Wszystko, co musisz wiedzieć o reklamach tekstowych Google

    gogle-text-ads-overview

     

    Z ponad 1,2 mln reklamodawców i dominacją Google na rynku wyszukiwania reklamy mobilnej, Google Ads będzie kontynuować swój sukces. Głównym celem, który stoi przed dzisiejszymi reklamodawcami, jest dotarcie do właściwych klientów we właściwym czasie.

     

    Reklamy tekstowe Google Ads są jednym z najlepszych sposobów na skuteczne dotarcie do użytkowników online. Pozwala to reklamodawcom na oferowanie rozwiązań bezpośrednio potencjalnym nabywcom i stworzenie dodatkowej obecności w Internecie.

     

    Otwórz swoje konto Google Analytics i przejdź do sekcji Źródło przejęć. Szanse są takie, że zobaczysz coś takiego:

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Google_Share_of_Traffic-1

     

    Na zrzucie ekranu powyżej widać, że Google stanowi prawie 74% użytkowników. Reszta jest podzielona na ruch bezpośredni i społeczny, z małym komponentem Bing, wyszukiwarki Microsoftu. Google prawdopodobnie najsilniej przyciąga ruch dla stron internetowych na całym świecie. Każdy sprzedawca cyfrowy, którego celem jest generowanie ruchu i sprzedaży online, powinien dokładnie zrozumieć, jak działa Google.

     

    Zanurz się w tym obszernym artykule i zbierz wszystkie nagrody, dzięki inteligentnemu zarządzaniu reklamami Google. Skorzystaj z możliwości dostarczania ukierunkowanych reklam prosto do Twoich odbiorców. Sprawdź, co jest naprawdę ważne dla efektywnego tekstu - opartego na Google Ads i jak licytować na różnych kryteriach, aby umieścić swoje reklamy na górze strony wyników wyszukiwania.

     

    Spis treści

     

    Reklamy Google vs organiczne wyniki Google

     

    Dlaczego reklamy tekstowe Google są tak ważne: Słowa kluczowe i zapytania w wyszukiwarce

     

    Słowa kluczowe

     

    Zdrowy rozsądek
    Badania na Google
    Wyszukiwanie słów kluczowych przez Planer słów kluczowych Google lub inne narzędzia firm zewnętrznych
    Negatywne słowa kluczowe
    Grupowanie słów kluczowych

     

    Tekst reklamowy Google

     

    Rozszerzone reklamy tekstowe
    Responsywne wyszukiwanie reklam

     

    Reklamy tekstowe Google: Najlepsza praktyka

     

    Użyj słów kluczowych w kopii reklamy
    Uważaj na limit znaków
    Bądź konkretny
    Używaj konkretnych wezwań do działania
    Skorzystaj z trzech nagłówków (i więcej w przypadku responsywnej wyszukiwarki reklam)
    Używaj opisu, aby przyciągnąć kliknięcia
    Bądź kreatywny!
    Przetestuj swoje reklamy!

     

    Aukcja reklamowa Google

     

    Skup się na: Wynikach jakościowych
    Skup się na: Automatycznych strategiach ofertowych

     

    Podsumowanie

     


    Reklamy Google vs organiczne wyniki Google

     

    Strona wyników wyszukiwarki Google, zwana również SERP, pokazuje kilka wyników na swojej pierwszej stronie, klasyfikując je od najbardziej do najmniej istotnych. Sponsorowanych jest do 7 wyników (Reklamy tekstowe Google), reszta to wyniki organiczne. Google pokazuje do 4 reklam tekstowych na górze SERP-a i do 3 na dole. Czasami nie pokazuje żadnego ogłoszenia, jeśli zapytanie jest zbyt niszowe.

    W ciągu ostatnich 20 lat, Google wykonał niezwykłą pracę w kamuflażu swoich reklam, ponieważ były to organiczne wyniki. Ponadto, rozszerzył rozmiar swoich reklam, dodając nowe linie tekstowe i rozszerzenia reklam, do tego stopnia, że użytkownicy muszą przewijać się stronę, aby faktycznie zobaczyć organiczne wyniki.

     

    Tak wyglądał SERP w 2002 roku. Reklamy były widoczne i użytkownicy byli o nich wyraźnie poinformowani.

     

    2002-google-paid-search-ads

     

     

    Google_Text_Ads_Google_SERP_in_2020

     

     

    Jeśli nie pracujesz w marketingu cyfrowym, to bardzo trudno jest odróżnić reklamy od organicznych wyników. Ponadto, jak widać na zrzucie ekranu powyżej, reklamy zajmują prawie całą przestrzeń strony. 

     

    W rzeczywistości można zobaczyć tylko pierwszą linię pierwszego organicznego wyniku. Należy przewinąć w dół, aby faktycznie odczytać organiczne wyniki. Trend ten jest jeszcze wyraźniejszy w telefonii komórkowej, gdzie reklamy tekstowe pojawiają się na pełnym ekranie. 

     

    Google_Text_Ads_Google_SERP_on_Mobile

     

    Dlatego też jako sprzedawca cyfrowy w 2020 roku, musisz znać Reklamy tekstowe Google, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces! Advanced Web Ranking przeprowadził interesujące badanie na temat wskaźnika klikalności (CTR) wyników Google na pozycję w SERP. Badanie bierze pod uwagę tylko wyniki organiczne, ale to może dać nam wyobrażenie o zachowaniu użytkowników w Google. Zauważ, że górna organiczna pozycja na telefonie komórkowym ma niższy CTR niż na pulpicie. Może to być spowodowane tym, że reklamy tekstowe o większej powierzchni pojawiają się na ekranach mobilnych.

     

    Google_Text_Ads_Organic_CTR_na_pozycje

     

    Ten wykres mówi nam, że użytkownicy znacznie częściej klikają na górne wyniki niż na dolne. Na pulpicie wskaźnik CTR (wskaźnik klikalności) na pozycji 1 jest pięć razy wyższy niż wskaźnik CTR na pozycji 4. (31,7% vs 6,2%). 

     

    Reklama za pomocą Google Ads jest najlepszym sposobem na to, aby Twoje wyniki pojawiły się na górze strony. Teraz przejdźmy trochę głębiej do tego, jak działa Google Ads i jak powstają Reklamy tekstowe Google.

     

     

    Powrót na górę strony lub Zautomatyzuj swoje wyszukiwania reklam Google używając tablicy produktów


    Dlaczego reklamy tekstowe Google są tak ważne: Słowa kluczowe i zapytania w wyszukiwarce

     

    Będąc wyszukiwarką Google, wszystko zaczyna się od wyszukiwanego zapytania. Użytkownicy dokonują wyszukiwania w Google podczas wyszukiwania informacji, produktów lub usług.

     

    W przeciwieństwie do innych kanałów reklamowych, wyszukiwarka reklam Google nie popycha użytkowników do zakupu czegoś, czego nie potrzebują. Ułatwia to raczej życie użytkownikom, pokazując im dokładnie te produkty, których szukają.

     

    Zamiary zakupowe użytkowników przeglądających Google są znacznie wyższe niż te na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Dlatego musisz reklamować się w Google. Musisz postawić swój produkt lub usługę przed szukającymi go użytkownikami. 

     

    To, czego użytkownicy szukają w Google nazywa się „wyszukiwaniem zapytań". Na przykład, „ubezpieczenia domu w Londynie". Możesz „przechwycić" wyszukiwane zapytania poprzez słowa kluczowe, które umieszczasz na platformie Google Ads. 

     

    W zależności od typu dopasowania (więcej informacji można znaleźć tutaj), zapytanie o „wycenę ubezpieczenia domu w Londynie" wyzwoli Twoje słowo kluczowe. Twoje słowo kluczowe z kolei spowoduje wyświetlenie reklamy tekstowej, którą napisałeś specjalnie w celu zareklamowania swoich produktów ubezpieczenia domu.  Wyszukiwarka zapytań > Słowa kluczowe > Reklama tekstowa

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Search_Query_Keyword_Text_Ad

     

     

    Jak widać, ogłoszenie jest bardzo adekwatne do wyszukiwanego zapytania użytkownika. To dlatego, że sprzedawca wykonał pracę boga łącząc odpowiedniego słowa kluczowe (po prawej stronie zrzutu ekranu) z reklamą, która reklamuje dokładnie cenę usługi ubezpieczenia domu. Istnieje szansa, że użytkownik będzie klikał na to ogłoszenie i odwiedzał stronę internetową reklamodawcy.

     

     

    Powrót na górę strony lub Zautomatyzuj swoje wyszukiwania reklam Google używając tablicy produktów

     


    Keywords

     

    Słowa kluczowe są najważniejszą częścią konta Google Ads. W ten sposób można „przechwycić" zapytania użytkowników. Skąd wiesz, jakie słowa kluczowe powinieneś umieścić na swoim koncie? Z jakich zapytań potencjalni klienci korzystają najbardziej? Istnieje kilka sposobów, na które można uzyskać te informacje.

     

    1. Zdrowy rozsądek

     

    Nikt nie zna twojego biznesu lepiej niż ty sam. Zacznij więc od słów kluczowych istotnych dla Twojej firmy, które Twoim zdaniem mogą być wyszukiwane przez użytkowników podczas badań nad Twoimi produktami. Następnie wypróbuj swoje słowa kluczowe, wyszukując je w Google. Na podstawie wyników i reklam, które znajdziesz, uzyskasz pojęcie o trafności Twoich słów kluczowych, a przede wszystkim o konkurencji, z którą będziesz musiał się zmierzyć.

     

    2. Badania na Google

     

    Jeśli tak uważasz, możesz przejść do drugiego kroku opisanego powyżej i przeprowadź kilka wyszukiwań w Google. Zacznij od szerokich poszukiwań i krok po kroku bądź bardziej szczegółowy. Spójrz na teksty reklam, które znajdziesz. Spójrzcie na sformułowania, których używają w nagłówkach. To samo sformułowanie jest słowami kluczowymi, których należy używać.

     

    3. Wyszukiwanie słów kluczowych przez Planer słów kluczowych Google lub innych narzędzi firm zewnętrznych

     

    Jeśli naprawdę nie masz pojęcia, od czego zacząć, to Planer słów kluczowych Google na pewno ci pomoże! Jest to narzędzie do uzyskiwania sugestii słów kluczowych, jak również prognoz objętości wyszukiwania.

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Google_Keyword_Planner

     

    Podobne narzędzia innych firm obejmują Keyword.io, SEMrush i Ahrefs. Sugerujemy, żebyś zawsze stosował kombinację tych trzech metod. 

     

    4. Negatywne słowa kluczowe

     

    Nie zagłębiając się w wiele szczegółów, musisz zrozumieć rolę Negatywnych słów kluczowych na Google Ads. Ponieważ Google dopasowuje Twoje słowa kluczowe do podobnych wyszukiwań zapytań, które niekoniecznie są dokładnie takie same (patrz przykład ceny ubezpieczenia powyżej), może się zdarzyć, że Twoje reklamy pojawią się w wyszukiwanych zapytaniach, które nie są tak istotne dla Twojej firmy. 

     

    Kontynuując powyższy przykład, Twoje słowo kluczowe mogło zostać dopasowane do zapytania wyszukiwarki „ceny ubezpieczenia domu Manchester". W rzeczywistości, twoje słowo kluczowe nie zawiera słowa „Londyn". Jeśli z jakiegokolwiek powodu Twój serwis nie jest dostępny w Manchesterze, możesz dodać „manchester" jako negatywne słowo kluczowe. 

     

    Negatywne słowa kluczowe to takie wyszukiwania, z którymi nigdy nie chcesz, aby pojawiły się Twoje reklamy. Jest to podstawowa cecha reklam Google, która musi być zrozumiała i szeroko stosowana.

     

    5. Grupowanie słów kluczowych

     

    Kolejnym istotnym aspektem, o którym musisz się dowiedzieć jest koncepcja grupowania reklam. W Google Ads można utworzyć kilka grup reklam w ramach tej samej kampanii. Grupy reklamowe zawierają reklamy i słowa kluczowe. Niezwykle ważne jest, aby słowa kluczowe, które dodajesz do grupy reklamowej były istotne dla reklam w tej samej grupie. 

     

    Wracając do poprzedniego przykładu, chcesz mieć reklamy „cena ubezpieczenia na dom” w tej samej grupie reklam słowa kluczowego „cena ubezpieczenia na dom". W rzeczywistości, słowa kluczowe wyzwalają reklamy tylko w tej samej grupie reklamowej. W związku z tym możesz mieć jak najwięcej grup reklamowych, aby objąć wszystkie potencjalne warianty słów kluczowych, które są istotne dla Twojego biznesu.

     

    Im bardziej Twoje słowa kluczowe są istotne dla reklam z tej samej grupy, tym bardziej Google nagradza Cię niższym kosztem za kliknięcie. Więcej na ten temat poniżej.

     

     

    Powrót na górę strony lub Zautomatyzuj swoje wyszukiwania reklam Google używając tablicy produktów

     


    Tekst reklamowy Google

     

    Po przeprowadzeniu badań nad słowami kluczowymi i pogrupowaniu ich w różne grupy reklamowe, nadszedł w końcu czas, aby napisać swoje kopie reklam. Od marca 2020 roku istnieją dwa rodzaje reklam tekstowych, z których można korzystać. Rozszerzony tekst reklamowy i Responsywne wyszukiwanie reklam

     

    Rozszerzony tekst reklamowy

     

    Rozszerzone reklamy tekstowe mają trzy nagłówki, dwa opisy, wyświetlany adres URL składający się z dwóch opcjonalnych „ścieżek" oraz ostatecznego adresu URL.

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Expanded_Text_Ads

     

    Centrum pomocy Google przychodzi nam z pomocą, aby opisać kilku elementów rozszerzonej reklamy tekstowej.

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Expanded_Text_Ads_Help_Center

     

    Responsywne wyszukiwanie reklam

     

    Z Responsywnym wyszukiwaniem reklam można dodać do 15 nagłówków i 4 opisy. System będzie obracał nagłówki i opisy, aby pokazać do 3 nagłówków i 2 opisy jednocześnie. Google wybierze najlepszą kombinację tekstu, która jest odpowiednia dla danego zapytania. 

     

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Responsive_Search_Ads

     

    Należy zwrócić uwagę na następujące ważne informacje: 

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Responsive_Search_Ads_Help_Center

     

     

    Zaleca się używanie zarówno Rozszerzonych Reklam Tekstowych (ETA) jak i Responsywnych Wyszukiwań Reklam (RSA). Najlepiej 3 ETA i 1 RSA na Grupę reklam. 

     

     

    Powrót na górę strony lub Zautomatyzuj swoje wyszukiwania reklam Google używając tablicy produktów

     


    Reklamy tekstowe Google: Najlepsza praktyka

     

    Google daje dobre rekomendacje na temat tego, jakie są najlepsze praktyki dotyczące reklamy. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj. Tutaj skupimy się na tym, co nauczyło nas doświadczenie z pracy z setkami klientów.

     

    1. Używaj słów kluczowych w kopii reklamy

     

    To jest pierwsza zasada, której musisz przestrzegać. Po zakończeniu wyszukiwania słów kluczowych i wgraniu ich na konto, nadszedł czas, aby napisać swoje reklamy. Pamiętaj, że słowa kluczowe wywołują reklamy, które należą do tej samej grupy reklamowej. 

     

    Dlatego chcesz, aby te reklamy były jak najbardziej adekwatne do słów kluczowych w tej samej grupie reklam. To sprawi, że Twoje reklamy będą również istotne dla wyszukiwania użytkowników. Przykład, którego użyliśmy wcześniej, pokazuje, że można dokonać pewnych ulepszeń:

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Search_Query_Keyword_Text_Ad

     

     

    Słowem kluczowym jest tu „cena ubezpieczenia domu", dlatego nagłówek ogłoszenia mógłby wyglądać bardziej jak coś takiego: 

     

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Home_Insurance_Quote_Ad

     

     

     

    Włączenie słów kluczowych do pierwszego nagłówka jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się i uzyskanie kliknięć. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ale należy mieć świadomość, że tam, gdzie to możliwe, jest to bardzo zalecane.

     

    Google Ads posiada funkcję o nazwie Wprowadzanie słów kluczowych, która pozwala na automatyczne wstawianie słów kluczowych w nagłówkach reklam. Polecam sprawdzić tę funkcję!

     

    2. Pamiętaj o limicie znaków

     

    Jak dowiedziałeś się wcześniej, każdy nagłówek i opis ma limit znaków. Bądź kreatywny i postaraj się wykorzystać jak najwięcej znaków!

     

    Zauważyliśmy, że Google nagradza Cię wyższym rankingiem i niższym kosztem za kliknięcie za pełne wykorzystanie swoich funkcji. Ponadto, dłuższa kopia ogłoszenia oznacza, że Twoje ogłoszenie będzie wyglądało na większe. Dlatego też przyciągnęłoby uwagę użytkowników i potencjalnie doprowadziłby do wzrostu liczby kliknięć.

     

    Używanie wszystkich znaków to ciężka praca. Naprawdę musisz być kreatywny i przyzwyczaić się do tego. Ponieważ jest to wymagająca i nudna praca, pamiętaj, że twoi konkurenci mogą nie mieć z tym kłopotów! Dlatego też, posiadanie większych ogłoszeń może naprawdę okazać się jedną z twoich konkurencyjnych zalet! 

     

    3. Bądź konkretny

     

    To, czego zdecydowanie chcesz uniknąć, to kopiowanie i wklejanie tych samych ogłoszeń w wielu grupach reklam. Każda grupa reklamowa powinna zawierać różne słowa kluczowe w oparciu o wspólny temat, produkt lub usługę.

     

    Teksty reklam muszą to odzwierciedlać. Spraw, aby Twoja reklama była jak najbardziej adekwatna do słów kluczowych w tej samej grupie reklam. Należy unikać ogólnych wiadomości i tekstów. Na przykład, poniższe reklamy mogłyby zostać ulepszone.

     

     

    Everything_You_Need_to_Know_About_Google_Text_Ads_Automated_Bidding

     

     

    Żadna z reklam na powyższym zrzucie ekranu nie wspomina o „licytacji". Wszystkie one reklamują ogólny komunikat „Automatyzowanie Google Ads". Im bardziej reklamy są istotne dla wyszukiwań użytkowników, tym lepiej. Odpowiednie reklamy pomagają uzyskać kliknięcia i dlatego Google nagradza je z wyższym rankingiem i ewentualnie niższym CPC. 

     

    4. Używaj konkretnych wezwań do działania

     

    Z drugiej strony, powyższe reklamy dobrze sprawdzają się pod względem CTA (wezwań do działania). Wezwanie do działania jest kawałkiem tekstu, który zachęca użytkowników do podjęcia konkretnego działania. “Zarezerwuj teraz", “Kup teraz" itd., to wszystkie CTA. 

    Znowu, im bardziej konkretny jesteś, tym lepiej. Pierwsze ogłoszenie na zrzucie ekranu zachęca użytkowników do „Zacznij za darmo" i „Pobierz darmowe demo"

     

    W drugim ogłoszeniu jest napisane „Wypróbuj Opteo za darmo przez 30 dni". Te CTA są świetne, ponieważ mówią użytkownikom, co się stanie po kliknięciu na reklamę. Określają one oczekiwania użytkowników. Zamiast po prostu powiedzieć „Zapisz się teraz" lub „Kup teraz", ci reklamodawcy dają więcej informacji, jak fakt, że ich usługa jest bezpłatna przez 30 dni, lub jest to darmowe demo. 

     

    CTA w opisach są doskonałe, ale kiedy można umieścić CTA również w drugim nagłówku. Nagłówki są oczywiście bardziej widoczne niż opisy i jeśli uważasz, że CTA są ważne dla Twojej firmy, to jest to miejsce, w którym można je wykorzystać.

     

    5. Skorzystaj z trzech nagłówków (I więcej w przypadku responsywnej wyszukiwarki reklam)

     

    Mimo, że gwarantowane są tylko dwa nagłówki (trzeci pojawia się tylko czasami), ważne jest, abyś oparł swoją strategię na wszystkich z nich. Każdy menedżer PPC ma inne podejście. To jest to, co zalecamy w DataFeedWatch. 

    • Nagłówek 1: To jest najważniejsza część Twojej reklamy. Tam, gdzie to możliwe, dołączaj słowa kluczowe i przyciągaj użytkowników. 
    • Nagłówek 2: Na pierwszym nagłówku należy zamieścić więcej informacji oraz w miarę możliwości, CTA. Np. “Z funkcją X w zestawie", “Otwarte 24/7", “Zarezerwuj teraz i zdobądź 25% zniżki", „Rozpocznij darmowy okres próbny teraz".
    • Nagłówek 3: Pokaż swoją markę. Jest to dość dyskusyjne, ponieważ Google Ads często automatycznie umieszcza nazwę domeny jako trzeci nagłówek. Ze względu na to, że nie zawsze tak się dzieje i nie masz nad tym kontroli, upewnij się i sam edytuj trzeci nagłówek.

     

    6. Używaj opisu, aby przyciągnąć kliknięcia

     

    Zamiast tylko opisywać cechy swoich produktów, używaj opisów reklam jako miejsca, w którym „rozmawiasz" z potencjalnymi klientami. Cały cel opisu reklamy i reklamy w ogóle jest kierowanie do kliknięć. Bądź wyrazisty i pisz z myślą o kliencie. Długie opisy produktów należy pozostawić dla swojej strony internetowej.

     

    7. Bądź kreatywny!

     

    Dzięki wbudowanym funkcjom Google Ads, takim jak Wprowadzenie słów kluczowych i Niestandardowe reklamy, lub narzędziom zewnętrznym, takim jak DataFeedWatch, można uzyskać kreatywność na dużą skalę! Z DataFeedWatch można uruchomić “Reklamy tekstowe przyciągane do tablic". Temat ten został obszernie omówiony na naszym blogu z artykułami o tym, jak stworzyć wyszukiwanie reklam tekstowych Google używając tablic danych produktów lub jak reklamować promocje za pomocą reklam tekstowych przyciąganych do tablic.

     

    Reklamy tekstowe przyciągane do tablicy są wykorzystywane przez firmy e-commerce do wyświetlania istotnych informacji o produktach w reklamach wyszukiwarki Google, w skali. Reklamy te pobierają informacje o produktach z Twojego kanału e-commerce. Stąd nazwa „Reklamy tekstowe przyciągane do tablic". Możesz pokazać poziom magazynu produktu, jego ceny w czasie rzeczywistym, a nawet konkretne atrybuty produktu. Zobacz poniżej po inspirację!

     

     

    feed_driven_text_ads_promotion_showing_price_drop-1

     

     

    feed_driven_text_ads_promotion_showing_stock_left-1

     

     

    feed_driven_text_ads_promotion_showing_quantity_sold_this_week-1

     

    7. Przetestuj swoje reklamy!

     

    To jest zasada kciuka. Nie wierzcie nam na słowo, spróbujcie kilku kopii reklam i przetestujcie je! 

     

     

    Powrót na górę strony lub Zautomatyzuj swoje wyszukiwania reklam Google używając tablicy produktów

     


     

    Aukcja reklamowa Google

     

    Ta sekcja wymaga oddzielnego artykułu, ale na razie chcemy dać Ci ogólne zrozumienie, abyś mógł rozpocząć przygodę z Google Ads dzisiaj! Wiele z rzeczy, których nauczyłeś się wcześniej w tym poście, będzie miało większy sens po przeczytaniu tego rozdziału. 

    Google pokazuje do 4 reklam na górze SERP i do 3 na dole. Jak Google decyduje, którą reklamę pokazać jako pierwszą? 

    Ranking jest oparty na aukcji. Aby wziąć udział w aukcji reklamowej, reklamodawcy muszą złożyć ofertę. Ta oferta to kwota, którą są oni gotowi zapłacić za jedno kliknięcie. Dlatego w Google Ads oferta nazywa się również „Maks. CPC", co oznacza „Maks. Koszt na kliknięcie".

     

    W rzeczywistości, jak możesz wiedzieć, Google Ads jest oparty na modelu Płatność za kliknięcie (PPC). Reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy otrzymają kliknięcie. Ile płacą zależy od ich oferty i innych czynników, które przedstawimy poniżej. 

    Pieniężne oferty są następnie ważone czymś, co nazywa się Wynik jakości. Google przypisuje każdemu słowu kluczowemu na Twoim koncie wynik jakości od 1 do 10 (przy czym 10 jest najlepszy). Połączenie wyniku jakości i oferty pieniężnej określa Twój ranking reklamy. Dlatego wysoka oferta nie musi być wystarczająca, aby uzyskać wysoki ranking reklamy. Może być również potrzebny wysoki wynik jakościowy.

     

    Z drugiej strony, wysoka ocena jakości może decydować o wysokim rankingu reklamy, pomimo niskiej oferty. Ponieważ zarówno wynik jakościowy jak i licytacja są ustawione na poziomie słów kluczowych, Twój ranking reklamy zmienia się również dla każdego słowa kluczowego. Dla niektórych słów kluczowych możesz mieć bardzo wysoką pozycję, a dla innych niską. Ranking reklam skutecznie określa Twoją pozycję w SERP.

     

    Pozycja 1 jest najlepsza, na szczycie rankingu, pozycja 7 jest najgorsza. To, za co faktycznie płacisz, za każde kliknięcie, może się różnić (zazwyczaj niższa) od Twojej oferty. Nie wdając się w szczegóły, musisz tylko wiedzieć, że im wyższy jest wynik jakościowy, tym niższy jest rzeczywisty koszt za kliknięcie, czyli twoja oferta jest taka sama. Oznacza to, że możesz uzyskać wyższy ranking niż konkurencja i nadal płacić mniej za kliknięcie niż oni.

     

    Ponadto, płacisz tylko tyle, ile trzeba, aby pokonać najbliższego konkurenta. Oznacza to, że Twój rzeczywisty koszt za kliknięcie zależy również od rankingu Twojej konkurencji i reklam.

     

    Skup się na: Wynikach jakościowych

     

    Teraz, gdy wiemy, że wynik jakości jest tak ważny, nadszedł czas, aby przejść trochę głębiej i zobaczyć, jak ten wynik jest określany. 

    Możesz również skorzystać z Centrum pomocy Google tutaj. Wynik jakości słów kluczowych jest obliczany na podstawie wagi znaczenia reklamy, oczekiwanego wskaźnika kliknięć i doświadczenia strony docelowej. Znaczenie reklam i doświadczenie strony docelowej można ocenić, tym jak istotne są reklamy i strony docelowe do słów kluczowych.

     

    Im bardziej Twoje reklamy i strony docelowe są dostosowane do konkretnego słowa kluczowego, tym lepiej. Dlatego tak ważne jest, aby w reklamie i kopii strony docelowej umieścić słowa kluczowe. Oczekiwany współczynnik klikalności to coś, co Google oblicza na podstawie wcześniejszych wyników CTR (wskaźnik klikalności).

     

    Dlatego możemy po prostu powiedzieć, że im wyższy CTR, tym wyższy wynik jakościowy. Ale także, im większe znaczenie reklamy i doświadczenia strony docelowej, tym większe szanse na uzyskanie kliknięcia. To jest efekt spirali! Ten cały system ważenia wyników jakości i reklam zapewnia, że reklamy tekstowe Google są tak istotne dla każdego wyszukiwanego zapytania, najbardziej jak to możliwe, niezależnie od tego (rodzaju), czy ile reklamodawcy płacą. 

     

     

    Skup się na: Zautomatyzowanych strategiach ofertowych

     

    Podczas gdy Ty możesz ręcznie edytować swoje oferty na poziomie słowa kluczowego, Google oferuje kilka automatycznych strategii ofertowych, które wykonują tę pracę za Ciebie

     

    Dzisiejszy krajobraz reklamowy jest o wiele bardziej złożony niż kiedyś, a z każdym dniem do aukcji przystępuje coraz więcej konkurentów. Ponadto, technologia Google znacznie się poprawiła na przestrzeni lat i chociaż wynik jakościowy i oferty są nadal aktualne, istnieją tysiące innych sygnałów, które system bierze pod uwagę. 

    Fizyczna lokalizacja użytkowników i poprzednia historia wyszukiwania to tylko niektóre z nowych elementów, które Google wykorzystuje do określania rankingu reklam. Problem polega na tym, że nie masz bezpośredniego dostępu do tych informacji. Ale nawet gdybyś to zrobił, nie byłbyś w stanie zmierzyć ich przy każdym pojedynczym wyszukiwaniu.

     

    Dlatego też Google pozwala reklamodawcom na korzystanie z własnych rozwiązań w zakresie licytacji automatycznej, które zasadniczo ustawiają oferty w czasie rzeczywistym w ich imieniu. Podczas gdy Ty będziesz mógł ręcznie zmieniać swoje oferty dwa lub trzy razy dziennie, zautomatyzowany system jest w stanie zmienić je dla każdej pojedynczej aukcji.

     

     

    Powrót na górę strony lub Zautomatyzuj swoje wyszukiwania reklam Google używając tablicy produktów


     

    Podsumowanie

     

    W ostatniej sekcji, zamknęliśmy koło. Pokazaliśmy Ci, jak wybrać i pogrupować słowa kluczowe oraz jak napisać przekonującą i udaną kopię ogłoszenia. Teraz wiesz, że wszystko to ma znaczenie, aby zapłacić mniej za kliknięcie, a jednocześnie osiągnąć wysoki ranking reklamy. Od testowania kopii reklam do zmiany ofert i aktualizacji negatywnych słów kluczowych, Google Ads wymaga ciągłej pracy nad udoskonaleniami i optymalizacją. 

     


    New Call-to-action