Google wykonuje odważny ruch i wprowadza bezpłatne oferty produktów

    free-product-listings (2)

     

    We wtorek, 21 kwietnia, prezes Google ds. Handlu - Bill Ready ogłosił w swoim poście na blogu, że Google zamierza przenieść usługę wyszukiwania zakupów do głównie bezpłatnych ofert.

     

    Bezpłatne oferty produktów są dostępne na karcie Zakupy Google. Funkcja będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych od 27 kwietnia. Oczekuje się, że globalna ekspansja nastąpi stopniowo, w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

     

    Sprzedawcy internetowi będą mogli uzyskać część bezpłatnej przestrzeni reklamowej, niezależnie od tego, czy posiadają konto Google Ads, czy nie. Decydując się na to, Google jednak nie odwraca się od pobierania opłat od reklamodawców za najlepsze miejsca docelowe dla promowanych produktów.

     

    Ponieważ bezpłatne ogłoszenia wciąż są napędzane kanałami, znaczenie optymalizacji kanałów zyskuje na znaczeniu. Aby poprawić widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, konieczne jest przesłanie dobrego pliku danych na konto Merchant Center.

     

    darmowa-lista-produktow-google-zakupy

     

     

    Spis treści

     

    Powody stojące za bezpłatnymi ofertami w Zakupach Google

    Korzyści z bezpłatnych ofert w Zakupach Google

    Co oznaczają bezpłatne oferty produktów dla sprzedawców detalicznych

    Jak działają darmowe oferty produktów

    Gdzie na stronie wyników wyszukiwania będą wyświetlane reklamy i bezpłatne ogłoszenia?

    Od czego zacząć?

    Zaprezentuj swój produkt w przestrzeni Google

    Znaczenie dobrego i zoptymalizowanego kanału produktu

    Podsumowanie

     


    Powody stojące za bezpłatnymi ofertami w Zakupach Google

     

    Ponieważ w tych trudnych czasach firmy nie mogą sobie pozwolić na aukcje Zakupów Google, firma zaczęła się zmagać z malejącymi przychodami z reklam, ponieważ marketerzy byli zmuszeni zawiesić lub opóźnić wydatki na reklamy. Na wdrożenie tej znaczącej zmiany z pewnością miał wpływ wybuch pandemii.

     

    Kiedy sklepy stacjonarne są zamknięte lub mają ograniczony dostęp, a miliony ludzi utknęły w domu - naturalnie narzuca to zmianę zachowań konsumentów. Nic więc dziwnego, że zakupy online znacznie wzrosły.

     

    Chociaż kryzys związany z Covid-19 przyspieszył uruchomienie bezpłatnych ofert, ten krok był przez pewien czas w planach Google i jest częścią długoterminowej strategii. Gigant chce lepiej konkurować w wyszukiwaniu produktów z Amazon. To jest powód, dla którego bezpłatne oferty produktów będą wprowadzone w życie. Z pewnością przyczyni się to do zwiększenia roli Google w eCommerce.

     

    Korzyści z bezpłatnych ofert w Zakupach Google

     

    „Teraz można sprzedawać w Google za darmo”, napisał na swoim blogu Bill Ready, prezes ds. Handlu w Google.

     

    Wyjaśnia: „Dla sprzedawców zmiana ta oznacza bezpłatną ekspozycję wśród milionów ludzi, którzy codziennie odwiedzają Google w celu zakupów. Dodatkowo dla kupujących oznacza to więcej produktów z większej liczby sklepów, które można będzie odkryć. Dla reklamodawców oznacza to, że płatne kampanie można teraz rozszerzyć o bezpłatne ogłoszenia ”.

     

    To oświadczenie może być również interpretowane jako kolejny wskaźnik, że Google inwestuje w przekształcanie w bardziej niezawodne środowisko przyjazne konsumentom. Z upływem czasu, staje się bardziej atrakcyjnym miejscem zarówno dla reklamodawców, jak i konsumentów.

     

     

    Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


     


    Co oznaczają bezpłatne oferty produktów dla sprzedawców detalicznych

     

    Do tej pory ograniczanie produktów dostępnych w wynikach Zakupów Google tylko do sprzedawców detalicznych, którzy byli gotowi zapłacić, miało negatywny wpływ na siłę wyszukiwania Google.

     

    Aby zrozumieć, co dokładnie oznaczają bezpłatne oferty produktów, musimy spojrzeć na możliwie najszerszą perspektywę. Ta zmiana oznacza znacznie więcej niż „bezpłatną ekspozycję na miliony ludzi, którzy codziennie odwiedzających Google w celu zakupów”.

     

    Kupujący w domu, korzystający z aplikacji i stron internetowych oraz stale zamawiający produkty do dostawy i odbioru, są bardzo cenni dla sprzedawców.

     

    Bezpłatne oferty produktów mogą stanowić koło ratunkowe, zwłaszcza dla sprzedawców detalicznych, których biznes został zdewastowany przez pandemię.

     

    Po raz pierwszy detaliści, którzy koncentrują się głównie na bezpłatnych wynikach wyszukiwania, mogą dodać Zakupy Google do swojego zestawu narzędzi reklamowych.

     

    Nieopłacane oferty produktów prawdopodobnie wpłyną na większą liczbę sprzedawców na pokładzie.Możemy założyć, że oznacza to większą konkurencję. Mądra i świadoma decyzja, którą detaliści produktów chcą podkreślić, a także większa uwaga na optymalizację ich danych o kanałach, to najlepsze strategie zwiększania wydajności ofert.

     

    Alex Harmon, starszy dyrektor ds. Współpracy w Adlucent, powiedział w e-mailu do Mobile Marketer, że: „Jest to pozytywna zmiana dla detalistów w krótkim okresie, ponieważ mogą spodziewać się wzrostu wolumenu o [około] 4%. Wszelkie wsparcie podczas COVID-19 jest mile widziane dla sprzedawców detalicznych.”

     

     

    Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


     


    Jak działają darmowe listy produktów

     

    Gdzie na stronie wyników wyszukiwania będą wyświetlane reklamy i bezpłatne ogłoszenia?

     

    Przede wszystkim główna strona wyników wyszukiwania Google pozostaje taka sama. Karuzela nadal kwalifikuje się wyłącznie do ofert płatnych.

     

    Reklamy z płatnymi ofertami otrzymują znaczące miejsce docelowe i są wyświetlane u góry i u dołu strony.

     

    Niemniej jednak Google stwierdza, że Zakupy Google będą składały się głównie z bezpłatnych ofert. Jak wspomniano powyżej, bezpłatny wpis zostanie umieszczony na karcie Zakupy i raczej bezpiecznie jest stwierdzić, że inne miejsca docelowe reklam zakupowych, takie jak Gmail, będą prawdopodobnie zarezerwowane dla ofert płatnych.

     

    bezplatne-umieszczenie-list-produktowźródło: tinuiti

     

     

     

    Od czego zacząć?

     

    Konto Merchant Center jest niezbędne do publikowania bezpłatnych list produktów.

     

    Obecni użytkownicy Merchant Center i reklam reklamowych: jeśli wcześniej zdecydowałeś się na „przestrzeń w Google” (podczas procesu rejestracji w Merchant Center) i masz plik danych produktu na swoim koncie Merchant, możesz zacząć korzystać z bezpłatnych ofert.

     

    Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, możesz to zrobić, przechodząc do „Rozwój”, a następnie „Zarządzaj programami” w lewym menu nawigacyjnym i wybierając kartę „przestrzeń w Google”. Voila!

     

    Sprzedawcy nowi w Merchant Center: mogą dołączyć już dziś, a konto Google Ads nie jest wymagane. Proces jest bezproblemowy i obejmuje kilka kroków:

    • założenie konta Merchant Center,

    • włączanie się do programu „przestrzeń w Google” (podczas tworzenia konta sprzedawcy lub w dowolnym momencie po nim),

    • dostarczając Google swój kanał produktów.

     

    Aby pomóc w działaniach, Google zdecydowało się również rozpocząć współpracę z PayPal. Zgodnie z oświadczeniem Google zezwolenie handlowcom na połączenie ich kont Paypal z Zakupami Google pomoże przyspieszyć proces wdrażania.

     

    Zaprezentuj swój produkt w przestrzeni Google

     

    Detaliści mogą zdecydować się na przestrzeń w Google podczas procesu rejestracji w Merchant Center i rozpocząć tworzenie pliku danych produktów.

     

    Ten program pozwala odbiorcom zobaczyć wyniki produktów sprzedawców na różnych powierzchniach Google, takich jak Grafika Google, karta Zakupy, Google Lens i wyszukiwarka.

     

    darmowe-lista produktow-google-powierzchnie

     

    Aby kwalifikować się, musisz przestrzegać wymaganych zasad i spełniać jedno z dwóch kryteriów:

     

    • mając ustrukturyzowany znacznik danych w Twojej witrynie

    Następnie produkty będą automatycznie wyświetlane na powierzchniach w Google. Nie ma potrzeby manualnego włączania się do programu. Rezygnacja jest dostępna w dowolnym momencie.

     

    • przesyłanie pliku danych za pośrednictwem Google Merchant Center

    W takim przypadku możesz zdecydować się na powierzchnie w Google, wybierając odpowiedni program w Merchant Center.

     

    Znaczenie dobrego i zoptymalizowanego kanału produktu

     

    Wszystkie informacje w Zakupach Google zależą od plików danych produktów przesłanych do Merchant Center.

     

    I, jak ujął to Josh Brisco, wiceprezes ds. Growth Media w Tinuiti: „Ponieważ oferta nie jest już czynnikiem wyświetlającym reklamy z listą produktów, głównym punktem rozważania staje się teraz, jak trafne są dane z pliku danych produktów. Teraz nie ma powodu, aby jakikolwiek sprzedawca internetowy nie wysyłał w pełni zoptymalizowanego kanału do Merchant Center, niezależnie od tego, czy inwestuje w płatne Zakupy Google. ”

     

    Dostarczanie do Google wysokiej jakości informacji, które zapewniają kupującym pozytywne wrażenia z obsługi klienta. Można to zrobić na wiele sposobów. Na przykład możesz połączyć swoje konto z rozwiązaniem innej firmy, takim jak DataFeedWatch.

     

    Oferty o zerowym koszcie powinny być zasilane przez zoptymalizowany plik danych produktów, aby poprawić wyniki organiczne.

     

    Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Google Merchant Center i chcesz bezproblemowo je wdrożyć, przyjrzyj się, jak uniknąć najczęstszych błędów w podawaniu w Merchant Center.

     

    Możesz wyświetlić swoje bezpłatne kliknięcia w nowym raporcie skuteczności dla powierzchni w Google w Merchant Center, wybierając „Skuteczność”, a następnie „Pulpit nawigacyjny” w lewym panelu nawigacyjnym.

     

     

    Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


     


    Podsumowanie

     

    Ta ważna zmiana powinna sprawić, że Zakupy Google będą bardziej dostępne w czasach, gdy firmy na całym świecie zostały zmuszone do przejścia z handlu stacjonarnego do Internetu.

     

    Bezpłatne oferty produktów pomogą sprzedawcom w lepszym nawiązywaniu kontaktów z klientami, ponieważ Google ostatnio zwraca większą uwagę na zakupy.

     

    Google zrozumiał, że aby naprawdę konkurować z Amazonem, musi być otwarty dla większą liczbę sprzedawców detalicznych. Teraz, w niepewnych czasach dla sprzedawców detalicznych i reklamodawców, płatne oferty  mogą już nie działać tak dobrze.

     

     

    Powróć na górę strony


    New Call-to-action