Lista kontrolna sprzedawcy dla zdrowego i zoptymalizowanego kanału z katalogiem produktów Facebook

 

 

# 1. Pobierz swój kanał do katalogu produktów Facebook co najmniej raz dziennie

# 2. Połącz swój Facebook Pixel z katalogiem produktów

# 3. Upewnij się, że każdy produkt ma GTIN, markę lub numer MPN

# 4. Unikaj duplikatów. Upewnij się, że każdy produkt ma unikalny tytuł, opis i numer GTIN

# 5. Użyj wariantów produktu i item_group_id

# 6. Użyj jak największej liczby opcjonalnych atrybutów

# 7. Zoptymalizuj tytuły produktów

# 8. Upewnij się, że używasz obrazów wysokiej jakości

# 9. Prześlij atrybut typu produktu

# 10. Prześlij atrybut Kategoria produktu Google

# 11. Prześlij niestandardowe etykiety

# 12. Prześlij ceny sprzedaży i nakładki ceny użytkowania

# 13. Prześlij dokładne informacje o wysyłce i użyj nakładek

 

Podsumowanie

 


#1. Pobierz Swój feed do katalogu produktów Facebook co najmniej raz dziennie

 

Pierwszym działaniem zapewniającym sukces w reklamach dynamicznych na Facebooku jest przesyłanie świeżych danych.

 

Pamiętaj, aby pobierać informacje o produktach do katalogu Facebook tak często, jak to możliwe. Facebook, w przeciwieństwie do Google, daje możliwość pobierania kanału z częstotliwością raz na godzinę.

 

facebook-dynamiczne-reklamy

 

 

Aby to zrobić, użyj adresu URL kanału zamiast ręcznego przesyłania. Możesz przechowywać swój kanał na FTP lub po prostu użyć Google

 

Stwórz arkusz kalkulacyjny i opublikuj go w Internecie w postaci pliku .csv Upewnij się również, że Twój kanał ma właściwy format. Facebook obsługuje obecnie następujące formaty:

 

 

facebook_dynamiczne-reklamy-ochrona-formy

 

Korzystając z narzędzia do zarządzania kanałem danych, takiego jak DataFeedWatch, nie musisz się martwić o formaty, ponieważ narzędzie automatycznie wygeneruje kanał w formacie obsługiwanym przez Facebook.

 

Głównym powodem aktualizacji i przesyłania pliku danych co godzinę jest możliwość przekazywania świeżych danych o dostępności i cenie.

 

W rzeczywistości produkty mogą szybko znikać z magazynu, szczególnie w okresach szczytu, a na pewno nie chcesz reklamować produktów, których nie możesz sprzedać. Facebook faktycznie dopuszcza kilka wartości dostępności:

 

 

facebook-dynamiczne-reklamy-dostepnosc

 

Nadal możesz chcieć reklamować produkt niedostępny w magazynie przy użyciu przedsprzedaży lub dostępnych wartości zamówienia.

 

Ceny produktów mogą również zmieniać się dość często, szczególnie podczas promocji, dlatego reklamy powinny odzwierciedlać to, co wyświetla strona produktu.

 

Ma to na celu uniknięcie niemiłych niespodzianek dla klientów, a także odrzucenia produktów. W rzeczywistości, aby poprawić jakość obsługi klienta, Facebook odrzuciłby produkty, których cena na stronie produktu nie zgadza się z ceną w pliku danych.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#2. Połącz swój Facebooka Pixel z katalogiem produktów

 

Istotą dynamicznych reklam Facebooka jest ponowne zaangażowanie użytkowników, którzy już podjęli działania w Twojej witrynie, za pomocą bardzo trafnych reklam, które pokazują produkty, które najprawdopodobniej kupią.

 

Możliwe, że pokażesz produkty, które użytkownicy pozostawili w koszyku jako przypomnienie, lub sprzedasz / sprzedaj krzyżowo inne produkty, które Twoim zdaniem będą zainteresowani, w oparciu o ich zachowanie w Internecie.

 

W obu przypadkach podłączenie Facebook Pixel do katalogu produktów jest niezbędne do przekazania dokładnych informacji o zachowaniu klienta do systemu i dopasowania działań użytkownika na Twojej stronie internetowej do produktów w katalogu.

 

Wystarczy przejść do ustawień kanału i kliknąć „połącz źródło wydarzenia”.

 

 

settings-facebook-dynamiczne-reklamy

 


facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_connect_event_source-second_step

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


 

#3. Upewnij się, że każdy produkt ma GTIN, markę lub numer MPN

 

Identyfikatory produktów są niezbędne, aby system Facebook mógł klasyfikować i kategoryzować każdy produkt w katalogu.

 

Zawsze upewnij się, że przesyłasz prawidłowe numery GTIN (globalny numer pozycji handlowej. Numery GTIN mogą obejmować UPC, EAN, JAN i ISBN). Jeśli Twój produkt nie ma numeru GTIN, prześlij zamiast niego markę lub numer MPN (unikalny identyfikator producenta).

 

Zalecamy również, aby zawsze dodawać atrybut marki, nawet jeśli Twoje produkty mają numer GTIN. Przyda się to przy tworzeniu zestawów produktów i dynamicznych reklam karuzelowych.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#4. Unikaj duplikatów. Upewnij się, że każdy produkt ma unikalny tytuł, opis i numer GTIN

 

Uważaj na podobne produkty, ponieważ mogą mieć podobne tytuły i opisy. Może to na przykład dotyczyć formatów w miękkiej i twardej oprawie tej samej książki lub filmu, który jest również książką i tak dalej.

 

Zawsze upewnij się, że przesyłasz unikalny tytuł, opis i numer GTIN.

 

W przypadku, gdy ten sam produkt jest sprzedawany w różnych formatach, takich jak rozmiary lub kolory, musisz zgrupować wszystkie odmiany razem. Przeczytaj poniżej, aby uzyskać więcej informacji.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#5. Użyj wariantów produktu i item_group_id

 

Gdy na przykład sprzedajesz koszulkę w różnych rozmiarach lub kolorach, najlepszą praktyką jest wyświetlanie tylko jednej reklamy zamiast jednej dla każdego wariantu produktu. W rzeczywistości wizerunek koszuli najprawdopodobniej byłby taki sam. Chcesz tylko, aby ludzie kliknęli reklamę, a następnie wybrali odpowiedni rozmiar. Aby poinformować system, że masz wiele wariantów produktu i wyświetlić tylko jedną reklamę, prześlij atrybut item_group_id. Facebook twierdzi, że ​​„Grupy ułatwiają reklamowanie dodatkowych kolorów, stylów lub wzorów dla konkretnego produktu. Wszystkie produkty w grupie produktów mają ten sam item_group_id. W reklamach dynamicznych wybieramy tylko jeden element z grupy na podstawie sygnału, który otrzymaliśmy z piksela lub aplikacji ”.

 

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_item_group_id_attribute

 

Zasadniczo używasz tej samej wartości dla wszystkich wariantów tego samego produktu. W ten sposób system wie, że są zgrupowane. Następnie Facebook faktycznie zmienia nazwę tego atrybutu na identyfikator_produktu_grupa_produktu, który znajdziesz wśród filtrów do tworzenia zestawów produktów.

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_retailer_product_group_id

 

Oprócz tego, że system może wyświetlać tylko jedną reklamę zamiast wielu, ten atrybut jest również niezbędny z punktu widzenia optymalizacji kampanii. W rzeczywistości, jeśli chodzi o segmentację zestawów produktów, o wiele łatwiej będzie pogrupować elementy z wariantami produktów i dać im wyższą / niższą stawkę.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#6. Użyj jak największej liczby opcjonalnych atrybutów

 

Zgodnie z powyższym punktem zalecamy użycie jak największej liczby opcjonalnych atrybutów. Grupa wiekowa, kolor, płeć, materiał, wzór i rozmiar należą do opcjonalnych pól, których możesz użyć, aby ulepszyć swój kanał. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, możesz użyć wszystkich tych pól jako filtrów do tworzenia zestawów produktów:

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_optional_feed_attributes

 

 

Na przykład możesz chcieć utworzyć zestaw produktów na podstawie grupy wiekowej. Możesz kierować reklamy do rodziców produktów dla małych dzieci, a dla osób niebędących rodzicami - do produktów dla dorosłych. To samo z płcią.

 

Załóżmy, że sprzedajesz obuwie damskie i męskie. Chcesz kierować reklamy na mężczyzn obuwia męskiego i kobiet obuwia damskiego. Wystarczy utworzyć dwa zestawy produktów na podstawie atrybutu płci.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#7. Zoptymalizuj tytuły produktów

 

Tytuły produktów są bardzo ważne, ponieważ są jedyną tekstową częścią reklamy karuzelowej. Chcesz, aby tytuły były tak jasne i zachęcające, jak to możliwe.

Używaj wielkich liter w nazwach i w miarę możliwości wymieniaj markę produktu. Nasi przyjaciele z Dept opracowali następującą infografikę, która pokazuje, jaką strukturę tytułów możesz śledzić dla każdej branży.

 

facebook_dynamic_product_ads_tips_titles

 

Możesz optymalizować tytuły za pomocą DataFeedWatch lub, w miarę możliwości, nawet z sekcji tworzenia reklam w menedżerze reklam na Facebooku.

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_title_optimisation

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#8. Upewnij się, że używasz obrazów wysokiej jakości

 

Obrazy są zdecydowanie najważniejszym atrybutem w katalogu produktów Facebooka. W rzeczywistości dynamiczne reklamy Facebooka zasadniczo wyświetlają reklamy i jako takie wyświetlają reklamy graficzne, a nie tekstowe. Obrazy muszą być wyraźne, jasne i najlepiej pokazywać produkt. Unikaj tekstu na obrazach i wielu produktów na tym samym obrazie. Facebook twierdzi, że „minimalna wymagana rozdzielczość obrazu to 500px * 500px, a Facebook przycina go do proporcji 1: 1”. Jednak zaleca się stosowanie obrazów 1080x1080, ponieważ są one wyższej jakości i Instagram nie może wyświetlać zdjęć mniejszych niż 600x600.

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_image_attribute

 

Zaleca się również dodawanie wielu obrazów, jeśli to możliwe. Możesz użyć opcjonalnego atrybutu additional_image_link, aby dodać do 10 dodatkowych obrazów.

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_additional_image_link

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#9. Prześlij atrybut typu produktu

 

Chociaż atrybut product_type jest opcjonalny, zdecydowanie zalecamy przesłanie go.

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_product_product_type_attribute

Za pomocą typu produktu dodajesz własną kategoryzację produktu do pliku danych. W ten sposób będziesz mógł filtrować produkty w dynamicznych kampaniach reklamowych na podstawie tego atrybutu. Możesz dodać tak szczegółowe filtry jak chcesz, dodając również wiele podkategorii. na przykład. książki> fikcja> przestępczość> amerykański autor. Możesz tworzyć zestawy produktów na podstawie typu produktu. Możesz na przykład licytować więcej książek fabularnych niż non-fiction i tak dalej.

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_product_type_to_create_prodcut_groups

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


 

#10. Prześlij atrybut Kategoria produktu Google

 

To samo dotyczy atrybutu kategorii produktu Google. W przeciwieństwie do typu produktu, którego wartości są zdefiniowane przez użytkownika, to pole musi być zgodne z taksonomią Google. Możesz go użyć do tworzenia zestawów produktów.

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_google_product_category

 

Ten atrybut jest również ważny, ponieważ Facebook używa go do dopasowywania produktów w tej samej kategorii. Powiedzmy na przykład, że użytkownik właśnie dodał produkt do koszyka, a następnie opuścił witrynę. Chcesz przekierować go, pokazując ten sam produkt, który pozostawił w koszyku. Ponadto chcesz pokazać inne produkty, którymi może być potencjalnie zainteresowany. Jest bardziej prawdopodobne, że Facebook pokaże produkty z tej samej kategorii produktów Google, ponieważ mogą być one podobne, a zatem być może bardziej interesujące dla docelowego użytkownika.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#11. Prześlij niestandardowe etykiety

 

 

 

Temat „Etykiety niestandardowe na Facebooku” obszernie omówiliśmy w naszym poście na blogu „Jak używać etykiet niestandardowych w reklamach dynamicznych na Facebooku”. Etykiety niestandardowe to w zasadzie 5 opcjonalnych niestandardowych kolumn, które można dodać do pliku danych, aby przekazać dodatkowe informacje o swoich produktach.

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_custom_labels

 

Przykłady informacji, które możesz chcieć przekazać do swojego kanału, to:

  • Margines
  • Poziomy zapasów
  • W sprzedaży lub promocji
  • Dostępność lokalizacji
  • Specjalne wymagania dotyczące wysyłki

 

Wszystkie te informacje można wykorzystać do podzielenia pliku danych na zestawy produktów i odpowiedniego licytowania.

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_create_product_sets_with_custom_labels

 

 

Przykłady: Chcesz licytować więcej za produkty o wyższej marży. Chcesz licytować mniej za produkty o niskim poziomie zapasów, aż do pełnego uzupełnienia zapasów. Chcesz licytować więcej na produkty w sprzedaży i tak dalej ... Więcej przykładów znajdziesz w naszym poprzednim blogu.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#12.Prześlij ceny sprzedaży i nakładki ceny użytkowania

 

Gdy masz promocje, zawsze upewnij się, że podałeś zarówno cenę oryginalną, jak i cenę sprzedaży.

 

 

facebook_dynamic_ads_feeds_sale_price

 

 

W ten sposób będziesz mógł dodać przekreśloną cenę lub procent nakładki:

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_strickethrough_price_overlay

 

 

facebook_dynamc_ads_feed_marketing_tips_percentage_off_overlay

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


#13. Prześlij dokładne informacje o wysyłce i użyj nakładek

 

Pole wysyłki jest również opcjonalne, ale zdecydowanie zalecamy dodanie go. Dzięki temu atrybutowi będziesz mógł dodać nakładkę bezpłatnej dostawy do swoich reklam. Nie trzeba dodawać, że nakładki sprawiają, że Twoje reklamy są znacznie bardziej widoczne, angażujące i mają większą szansę na kliknięcie.

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_delivery_attribute

 

 

 

 

facebook_dynamic_ads_feed_marketing_tips_free_delivery_overlay

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych 

 


Podsumowanie

 

To, że dynamiczne reklamy produktów Facebooka są automatycznymi remarketingami, nie oznacza, że nie powinieneś optymalizować, aby mieć duży wpływ na ROI kampanii reklamowej.

 

Sukces reklam dynamicznych Facebooka zaczyna się od pliku danych produktów. Upewnij się, że używasz tego postu jako listy kontrolnej wszystkich działań, które możesz zrobić, aby poprawić jakość pliku danych i skuteczność kampanii.

 

Dzięki włożonemu wysiłkowi możesz zaoszczędzić dużo czasu w przyszłości! Dzięki naszym 13 wskazówkom z pewnością uzyskasz lepsze wyniki dzięki reklamom dynamicznym.


 

tips-for-facebook-dynamic-product-ads

 

Płacenie za obecność na Facebooku jest koniecznością dla reklamodawców, którzy chcą utrzymać znaczącą obecność w mediach społecznościowych i nawiązać trwałe kontakty z klientami. Facebook oferuje opłacalne opcje reklamowe w porównaniu do innych kanałów, co czyni go bardzo atrakcyjną platformą dla firm każdej wielkości.

 

Kampanie z reklamami dynamicznymi na Facebooku umożliwiają firmom zajmującym się handlem elektronicznym ponowne kierowanie reklam do osób, które przeglądały lub kupiły produkty w swojej witrynie. System automatycznie pokazuje odpowiednie produkty właściwej grupie odbiorców na podstawie ich poprzedniego zachowania.

 

Podobnie jak w przypadku Zakupów Google, sukces kampanii reklam dynamicznych Facebooka zaczyna się od pliku danych o wysokiej jakości.

 

W tym artykule chcemy podzielić się naszymi 13 wskazówkami na temat katalogu produktów Facebooka i dowiedzieć się, jak to zwiększy sukces kampanii reklamowej!

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas