identyfikator dla konkretnego wariantu produktu.

Sprzedawcy muszą się upewnić, że dla każdego wariantu produktu oferują różne jednostki magazynowe, a nie macierzystą jednostkę magazynową dla wszystkich wariantów. W przeciwnym razie, jeśli wiele produktów ma ten sam identyfikator, zostaną one zignorowane.

Tytuł: W przypadku reklam dynamicznych na Facebooku, tytuły mają krótszą liczbę znaków niż Zakupy Google. Posiadasz 100 znaków do stworzenia swoich tytułów. Jeśli Twoje tytuły przekroczą 100 znaków, zostaną one automatycznie odcięte. Będziesz chciał tutaj załadować swoje tytuły z najważniejszymi informacjami, aby najpierw uzyskać trafność i iskrę, w którą użytkownik powinien kliknąć.

 

facebook-produkt-dodaj-tytuł

 Źródło: Nosto

PROFESJONALNA RADA: Jeśli sprzedajesz tylko jedną markę, możesz wyrzucić markę z tytułów. Ponieważ są one wyświetlane w reklamie karuzelowej, tytuł będzie umieszczony na górze ogłoszenia. W ten sposób możesz być dokładniejszy z informacją w tytule produktu i umieścić tam najpierw inne istotne słowa kluczowe. 

Możesz również sprawdzić nasz poprzedni wpis na blogu, który szczegółowo wyjaśnia, jak tworzyć lepsze tytuły: Optymalizacja tablic dla ekspertów.

Link do zdjęcia i dodatkowe linki do zdjęcia: Ta właściwość jest niezwykle ważna, więc możesz sprawdzić, które obrazy działają, a które nie. Dowiedzenie się, jakie obrazy działają dla Twoich produktów, jest zazwyczaj trudne. Czy powinieneś iść z wizerunkiem produktu, czy wizerunkiem stylu życia i jak będą one działać w odniesieniu do każdego produktu? 

PROFESJONALNA RADA: Jeśli korzystasz z platformy optymalizacji tablic, możesz wybrać, który obraz chcesz pokazać i przeprowadzić testy A/B, aby sprawdzić, który obraz najlepiej sprawdza się w przypadku Twoich produktów. W zależności od tego, w którym pionie jesteś, zdjęcia stylu życia są lepsze (np. ubrania).

 


Dodatkowe właściwości

Możesz dodać dodatkowe właściwości do swojej tablicy, aby dodać więcej szczegółów do danych produktu. Kilka dodatkowych właściwości, które naprawdę pomagają w wyświetlaniu reklam to: 

Kolor: Jest to dodatkowa właściwość, która pomoże z trafnością. Zostawiałem „normalne" kolory dla tytułów i spłaszczałem je we właściwościach. 

Przykładem tego byłoby, gdybyś sprzedawał bordową koszulę, ale kolorem była żurawina, zachowałbym żurawinę w tytule i zmienił kolor we właściwościach na bordowy. Facebook nie ma tak surowych zasad jak Google, więc byłoby to do przyjęcia. 

Rozmiar: Jest to dodatkowa właściwość dla twojej tablicy na Facebooku, nawet jeśli jest to wymagane pole dla Google. Jeśli pracujesz na poziomie odzieży, to byłaby to świetna właściwość do włączenia. 

Typ produktu: Jest to obowiązkowa właściwość, która pomaga w strategii licytacji i tworzeniu zestawów produktów w edytorze Facebooka. 

PROFESJONALNA RADA: Jest to najlepsza właściwość podczas tworzenia zestawów produktów - zapewni Ci to największą widoczność Twoich produktów i sposobu ich działania. Jeśli nie jesteś pewien, czy są one prawidłowo zbudowane, możesz ponownie rozważyć ich użycie. To jak budowanie domu na złym fundamencie. 

Kategorie produktów Google: Jest to kolejna właściwość, za pomocą której można tworzyć zestawy produktów. Użyj jej jako opcji, jeśli typy produktów i inne właściwości nie są najlepsze. Taksonomia Google jest głęboka na 6 poziomów, więc nawet jeśli nie używasz jej do tworzenia zestawów produktów, pomoże Ci to sklasyfikować swoje produkty na Facebooku.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak można roznieść kategorie produktów Google bez przesadzania, wymieniliśmy wszystkie możliwe opcje w naszym poście na stronie Taksonomia produktów Google.

 


Następne kroki, wskazówki i sztuczki

Jeśli jesteś już na Zakupach Google, możesz wykorzystać swoją aktualną tablicę jako tablicę na Facebooku. 

Jeśli używasz narzędzia do optymalizacji tablic, możesz szybko skopiować tablicę z Google na Facebooka i dodać kilka specyficznych optymalizacji. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w jak najlepszym wykorzystaniu Twojej tablicy Google na Facebooku. 

Tytuły: Ponieważ Facebook wykorzystuje reklamy karuzelowe, aby dotrzeć do użytkowników, dobrym pomysłem jest załadowanie każdego tytułu z odpowiednimi słowami kluczowymi. Jeśli nie jesteś sprzedawcą produktu (np. sklep z butami, w którym sprzedaje się wiele marek butów), dobrze jest wyrzucić markę z przodu tytułów, aby najpierw pokazać inne ważne słowa kluczowe. Kiedy reklama pokazuje się użytkownikom i widzą oni tylko pierwsze 25 znaków z każdego tytułu, należy o tym pamiętać, dokonując optymalizacji tytułów na Facebooku. 

Piksele na Facebooku: Aby rozpocząć śledzenie konwersji, należy ustawić piksel na Facebooku. Kiedy producent doda piksel, może dostosować go do różnych specyfikacji. Jak wspomniano wcześniej, musisz umieścić piksel na Facebooku na swojej stronie internetowej (lub wydarzeniach związanych z aplikacją, jeśli posiadasz aplikację) i zmodyfikować go tak, aby zgłaszał, kiedy identyfikatory produktów z Twojego katalogu są przeglądane, dodawane do koszyka i kupowane. Po zainstalowaniu możesz użyć ich do tworzenia odbiorców niestandardowych i konwersji ścieżek. Kod piksela można znaleźć na koncie reklamowym w zakładce Narzędzia > Piksele.

 

piksel-reklam-produktów-Facebook

 

PROFESJONALNA RADA: Upewnij się, że dodajesz jak najwięcej właściwości do piksela np.: kategoria, cena itp. Pomoże to w późniejszym omawianiu realizacji strategii. Po tym jesteś gotowy do stworzenia dynamicznego szablonu i rozpoczęcia wyświetlania reklam. 

Dostępność: Oto wspaniała optymalizacja, która nie zajmie dużo czasu. Facebook patrzy na produkty „Wyprzedane" jako produkty, które nie są już dostępne lub nie będą ponownie magazynowane. Zamiast tego zmień nazwę „Wyprzedane” na „Dostępne na zamówienie" pokaże to Facebookowi, że nadal sprzedajesz produkt, ale trzeba go zamówić. 

Dodawanie Twojej tablicy: Po ustawieniu piksela nadszedł czas, aby załadować tablice. Najpierw musisz zalogować się na swoje konto i udać się do swojego menadżera Facebooka.

 

przesyłanie-reklam-produktów-Facebook

 

Możesz ją załadować ręcznie: pod katalogami produktów znajdziesz przycisk „Dodaj tablicę dla produktów”, tutaj możesz rozpocząć ładowanie tablic. Obecnie Facebook akceptuje formaty CSV, TSV i XML (zarówno RSS, jak i ATOM) dla tablic produktowych. Jeśli korzystasz z platformy, na której możesz dynamicznie generować tablicę, będziesz chciał wybrać zaplanowane cykliczne wysyłanie, jeśli posiadasz tylko kilka produktów i nie zmieniasz zbyt często cen i stanu zapasów, wtedy możesz wybrać ręczne wysyłanie. 

Automatycznie: Jeśli jesteś większym sprzedawcą detalicznym, będziesz chciał trzymać się z dala od ręcznego przesyłania danych, ponieważ nie jest to najlepsza strategia dla Ciebie. Zalecamy aktualizację tablic kilka razy dziennie, jeśli ceny i zapasy ulegają częstym wahaniom.

 


Częste błędy:

Jak w przypadku każdej tablicy produktowej możesz napotkać na pewne błędy w obrębie tablicy po jej przesłaniu. Niektóre z często pojawiających się problemów to nieprawidłowe kody GTIN, brakujące lub nieprawidłowe kategorie produktów Google, zbyt małe rozmiary obrazów itp. Poniżej znajduje się link do niektórych typowych błędów, które można zobaczyć i jak je naprawić błędy na Facebooku.

Z nowymi opcjami wglądu dynamiczne reklamy na Facebooku szybko stają się największym konkurentem dla Google w dziedzinie zakupów. Targetowanie położenia reklamy dramatycznie wzrosło od czasu jego wydania i teraz posiada o wiele więcej możliwości. Jeśli jeszcze nie wypróbowałeś dynamicznych reklam na Facebooku, teraz jest dobry moment, aby spróbować.

 

 

Reklamy-produktów-na-Facebooku-dla-sprzedawców-detalicznych-Wszystkie-tajniki

Wydaje się, że Facebook ściga się ze swoją konkurencją, próbując zdominować świat. Nowości wypuszczane na rynek, nadchodzą szybko i wściekle, aż trudno nadążyć za ich ofertą. 

W zeszłym roku Facebook Inc. wprowadził dynamiczne reklamy produktowe, które pozwalają sprzedawcom na załadowanie całego katalogu produktów, a następnie automatycznie re-targetują konsumentów reklamami zawierającymi interesujące ich produkty. Ta strategia pomaga przywrócić zagubionych kupujących, pokazując im reklamy rzeczywistych produktów, które oglądali na Twojej stronie internetowej. 

Reklamy są wyświetlane w formacie karuzeli, co pozwala na wyświetlanie 3-5 zdjęć, filmów, linków i wezwań do akcji w jednej reklamie. Użytkownicy mogą przewijać karty karuzelowe za pomocą przesunięcia lub kliknięcia. Digiday.com mówi, że reklamy te „są 10 razy skuteczniejsze niż statyczne posty sponsorowane na Facebooku".

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas