Znaczenie eCommerce dla branży modowej i odzieżowej

google-ads-updates-1fashion-vertical-best-practices

google-ads-updates

 

Sprzedaż online jest szybko rosnącym elementem dla wielu firm. Jednak niewiele branż korzysta z e-commerce w takim samym stopniu jak branża mody.

 

Rosnący detaliści internetowi, tacy jak ASOS i Zalando, popychają handel online do przodu i domagają się coraz więcej.

 

Ale jakie korzyści daje to konsumentom i detalistom? Jak bardzo branża modowa potrzebuje eCommerce?

 

Zebraliśmy kilka kluczowych statystyk na temat obecnej sytuacji na rynku i opracowaliśmy kompleksowy przegląd, który pomoże Ci zrozumieć najlepsze praktyki dla sprzedawców odzieży i jak zoptymalizować sprzedaż.

 

Spis treści

 

Przegląd eCommerce dla mody


Najlepsze praktyki dla sprzedawców odzieży


Optymalizacja i poprawa sprzedaży


Podsumowanie


 


Ogólny przegląd e-commerce w modzie

 

Statystyki, dla zrozumienia rynku

 

Więcej osób niż kiedykolwiek korzysta ze sklepów internetowych do zakupów modowych. Kwota przychodów generowanych przez te osoby pozwoliła firmom na rozwój i jest teraz integralną częścią ich sukcesu.

 

Statystyki pokazują, że handel elektroniczny jest obecnie niezbędnym narzędziem dla branży modowej. W 2018 r. przemysł wygenerował światowy przychód w wysokości 481 mld USD. W 2019 r. Statystyki te wzrosły do ​​545 mld USD, a do 2022 r. ma wzrosnąć do 713 mld USD.

 

Ciągły wzrost generowanych przychodów jest częściowo spowodowany wzrostem potencjalnych konsumentów. Oczekuje się, że liczba konsumentów wzrośnie o kolejne 1,2 miliarda do 2020 r., przy czym większość nowych nabywców będzie w wieku 16–35 lat.

 

E-commerce w modzie jest wspierany przez rozwój w kilku sekcjach odzieży. I choć rozwój w wielu z nich zwalnia, prognozy są nadal pozytywne. Najsilniejszą z tych sekcji jest sektor akcesoriów i toreb, który wzrósł o 15,6% w 2018 r. i przewiduje się, że do 2022 r. wzrośnie o kolejnych 8,7%.

 

Oto kilka innych ważnych statystyk, które przyczyniły się do wzrostu e-commerce w branży modowej:

 

  • 43% zakupów jest dokonywanych po spersonalizowanych rekomendacjach (za pośrednictwem reklam)
  • 75% marek konsumenckich do personalizacji wiadomości, ofert i produktów
  • Chiny były najbardziej wolnym krajem w 2019 r., przeznaczając na handel elektroniczny 740 miliardów dolarów. To o 179 miliardów dolarów więcej niż wydano w USA (drugim co do wielkości rynku).
  • 77% ludzi w Korei Południowej dokonało zakupu odzieży w Internecie w 2019 r. To najwięcej ze wszystkich krajów.

 

 

Charakterystyka branży

 

Modowy e-commerce jest prezentowany przez szereg cech. Obejmują one:

 

 

  • Prezentacja - projekt każdej strony internetowej e-commerce jest jej siłą napędową. Nie tylko musi być łatwy do odczytania i obsługi, ale także musi się wyróżniać.
  • Doskonała obsługa - wielu najlepszych sprzedawców internetowych korzysta jednocześnie z promocji i obsługi klienta. Przeplatając je, wiąże klientów z marką i tworzy długotrwałą lojalność wobec marki.
  • Programy lojalnościowe - najlepszy sposób budowania lojalności wobec marki. Nagradzaj klientów, którzy wracają wielokrotnie. Programy lojalnościowe są prezentowane w prawie każdej firmie opartej na e-commerce.
  • Alternatywne rynki - czy to przez EBAY, Facebook, Amazon, czy inny sewisj, największe marki oferują inne sposoby kupowania swoich produktów.
  • Czat na żywo - Łatwy sposób kontaktu z klientami z zapytaniami.
  • Automatyzacja - Cały proces można wykonać bez rozmowy z fizyczną osobą. Kilka kliknięć i zakup wykonany.

 

 

Czego szukają kupujący?

 

Zakupy online oferują kupującym nowy świat okazji i chcą z tego jak najwięcej skorzystać. Niezależnie od tego, czy chodzi o personalizowanie przedmiotów, czy przechodzenie przez prosty interfejs na urządzeniach mobilnych, na kupujących wpływa wiele czynników, które skłaniają ich do korzystania z Internetu.

 

 

Personalizacja: kupujący online

 

Kupujący online bardzo cenią spersonalizowane oferty. Wielu klientów rozejrzy się za najlepszą ofertą. Jeśli jednak istnieje oferta specjalnie dostosowana do danej osoby, na przykład zniżka urodzinowa; wtedy klient bardziej niż prawdopodobnie będzie korzystać z tego sklepu. Spersonalizowane produkty mają podobny efekt, odciągając klientów od konkurencji, oferując unikalne produkty.



Recenzje: budowanie trwałego zaufania

 

Ponad 98% kupujących modę podkreślało znaczenie recenzji. Było to spowodowane tym, że klienci chcieli uzyskać prawdziwą opinię o produkcie, którego zakup rozważają. Opinie zostały jednak uznane za mniej ważne przy zakupie za pośrednictwem zaufanych sklepów internetowych z silną polityką zwrotów.



Indywidualne wyniki: świetne systemy filtrujące

 

Wreszcie, kupujący modę również często żądają szybkiego znalezienia pożądanego produktu. Łatwy i skuteczny system filtrów przyczynia się również do interfejsu sklepów internetowych. Najlepsze filtrowanie umożliwia klientom łatwy dostęp do innych obszarów sklepu internetowego z modą (na przykład „koszule w paski> koszule w niebieskie paski”). Pozwala to klientom znaleźć produkty podobne do tych, których szukali, jednocześnie ciesząc się przeglądaniem. Kupujący modę mogą również korzystać z różnych kanałów do filtrowania. Doskonałym przykładem tego, jak ważne stają się dopasowane oferty wśród kupujących online, jest Facebook Marketplace. Oferuje dostosowane wyniki i rośnie o 77% co miesiąc. A to tylko jeden z wielu przykładów.

 

 

Powróć na górę strony lub Zamów demo i przejmij kontrolę nad swoimi plikami produktowymi, a także popraw ROI

Najlepsze praktyki dla sprzedawców odzieży

 

Obecność w mediach społecznościowych

 

Niezbędna jest odpowiednia obecność w mediach społecznościowych. Każda platforma ma swoje zalety i wady, podczas gdy niektóre platformy mogą lepiej pasować do niektórych marek.

 

Dzięki e-commerce modowemu Instagram jest najbardziej wpływową platformą, z markami odzieżowymi średnio 13,71 interakcji na 1000 obserwujących. To znacznie więcej niż kolejne najlepsze platformy, którymi jest LinkedIn przy 1,12 interakcji na 1000 i Pinterest przy 0,49. Prosty design Instagrama zwraca uwagę na zdjęcia. Umożliwia to sprzedawcom mody reklamowanie swoich produktów według ich podstawowych funkcji, wyglądu i designu.

 

Najczęstszą praktyką promocyjną na Instagramie jest współpraca z influencerami. Czasami wpływowi mogą być celebryci. Jednak marki modowe zwykle używają mniej znanych influencerów, z dużą liczbą obserwujących. Ma to na celu zmniejszenie dystansu między marką a potencjalnymi klientami i łatwość w nawiązywaniu współpracy w celu promowania produktów marek.

 

 

social-media-marketing-dla-branży-modowejźródło: brand24.com

 

Większość marek będzie korzystać z kilku innych platform mediów społecznościowych oprócz Instagrama. Zwykle są to Pinterest, Facebook i Twitter. Każda z tych platform ma wyraźne zalety, ale w przypadku branży modowej są zwykle używane razem z Instagramem lub innymi w celu zwiększenia zaangażowania.

 

Zaletą Facebooka jest to, że pozwala sklepom z modą online kierować reklamy na określone dane demograficzne. Oznacza to, że konsumenci widzący reklamy są bardziej zainteresowani tym, co widzą. Facebook to nie tylko najdokładniejsze media społecznościowe dla ukierunkowanych danych demograficznych, ale także najpopularniejszy wśród 2,38 miliardów aktywnych użytkowników. Sama liczba użytkowników Facebooka oznacza, że ​​marki mogą uzyskać więcej dzięki reklamie na Facebooku niż gdziekolwiek indziej. Jednak z drugiej strony reklamy na Facebooku mogą być czasami uciążliwe i mogą zostać odrzucone przez użytkowników.



Twitter dociera również do użytkowników za pośrednictwem kampanii wykorzystujących kierowanie demograficzne i geograficzne, podobnie jak Facebook. Zaletą Twittera jest to, że reklamy są przesyłane strumieniowo, a nie z boku. Oznacza to, że ilekroć użytkownicy przewijają swoje kanały, zobaczą reklamy. Pozwala to markom modowym uzyskać większą reakcję na reklamę, ale także zrozumieć, kto nie jest zainteresowany ich reklamą. Oznacza to również, że marki mogą łatwo zwiększyć zaangażowanie dzięki ankietom, w których uczestniczy większość użytkowników, w przeciwieństwie do innych platform, na których można je zignorować.

 

Przy prawidłowym użyciu wszystkie media społecznościowe mogą być bardzo przydatne dla marek odzieżowych. Może to pomóc w zwiększeniu zaangażowania, gromadzeniu danych o konsumentach i budowaniu trwałej lojalności wobec marki. Wszystko to przyczynia się do budowania marki na lepsze w krótkim i długim okresie.

 

Za kulisami kryje się znaczenie jakości danych dostarczanych przez sprzedawców na te platformy. Gdy zoptymalizowany plik danych daje znacznie większe szanse na przyciągnięcie uwagi kupującego, ponieważ reklamy są lepiej dopasowane do zainteresowań użytkownika itp. Aby zagłębić się w to, przeczytaj więcej na temat najlepszych sztuczek optymalizacyjnych dla reklam na Facebooku.

 

Wygląd strony internetowej

 

Wygląd strony internetowej jest jedną z najważniejszych rzeczy dla każdej firmy internetowej. To pierwsza rzecz, którą klienci widzą i oceniają markę. Źle zaprojektowana strona internetowa może prowadzić do niższej sprzedaży oraz tego, że klienci nie będą wracać. Z tych powodów sklepy z modą online dużo pracują się nad swoim wyglądem online. Niektóre z najważniejszych obszarów, na których należy się skoncentrować w celu uzyskania sukcesu w witrynie e-commerce:

 

  • Prosta, łatwa w nawigacji strona główna
  • Elegancki wygląd z produktami i marką w centrum uwagi (bez migających reklam i rozpraszania uwagi)
  • Jasne i zwięzłe informacje na temat głównych obszarów działalności (proces dostawy, rodzaje produktów itp.)
  • Jasna kolorystyka - powinna odnosić się do marki
  • Witryna powinna być wydajna i szybka - może wyglądać niesamowicie, ale jeśli zajmie to trochę czasu, aby załadować się na niektóre platformy, klienci poddadzą się i zabiorą swoje pieniądze gdzie indziej.

 

 

Najlepsze sposoby komunikowania się z klientami

 

Firmy e-commerce mają do dyspozycji kilka opcji komunikacji z klientami. Obejmują one:

 

  • Czat na żywo - szybki i prosty sposób na rozmowę z klientem za pośrednictwem strony internetowej. Dobry do szybkiego rozwiązywania prostych problemów w godzinach pracy.
  • E-mail - najlepszy do informowania klientów o zamówieniach i o najnowszych promocjach i modzie. Można również odpowiadać na zapytania, ale wolniej niż na żywo.
  • Telefon - dobry do szybkiego i bardziej osobistego rozwiązywania problemów niż Czat na żywo.
  • Media społecznościowe - Stając się częścią codziennego życia społecznego kupujących i zdobywając ich zaufanie, możesz na dłuższą metę zbudować relację. Jest to szybki i osobisty sposób komunikowania się z klientami i rozwiązywania wszelkich problemów. Dzięki zaznajomieniu się z obecnością w mediach społecznościowych możesz ogłaszać promocje, a także nowe wydania.

 

 

Najbardziej skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży.

 

Spośród wszystkich sposobów zwiększenia sprzedaży online w sektorze mody jednym z najbardziej skutecznych byłoby skierowanie reklamy do obecnych lojalnych klientów. Oferowanie regularnych spersonalizowanych promocji zapewni klientom powrót do tej samej marki produktów. Typowe sposoby osiągnięcia tego celu to programy lojalnościowe, rabaty urodzinowe, a nawet biuletyny podkreślające nowe funkcje.

 

Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży od lojalnych klientów jest ułatwienie zakupów. Można to zrobić, zwiększając dostępność sklepu na innych platformach, na przykład aplikacjach. Alternatywnie dowiedziono, że łatwiejsze i zwiększone opcje płatności mają pozytywny wpływ na sprzedaż.

 

Ponadto możesz zwrócić się do swoich klientów, oferując promocje związane z bieżącymi wydarzeniami. ASOS ostatnio zwiększył sprzedaż zarówno dla istniejących, jak i nowych klientów, po prostu wprowadzając przyjazną dla środowiska gamę własnych produktów. Będąc jednym z pierwszych sklepów internetowych, które wprowadziły tę funkcję, marka zapewniła, że ​​wielu klientów pozostanie wobec nich lojalnych, a nowi klienci będą najpierw szukać w sklepie produktów przyjaznych dla środowiska.

 

Zwiększenie zasięgu sprzedaży w większej liczbie kanałów i wejście na rynek globalny to najczęstsze sposoby zwiększenia sprzedaży istniejących produktów. Spróbuj poszerzyć zasięg rynkowy i przejść do wielokanałowego. Przejście na różne obszary geograficzne i grupy kulturowe spowoduje, że Twoje produkty będą dostępne dla nowych odbiorców.

 

 

omni-channel-vs-multi-channel

 

Źródło: shopify.com : omnichannel vs. multichannel

 

 

Powróć na górę strony lub Zamów demo i przejmij kontrolę nad swoimi plikami produktowymi, a także popraw ROI

Optymalizacja i poprawa sprzedaży

 

Kanały do ​​sprzedaży

 

Jeśli zamierzasz sprzedawać online na szeroką skalę, będziesz sprzedawać na różnych kanałach.

 

Najlepsze kanały sprzedaży mody, z których można obecnie korzystać, jeśli zajmujesz się modą i odzieżą to:

 

  • Zakupy w Google - Google to zazwyczaj główne miejsce wyszukiwania, a zatem doskonały wybór. Sprawdź, jak poprawić konwersję klientów za pomocą Google Shopping.
  • Amazon Marketplace - popularny wybór z szeroką gamą produktów wysokiej jakości. Jedno z pierwszych miejsc, w którym będzie szukało wiele osób. Amazon sugeruje także produkty oparte na wcześniejszych zakupach i oglądanych produktach. Oto kilka zalet i wad sprzedaży na Amazon.
  • Facebook Marketplace - Facebook dostosowuje produkty do tego, co lubią lub czym interesują się użytkownicy. Dlatego bardziej prawdopodobne jest, że trafisz na docelową grupę demograficzną.
  • Instagram - dobra opcja dla internetowych sklepów z modą ze względu na ukierunkowanie i skupienie się na zdjęciach produktów.
  • EBAY - kolejny popularny pierwszy wybór, gdy ludzie szukają odzieży, która ponownie dostosowuje pokazywane produkty do tego, co oglądałeś lub kupiłeś.
  • Lokalne strony internetowe - nawet jeśli dążysz do globalizacji, lokalna strona nigdy nie jest złym miejscem na początek.

 

 

Znaczenie jakości feedów

 

Pliki danych są niezbędne przy sprzedaży odzieży na wielu kanałach. Dlatego ważne jest, aby mieć wysokiej jakości plik danych. Dobry feed jest niezbędna, ponieważ daje przewagę nad konkurencją.

 

Zalety dobrej jakości feedu obejmują:

 

  • Wszystkie informacje o produkcie są spójne i przechowywane w jednym miejscu. Ułatwia to korzystanie z informacji i pomaga zapewnić aktualność informacji na każdym rynku
  • Skuteczny plik danych doprowadzi więcej osób do zobaczenia Twojego produktu i zwiększy ogólną widoczność we wszystkich kanałach.
  • Kanały to prosty i łatwy sposób na zarządzanie wszystkimi informacjami
  • Nowi klienci mogą być pozyskiwani, a także bieżący klienci utrzymywani na podstawie zebranych danych.

 

Jeśli zostanie odpowiednio zoptymalizowany, plik danych może znacznie poprawić sprzedaż. Dokładne opisy produktów z odpowiednimi i dobrze dobranymi słowami kluczowymi mogą prowadzić do tego, że produkt jest pokazywany wyżej i częściej na serwisach. Skuteczne zarządzanie SEO i interpretacja danych zapewni maksymalne wykorzystanie pliku danych.

 

 

Powróć na górę strony lub Zamów demo i przejmij kontrolę nad swoimi plikami produktowymi, a także popraw ROI

Streszczenie

 

Świat e-commerce rozwija się w oszałamiającym tempie, a śledzenie informacji nigdy nie było ważniejsze. To jasne, że dane to najlepszy sposób, aby zrozumieć, czego chcą klienci. Ale równie ważne jest wykorzystanie go do utrzymania obecnych lojalnych klientów.

 

W miarę rozwoju e-commerce konkurencja między detalistami będzie rosła. Ci, którzy będą się dobrze rozwijać, to Ci, którzy najlepiej zarządzają informacjami.

 

 

 


New Call-to-action

 

Autor Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas