Bezpłatna reklama w Google: Kompletny przewodnik po bezpłatnych reklamach zakupowych

 

Czym dokładnie są bezpłatne reklamy produktów w zakupach Google i jak można z nich skorzystać? Oto nasza propozycja.

 

Ciekawostka o Froogle


Dla tych z was, którzy nie znają Froogle, zróbmy szybkie powtórzenie:

 

Jest grudzień 2002 r., Google wprowadza Froogle - bezpłatną usługę porównywania zakupów wymyśloną przez Craiga Nevill-Manninga. Serwis działa jako darmowe narzędzie do wstawiania ofert produktów aż do 2012 roku, kiedy to Google decyduje się spieniężyć swoją platformę eCommerce i przełącza się na oferty wyłącznie płatne. Jak wiemy, tak zaczynają się zakupy Google Shopping.

 

Spis treści

 

Podstawy bezpłatnych ofert zakupowych

 

Praktyczność – jak mogą skorzystać sprzedawcy?

 

Bonus: Inne możliwości darmowej ekspozycji na Google

 

Podsumowanie i inne polecane artykuły

 


Podstawy bezpłatnych ofert zakupowych


Czym dokładnie są darmowe oferty zakupowe?

 

free-shopping-listings-announcement

Możliwość darmowej reklamy na Google

 

Rozwiejemy tu wszelkie wątpliwości. Nowo ogłoszone darmowe oferty produktów są reklamami produktów, które pojawią się za darmo w zakładce Zakupy Google. I na razie - tylko tam. Karuzela zakupowa w serwisie SERP, Youtube i innych miejscach zakupów jest nadal zarezerwowana dla płatnych ogłoszeń.

Prawdopodobnie jednak w przyszłości powierzchnia przeznaczona na bezpłatną reklamę zostanie powiększona. Co wskazuje na potencjalną ekspansję?

Cóż, aby korzystać z darmowych ofert, musisz zdecydować się na dołączenie do 'Powierzchni w Google' - to wszystko dla cyfrowych przestrzeni, takich jak Obrazy Google, Zakładka Zakupów i Obiektyw Google. Może to być wskazówka, gdzie może pojawić się następna darmowa reklama.

 

Gdzie są dostępne bezpłatne oferty produktów?

 

W tym momencie darmowe reklamy produktów zostały wprowadzone na rynek tylko w USA. Globalne wprowadzenie na rynek planowane jest do końca 2020 roku. Z krajami europejskimi, o których mówi się, że znajdują się na liście wprowadzenia w lato.

 

Kto może oferować swoje produkty za darmo?

 

Każdy sprzedawca sprzedający fizyczne towary może skorzystać z darmowych reklam produktów. Jedynymi wyjątkami są produkty zakazane lub wrażliwe, które podlegają ograniczeniom.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Znaczenie zakładki zakupowej

 

Oczywiście, pozwoli nam to na ocenę znaczenia Zakładki Zakupowej w odniesieniu do całej platformy Zakupów Google. Nie są to oficjalne dane Google, jednak wiele źródeł podaje, że mniej niż 5% (średnio) ruchu otrzymywanego przez sklepy internetowe zakupów Google pochodzi z zakładki zakupowej.

 

Choć może się wydawać, że to niewiele, nie pozwól, aby zniechęciło Cię to do korzystania z darmowej powierzchni reklamowej. Wprowadzenie bezpłatnych ofert produktów może mieć znaczący, długoterminowy wpływ na rynek eCommerce i wstrząsnąć liczbami. W rezultacie więcej użytkowników decyduje się na zakupy w zakładce zakupowej. 

 

Kolejne dwie sekcje pomogą nam zrozumieć, dlaczego podział ruchu może się zmienić na korzyść Zakładki Zakupowej. Przeczytaj dalej!

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Jak wyglądają darmowe aukcje zakupowe?

 

Po stronie wizualnej, darmowe oferty Zakupów Google nie odbiegają zbytnio od zwykłych, płatnych reklam zakupowych. Obie zawierają te same elementy reklamy, takie jak zdjęcie, tytuł produktu, cena oraz opcjonalne informacje, takie jak ocena produktu lub bezpłatna etykieta wysyłkowa. Przyjrzyjmy się bliżej, by dostrzec różnice:

 

Przeglądanie na komputerze:

free-shopping-ads-desktop

 

  • Przeglądanie na urządzeniach mobilnych:


    free-shopping-ads-mobilefree-shopping-ads-mobile-1

 

 

Co rozróżnia darmowe oferty produktowe od płatnych reklam:

 

  1. Rozmieszczenie - niepłatne oferty pojawiają się poniżej płatnych wyników, które nadal zajmują znaczące miejsce, powyżej reszty
  2. Wyświetlanie wizualne - podczas gdy w przypadku komputerów stacjonarnych różnica między reklamami a organicznymi ofertami bezpłatnymi jest ledwo zauważalna, w przypadku telefonów komórkowych - staje się ona bardziej interesująca. W zależności od kategorii Google wyświetla produkty w różny sposób, co można zauważyć na powyższym zrzucie ekranu.
  3. Porównywanie według funkcji sklepu - kiedy reklamujesz się poprzez darmowe reklamy Google pozwala kupującym na porównanie ceny produktu według sklepu, bezpośrednio z reklamy. Ta niewielka, aczkolwiek znacząca różnica z pewnością będzie się ważyć na korzyść sprzedającego oferującego lepszą cenę. Jest to również bardziej przyjazne dla kupujących doświadczenie, które może przyczynić się do przyciągnięcia większej liczby użytkowników do zakładki Zakupy.

 

compare-by-store-google-free-listings

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


 

‘DLACZEGO’ stojące za darmowymi ofertami i ich wpływ na eCommerce

 

Aby zrozumieć wpływ, jaki ruch Google może mieć na sprzedawców, kupujących i rynek e-commerce, przyjrzyjmy się bliżej potencjalnym przyczynom, dla których Google zrobił krok w kierunku bezpłatnych reklam.

 

Wsparcie biznesów dotkniętych przez kryzys wywołany przez COVID-19

Nie jest tajemnicą, że pandemia COVID-19 wpłynęła na wprowadzenie na rynek darmowych ofert. Bill Ready, prezes ds. handlu w Google, przyznał, że Google zdecydował się przyspieszyć dostarczenie tej opcji w nadziei, że pomoże to firmom zmagającym się z problemami, utrzymać się na powierzchni w tych trudnych czasach.

 

Sposób, w jaki Google i inne duże marki zareagowały na pandemię covid, omówiliśmy szczegółowo w jednym z naszych poprzednich artykułów.

 

Wzmocnienie pozycji Google względem Amazona

Google i Amazon od lat walczą o dominację w e-commerce. W rzeczywistości bezpłatne oferty produktów zostały "wymyślone" w ramach długoterminowej strategii konkurowania z Amazonem. Daje to sprzedawcom dobry powód, aby sądzić, że darmowe reklamy produktów zostaną z nami - nawet długo po tym, jak zapomnimy o koronawirusie.

 

Obniżenie progu dla nowych sprzedawców 

Im łatwiej jest zacząć reklamować w Google, tym więcej sprzedawców wskoczy na pokład. Google może nie zarabiać dużych pieniędzy na tych nowych sprzedawcach na samym początku. Jednak, jest prawdopodobne, że z czasem sprzedawcy zaczną korzystać z płatnych opcji reklamowych, szukając bardziej widocznej ekspozycji. 

 

Dane, ponieważ dane to siła 

Ponieważ dane stają się walutą naszych czasów, wprowadzenie darmowych ofert produktów jest bardzo mądrym posunięciem ze strony Google. Większa liczba sprzedawców prezentujących swoje produkty w Zakupach Google oznacza większą liczbę kupujących zachęconych szerszym wyborem produktów. A te dwa aspekty połączone razem oznaczają więcej cennych danych dla Google do wzrostu i rozwoju platformy e-commerce i innych produktów.

 


Co darmowe reklamy Zakupów Google oznaczają dla świata eCommerce?

 

Jeśli przyjrzymy się przyczynom, zobaczymy, czego można się spodziewać w następnej kolejności. Więc, co może oznaczać wprowadzenie darmowych ofert? Podsumujmy to.

free-shopping-ads-impact-ecommerce

 

Dla sprzedawców

  • Większa widoczność online – za darmo
  • Większa konkurencja (ze względu na zwiększoną liczbę sprzedawców pojawiających się w Zakupach Google)
  • Wzrost znaczenia jakości przekazu danych (ponieważ licytacja nie jest czynnikiem decydującym o darmowych ofertach)
  • Łatwiejsze przejście z handlu stacjonarnego do internetowego (zwłaszcza dla sprzedawców, których sprzedaż została zniszczona przez epidemię wirusa) 

 

Alex Harmon, starszy dyrektor ds. partnerstwa w Adlucent, w swoim oświadczeniu dla Mobile Marketer, prognozuje: "Jest to pozytywna zmiana dla sprzedawców w krótkiej perspektywie, ponieważ mogą oni spodziewać się wzrostu wielkości o [około] 4% z ich kanału Zakupów Google. Wszelkie wsparcie podczas COVID-19 jest mile widziane dla sprzedawców detalicznych."

 

Dla Google

  • Większa liczba kupujących - zwabiona bogatszym asortymentem
  • Długoterminowy wzrost przychodów - wielu nowych sprzedawców w końcu zacznie korzystać z płatnych opcji dla większej ekspozycji
  • Silniejsza pozycja w walce z Amazonem - Większa popularność zakładki zakupowej (napędzanej przez rozszerzony zakres ofert, "porównaj według funkcji sklepu" i rozgłos wywołany ogłoszeniem Google)

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Praktyczność – jak mogą skorzystać sprzedawcy?


Początki z darmowymi ofertami zakupowymi Google

 

Rozpoczęcie pracy z bezpłatnymi ofertami wymaga tylko kilku kroków. To, co musisz zrobić, różni się w zależności od tego, czy jesteś już użytkownikiem GMC (Google Merchant Center), czy jesteś zupełnie nowy w Zakupach Google. Poniżej omówiliśmy oba scenariusze.

 

Potrzebne:

Nie potrzebne:

  • Konto Google Merchant Center
  • Tablice produktowe
  • Konto Google Ads

 

 

Istniejący użytkownicy Merchant Center i reklam zakupowych: 

 

Większość sprzedawców jest domyślnie zapisana na "powierzchnie w Google". Jeśli jeszcze się nie zdecydowałeś, możesz to zrobić, przechodząc do: 

“Rozwój” >  “Zarządzaj programami” > Karta “Powierzchnie w Google”

 

surfaces-across-google

 

Voila! To wszystko, co musisz zrobić, żeby zacząć.

 

Nowi sprzedawcy w Merchant Center 

Możesz dołączyć już dziś, a konto Google Ads nie jest wymagane. Proces ten jest bezproblemowy i obejmuje kilka kroków:

Krok 1: Ustaw konto Merchant Center.

Krok 2: Zapisz się do programu ‘powierzchni w Google’ (podczas tworzenia konta Merchant lub później)

Krok 3: Prześlij swoją tablicę Zakupów Google

 

Wszystko gotowe!

 

Aby pomóc w uruchomieniu systemu Google zdecydował się również na rozpoczęcie współpracy z PayPalem. Zgodnie z oświadczeniem Google, umożliwienie sprzedawcom połączenia ich kont Paypal z Zakupami Google pomoże przyspieszyć proces wejścia na pokład.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Korzyści płynące z darmowych ofert produktowych w Google – lista kontrolna:

 

Aby pomóc sprzedawcom jak najlepiej wykorzystać darmowe oferty zakupowe, stworzyliśmy szybką listę kontrolną:

 

1. Zapisz się do powierzchni w Google na Twoim koncie Merchant Center



Bez tego nie będziesz miał możliwości rozpoczęcia korzystania z darmowych ofert.


google-surfaces-opt-in


2. Działaj szybko i wyprzedź konkurencję

Jeśli jesteś sprzedawcą prowadzącym sprzedaż międzynarodową i masz możliwość wysyłania produktów do USA, zacznij korzystać z bezpłatnych ofert zakupów już teraz z Zakupami Google US. Pozwoli to na zebranie cennych informacji na temat tego młodego projektu i położy podwaliny na czas, kiedy darmowe oferty zakupowe staną się dostępne w innych częściach świata.

3. Optymalizuj swoją strategię cenową

Bezpłatne oferty zakupów są dostosowane do porównywania według cech sklepu, co ułatwia kupującym identyfikację najbardziej atrakcyjnych ofert. Jeśli aspirujesz do prowadzenia sprzedaży za pośrednictwem bezpłatnych, organicznych ofert produktów, musisz krytycznie przyjrzeć się swojej strategii cenowej i zidentyfikować produkty, które mogą wymagać nowego cennika.


Aby ułatwić ten proces, można sięgnąć po rozwiązanie do monitorowania cen. Pomoże Ci to określić, kto jeszcze oferuje te same produkty po jakiej cenie, a także określić możliwości zmiany ceny, która może być korzystna dla Twojej firmy.


4. Zmień swoje portfolio produktów reklamowych


Czy są jakieś nisko marżowe elementy w Twoim sklepie, na które wolałbyś nie wydawać budżetu reklamowego? Możesz je reklamować za pomocą darmowych ofert! Jest to strategia bez ryzyka, która może okazać się bardzo opłacalna.

Według niektórych badań, wielu kupujących kupuje inny produkt niż ten, na który kliknęli (nawet do 66%). Oznacza to, że podczas gdy tanie, nisko marżowe produkty mogą zachęcić kupujących do odwiedzenia Twojego sklepu, mogą one zakończyć się na zakupie innych produktów o wyższej marży w Twoim sklepie.


Uwaga: Jeśli chcesz używać różnych zestawów produktów dla płatnych reklam w Zakupach Google i innych dla ofert darmowych - po prostu stwórz 2 kanały. W Google Merchant Center wybierzesz miejsce docelowe (powierzchnie w całym Google) na poziomie kanału.


5. Zoptymalizuj swoją tablicę, aby zwiększyć ekspozycję i sprzedaż

 

Upewnij się, że Twoje dane produktu są w najlepszej możliwej formie. Zapewni to, że Twoje produkty zostaną pokazane we właściwym czasie. Punktem wyjścia będzie upewnienie się, że tablice zakupowe nie mają błędów.

Przeczytaj dalej, aby poznać kluczowe taktyki optymalizacji tablic, które pomogą Twoim reklamom wyróżnić się i lepiej przekonwertować.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Optymalizacja Twoich ofert produktowych

Ponieważ oferty bezpłatnych zakupów Google mają wiele wspólnego z ofertami płatnych zakupów - proces optymalizacji tablic jest również bardzo podobny. Z wyjątkiem kilku obszarów, które tracą na znaczeniu w związku z darmowymi ofertami. Przykładem może być stworzenie niestandardowych etykiet do optymalizacji licytacji- świetny sposób na zwiększenie opłacalności płatnych reklam, które nie przyczynią się do sukcesu Twoich darmowych ofert.

 

Mając to na uwadze, opracowaliśmy listę wysokowydajnych optymalizacji tablic, które pomogą Ci uzyskać wyniki dla Twoich bezpłatnych ofert Google. Aby uzyskać bardziej obszerną listę, która obejmuje również taktykę optymalizacji dla płatnych reklam w Zakupach Google sprawdź 7 wskazówek do optymalizacji tablic Zakupów Google [poziom EXPERT].

 


feed-importance-google-shopping


Tytuły produktów

 

Tytuły produktów odgrywają dużą rolę w określeniu, które wyszukiwania użytkownika wyzwolą Twoją reklamę. Atrybut tytułu jest krytyczny nie tylko dla algorytmu dopasowywania Google. Obok zdjęcia, jest również najbardziej zauważalną częścią Twojej oferty. Konkretny i dokładny tytuł to większa szansa, aby dać kupującym szansę na kliknięcie na Twój produkt.

 

Przyjrzyjmy się podstawowym zasadom, których należy przestrzegać przy optymalizacji tytułów, aby uzyskać lepsze wyniki:

 

  • Wstaw ważne informacje na początku

Google pokaże jak najwięcej tytułu Twojego produktu, ale często będzie on skracał. Upewnij się, że umieściłeś najbardziej przekonujące informacje na początku tytułów swoich produktów.

 

  • Korzystaj z danych dotyczących wyników wyszukiwania, aby informować o swoich zmianach

Skorzystaj z raportu warunków wyszukiwania w reklamach Google, aby zobaczyć, jakie są najbardziej wydajne zapytania i co sprawiło wyzwolenie Twoich konwersji. Konsola wyszukiwania (wyniki organiczne) i Google Trends mogą być dodatkowymi źródłami informacji. 

 

  • Stosuj się do wymagań dotyczących tytułów produktów Google

Google ma ścisłe wymagania dotyczące tytułów produktów. Sprawdź tutaj najważniejsze wymagania dotyczące tytułu.

 

  • Podchodzić indywidualnie do każdego pionu

Istnieją pewne dane, które są bardziej wartościowe w niektórych pionach niż inne. Oto przykład, jak może wyglądać zoptymalizowana struktura tytułu w zależności od kategorii produktu:

 

rekomendowana-struktura-tytulow

 

Szeroko omówiliśmy najlepsze praktyki dotyczące tytułów Zakupów Google Shopping w naszym innym artykule.

 

Zanim przejdziemy do następnego obszaru o dużym wpływie na tablice produktów, przyjrzyjmy się szybko analizie przypadku, aby lepiej zrozumieć znaczenie nazwy produktu:

 

 

optimize-product-titles-case-study

 

To tylko pokazuje, jak tytuł produktu jest jednym z tych atrybutów tablic, które po wzmocnieniu mają natychmiastowy wpływ na wydajność reklamy.

 

Chociaż przytoczona analiza przypadku została przeprowadzona w odniesieniu do ofert płatnych, to jednak w przypadku ofert bezpłatnych wpływ ten powinien być jeszcze większy, ponieważ wykluczamy licytację jako czynnik wpływający.

 

Gotowy do rozpoczęcia optymalizacji tytułu?

 

Pierwszym krokiem powinno być wyszukanie słów kluczowych. Oto krótka lista, która pomoże ci zacząć: 

  • Rozpocznij wyszukiwanie na Google 
    • Zacznij od szerokich wyszukiwań i stopniowo idź bardziej szczegółowo.
    • Spójrz na teksty reklam, które znajdziesz - zainspiruj się słowami w nagłówkach.
  • Wyszukaj raportu terminów w Google Ads
    • Google Keyword Planner 
    • Google Trends
  •  

 

 

goole-trends-keyword-research

 

Po więcej informacji sprawdź Stwórz przykuwające uwagę tytuły produktów na Zakupach Google [Praktyczny przewodnik].

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Reklamowanie odmian produktów

 

Innym obszarem, na którym należy się skupić przy optymalizacji darmowych ofert produktów, jest sposób podejścia do wariantów produktów. Wielu sprzedawców popełnia błąd, nie rozróżniając swoich wariantów w reklamach. Nie bądź jednym z nich! Zamiast tego, wysuń swoje reklamy na pierwszy plan poprzez zapewnienie dokładności i spójności.

Podstawowe zasady, o których należy pamiętać przy reklamowaniu odmian produktów:

 

1. Nie używaj obrazu macierzystego dla wszystkich wariantów produktów.

 

Unikaj "duplikatów" reklam i niedokładnych zdjęć, ponieważ te błędy mogą kosztować Cię konwersję. Na przykład, wyświetlanie pomarańczowego buta dla hasła wyszukiwania "adidas sneaker blue" nie będzie czynić cudów dla Twojego CTR ani konwersji.

 

incorrect-variant-google-shopping

Aby upewnić się, że zdjęcia są poprawne, upewnij się, że korzystasz z wariantu zdjęcia podczas mapowania tablicy produktowej.


variant-image-feed-setup


2. Użyj item_group ID, aby połączyć wariacje w 1 zestawieniu w zakładce Zakupy

 

Dzięki temu zakupy stają się bardziej płynne, a reklama bardziej atrakcyjna dla kupujących.


variants-groupped-google-shopping


3. Bądź dokładny z atrybutami przedmiotu

 

Dla każdego wariantu należy upewnić się, że tytuł, opis i cena odzwierciedlają specyfikę danego wariantu. Spowoduje to, że Twoje reklamy będą pokazywać bardziej odpowiednie wyszukiwania, a co za tym idzie, lepszy kurs konwersji.

 

product-title-color-size

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Wprowadzanie obrazów

 

Będąc sprzedawcą internetowym nie można po prostu przeoczyć znaczenia wysokiej jakości reprezentacji wizualnych w dobie poszukiwania zdjęć i obrazów, które można kupić. W rzeczywistości, obraz jest pierwszą rzeczą, którą potencjalny klient zauważy podczas przeglądania w Zakupach Google. Wybranie odpowiednich zdjęć do ofert produktów wprowadzi Cię na drogę do sukcesu. Przecież istnieje tylko jedno pierwsze wrażenie!

 

plain-product-image-vs-lifestylelifestyle-image-1

 

Dane mówią

 

Przeprowadzono eksperyment społeczny na temat tego, jak ludzie reagują na obrazy z bardzo ciekawym skutkiem. Uczestnikom zostały zaprezentowane reklamy zakupowe zawierające zarówno wizerunki stylu życia, jak i zwykłe wizerunki samego przedmiotu odzieżowego. Spośród przypadkowej grupy badanych osób 82% odpowiedziało, że byłoby bardziej prawdopodobne, że kliknie najpierw na reklamę zakupową, jeśli zdjęcie przedstawia osobę noszącą produkt, a nie produkt sam w sobie.  

 

Zbadaj więc, co jest najlepsze dla Twojej marki: wizerunek produktu lub wizerunek stylu życia. To się opłaci.

 

Zalecane praktyki w zakresie ustawiania zdjęć w Zakupach Google:

  • Test A/B Twoich obrazów

  • Wypróbuj stylu życia vs zwykły obraz produktu

  • Dbaj o podstawy: rozmiar, jakość

  • Unikalny obraz dla każdej odmiany

  • Nie dołączaj żadnego tekstu promocyjnego

  • Dołącz dodatkowe zdjęcia

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Zmierz skuteczność swoich bezpłatnych ofert produktowych

 

Żadna strategia optymalizacji nie jest kompletna bez sposobu na zmierzenie wpływu Twoich zmian i ogólnych wyników Twoich reklam. Jeśli chodzi o darmowe oferty zakupowe, są 2 miejsca, w których można przejrzeć dane. Zacznijmy od tego, który nie wymaga ustawiania:

 

Google Merchant Center 

 

Twoje konto Google Merchant jest pierwszym miejscem, w którym możesz sprawdzić, jak działają Twoje darmowe reklamy. Dostęp do raportu wydajności można uzyskać wybierając "Wydajność", a następnie "Pulpit" w lewej nawigacji.

 

Wadą tego narzędzia raportującego jest to, że jest ono dość ograniczone i pokazuje tylko płatne i bezpłatne kliknięcia.

 

google-surfacess-clicks-report

 

Google Analytics 

 

Aby uzyskać bardziej kompleksowy przegląd, przejdź do Google Analytics. Zanim będziesz mógł cieszyć się szczegółowym raportem wydajności, będziesz musiał podjąć pewne kroki, aby upewnić się, że śledzenie działa prawidłowo. 

 

Wyzwanie

 

Pierwotnym wyzwaniem, z którym się spotkasz, jest to, że wyniki twoich darmowych ofert zostaną zsumowane z "ruchem organicznym", co uniemożliwi dokładny pomiar wpływu darmowych ofert zakupowych. Na szczęście, jest na to rozwiązanie!

 

Rozwiązanie

 

Aby uzyskać szczegółowe dane w Google Analytics, należy użyć tagowania adresów URL produktów, aby odróżnić produkty organiczne od darmowych ofert.

 

Jak?


Krok 1: Dodaj znaczniki UTM do adresów URL strony docelowej na twojej tablicy produktu. W DataFeedWatch możesz odwiedzić zakładkę "Edytuj wartości" dla atrybutu "Link" w panelu mapowania, aby dokonać tej zmiany:

 

 

utm-tracking-free-shopping-ads

 

Krok 2: Upewnij się, że Twoje konto Google Ads jest ustawione na automatyczne tagowanie. Jednocześnie upewnij się, że opcja "Zezwalaj na ręczne zastępowanie tagów reklamami Google" nie jest zaznaczona w ustawieniach właściwości w Google Analytics.

 

property-settings-manual-overrides-1Źródło: ZATO PPC Marketing

 

Zauważ, że Twoje płatne kliknięcia w Zakupy Google są przetwarzane przez Google Ads, podczas gdy bezpłatne kliknięcia z powierzchni w Google nie są. Tak więc, jeśli korzystasz również z płatnej opcji Zakupów Google, zapewnienie opisanej powyżej konfiguracji jest kluczowe. Bez niej, płatne kliknięcia w Zakupach Google nie byłyby prawidłowo przetwarzane w Analytics.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Bonus: Inne możliwości darmowej ekspozycji na Google


Z całym tym szumem wokół bezpłatnych ofert zakupowych, łatwo jest zapomnieć o innych możliwościach reklamowania swojej firmy i produktów za darmo. Odświeżamy naszą pamięć o nich!

 

Kredyty reklamowe SMB

 

O czym jest ten program?

 

Bezpłatne zobowiązanie kredytowe jest częścią wieloetapowego podejścia Google do pomocy małym i średnim przedsiębiorstwom w erze pandemii. Google zobowiązał się do przekazania 340 milionów dolarów w postaci kredytów reklamowych na swoją platformę na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw. 

Kredyty mogą być używane przez cały rok 2020 na każdym kanale reklamowym Google od wyszukiwania do wyświetlania i YouTube. Dostępne są wszystkie rodzaje kampanii. Warto wspomnieć, że kredyt reklamowy dotyczy tylko przyszłych wydatków do 31 grudnia 2020 r.

 

Kto się kwalifikuje?

 

Początkowo, Google powiedział, że małe i średnie przedsiębiorstwa będą się kwalifikować, jeśli były aktywnymi reklamodawcami od początku 2019 roku. Musieliby oni również przestrzegać polityki Google Ads. Od tego czasu przedstawili oni dalsze szczegóły i wyjaśnienia: reklamodawcy muszą posiadać konto Google Ads bezpośrednio lub za pośrednictwem partnera przez 10 z 12 miesięcy w 2019 r. oraz w styczniu lub lutym 2020 r.

 

Tak więc, jeśli konto reklamowe było aktywne na Google Ads od marca 2019 do lutego 2020 roku, to nadal kwalifikuje się do tych kredytów. Nowe konta z 2020 r. i ci, którzy nic nie wydali w tym roku, nie będą się kwalifikować.

 

Google posiada wyznaczony zespół pracujący nad identyfikacją sprzedawców, którzy kwalifikują się do programu darmowych kredytów reklamowych.

 

Co muszę zrobić?

 

Nie ma potrzeby podejmowania działań. Google powiadomi Cię, jeśli Twoja firma zostanie zakwalifikowana do programu, wraz z informacją o wysokości otrzymanego kredytu. 

Niektóre z zakwalifikowanych kont zaczęły otrzymywać kredyty pod koniec maja. Kredyty będą wprowadzane etapami w okresie kilku miesięcy.

Miej na nie oko!

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Moja firma Google

 

Biorąc pod uwagę stale rosnącą konkurencję w Google, wiele firm koncentruje się na płatnej reklamie, aby zapewnić, że znajdą się w morzu konkurencyjnych ofert. Może to prowadzić do utraty niektórych z darmowych, łatwo dostępnych narzędzi. Przy wszystkich wysiłkach związanych z PPC, korzystanie z darmowych narzędzi, takich jak Moja Firma Google, może wydawać się zbędne. Ale nie jest!

 

Czym jest moja Firma Google?

 

Moja Firma Google to darmowe narzędzie dla firm do zarządzania swoją obecnością w Internecie w Google, w tym cyfrowych powierzchni wyszukiwania i map. Wykorzystuje również technologię lokalizacyjną w celu zwiększenia szans na bycie widzianym lokalnie.

 

Ponadto, dzięki wpisowi na listę Moja Firma Google, możesz również podzielić się głębią innych informacji, które mogą być pomocne dla potencjalnego nabywcy, takich jak recenzje i godziny otwarcia. Niektóre z nich są wyjątkowo ważne w przypadku koronawirusa, np. czy oferujesz dostawę produktów.

 

Dlaczego używać Moja Firma Google?

  • Darmowa ekspozycja na Google
    Czy naprawdę musimy kogoś przekonywać? Moja Firma Google dodaje Twoją markę do wyszukiwarki Google i map Google, które mogą zwiększyć Twoją widoczność w Internecie. Ponadto przedsiębiorstwa, które weryfikują swoje informacje za pośrednictwem Moja Firma Google, będą prawdopodobnie postrzegane przez potencjalnych klientów jako "cieszące się dobrą opinią".
  • Więcej informacji dla potencjalnych nabywców
    Dostarczaj swoim potencjalnym klientom informacji, takich jak recenzje i godziny otwarcia, produkty, czy oferujesz dostawę (szczególnie ważne podczas pandemii). Od samego początku nadaje to profesjonalny wizerunek marki i nadaje dobry ton dalszej interakcji z Twoją marką.

 

google-business-listing

 

Jak najlepiej wykorzystać to źródło?

 

  • Upewnij się, że podajesz kompletne dane: w tym kategorię, godziny pracy i zdjęcia są niezbędne.
    Według Google: “Firmy, które dodają zdjęcia do swoich profili biznesowych, otrzymują o 42% więcej zapytań o drogę na Mapach Google i o 35% więcej kliknięć na swoich stronach internetowych niż firmy, które tego nie robią.”.

 

  • Publikuj za pośrednictwem Moja Firma Google: dotrzyj do swoich potencjalnych klientów z odpowiednimi aktualizacjami i ofertami dokładnie wtedy, gdy szukają informacji. Możesz skorzystać z tej okazji, aby:
    • Podziel się aktualnymi promocjami
    • Promuj swoje nadchodzące wydarzenia
    • Daj się poznać swoim najlepszym produktom lub wyróżnij nowe
    • I wiele więcej!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, Whitespark stworzył kompleksowy przewodnik we wpisach o Moja Firma Google

 

Jak zacząć?

Uzupełnij swój profil tutaj.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Podsumowanie i inne polecane artykuły

 

Udostępnienie Zakupów Google w czasie, gdy przedsiębiorstwa na całym świecie są zmuszone do przechodzenia z handlu stacjonarnego do internetowego, jest ważną zmianą, która prawdopodobnie będzie miała długofalowy wpływ na eCommerce. Jeśli zastanawiałeś się nad wypróbowaniem bezpłatnych opcji reklamowych Google, pamiętaj – to najlepszy czas na to! Szybkie korzystanie z nowych możliwości, takich jak darmowe oferty, ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym cyfrowym świecie, jeśli chcesz utrzymać się w czołówce i pokonać konkurencję.

 


 

free-google-shopping-listings-feature

 

Czy Google wraca do Froogle? - Prawdopodobnie przeszło to przez myśl wielu weteranów branży reklamy cyfrowej po ogłoszeniu darmowych aukcji produktowych Google. Łatwo było mieć takie wrażenie ze względu na wszystkie nagłówki, którymi bombardowano nas w ciągu ostatnich kilku tygodni. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że Google wraca do starych, dobrych czasów świadczenia bezpłatnych usług reklamowych.

 

Rzeczywistość nie jest tak różowa, jak się ją maluje, ale zmiana sprawia, że jest to dobra okazja dla sprzedawców. Mogą oni teraz wzmocnić swój silnik sprzedaży i obecność w Internecie, umieszczając bezpłatne oferty produktów na powierzchniach w Google.

Written by Magdalena Kiczek

Creative & Communications Manager at DataFeedWatch

Feed Marketing Geek, passionate about marketing in all shapes and forms — content-based in particular. Keen enthusiast of traveling, psychology, and movies.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas