Jak koronawirus zmieni eCommerce?

Jak-koronawirus-zmieni-eCommerce

 

Minęły miesiące, odkąd Chiny potwierdziły swój pierwszy przypadek COVID-19. Od tego czasu epidemia rozprzestrzeniła się na całym świecie, a jej wpływ na nasze codzienne życie jest oczywisty. 

 

Zmiany gospodarcze spowodowane przez wirusa znajdują odzwierciedlenie w obniżonych wycenach i zwiększonej płynności rynku. Ale w czasach, gdy wiele obszarów biznesowych boryka się z trudnościami, inni mogą się rozwijać. Jednym z obszarów działalności, który pomaga gospodarce utrzymać się na powierzchni, jest eCommerce.

 

Ponieważ w trudnych czasach coraz więcej firm korzysta z detalicznego handlu online, wielu ma nadzieję, że może to ograniczyć szkodliwy wpływ koronawirusa na globalną gospodarkę.

 

W końcu, jak powiedział kiedyś Amit Ray: „każde wyzwanie niesie ze sobą światło, aby je pokonać”.

 

Jak dokładnie koronawirus zmienia dziś dział eCommerce? Jak będzie to wyglądało w dłuższej perspektywie?

 

Spis treści

 

Koronawirus i dystans społeczny - wpływ na zachowanie

Branże, które rozwinęły się od czasu pojawienia się COVID-19

Branże, które zostały mocno dotknięte przez pandemię

COVID-19 - szanse i wyzwania dla eCommerce

Możliwości eCommerce podczas pandemii koronawirusa

Wyzwania dla handlu elektronicznego podczas pandemii koronawirusa

COVID-19 - strategie dla sprzedawców internetowych i reklamodawców

Praktyczne wskazówki dotyczące kampanii w dobie koronawirusa

Podsumowanie



Koronawirus i dystans społeczny - wpływ na zachowanie

 

Koronawirus uderzył w świat, zanim ktokolwiek naprawdę zrozumiał, co się dzieje. Wprowadzono nowe prawa i reguły. Nagle świat stał się innym miejscem. Doprowadziło to do paniki w wielu krajach - ludzie robią zakupy pod wpływem impulsu, kupują masowo, zwłaszcza produkty związane ze zdrowiem. Ponieważ jednak ludzie dostosowali się do nowego, wymuszonego trybu życia, ilość panicznych zakupów zmniejszyła się w wielu krajach. Rezultatem była tylko niewielka zmiana w modelach sprzedaży.

 

W badaniu Nielsen dotyczącym rynku amerykańskiego jest to wielokrotnie podkreślane. Badanie pokazuje, jak szybko konsumenci przetworzyli nowe informacje o COVID-19, a następnie zmienili procesy zakupowe.

 

Zauważono również zmiany w zachowaniach konsumentów spowodowane dystansem społecznym. Prawie połowa (47,2%) użytkowników Internetu w USA unika obecnie centrów handlowych i hipermarketów. Mniej więcej ¾  (74,6%) osób stwierdza, że zamierzają całkowicie unikać centrów handlowych kiedy wzrośnie liczba zachorowań.

 

statystyki coronavirus-wybuch-unikanie-publicznych-miejsc-statystyk

źródło: emarketer.com

 

Ponieważ coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online, aby kupić produkty codzienne, zwiększyły się również opóźnienia wysyłki. Jak dotąd wzrost zakupów online ma pozytywny wpływ na sprzedawców internetowych. Niepokojące jest jednak to, że problemy z dostawami mogą przeważać nad korzyściami krótkoterminowymi. Wydaje się, że teraz pytanie brzmi, czy firmy mogą się dostosować i czy popyt konsumpcyjny pozostanie stabilny.



Ponadto odsetek sprzedaży cyfrowej zmienia się między sektorami. Podczas gdy w niektórych sektorach obserwuje się oszałamiający wzrost liczby nabywców, w innych obserwuje się spadek. Jednym z przykładów jest elektronika, która obecnie wynosi 42,7%. Podczas gdy auta i części to 3,9%. Dostawy artykułów spożywczych również znacznie wzrosły z powodu obaw konsumentów dotyczących sklepów.

 

 

Wydatki na reklamę również spadły w sektorach takich jak rozrywka, sprzedaż detaliczna i FMCG. Zmiana ta wynika głównie z tego, że kino i inne podobne formy rozrywki przestają działać z powodu wirusa. W przeciwieństwie do tego zaobserwowano wzrost korzystania z usług internetowych na żądanie, takich jak Amazon Prime, Netflix i Disney +.

 

covid-19-google-ads-wyniki-mediów

źródło: wordstream.com

 

Te drastyczne zmiany zachowania wskazują na obecne warunki. I choć może być trudno zmierzyć, jak długo te warunki się utrzymają, firmy są zmuszone do dostosowania się. Dostawy są przeciążone do granic możliwości, a jednocześnie opracowywane są nowe taktyki krótko- i długoterminowe. Wiele firm rozważa już strategię postpandemiczną, stosując przemyślane procesy śledzenia przesyłek.

 

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych




Branże, które rozwinęły się od czasu pojawienia się COVID-19

 

COVID-19 wywarł znaczący wpływ na firmy na całym świecie. Wielu będzie walczyć o powrót do funkcjonowania. Mimo to w innych sektorach nastąpił boom biznesowy. Eksperci z wordstream.com badali dane dotyczące kont swoich klientów i zauważyli duże zmiany we wzorcach zachowań. Spodziewano się wzrostu niektórych sprzedaży, takich jak produkty zdrowotne i medyczne. Jednak inne były zaskoczeniem, biorąc pod uwagę obecne warunki.

 

Ludzie dbają o swoje zdrowie, dobre samopoczucie i relacje społeczne

 

Wszystkie organizacje non-profit i charytatywne oraz produkty, które pomagają w dbaniu o siebie i swoją urodę zanotowały zrozumiały wzrost zainteresowania. Mniej przewidywalne są prezenty i kwiaty.

 

Informacje te wskazują na bezpośrednią korelację między emocjami wywołanymi przez dystans społeczny a sposobem, w jaki ludzie spędzają czas. W obliczu bardzo realnego zagrożenia konsumenci są bardziej skłonni wspierać się nawzajem. Jest to dodatkowo wzmacniane przez dystans społeczny, który wydaje się stwarzać potrzebę wzmocnienia więzi z bliskimi, jednocześnie zastanawiają się nad własnym dobrem.

 

Te nowe potrzeby konsumentów podniosły o 30% współczynnik konwersji koszy upominkowych. Podczas gdy kompozycje kwiatowe odnotowały oszałamiający 43% wzrost współczynnika konwersji.

 

 

Konsumenci potrzebują specjalistycznego wsparcia w zarządzaniu biznesem i finansami

 

Obecna niepewność wokół biznesu doprowadziła do tego, że coraz więcej konsumentów szuka profesjonalnego wsparcia. Większe firmy, takie jak Google, zareagowały, publikując wskazówki dla małych firm, z nadzieją, że może to pomóc im w trudnych czasach.

 

Ogólnie liczba wyszukiwań dotyczących kierowania biznesem wzrosła o 23% od 23 lutego. Warto również zauważyć znaczny spadek CPC w zwykle konkurencyjnym sektorze finansowym.

 



covid-19-google-ads-wynik-finansowy

źródło: wordstream.com

 

Praca i życie na odległość stawiają nowe wymagania

 

Ze względu na ścisłe ograniczenia co do wielkości zgromadzeń i wprowadzenie kwarantanny społecznej, firmy przechodzą na pracę zdalną. Spowodowało to duży wzrost liczby osób poszukujących rozwiązań do wideokonferencji.

 

Dane Google Trends z marca 2020 r. podkreślają wzrost liczby osób poszukujących rozwiązań do wideokonferencji.

 

 

covid-19-powstanie-odsetki-vc-marzec-2020

 

Według wordstream.com gwałtowny przełom odnotowano w branży materiałów biurowych. Liczba ich wyszukiwań wzrosła o 90%. Podczas gdy liczba kliknięć płatnych reklam w wyszukiwarce wzrosła o 35%, a współczynniki konwersji w wyszukiwarce wzrosły o 41%

 

Gdy ludzie porzucili tradycyjną sprzedaż detaliczną dla swojego internetowego odpowiednika, można to był jeszcze mocniej zauważyć w wynikach wyszukiwania. Opakowanie i dostawa materiałów eksploatacyjnych zwiększyła ponad dwukrotnie konwersje reklam w wyszukiwarce (wzrost o 123%), a współczynnik konwersji reklam w wyszukiwarce wzrósł o 107%

 

 

covid-19-google-ads-wynik-pakowania-i-wysyłaniaźródło: wordstream.com

 

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



Branże, które zostały mocno dotknięte przez pandemię

 

Podróże i hotelarstwo

Branża turystyczna i hotelarska jest jedną z najciężej dotkniętych przez koronawirusa. Eksperci przewidują obecnie 15% spadek przychodów z reklam turystycznych w porównaniu z poprzednim rokiem.

 

Ponieważ większość firm w tym sektorze dąży do ograniczenia szkód, wydaje się, że liczy się tylko przetrwanie za wszelką cenę. Wielu reklamodawców stara się przekonwertować nowych użytkowników na swojej stronie. I niestety, wszystko pogorszy się w najbliższej przyszłości.

 

Liczba odwołań i opóźnień lotów osiągnęła nowy poziom. Wiele osób szuka firm, które mogą pomóc w anulowaniu lotu. Aby zmienić niektóre zakłócenia wyszukiwania, można zastosować rozwiązania takie jak nowe wykluczające słowa kluczowe (takie jak COVID-19). Jednocześnie można dokonać alternatywnych promocji, na przykład ubezpieczenie podróżne i tanie przyszłe loty.

 

Mimo że rynek podróży i hotelarstwa przeżywa obecnie ogromne spadki, nadal istnieje szansa na szybkie ożywienie. Potrzeba międzynarodowego biznesu i gotowość ludzi do podróży mogą być ogromną zaletą, jeśli chodzi o powrót na właściwe tory.


Odzież i moda

 

Przemysł modowy również cierpi z powodu COVID-19. Produkty „Made in China” spadły o 16% (tylko w lutym). Jako sektor wysoce zależny od azjatyckiej siły roboczej i dostaw, odzież może mieć trudności w najbliższej przyszłości.

 

Marki skupiły się teraz na sprzedaży online. Jednak wielu nie dostosowało swoich danych reklamowych, ponieważ często brakuje produktów w magazynie.


Dobra luksusowe

 

Koronawirus odbija się także na luksusowych markach. Prognozy pokazują 35% spadek chińskich wydatków na luksusowe produkty w pierwszym kwartale.

 

Paliwem do sprzedaży dóbr luksusowych jest rynek chiński, a w większości przypadków sprzedaż na miejscu. Międzynarodowe domy mody luksusowej zamknęły większość swoich sklepów z powodu epidemii koronawirusa.

 

W cieniu recesji wzorce zakupów ulegną zmianie. Konsumenci mogą z większym prawdopodobieństwem ograniczyć konsumpcję dóbr luksusowych i zamiast tego skupić się na potrzebach.

 

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



COVID-19 - Możliwości i wyzwania dla eCommerce

 

Według rządu USA sprzedaż internetowa w czwartym kwartale 2019 r. stanowiła 11,4% całkowitych wydatków detalicznych. Prognoza eCommerce na 2020 r. szacuje, że poziom ten może wzrosnąć do 12% z powodu wpływu koronawirusa.

 

Ta obserwacja wskazuje na obecne wzorce zachowań konsumenckich. Podkreśla także, w jaki sposób trendy mogą być determinowane przez zmienną sytuację.

 

W chwili obecnej nikt nie jest w stanie przewidzieć pełnego wpływu koronawirusa na globalną gospodarkę. Nadal jednak można zidentyfikować szanse, nawet na zakłóconym rynku.

 

Możliwości eCommerce podczas pandemii koronawirusa

 

  • Konsumenci przechodzą na zakupy online, aby unikać miejsc publicznych. Usługi takie jak dostawa do domu i marki takie jak Amazon będą się rozwijać. Działy online głównych detalistów staną się głównymi beneficjentami.

  • Konsumenci, którzy dokonali zakupu przez Internet w okresie świątecznym, obserwowali powtarzanie tego schematu zakupów po okresie wakacyjnym. Podkreśla to, że konsumenci mogą powrócić do tego samego procesu zakupu i mogą to zrobić po pandemii koronawirusa.
  • Jak zaobserwowano w niektórych częściach Chin, reklamodawcy nadal angażują się w prowadzenie kampanii. Jednak obecnie reklamodawcy wyświetlają nieaktualne reklamy niezwiązane z sytuacją. Jeśli kampanie zostaną zmienione na obecne środowisko społeczne, mogą być bardziej owocne.

 

Wyzwania dla handlu elektronicznego podczas pandemii koronawirusa

 

Jak w każdym z możliwych scenariuszy, z szansą zazwyczaj wiążą się wyzwania. Uważne się im przyjrzenie, może pomóc eCommerce w złagodzeniu oczekiwanej recesji. Wyzwania te należy dokładnie przemyśleć. Oto przykłady potencjalnych problemów:

 

  • Problemy z dostawami - niedobory produktów i potencjalnie spadający popyt konsumpcyjny mogą osłabić wzrost handlu elektronicznego - jeśli gospodarka załamie się lub zapadnie w recesję.

  • Tworzenie dogodnych sposobów dokonywania zakupów przez klientów z odbiorem, dostawą oraz dostawą tego samego dnia.

  • Wzrost zamówień internetowych wywiera presję na firmy, aby je realizowały. W niektórych przypadkach presja ta staje się zbyt silna dla firm i grozi wzmożeniem działań związanych z handlem online.

 

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



 

COVID-19 strategie dla sprzedawców internetowych i reklamodawców

 

1. Spójrz w przyszłość i zmień zakres swoich działań.

 

Stwórz plan na kryzys. Zwróć uwagę na swoje strategie, w tym strategię dotyczącą okresu po pandemii. Proces ten musi być szybki i musisz reagować na zmieniające się okoliczności.

 

2. Zmień kanały sprzedaży

 

Bezpośrednia sprzedaż detaliczna jest już ograniczona w dotkniętych regionach. Wdróż działania sprzedaży na nowych kanałach zarówno dla przedsiębiorstw B2C, jak i B2B. Jeśli sprzedajesz tylko stacjonarnie, rozważ przeniesienie firmy do internetu. Jeśli jesteś już aktywny online - skorzystaj z dodatkowych platform handlowych.

 

Bądź kreatywny w mediach społecznościowych. Pozostań w kontakcie ze swoją społecznością i wspieraj ludzi w trudnych czasach. Docenią to i mogą się odwzajemnić, gdy już będą w stanie to zrobić.

 

3. Odpowiadaj na nowe potrzeby dzięki innowacjom

 

Nowe potrzeby klientów stworzą również wymóg innowacji. W sytuacji zagrożenia kryzysem wiele firm skupi się na defensywie, ale mądrzej jest skupić się na pojawiających się szansach.

 

4. Wykorzystaj wszystkie swoje aktywa, aby pobudzić i utrzymać popyt

 

Utrzymaj, a nawet wzmocnij działania marketingu cyfrowego w dającej się przewidzieć przyszłości. Sprzedaż społecznościowa wydaje się obecnie lepszym pomysłem niż marketing push.

 

5. Ponownie rozważ swoją strategię zniżkową

 

Rabaty nie muszą być drastyczne, aby zachęcić konsumentów. Korzystaj z mniejszych promocji dotyczących sprzedaży i kategorii.

 

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



Praktyczne wskazówki dotyczące kampanii w dobie koronawirusa

 

Wiele zjawisk na całym świecie wpływa na wyniki PPC. Koronawirus nie jest tu wyjątkiem.

 

Strategie pomiaru i cele powinny być dostosowane do niepewnych czasów. To także doskonała okazja do budowania długoterminowych relacji z klientami na przyszłość.

 

 

covid-19-ecommerce-conversion-wyniki-trendówźródło: blog.edrone.me, data from March 25th 2020

Dane pochodzą od klientów edrone, kwoty i wartości zostały zmienione w celu odzwierciedlenia trendu, ale nie pokazują rzeczywistych wielkości.

1. Sprawdź ponownie listę wykluczających słów kluczowych

Ponieważ zachowania konsumentów i wyszukiwania zmieniają się tak szybko, może się okazać, że wyświetlasz reklamy nowych zapytań. Te zapytania niekoniecznie muszą przekonwertować się prawidłowo. Jest teraz szczególnie ważne, aby mądrze rozdysponować budżet reklamowy i nie marnować pieniędzy na coś, co tylko zabierze Ci pieniądze.

 

Sprawdź raport wyszukiwanych haseł i dodaj do listy wykluczających słów kluczowych.

 

2. Skoncentruj się na ostatnich etapach lejka sprzedażowego

 

Szybko zmieniające się zachowania klientów i rosnąca niepewność stawiają kampanie świadomości marki w niekorzystnej sytuacji. Zaleca się skupić się na dolnej części lejka sprzedażowego:

 

  • Przejdź do retargetingu na Facebooku i wyświetlaj reklamy osobom, które już oglądały produkty w Twoim sklepie.
  • Wykorzystaj dopasowanie klienta w Google
  • Zidentyfikuj lokalne kanały o wysokim poziomie zaufania wśród konsumentów

3. Obserwuj automatyczne licytowanie

 

Automatyczne określanie stawek wykorzystuje inteligentne algorytmy do decydowania o optymalizacji stawek. Jedyny problem polega na tym, że algorytm wyciągnął wnioski z sytuacji „zwykłej”, a nie sytuacji kryzysowej. Aby uniknąć kłopotów, upewnij się, że ustawiasz ściśle ustalony budżet, albo zastanów się nad przejściem na manualne licytowanie.

 

4. Sprawdź swoje portfolio reklamowe

 

Skoncentruj się na produktach, które przekonwertują się i zwiększą zwrot z inwestycji, wyklucz inne produkty z kanałów.

z wyłączeniem-nierentownych-produktów-wskazówek-podczas-koronawirusa-pandemii

 

5. Weź pod uwagę preferencje urządzenia

 

Ludzie zostają w domu i mogą korzystać z komputera nieco częściej niż z telefonu komórkowego. Pamiętaj o uwzględnieniu tego w swojej strategii i zoptymalizuj przydział budżetu na urządzenie.

 

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



Czego możemy się nauczyć z przeszłych pandemii?

 

Koronawirus nie jest pierwszym w historii faktorem, który wpłynął na ​​detalistów i ich klientów. Na długo przed jego wybuchem, wirus SARS w 2003 r. był punktem zwrotnym dla eCommerce.

 

W 2003 roku chińscy pionierzy Alibaba i JD.com zmierzyli się z tym wyzwaniem. Można to teraz wykorzystać jako inspirację dla sprzedawców internetowych.

 

  • JD.com uciekało się do sprzedaży elektroniki na forach internetowych i grupach czatowych QQ. Później większość zasobów została przeznaczona na biznes online. Zapewniło to rozwój i pozwoliło marce stać się największym chińskim sprzedawcą detalicznym produktów elektronicznych.

  • Biznes e-commerce Alibaba zaczął prosperować po tym, jak zagraniczni biznesmeni odwołali wyjazdy do Chin. Tak rozpoczęła się masowa rejestracja na tej platformie. Doświadczenie częściowo doprowadziło do narodzin Taobao, które przerosło eBay, stając się największym rynkiem C2C ​​w Chinach.

 

Sektor mógł być wtedy dość prymitywny, ale wybuch choroby spowodował, że wielu detalistów zwróciło się do platform internetowych, które nie zostały zmuszone do zamknięcia.

 

Powróć na górę strony lub pobierz

Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



Podsumowanie

 

Koronawirus stworzył nowe wyzwanie dla wielu firm internetowych. Zaobserwowaliśmy rosnące obawy dotyczące osób i firm narażonych na ryzyko finansowe. Mimo to niektóre firmy wydają się być w dobrej pozycji, by skorzystać ze zmian zachowań konsumenckich spowodowanych pandemią.

 

Będziemy regularnie monitorować, aktualizować i udostępniać nowe informacje. Naszym celem jest pomoc handlowcom w rozwoju, szczególnie w tych trudnych czasach.

 

Nie wahaj się skontaktować z naszym zespołem wsparcia technicznego i daj znać, czy możemy Ci w jakikolwiek sposób pomóc.

 

Powróć na górę strony


New Call-to-action

 

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas