Reklamy na Facebooku vs promowane wpisy: Który z nich jest odpowiedni dla Twojej firmy?

 

Spis treści

 

Czym są reklamy Facebook i promowane wpisy
Dlaczego promowane wpisy są ważne dla strategii
Gdzie pojawiają się wpisy promowane
Jakie są główne wady promowanych wpisów
Jak ustawić promowane wpisy
Dlaczego reklamy na Facebooku są ważne dla strategii reklamowej
Gdzie pojawiają się reklamy na Facebooku
Jakie są główne wady reklam na Facebooku
Jak ustawić reklamy na Facebooku
Główne różnice
Łączenie promowanych wpisów i reklam na Facebooku
Podsumowanie

 


 

Czym są reklamy na Facebooku i promowane wpisy?

 

 

Promowane wpisy

 

Promowane wpisy to zasadniczo reklamy stworzone na podstawie własnych wpisów z Facebooka. Ideą promowanego wpisu jest to, że tworzysz większe zaangażowanie z ludźmi, którzy już obserwowali markę, oraz tymi, którzy wcześniej nie udzielali się. Może to być w formie komentarzy, reakcji lub nawet nawiązania kontaktu z linkiem/mediami w samym wpisie. Promowany wpis jest częściej udostępniany przez istniejących obserwatorów strony, co następnie pomaga nowym klientom zacząć się udzielać. To zasadniczo działa jak wirtualna poczta pantoflowa i nie jest odbierane jako sztuczne porównując to ze standardową reklamą.

 

Główne cele promowanych wpisów:

 

  • Wzbudzić zaangażowanie obecnych klientów
  • Stworzenie pozytywnego obrazu marki

 

Reklamy na Facebooku

 

Reklamy na Facebooku są nieco bardziej tradycyjną formą reklamy. Reklamy na Facebooku pojawiają się na platformach Facebook, Instagram i Messenger w różnych formach. Od pojedynczego obrazu, do wideo. Na samym Facebooku mogą one znajdować się na tablicy lub z boku ekranu, jeśli korzystasz z monitora. Na telefonie lub tablecie, reklamy będą pojawiać się na tablicy lub podczas odtwarzania materiałów wideo. Idea reklam na Facebooku jest podobna do tej z tradycyjnej reklamy. Ma on na celu zwiększenie świadomości i wykorzystuje algorytmy do rozszyfrowania użytkowników, którzy są najbardziej zainteresowani pewnymi produktami. Reklamowana marka będzie na ogół mniej zaangażowana niż w przypadku promowanego wpisu i będzie polegać bardziej na samej reklamie, aby wygenerować zainteresowanie. Może to nastąpić za pośrednictwem mediów lub poprzez link do produktu lub usługi.

 

Główne cele reklam na Facebooku:

 

  • Dotarcie do nowych klientów
  • Poinformowanie ich o nowym produkcie/usłudze
  • Rozpoczęcie procesu zakupów

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 


Dlaczego promowane wpisy są ważne dla strategii


Promowane wpisy są ważne dla strategii marketingowej Facebooka, ponieważ pomagają markom w budowaniu więzi między nimi a klientem. W większości przypadków promowane wpisy dotrą głównie do wcześniej posiadanych klientów. Więc w jaki sposób jest to korzystne? I jak to ma pomóc w strategii? 

 

Jest to korzystne dla marek, ponieważ zapewnia, że obecni klienci nadal angażują się w działalność marki. To sprawia, że klienci są mniej skłonni do przejścia do konkurencji, jeśli identyfikują się z Twoją marką. Kolejną korzyścią z tego płynącą jest również tworzenie lepszego wizerunku marki na szerszą skalę, poprzez zakochanych w niej klientów. Jeśli ktoś kojarzy Twoją markę i ją kocha, to częściej udostępni ją innym.

 

book-onlone-now

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 


Gdzie pojawiają się wpisy promowane

 

Promowane wpisy pojawiają się na osi czasu Twoich odbiorców, tak jak standardowa aktualizacja statusu marki. Masz jednak pewien stopień kontroli nad tym, jacy odbiorcy widzą wpis, większość odbiorców to już wcześniej istniejących klienci, dlatego ten wpis pomoże w angażowaniu ich. Ponieważ promowane wpisy pojawiają się na osi czasu, mogą być udostępniane przez każdego organicznie. Tego rodzaju interakcja pomaga zwiększyć zaufanie między marką a klientem.

 

fb-boosted-post

source: nichehacks.com

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 


Jakie są główne wady promowanych wpisów

 

Głównymi wadami promowanych wpisów są:

 

Ograniczona kontrola odbiorców

 

Wiele osób oglądających ten wpis będzie już wiedziało o Twojej marce. Dlatego też treść powinna być mniej związana ze sprzedażą, a bardziej z przyciągnięciem zaangażowania. Brak kontroli odbiorców oznacza, że nie zdobędziesz tylu nowych klientów, co w przypadku tradycyjnej reklamy. 

 

Może być używany tylko do promowania istniejących marek

 

Jeśli jesteś nową marką wprowadzającą stronę, korzystanie z promowania wpisu nie jest możliwe. W związku z tym nie może on być wykorzystywany jako punkt wyjścia do promocji. 

 

Ograniczony format

 

Wpisy sponsorowane mogą być używane tylko jako aktualizacja statusu. Nie ma innego formatu, który wyróżniałby się na tablicy danej osoby. To może być ograniczenie. 

 

Brak wezwań do działania

 

Trudno jest stworzyć wezwanie do działania w promowanych wpisach, ponieważ wydaje się to sztuczne. Nie można również dodawać formularzy bezpośrednio w samym wpisie, aby stworzyć rejestrację. Jednak, nowa funkcja pozwala na przekierowanie klientów na własną stronę internetową.

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Jak ustawić promowane wpisy

 

Aby utworzyć promowany wpis na Facebooku, musisz najpierw wybrać lub przygotować projekt postu, który chcesz promować. Następnie wykonaj te kroki:

 

  1. W prawym dolnym rogu wybierz „promuj wpis”. Jest to dostępne tylko dla stron biznesowych na Facebooku. Jeśli nadal nie możesz wybrać „promuj wpis”, jest on niedostępny dla wpisu, który wybrałeś.
  2. Twoje zdjęcia i tekst zostaną automatycznie przygotowane dla Ciebie przez Facebook. Musisz jednak sam podjąć jeszcze kilka decyzji. Pierwszą jest wybranie swoich odbiorców. Można tego dokonać za pomocą kilku parametrów demograficznych, w tym wieku, lokalizacji i płci. 
  3. Następnie wybierz swój budżet. Możesz wybrać własny budżet, który pozwoli Ci wybrać dowolną kwotę. Alternatywnie, możesz wybrać zalecany budżet dla swojego wpisu.
  4. Następnie wybierz ramy czasowe dla swojej kampanii. Można wybrać konkretną datę końcową lub wybrać przedziały czasowe, na których należy się skupić w określonym okresie.
  5. Następnie można wybrać metodę płatności. W razie potrzeby można to zmienić i zaktualizować w późniejszym terminie.
  6. W końcu, naciśnij promuj. Teraz Twój wpis jest gotowy na zwiększone interakcje!

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 


Dlaczego reklamy na Facebooku są ważne dla strategii reklamowej

 

Reklamy na Facebooku są ważne dla strategii reklamowej ze względu na nowych klientów, których przyciągają. Reklamy na Facebooku pozwalają markom na tworzenie wezwań do działania poprzez formularze, ankiety, linki do ich stron internetowych i wiele innych. Ponieważ mogą one występować w różnych formach (np. zdjęć lub filmów), reklamy dają większą swobodę w docieraniu do klientów w innowacyjny sposób. Najbardziej użyteczną cechą reklamy jest możliwość targetowania reklam do osób, które uważasz, za najbardziej korzystne dla Twojej marki.

 

facebook-ads

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 


Gdzie pojawiają się reklamy na Facebooku

 

Reklamy na Facebooku mogą pojawić się w wielu różnych miejscach na całym Facebooku, Messengerze i Instagramie. Skupiając się na samym Facebooku, na przeglądarce internetowej reklamy mogą być zlokalizowane w obrębie samej osi czasu. Mogą one być również umieszczone z boku osi czasu lub w czasie trwania/przed/pomiędzy materiałami wideo. W aplikacji, reklamy są umieszczone na osi czasu i na wideo w ten sam sposób, ale nie są umieszczone z boku osi czasu. 

 

 

facebook-adsource: wmegroup.com.au

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 


Jakie są główne wady reklam na Facebooku

 

Głównymi wadami reklam na Facebooku jest:

 

Mogą być drogie

 

Jeśli chcesz prowadzić długą kampanię docierającą często do różnych grup odbiorców, koszt kampanii reklamowej na Facebooku może szybko wzrosnąć. Dlatego zaleca się, aby ustalić, gdzie Twoja reklama będzie miała największy wpływ. Stamtąd będziesz mógł udoskonalić swoją reklamę. Możliwe jest również skorzystanie z narzędzi stron trzecich, które pomogą zawęzić reklamę i uzyskać większe uderzenie za dolara. 

 

Duża konkurencja

 

Ponieważ Facebook jest tak dużą platformą mediów społecznościowych, wiele firm chce się na niej reklamować. To sprawia, że wyróżnienie się jest wyzwaniem. Postaraj się, aby Twoja reklama była zawsze tak widoczna, jak to możliwe, reklamuj się we właściwym czasie, do właściwych osób, we właściwym miejscu. 

 

 

Reklama nie może być w miejscu przyciągającym wzrok i może być drażniąca.

 

Idealnie byłoby, gdyby reklama na Facebooku znajdowała się zawsze w idealnej pozycji. Jednak, nie zawsze tak jest, Twoja reklama może dość często znaleźć się w pozycji, w której nie ma żadnego wpływu. Może także dotrzeć do niewłaściwych osób i zakłócić wideo, co może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Aby tego uniknąć, należy starać się zapewnić dotarcie do właściwej grupy demograficznej. Aby jeszcze bardziej udoskonalić Twoją reklamę na Facebooku, możesz użyć systemu zarządzania tablicami, takiego jak DataFeedWatch. Pomoże to udoskonalić Twoją tablicę reklamową.

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Jak ustawić reklamy na Facebooku

 

Z reklamą na Facebooku, musisz najpierw wybrać cel lub zadanie dla swojej kampanii. Twoim celem może być dowolna opcja na poniższym zrzucie ekranu i może być zaprojektowana tak, aby generować świadomość, zwrócenie uwagi lub konwersję.

 

aucttion

 

  • Świadomość marki - docelowa liczba osób znających Twoją markę. 
  • Zasięg - Pewna ilość osób, do których dociera Twoja reklama. 
  • Ruch - docelowa liczba odwiedzających stronę internetową. 
  • Zaangażowanie - Pewna liczba osób wchodzących w interakcję z Twoją stroną. 
  • Instalacje aplikacji - docelowa liczba instalacji Twojej aplikacji. 
  • Wyświetlenia wideo - Pewna ilość wyświetleń Twoich mediów. 
  • Generowanie leadów - ukierunkowana ilość nowych potencjalnych klientów (leadów). 
  • Wiadomości - Pewna ilość interakcji za pomocą wiadomości. 
  • Konwersje - Pewien procent osób, które oglądały reklamę angażując się w określony, wymierny sposób. 
  • Sprzedaż katalogowa - docelowa wielkość sprzedaży. 
  • Wizyty w sklepie - docelowa liczba osób odwiedzających Twój sklep. 

 

Później należy wykonać następujące kroki:

 

  1. Wybierz swoich odbiorców, korzystając z szeregu parametrów demograficznych, w tym wieku, lokalizacji i języka. 
  2. Następnie wybierz lokalizację reklamy, w tym przypadku Facebook. Ale można również wybrać Instagram lub Messenger. 
  3. Następnie możesz ustawić swój budżet w różnych przedziałach i okresach czasowych i ile jesteś gotów wydać. 
  4. Krok 4 to wybór formatu reklamy. Najczęstszym wyborem jest wideo, pojedynczy obraz lub pokaz slajdów. 
  5. Tutaj możesz złożyć zamówienie na aukcję reklamową. 
  6. Stamtąd możesz mierzyć i zarządzać swoją reklamą za pomocą menedżera kampanii reklamowych na Facebooku.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Główne różnice

 

Główne różnice pomiędzy reklamami na Facebooku i promowanymi wpisami na Facebooku 

 

 

Reklamy na Facebooku

Promowane wpisy na Facebooku

Wykorzystują różne formy mediów (zdjęcia, filmy, infografie)

Wykorzystują Twój wpis na Facebooku i promują go

Ich celem jest promocja marki wśród nowych klientów

Mają na celu utrzymanie klientów i zwiększenie zaangażowania

Rzadko udostępniane

Dodaje nowych klientów przez udostępnianie 

Wykorzystuje algorytmy Facebooka, aby dotrzeć do określonych grup docelowych firmy

Promują istniejące wpisy wśród tych, którzy są bardziej zaangażowani w markę

Prezentuje markę jako biznes

Próbują przedstawić markę w szerszej społeczności

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Co jest lepsze dla Twojej firmy

 

Rozszyfrowanie, czy promowane wpisy czy reklamy są lepsze dla Twojej firmy, może być trudne. Jednak najlepszym sposobem na wypracowanie tego, co byłoby najbardziej idealne, jest wypracowanie własnych celów. Jeśli starasz się przyciągnąć nowych klientów i targetować ludzi bardziej szczegółowo, to reklama będzie prawdopodobnie bardziej skuteczna dla Ciebie. Natomiast jeśli chcesz po prostu zaangażować się w kontakty z istniejącymi klientami i poprawić wizerunek swojej marki, lepszym wyborem będzie promowanie wpisów.

 

Kolejnym zestawem czynników, które należy wziąć pod uwagę, to budżet i długość kampanii. Długie kampanie reklamowe są droższe. Podczas gdy krótkie, promowane wpisy mogą być tanie.

 

Wybór lepszej opcji z tych dwóch form marketingu zawsze będzie subiektywny. Będziesz musiał ocenić plusy i minusy obu, w stosunku do swoich celów i budżetu. Tylko wtedy dowiesz się, w jaki sposób można wywrzeć największy wpływ, w najbardziej opłacalny sposób.

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Łączenie promowanych wpisów i reklam na Facebooku

 

Jeśli nadal nie jesteś pewien, jaka forma marketingu na Facebooku jest dla Ciebie i Twojej firmy, możesz spróbować połączyć te dwie formy. Połączenie to pozwoli Ci uzyskać to, co najlepsze z obu światów, zwiększając widoczność i dalej napędzając Twoje zaangażowanie. Oznacza to, że zachowasz aktualnych użytkowników podczas dobywania nowych. 

 

Wykorzystanie obu form marketingu może być również świetnym sposobem na przetestowanie ich. Jeśli nie wierzysz, że najlepszym sposobem na wprowadzenie firmy na rynek jest metoda prób i błędów, te dwie formy marketingu na Facebooku mogą pokazać Ci dane niezbędne do podjęcia decyzji. 

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Podsumowanie

 

Reklamy na Facebooku i promowane wpisy posiadają istotne różnice. Jednak żadna z nich nie jest lepsza od drugiej. Obie mogą być postrzegane jako mające zalety i wady, i chociaż wiele firm może zdecydować się na wykorzystanie obu na raz, inne firmy odnieść większy sukces używając tylko jednej z nich.

 

Aby dowiedzieć się, jaka jest najlepsza strategia marketingowa Facebooka dla Twojej firmy, będziesz musiał wcześniej wypracować swoje cele i budżet. Jak w przypadku każdego marketingu, dobry plan i efektywny harmonogram są niezbędne dla powodzenia kampanii.

 

 

Powrót na górę strony 


facebook

 

Jako wiodąca platforma mediów społecznościowych na świecie, z ponad 2 miliardami użytkowników, Facebook jest rozwiązaniem którego nie chcą przegapić reklamodawcy. Facebook ma dwie główne formy promocji - są to reklamy orazi wpisy promowane na Facebooku. Obie te formy reklamy mogą być bardzo satysfakcjonujące, jeśli są dobrze stosowane.

 

Ponieważ Facebook ma tak ogromny zasięg, ważne jest, aby rozpoznać różnicę między tymi dwoma formami reklamy. To pozwoli ci dotrzeć do klientów, których szukasz, w najbardziej efektywny sposób. Jakie są główne różnice między reklamami na Facebooku a promowanymi wpisami na Facebooku? I w jaki sposób mogą pomóc w ulepszeniu targetowanie reklamy?

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas