Analiza przypadku – Korzystanie z kanału Google Shopping w celu reklamowania produktów na Facebooku i Instagramie

Korzystanie z kanałów Google dla produktów na Facebooku

 

Rozwijając się na kanałach społecznościowych, w większości przypadków decydujemy się na pracę z istniejącymi kanałami - zwłaszcza jeśli nasi specjaliści Google są z nimi zaznajomieni. Jak wszyscy wiemy, istnieje kilka podobnych czynników na kanałach Facebook lub Google. Ale jest też wiele rzeczy, które trzeba dostosować, zanim będzie można je zaadaptować na dowolnej platformie.  

 

Na przykład Facebook wymaga product_ID dla swojej dynamicznej reklamy produktu, aby upewnić się, że reklamowany produkt jest dokładnie taki, jaki użytkownik widział w sklepie internetowym klienta.

Jeśli tablica nie zawiera product_id to nie możemy uruchomić dynamicznej reklamy. Poniższa tabela przedstawia niektóre z najważniejszych różnic pomiędzy Zakupami Google a kanałami Facebooka:

 

google-shopping-vs-facebook-feed

 

Ponieważ nie chcemy zwielokrotniać nakładów pracy i chcemy uniknąć negatywnego wpływu na pracę drugiej strony, zawsze tworzymy kopię istniejącego kanału w DataFeedWatch. Następnie dostosowujemy tablicę do konkretnej platformy.


Dzięki temu oszczędzamy dużo czasu przy przepisywaniu, mapowaniu, błędach tablicy itd.

 

kopia-feed-setup-facebook

 

Jednocześnie umożliwia to wprowadzanie zmian za pomocą zautomatyzowanych procesów. Nie ma potrzeby, aby klient spędzał godziny, a nawet dni na optymalizacji każdej tablicy i czynił ją bardziej przyjazną dla konwersji.


Powrót na górę strony lub pobierz przewodnik po optymalizacji tablic danych

 


Dostosowanie i optymalizacja kanału

 

Często otrzymujemy tablice z brakującymi informacjami. Może to być brak wartości GTIN, MPN lub marek. Zamiast dopasowywać te atrybuty tablic do pól sklepu, które czasami są puste, możemy ręcznie przypisać odpowiednie wartości poprzez „dodanie wartości statycznej”

 

Na przykład, jeśli tablica nie jest opatrzona marką, możemy ją zdefiniować za pomocą nazwy produktu. Oto przykład, jak wyglądałaby reguła, gdyby nazwa produktu zawierała “Tommy Hilfiger”:

 

definicja-manualnej-marki

 

W ten sposób zapewniamy, że tablica zawiera wszystkie marki i w ten sposób możemy tworzyć na Facebooku markowe zestawy produktów. Daje nam to również możliwość wyświetlania marki w naszych reklamach na Facebooku.

Inną ważną możliwością optymalizacji, której nie oferuje wielu innych dostawców pasz, jest swoboda dostosowania tytułów produktów na tablicy. Od dodania dodatkowych danych, przez skrócenie tytułu, po zastąpienie niektórych nazw wysokiej jakości słowami kluczowymi. Ta możliwość daje ogromną przewagę w tworzeniu bardziej precyzyjnych reklam, które naprawdę przemawiają do odbiorców i generują zaangażowanie.

 

Mamy kilku klientów, którzy posiadają tylko markę i model w tytule swojego produktu. To może być “Sukienka Tommy Hilfiger”. Tutaj edytujemy kanał, aby tytuł mówił trochę więcej o produkcie niż tylko jego typ i nazwa:

 

Before:

zmien-nazwe-tytulu

Robimy to łącząc markę z rodzajem produktu, kolorem i rozmiarem, zamiast stosować wersję standardową dostarczaną przez tablicę. 

 

After:

polacz-tytul

 

Oznacza to, że tytuł produktu zmienia się z “Sukienka Tommy Hilfiger” na “Sukienka Tommy Hilfiger rozmiar 56, kolor niebieski”.  Wzbogacony tytuł dobrze sprawdza się w bardziej szczegółowych zapytaniach o wyższym celu zakupu. W związku z tym zwiększa się szanse na sprzedaż.

 

Możemy również włączyć lub wyłączyć różne elementy na tablicy, aby stworzyć więcej konwersji przy znacznie lepszym zwrocie z inwestycji. Opcje modyfikacji tablic są nieograniczone.

 

Powrót na górę strony lub pobierz przewodnik po optymalizacji tablic danych

 


Ulepsz znaczniki zakupów na Instagramie

 

Coraz więcej sklepów internetowych zaczyna używać zakupów na Instagramie jako sposób na zapewnienie użytkownikowi bezpośredniego skrótu z postu do produktu. Bardzo często w tym przypadku pokazywane są tylko cena i tytuł.

W tytule umieszczamy więcej atrybutów i więcej informacji, które mogą mieć wpływ na proces zakupów użytkownika. Jest to spowodowane tym, że użytkownik zna już markę, kolor, rodzaj produktu i jego wielkość.

 

Tagi-zakupow-na-Instagramie

 

W powyższym przykładzie klient zamieścił tytuł „wisząca półka w kształcie A", ale z prostymi zmianami poprzez: „połącz tytuł" możemy teraz wyświetlać zarówno kolor jak i model, więc tytuł zamienia się na „wisząca półka w kształcie A z dębu" 

 

Powrót na górę strony lub pobierz przewodnik po optymalizacji tablic danych

Podsumowanie

 

Jako agencja marketingowa, zawsze szukamy sposobów na optymalizację i dostarczanie naszym klientom znakomitych wyników. Jednocześnie zależy nam na tym, aby zaoszczędzić czas i pieniądze naszych klientów. Nieustannie oceniamy procesy i szukamy metod, które pozwolą nam zoptymalizować i usprawnić nasz przepływ pracy. 

Jednym z tych sposobów na optymalizację naszych procedur pracy i oszczędzanie pieniędzy jest wykorzystanie DataFeedWatch. Kopiowanie kanału Google jako bazy dla innych kanałów, jak na przykład dla Facebooka, to sposób, w jaki możemy łatwo rozszerzyć naszych klientów na nowe kanały. Dzięki temu mamy więcej czasu, aby skupić się na optymalizacji samych kampanii.

 

Powrót na górę strony 


utilizing-google-shopping-feeds

 

Facebook i Instagram stały się niezwykle popularnymi platformami, na których można się reklamować - szczególnie dla sprzedawców reprezentujących segment SMB. Wynika to zarówno z dużej liczby użytkowników platform, jak i dostępnych opcji reklamowych. 

Najnowsze statystyki dostarczone przez Instagram Business pokazują, że ponad 60% użytkowników odkrywa nowe produkty dzięki tej platformie. 

 

W Green.Click A/S współpracujemy z wieloma różnymi klientami oraz gałęziami biznesu. Problemem, z którym bardzo często się spotykamy, jest to, że kanały produktowe naszych klientów e-commerce nie spełniają wymagań Facebooka dotyczących katalogu produktów.

 

Rozwiązujemy ten problem poprzez połączenie wykorzystania naszych istniejących kanałów Zakupów Google i zastosowanie specyficznej optymalizacji na kanałach Facebook.

 


Nasz sposób na tworzenie szybkich zwycięstw

 

Zdecydowanie największy odsetek naszych klientów rozpoczyna współpracę z nami od umowy Google Ads. W związku z tym zazwyczaj rozszerzamy naszą współpracę na Facebook i inne media społecznościowe. Jest to całkiem naturalne dla agencji marketingowej z wieloletnim doświadczeniem w Google Ads i SEO.

 

Korzystanie z kanałów Google dla produktów na Facebooku

Dostosowanie i optymalizacja kanału

Ulepsz znaczniki zakupów na Instagramie

Podsumowanie

 


Written by Mads Søndberg Larsen

Social Media Specialist at Green.Click. Green.Click is an online marketing agency where we convert our professional know-how and knowledge into value for our clients within Google, Facebook and Linkedin.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas