Utwórz reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google za pomocą pliku danych produktu

Kliknij w link, aby przejść bezpośrednio do konkretnej sekcji: 

 

Czym są zasilane plikiem reklamy tekstowe

Jak zbudowne są zasilane plikiem reklamy tekstowe i do czego służą

     #1 Wyróżniaj promocje i zniżki

     #2 Buduj dowody społeczne

     #3 Buduj konieczność działania

Zalety i wady zasilanych plikiem reklam tekstowych

Czego potrzebujesz, żeby zacząć

 

Czym są zasilane plikiem reklamy tekstowe

Zasilane plikiem reklamy tekstowe, znane również jako bazujące na pliku reklamy tekstowe lub świadome asortymentu reklamy tekstowe, to reklamy w wyszukiwarce, które reklamodawcy mogą dynamicznie tworzyć, aby wyświetlać odpowiednie informacje o produkcie, takie jak nazwa, cena i dostępność, w odniesieniu do zapytań dotyczących konkretnych produktów w Google.

Reklamy te zwykle uzupełniają PLA i zwiększają szanse firm e-commerce na prezentowanie swoich produktów oraz maksymalizację ruchu i przychodów. W rzeczywistości, podczas gdy Zakupy Google są istotną częścią strategii reklamowej każdego sprzedawcy internetowego, reklamodawcy mogą również wyświetlać reklamy tekstowe w wyszukiwarce obok wyników zakupów.

Nie trzeba wybierać między Zakupami Google a wyszukiwarką. Zarówno PLA, jak i reklamy tekstowe mogą być wyświetlane jednocześnie.

Powrót na górę lub ZAMÓW DEMO zasilanych plikiem REKLAM TEKSTOWYCH


Jak zbudowane są zasilane plikiem reklamy tekstowe i do czego służą

 

reklama-tekstowa-na-podstawie-wyszukiwania-Google 

Szukając książki "Donal's Meals in Minutes", Easons.com pojawia się dwa razy.

Książka jest reklamowana w wynikach Zakupów u góry strony oraz jako zwykła reklama w wyszukiwarce tuż pod nimi. Blackwell's i eBay dzielą się resztą przestrzeni reklamowej.

Zauważ, że reklama w wyszukiwarce, podobnie jak w Zakupach, pokazuje zarówno tytuł, jak i cenę książki.

Oczywiście reklamy zawierające tytuł produktu i cenę można tworzyć ręcznie. Ale co, jeśli chcesz reklamować setki, jeśli nie tysiące produktów? Oczywiście nie chcesz spędzać dni i nocy, ręcznie aktualizując tysiące reklam tekstowych.

Właśnie dlatego warto porozmawiać o zasilanych plikiem reklamach tekstowych.

Reklamy w wyszukiwarce dynamicznie wyświetlają odpowiednie atrybuty pliku danych produktów, takie jak tytuł i cena. W poniższym przykładzie ten sam reklamodawca wpisał również w reklamie nazwisko autora książki, zaczerpnięte z pliku produktu.

 

Inne popularne użycia zasilanych plikiem reklam tekstowych to:

 

#1 Wyróżniaj promocje i zniżki

Jeśli Twój plik danych zawiera zarówno cenę oryginalną, jak i cenę z wyprzedaży, możesz zdecydować o umieszczeniu ich obu w reklamach tekstowych lub pokazaniu procentu zniżki.

 

reklama-tekstowa-oparta-na-kanale-przy-zniżce-za-wywołanie-wyszukiwarki-Google

 

Twój marketer na pewno wie, że kupujący online są bardzo wrażliwi na promocje.

Nic nie generuje wysokich współczynników klikalności lepiej niż wyróżnienie wyprzedaży.

Reklama-tekstowa-oparta-na-kanale-w-wyszukiwarce-Google-była-teraz-ceną

   

#2 Buduj dowody społeczne

Możesz pójść o krok dalej, zamieszczając wyniki sprzedaży w swoim pliku.

W ten sposób możesz wstawić liczbę sprzedaży z zeszłego tygodnia do swojej reklamy, aby ludzie dowiedzieli się o popularności reklamowanego produktu.

 

reklama-tekstowa-oparta-na-kanale-w-dowodzie-społecznym-wyszukiwania-Google

 

#3 Buduj konieczność działania

Dodanie liczby pozostałych sztuk w reklamie generuje konieczność, która jest kolejną dobrze znaną taktyką marketingu internetowego w celu zabezpieczenia kliknięć i sprzedaży.

reklama-tekstowa-oparta-na-kanale Google

  

Powrót na górę lub ZAMÓW DEMO zasilanych plikiem REKLAM TEKSTOWYCH


Zalety i wady zasilanych plikiem reklam tekstowych

 

Wiesz już, jakie są główne zalety i wady reklam tekstowych zasilanych plikiem. Podsumujmy je:

 

Zalety:

 

#1 Zwiększenie udziału w kliknięciach na stronie wyników wyszukiwania Google

Jak wspominaliśmy wyżej, reklamy tekstowe stają się coraz większe, zwłaszcza po najnowszych aktualizacjach reklam 3-nagłówkowych i responsywnych. Jeśli połączysz reklamy tekstowe z Zakupami Google, będziesz królem SERP i wygrasz z konkurencją.

 

#2 Daj się zawsze znaleźć, gdy użytkownicy wyszukują określone produkty i rozszerzają zestaw słów kluczowych

Chcesz, aby wszystkie Twoje produkty miały taki zasięg reklam, na jaki zasługują. Zakupy Google, chociaż wszyscy wiemy, że są świetne, nie gwarantują tego, ponieważ nie ma w nich słów kluczowych do licytowania. Z drugiej strony ręczne pisanie reklam i słów kluczowych dla tysięcy produktów jest niemożliwe. W tym miejscu z pomocą przychodzą zasilane plikiem reklamy tekstowe.

 

#3 Programowo kieruj na słowa kluczowe o wysokiej wartości z długim ogonem

Konkretne dla produktu słowa kluczowe są tym, co marketerzy nazywają również „słowami kluczowymi z długim ogonem”. Zwykle liczą więcej niż 2 słowa i mogą mieć mniejszą liczbę wyszukiwań niż ogólne słowa kluczowe. Mają jednak znacznie większy potencjał zakupu. Właśnie takiej wydajności poszukują marketerzy. Dzięki zasilanym plikiem reklamom tekstowym możesz automatycznie kierować wszystkie te słowa kluczowe i wyświetlać względem nich bardzo trafne reklamy.

 

Wady:

#1 Słowa kluczowe z długim ogonem mogą być oznaczone jako „mała liczba wyszukiwań”

Jak wspomniano powyżej, słowa kluczowe z długim ogonem mogą mieć małą liczbę wyszukiwań. Niestety Google Ads oznacza najmniej wyszukiwane słowa kluczowe jako „mała liczba wyszukiwań” i zapobiega ich wyświetlaniu. Musisz być ostrożny i zawsze upewnić się, że Twoje słowa kluczowe są odpowiednie do wyświetlenia. Nowa funkcja DataFeedWatch, czyli zasilane plikiem reklamy tekstowe sprytnie skraca zbyt długie słowa kluczowe i umożliwia ich wyświetlanie.

 

#2 Słowa kluczowe z wysokim zamiarem zakupu mogą być droższe

Druga strona medalu słów kluczowych z długim ogonem polega na tym, że ze względu na ich wysoką wartość mogą być również droższe. Dzięki temu średni CPC jest wyższy niż w przypadku innych ogólnych słów kluczowych.

Przez to, że generalnie konwertują lepiej i dlatego mają wyższy współczynnik konwersji niż słowa ogólne, zwrot z inwestycji w reklamę może nie być tak dobry, jak można by się spodziewać.

Dlatego twierdzimy, że zasilane plikiem reklamy tekstowe polecane są szczególnie sprzedawcom, którzy sprzedają produkty o wysokiej wartości.

 

#3 Uwaga na limit znaków w reklamach tekstowych

Należy pamiętać o limicie znaków w reklamach tekstowych. Od października 2018 r. reklamy tekstowe składają się z trzech 30-znakowych nagłówków i dwóch 90-znakowych opisów.

Nazwy produktów i atrybuty plików danych mogą być dłuższe niż 30 znaków, co może powodować odrzucenie reklam. Musisz wystrzegać się tego problemu i upewnić się, że wycinasz tekst w inteligentny sposób. Jest to szczególnie istotne, ponieważ reklamy w Zakupach Google dopuszczają tytuły o długości 70 znaków.

Oznacza to, że najczęściej nie można używać tego samego tytułu zarówno w przypadku zakupów, jak i zasilanych plikiem reklam tekstowych. Prawdopodobnie potrzebujesz dwóch osobnych plików lub dwóch różnych wersji.

Powrót na górę lub ZAMÓW DEMO zasilanych plikiem REKLAM TEKSTOWYCH


Czego potrzebujesz, żeby zacząć

Aby zacząć korzystać z zasilanych plikiem reklam tekstowych, potrzebujesz po prostu pliku produktu i konta Google Ads. Możesz chcieć edytować swój plik specjalnie w tym celu -  DataFeedWatch pozwala Ci to zrobić poprzez utworzenie niestandardowego pliku danych.

DataFeedWatch integruje się z Google Ads za pośrednictwem swoich interfejsów API i tworzy nowe reklamy za każdym razem, gdy ich atrybuty są aktualizowane. Nie korzysta z dostosowań reklam i z tego powodu nie potrzebujesz żadnych niestandardowych reklam w grupach reklam.

Ponadto nie musisz przesyłać żadnych plików danych do Google Ads, a także tworzyć niestandardowych reklamy.

System robi wszystko automatycznie!

 

 

Utwórz-reklamy-tekstowe-w-wyszukiwarce-Google-za-pomocą-pliku-danych-produktu

Ponieważ reklamy zajmują coraz więcej miejsca w SERP, niezwykle ważne jest, aby reklamodawcy byli obecni zarówno w zakupach, jak i regularnych wynikach wyszukiwania. Zwiększa to widoczność i świadomość marki, szanse na kliknięcia, generowanie ruchu i ostatecznie sprzedaż. Nie zapominaj też, że im więcej miejsca zajmują Twoje reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google, tym mniej widać te konkurencji.

W związku z uruchomieniem naszej najnowszej funkcji, reklamy tekstowe DataFeedWatch, chcieliśmy bardziej zagłębić się w temat reklam tekstowych w Google.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas