DataFeedWatch Blog

COVID-19: 7 kanałów zakupowych oferujących zniżki dla sprzedawców

Autor: Olga Wojas | 2020-09-01 09:28:40

 

Od czasu pojawienia się Korona wirusa (COVID-19) zmieniły się wzorce zakupowe kupujących. W niektórych niszach, takich jak zakupy spożywcze w Internecie, obserwuje się znaczny wzrost. 10-15% ludzi w USA zamawia zakupy spożywcze przez Internet, w porównaniu z wcześniejszymi 3%. W innych obszarach sprzedaży, takich jak branża turystyczna, nastąpił ogromny spadek sprzedaży. Tylko sieć hoteli Marriott odnotowała 75% spadek przychodów.

 

Aby dostosować się do zmian w strukturze zakupów, kanały reklamowe, takie jak marketplace i porównywarki sprzedawców, zaczęły wprowadzać zmiany w sposobie sprzedaży. Z tego powodu dotknięci zostali również ich sprzedawcy. Jednak niektóre kanały same zaczęły wspierać swoich sprzedawców. W jaki sposób różne kanały oferują pomoc swoim sprzedawcom? I jak zmieni to sprzedaż na niektórych platformach.

 

 

Coroczny wzrost tygodniowych zamówień online w branży detalicznej w czasie pandemii Korona wirusa w wybranych krajach Europy w 2020 r. - Źródło: Statista

 

 

Spis treści

 

Platformy handlowe dostosowują się, aby pomóc swoim sprzedawcom

Jak zmiany te mogą wpłynąć na sprzedawców?

Kanały pomagające sprzedawcom w czasie pandemii

Podsumowanie


 

Platformy handlowe dostosowują się, aby pomóc swoim sprzedawcom 

 

Wiele kanałów postanowiło wprowadzić zmiany, aby pomóc sobie i swoim sprzedawcom. Zmiany te są konieczne ze względu na szereg czynników spowodowanych przez covid-19. Składają się głównie z:

 

  • Problemy z podażą/popytem - Łańcuchy dostaw były jednym z największych problemów dla wszystkich kanałów i sprzedawców podczas korona wirusa. Czy jest to nadwyżka zapasów kosztująca dodatkowe opłaty za magazynowanie, czy też niewystarczająca ilość zapasów oznaczająca utratę sprzedaży. Kwestie związane z podażą/popytem kosztowały zarówno sprzedawców, jak i kanały sprzedaży znaczną ilość pieniędzy. 

 

  • Problemy z przesyłką pocztową - Kolejną kwestią była wysyłka produktów. Ze względu na blokady rządowe, przepisy zostały zaostrzone. Spowalnia to dostawy i powoduje dalsze problemy dla łańcuchów dostaw. Doprowadziło to do tego, że wiele firm nie osiągnęło oczekiwanej sprzedaży. 

 

  • Braki kadrowe - to kolejna kwestia wynikająca z procedur rządowych. Aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, wiele rządów wymaga od każdego, kto wykazuje objawy, aby się odizolował. Oznaczało to, że wielu pracowników miało zwiększoną ilość przymusowego czasu wolnego. Marki miały więc mniej pracowników w swoich magazynach, było mniej kurierów i mniej dostaw. Oznaczało to, że mniej zamówień zostało zrealizowanych, a firmy straciły na sprzedaży. 

 

Ze względu na to, że sprzedawcy detaliczni muszą radzić sobie z bezprecedensowymi okolicznościami, wielu z nich ucierpiało finansowo. Te zmiany w kanałach mają na celu pomóc im przetrwać, a może nawet rozwijać się podczas Korona wirusa.

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

Jak zmiany te mogą wpłynąć na sprzedawców?

 

Kanały dokonują szeregu zmian, aby pomóc swoim sprzedawcom. Jednak nie wszystkie zmiany mogą pomóc im wszystkim. Niektóre z tych ofert są przeznaczone tylko dla nowych sprzedawców. Może to powodować problemy, ponieważ obecni sprzedawcy mogą nadal mieć problemy ze względu na Korona wirusa.

 

Mimo to, nadal istnieją sposoby dostosowania się istniejących przedsiębiorstw do możliwych skutków zmian. Jednym z możliwych dostosowań, które można wprowadzić, jest zmiana rodzaju produktu, który oferują na różnych kanałach. Niekoniecznie wymaga to zmian w asortymencie produktów w sklepie - sprzedawcy mogą łatwo dostosować swoje portfolio produktów do każdego kanału za pomocą narzędzia do tablic, takiego jak DataFeedWatch. Pozwoliłoby to sprzedawcom na reklamowanie najbardziej idealnych produktów dla obecnego klimatu, jednocześnie zmniejszając ich wydatki na reklamę. Alternatywnie, sprzedawcy mogliby również korzystać z ofert dla nowych sprzedających na innych kanałach i szukać lepszych ofert gdzie indziej.

 

Należy również zauważyć, że wiele z tych zmian w kanałach nie będzie trwałych. W związku z tym nowi sprzedawcy nie będą traktowani priorytetowo w niektórych kanałach. Warto porównać kanały w obecnym środowisku. Pozwoli to sprawdzić, które z nich oferują najlepsze opcje dla nowych i istniejących sprzedawców oraz w których krajach znajdują się ich oferty. Ponadto należy również uznać, że niektóre kanały będą oferować lepsze oferty jedynie dla małych i średnich przedsiębiorstw, co oznacza, że nie wszyscy sprzedawcy odczują skutki tych zmian.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

Kanały pomagające sprzedawcom w czasie pandemii

 

Google Shopping - globalnie

 

Zakup Google prawdopodobnie dokonały najbardziej drastycznych zmian w kanale w związku z korona wirusem - wprowadzając darmowe oferty. Początkowo, 27 kwietnia, Google wprowadził darmowe aukcje w USA. Chcą oni wprowadzić darmowe oferty dla reszty świata do końca roku.

 

Idea darmowych ofert była już od jakiegoś czasu rozważana przez Google. Jednak epidemia COVID-19 wymusiła ten ruch na firmie i zostały wprowadzone znacznie szybciej niż się spodziewano. Wprowadzając je teraz, Google ma na celu stworzenie darmowej ekspozycji dla wszystkich firm cierpiących przez Korona wirusa. Mając nadzieję, że wzrost zakupów w Internecie pomoże zrównoważyć straty sprzedawców, w jak największej liczbie przypadków.

 

Jak zacząć z darmowymi ofertami zakupów w Google?


Na razie darmowe oferty w Zakupy Google mogą być wykorzystywane tylko wtedy, gdy krajem docelowym jest USA.


Dla nowicjuszy - skonfigurowanie konta Google Merchant Center i dostęp do produktów to wszystko, czego potrzebujesz, aby zakwalifikować się do darmowych ofert zakupowych.

Dla istniejących sprzedawców reklamujących się za pomocą Zakupów Google - wybierając "powierzchnie w Google" otrzymasz swoje produkty do darmowej przestrzeni reklamowej w zakładce Zakupy Google.

 

 

Facebook - globalnie

 

Facebook również wprowadził znaczące zmiany, aby pomóc swoim sprzedawcom. Nie są już oni karani za niespełnienie standardów wydajności. Obejmuje to standardy wydajności w zakresie obsługi klienta, wysyłki i anulowania zamówienia. 

 

Oprócz tej pomocy dla wszystkich sprzedawców, małe firmy są dodatkowo wspierane przez Facebooka. Odbywa się to za pomocą dotacji dla małych firm w wysokości do 100 dolarów w gotówce. Ponadto, Facebook dał firmom dostęp do kredytów reklamowych i zaoferował możliwość sprzedaży kart podarunkowych. W przypadku tych dwóch korzyści przedsiębiorstwa będą musiały w końcu wydać taką samą kwotę. Jednak koszty te będą opóźnione. 

 

Wreszcie, co nie mniej ważne – ostatnie oświadczenie dotyczące sklepów na Facebooku wydane przez Marka Zuckerberga narobiło sporo szumu w świecie e-commerce. Chociaż to nowe doświadczenie zakupowe nie jest jeszcze wprowadzone w aplikacjach FB, to już ogłoszono, że jest to najważniejsza zagrywka e-commerce Facebook do tej pory. Kolejny artykuł poświęciliśmy omówieniu tego, czym są sklepy na Facebooku i jakie korzyści może to przynieść firmom internetowym.

 

Jaki wygląda proces, aby zakwalifikować się do nowych korzyści Facebooka? 

Kwalifikacja do dotacji dla małych firm na Facebooku zależy od kraju, w którym znajduje się Twoja firma. Możesz sprawdzić, czy się kwalifikujesz i złóż wniosek za pośrednictwem strony promowania biznesu na Facebooku. Zasady kart upominkowych zależą również od kraju i można je znaleźć na stronie promocji kart upominkowych na Facebooku.

 

 

Idealo - Niemcy

 

Otwarty w Niemczech w 2000 roku serwis porównywania cen Idealo pozwala użytkownikom na porównywanie produktów w różnych sklepach. Następnie kieruje ich bezpośrednio do sklepu z wybranym produktem.

Idealo oferuje 20% zniżki na opłaty aukcyjne dla wszystkich swoich sprzedawców. Odbyło się to w nadziei na złagodzenie problemów związanych z Korona wirusem u sprzedawców internetowych. Zmniejszono również CPO (koszt jednego zamówienia) do 3,5% dla nowych sprzedawców, zachęcając ich do sprzedaży na platformie. Obowiązuje do 30 czerwca, kiedy to może zostać przedłużony w zależności od sytuacji na świecie

 

Jak mogę zacząć korzystać ze zniżek?

Wszystkie korzyści Idealo są stosowane automatycznie po zarejestrowaniu się lub wprowadzeniu oferty produktu.

 

 

Real.de - Niemcy

 

Real Digital jest niemiecką agencją cyfrową i właścicielem marketplace (Real.de). Z około 21 milionami odwiedzających miesięcznie, Real.de jest jednym z największych marketplace w Niemczech. Strona real.de łączy w sobie wysoką świadomość marki z najnowszą technologią platformy i umożliwia ukierunkowany wielokanałowy marketing. Taka kombinacja pomaga w osiągnięciu optymalnego zasięgu dla Twoich ofert. Real Digital oferuje klientom DataFeedWatch 3 miesiące bezpłatnego dostępu do podstawowego pakietu marketplace. Real Digital pokryje wszystkie zwykłe koszty we własnym zakresie w nadziei, że firmy internetowe będą nadal korzystać ze ich platformy podczas COVID-19.

 

Jak mogę zacząć korzystać ze zniżek?

Aby skorzystać z oferty Real Digital, musisz być klientem DataFeedWatch i jednocześnie nie możesz być dotychczasowym użytkownikiem Real. de. Aby otrzymać zniżkę, po prostu zarejestruj się tutaj. Umowa specjalna jest ważna tylko wtedy, gdy zarejestrujesz się przed 4 czerwca 2020 roku.

 

 

Fruugo - globalnie

 

Fruugo to brytyjski marketplace, który umożliwia użytkownikom dokonywanie zakupów w różnych sklepach na całym świecie za pomocą jednej kasy. Ta firma jest idealna dla tych, którzy chcą robić zakupy za granicą we własnym języku i walucie. 

Serwis Fruugo odstąpił od opłat za przystąpienie do serwisu w wysokości 995 funtów od sprzedawcy na całym świecie. Uczyniono to, aby zachęcić nowych sprzedawców do wejścia na rynek w czasie kryzysu Korona wirusa. Ponadto serwis Fruugo dał zarówno nowym, jak i już istniejącym sprzedawcom bezpłatny dostęp do wszystkich swoich głównych narzędzi marketingowych. Dzięki temu sprzedający będą widoczni dla większej liczby potencjalnych nabywców.

 

Jak mogę zacząć korzystać ze zniżek?

Aby dołączyć do serwisu Fruugo za darmo jako sprzedawca, po prostu załóż konto. Aby skorzystać z narzędzi marketingowych, odwiedź swoje konto sprzedawcy. Stamtąd zobaczysz, które narzędzia są darmowe.

 

 

Onbuy - Wieka Brytania

 

Onbuy to brytyjski marketplace, który szczyci się tym, że jest jednym z najszybciej rozwijających się marketplace na świecie. To bardzo przejrzyste i twierdzą, że zawsze stawiają się kupujących i sprzedających na pierwszym miejscu. Ostatnie decyzje Onbuy związane z wybuchem Korona wirusa tylko wzmacniają to stwierdzenie.

W kwietniu Amazon zdecydował się wstrzymać wysyłkę produktów innych niż produkty podstawowe do swoich magazynów przez zewnętrznych sprzedawców. Było to problemem dla wielu sprzedawców, ponieważ nagle stracili oni swój główny punkt sprzedaży. W związku z tą zmianą dokonaną przez Amazon, Onbuy zdecydowało się zrezygnować z opłaty za standardowy abonament na 3 miesiące dla sprzedawców, których to dotyczy. 

Onbuy CEO Cas Paton podał następujący powód promocji:

 

"Duża liczba niezależnych sprzedawców i małych firm ponosi ogromne straty finansowe z powodu niedawnego zakazu dystrybucji w magazynach Amazon. W tych przypadkach zobowiązaliśmy się do odstąpienia od pobierania opłat abonamentowych, aby mogli oni nadal funkcjonować w Internecie. Ten korona wirus nieoczekiwanie zakłócił niegdyś równe szanse na rynku online, ale ciężko pracujemy, aby zapewnić wszystkim, zarówno kupującym jak i sprzedającym, sprawiedliwe traktowanie". 

Brytyjski marketplace zachęcił również nowych sprzedawców do przystąpienia do platformy, oferując 100% zniżki na standardowe opłaty abonamentowe przez 3 miesiące. Aby uzyskać zniżkę, firmy muszą zarejestrować się do 01/05/2020 za pomocą kodu OB2020. Onbuy wsparł promocję, podkreślając, że każdy sprzedawca zarabiający mniej niż 500 funtów miesięcznie zostanie zwolniony z opłaty abonamentowej (po upływie 3 miesięcy).

 

Jak mogę zacząć korzystać ze zniżek?

Jeśli nowa polityka Amazona wywarła na Ciebie wpływ i jesteś nowym lub istniejącym sprzedawcą Onbuy, skontaktuj się z Onbuy. Zniosą Ci opłatę abonamentową dla ciebie, jeśli posiadasz na to dowód. 

 

 

Arena.pl - Polska

 

Arena.pl to polski serwis e-commerce, który sprzedaje szeroką gamę produktów w wielu kategoriach. Ze względu na COVID-19, Arena oferuje ofertę dla nowo zarejestrowanych sprzedawców na ich platformie. Jeśli zarejestrujesz się do 30 września, otrzymasz 100% rabat prowizyjny na okres do 2 miesięcy. Arena wprowadziła ten środek w nadziei na przyciągnięcie nowych sprzedawców na platformę w dłuższej perspektywie czasu, wspierając ich krótkoterminowe potrzeby.

 

Jak mogę zacząć korzystać ze zniżek?

 

Arena automatycznie prześle Ci rabat prowizyjny na podany okres.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

Podsumowanie

 

W związku z dalszym rozwojem pandemii Korona wirusa można spodziewać się dalszych dostosowań do platform eCommerce. Mimo że pandemia ta stwarza wiele problemów dla sprzedawców internetowych, istnieją powody do optymizmu. Kanały stale dostosowują się do potrzeb swoich nabywców i sprzedawców i będą nadal to robić. Jest to po prostu kwestia znalezienia idealnego kanału, aby jak najlepiej wykorzystać swoje doświadczenie w sprzedaży. 


Aby zwiększyć swoje doświadczenie w sprzedaży i jak najlepiej wykorzystać swój kanał jako sprzedawca, spróbuj skorzystać z rozwiązań tablic, takich jak DataFeedWatch. Korzystanie z tych rozwiązań w zakresie tablic pozwoli na udoskonalenie i optymalizację tablic, aby zagwarantować, że płacisz tylko za reklamę, która jest dla Ciebie korzystna.

 

 

Powrót na górę strony