Co to jest taksonomia Google?

 

Warto również zauważyć, że inne platformy, takie jak Bing Shopping i reklamy produktów na Facebooku, używają kategorii produktów Google. Jest to pomocne, przy zastosowaniu wielokanałowej strategii sprzedaży detalicznej.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Sposoby kategoryzacji

Istnieją 3 główne metody kategoryzacji produktów:

 

  1. Zautomatyzowana kategoryzacja.
  2. Ręczna kategoryzacja.
  3. Połączenie automatycznej i ręcznej kategoryzacji.

Ręczne kategoryzowanie produktów jest korzystne, ponieważ nie trzeba płacić za oprogramowanie innych firm. Minusem tego jest czasochłonność.

 

Będziesz musiał być na bieżąco z aktualizacjami i zmianami taksonomii Google. Ty (lub freelancer!) musisz pobrać pełną listę kategorii (link powyżej) i wybrać kategorię, która najlepiej pasuje do Twojego produktu.

 

Szybka wskazówka: pobierz te dane w programie Excel i użyj funkcji ctrl + f, aby szybko znaleźć kategorię.

 

Użycie narzędzia innej firmy do zautomatyzowania procesu kategoryzacji może uratować osoby z napiętym harmonogramem, lub te z tysiącami produktów do kategoryzacji. W DataFeedWatch mamy narzędzie, które dokładnie to robi.

 

Alternatywnie, użycie dwóch połączonych metod ogólnie pomaga w trafności. Umożliwia dodanie drobniejszych szczegółów i różnic dotyczących produktu, które wyróżniają go spośród innych w tej kategorii.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Najlepsze działania

Jeśli chcesz skategoryzować swoje produkty, musisz spełnić szereg wymagań i zaleceń. Pomogą one zapobiec odrzuceniu Twoich produktów i maksymalnie wykorzystają możliwości Zakupów Google.

 

Użyj tylko jednej kategorii:

Może się okazać, że Twój przedmiot może dotyczyć więcej niż jednej kategorii. Ponieważ możesz wybrać tylko jedną kategorię, musisz znaleźć taką, która najlepiej pasuje do Twojego produktu. Sprecyzowanie tego, jak to możliwe, pomaga pokazać swoje produkty właściwym osobom we właściwym czasie.

 

W razie potrzeby użyj „typ_produktu”:

Jest to mało prawdopodobne, ale jeśli okaże się, że Twój produkt nie pasuje do żadnej z ponad 6000 kategorii, możesz przesłać własną kategorię produktów, korzystając z typu produktu.

 

Użyj najbardziej aktualnych kategorii:

Chociaż niektóre starsze kategorie mogą być nadal używane, ogólnie dobrze być na bieżąco z wszelkimi zmianami kategorii przez Google.

 

Gdy nastąpią zmiany w kategoriach, Google automatycznie zmieni Twoje nieaktualne kategorie, na takie które według nich są najlepszym nowoczesnym odpowiednikiem.

Unikanie tego pomoże Ci zachować kontrolę nad kategoryzacją i trafnością. Google wymaga również, aby nie używać żadnych kategorii opublikowanych przed sierpniem 2011 r.

 

Powróć na górę strony


dazzle

 

Mówiąc najprościej, taksonomia Google to lista kategorii używanych przez Google w celu uporządkowania produktów w kanale zakupów. Istnieje ponad 6000 kategorii, a pełną listę taksonomii i kategorii można znaleźć tutaj.

 

W niektórych krajach kategorie produktów można podzielić. Te kraje to Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Australia, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia, Brazylia, Holandia, Szwecja, Turcja i Norwegia. Inne kraje obecnie nie są w stanie tego zrobić. Zamiast tego można dokonać podziału za pomocą „typu produktu”.

 


Dlaczego powinienem kategoryzować swoje produkty?

W przypadku niektórych kategorii, takich jak „Media” i „Odzież i akcesoria” obowiązkowe jest uwzględnienie kategorii produktów w pliku danych.

 

Istnieją inne kategorie, które nie muszą używać kategorii produktów Google. Mimo to zdecydowanie zaleca się korzystanie z kategorii produktów z wielu powodów:

 

  1. Pomagamy Google ustalić, jakie wyszukiwane hasła powinny być wyświetlane.
  2. Pomaganie klientom w znalezieniu Twojego sklepu i produktów. Masz większą szansę, że Twoje produkty zostaną pokazane potencjalnym użytkownikom, gdy wyszukiwane hasła będą pasować do Twojego produktu.
  3. Lepsza trafność. Gdy poprawisz trafność, możesz poprawić koszt kliknięcia. Dotyczy to również współczynnika klikalności. Gdy produkt wyświetla się w wielu odpowiednich wyszukiwaniach, zwykle poprawia to CTR.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas