DataFeedWatch Blog

Zoptymalizuj swoje zdjęcia w Zakupach Google

Autor: Olga Wojas | 2019-10-28 23:00:00

Twoje zdjęcia w PLA są bardzo ważne. Odgrywają największą rolę w podejmowaniu przez klienta decyzji o zakupie produktu podczas korzystania z Zakupów Google. Brak dobrego zdjęcia może drastycznie obniżyć jakość pliku danych i pogorszyć ogólne wyniki. 

Obraz jest największą częścią reklamy, dlatego ważne jest, aby był nie tylko zgodny z wymaganiami, ale również dobrze wyglądał dla klienta (z których wielu zazwyczaj decyduje się na produkt, patrząc na następujące atrybuty PLA; obraz, cena, tytuł). 

Spójrzmy na najlepsze sposoby przezwyciężenia problemów, najlepsze praktyki i bezwzględne wymagania dotyczące zdjęć określone przez Google...

 

Wymagania dotyczące zdjęć, najlepsze praktyki i błędy, których należy unikać w Zakupach Google

 

Niewłaściwe zastosowanie się do wymagań lub po prostu ich brak może spowodować odrzucenie przez Google.

  1. Po pierwsze, link do zdjęcia (adres URL do samego obrazu) jest wymaganą częścią pliku. Jeśli nie masz zdjęcia produktu, nie umieszczaj go w pliku danych.
  2. To samo tyczy się obrazów zastępczych, są niedozwolone poza dwoma wyjątkami: 
  • W ramach kategorii Sprzęt lub Pojazdy i części. W razie potrzeby dozwolone są ilustracje.

 

  • Farba, w dowolnej kategorii. W przypadku tych produktów akceptowane są obrazy jednokolorowe..

 

 

 

3. Musisz dokładnie przedstawić przedmiot, który sprzedajesz - może się to wydawać oczywiste, ale upewnij się, że rekwizyty lub tła nie przesłaniają przedmiotu. 

Chociaż znasz swój produkt bardzo dobrze, pamiętaj, że może to być pierwszy raz, gdy potencjalny klient go zobaczy. Na przykład poniższy produkt to kula grubej przędzy. Jest to jednak niejasne, ponieważ przędza jest już przerobiona w koc:

4. Jedynie następujące formaty są akceptowane: GIF (.gif) (nieanimowany), JPEG (.jpg/.jpeg), PNG (.png), BMP (.bmp) i TIFF (.tif/.tiff)

  • Maksymalny rozmiar obrazu to 64 megapiksele. Maksymalny rozmiar pliku to 16MB. 
  • Upewnij się, że obraz jest wyraźny. Jest to niezbędne w przypadku odzieży, w której musisz użyć obrazu wielkości co najmniej 250x250 pikseli. W przypadku innych produktów innych niż odzież obraz musi mieć co najmniej 100x100 pikseli. 
  • Unikaj używania ramek, znaków wodnych lub tekstu promocyjnego. 
  • Produkt powinien idealnie zajmować 75% obrazu.

 

5. W poście społeczności reklamodawców Google, reklamodawca zapytał, dlaczego ich obrazy są wyświetlane niewyśrodkowane lub przycięte. Odpowiedź? Miało to związek z niespełnieniem wymagań dotyczących obrazu.

 

6. Na koniec musisz wziąć pod uwagę wymagania dotyczące adresu URL. Ważne jest, aby pamiętać, że Google będzie przeglądać obrazy i ich linki za pomocą robotów i algorytmu, dlatego poprawne podanie adresu URL jest niezbędne. Wymagania dotyczące adresu URL obejmują:

  • Odnosząc się do powyższego, pamiętaj, aby upewnić się, że adres URL jest w pełni indeksowalny (konfiguracja robots.txt zezwala na Googlebota i Googlebota-image). W pytaniu zadanym w społeczności reklamodawców Google, reklamodawca zapytał, dlaczego pojawia się komunikat o błędzie. Wszystko sprowadzało się do tego, że przesłany link dotyczył strony, a nie adresu URL obrazu. 
  • Używając kategorii [link_do_zdjęcia] w pliku, adres URL musi prowadzić do głównego zdjęcia produktu. 
  • Adres URL musi się zaczynać od http lub https. 
  • Adres URL musi być zgodny z RFC 2396 lub RFC 1738 - przykłady: 
    • Spacja to %20 
    • Cudzysłów to (“) is %22 
    • Kratka (#) is %23

Wróć na górę strony lub 

 

Najlepsze praktyki dotyczące zdjęć w Zakupach Google

 

Teraz gdy wiemy, co jest wymagane i niezbędne dla zdjęcia w Zakupach Google, zapoznajmy się z najlepszymi praktykami i wskazówkami dotyczącymi wyboru najlepszego możliwego obrazu:

 

7. Rozmiar zdjęcia

Pomimo minimalnego rozmiaru Google wynoszącego 100 x 100 pikseli (250 x 250 dla odzieży) większe,  obrazy wysokiej jakości zwykle osiągają lepsze wyniki niż mniejsze obrazy. 

CPC Strategy sugeruje użycie obrazów 800 x 800 pikseli lub większych. Są one bardziej atrakcyjne wizualnie i często przedstawiają dokładnie to, czym produkt jest lub co robi, lepiej niż mniejsze obrazy. Na przykład poniższe zdjęcia pokazują pozytywny wpływ używania zalecanych rozmiarów zdjęć.

 

 

 

7. Zawartość zdjęcia

Pamiętaj, że chcesz zwrócić uwagę kupującego na Twoje PLA, zamiast konkurencji. 

Upewnij się, że obraz jest wyraźny i dobrze widoczny. Ustaw odpowiednie oświetlenie i najlepszy kąt. 

SEMRush zaleca stosowanie zwykłego białego tła bez znaków i logo (z wyłączeniem jakichkolwiek logo na samym produkcie), aby Twój obraz wyróżniał się w tłumie. 

 

 

 

 

Na przykład poniższy obraz reklamy dotyczy kubka. Jednak rekwizyty utrudniają wyróżnienie produktu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Podczas gdy ten obraz wyświetla sam kubek na białym tle. Jak widać, pomaga to produktowi wyróżnić się bardziej.

 

 

 

 

 

 

8. Retusz

Jeśli sam tworzysz zdjęcia, aby uzyskać bardziej profesjonalny efekt, spróbuj je wyretuszować. Na przykład, w poście autorstwa Jeffa Delacruz dla Shopify zdjęcia robione są na białym tle, a przez prawidłową ekspozycją tło ma zwykle jasnoszary odcień. Retuszowanie może pomóc w utworzeniu białego tła i wyraźniejszego zdjęcia.

 

 

Powyższy obrazek: przykład zdjęcia przed retuszem. Autor: Shopify

 

Powyższy obrazek: to samo zdjęcie po retuszu. Autor: Shopify

 

8. Używaj właściwego zdjęcia

Musisz upewnić się, że masz odpowiednie zdjęcia dla odpowiedniego produktu. Rzadko sprawdzi się taktyka pokazywania klientowi niewłaściwego koloru, rozmiaru itp. - mało prawdopodobne jest na przykład uzyskanie sprzedaży, pokazując obraz czerwonej sukienki, gdy klient szukał czarnej.

 

Wróć na górę strony lub   

 

Unikanie błędów

 

Po włożeniu wysiłków w stworzenie pliku i wybranie najlepszych zdjęć ostatnią rzeczą, którą chcesz zobaczyć, jest wielka czerwona wiadomość, że Twoja reklama została odrzucona przez wybrane zdjęcia.

Zbadajmy typowe pułapki i sposoby ich uniknięcia:

 

9. Niedziałające linki

Google musi być w stanie odczytać link. Jeśli nie może uzyskać dostępu do linku, reklama nie zostanie pokazana - to proste. Unikaj dodawania spacji lub innych nieczytelnych elementów do adresu URL. Upewnij się również, że dokładnie sprawdziłeś, czy adres URL jest nadal prawidłowy i czy nie został w ogóle przeniesiony ani usunięty.

 

10. Rozmiar Twojego zdjęcia

Zbyt mały obraz może wpłynąć na sprzedaż, a nawet zostać odrzucony. Jednak jeśli jest zbyt duży, może również zostać odrzucony.

 

11. Znaki wodne

Znak wodny lub tekst promocyjny może wydawać się świetnym pomysłem na promowanie marki, ale jest to łatwy sposób, aby zdjęcie zostało odrzucone. Jeśli chcesz dodać dodatkowy tekst, skorzystaj z sekcji opisu produktu.

 

12. Zdjęcia ogólne

Strzeż się odrzuceń z powodu "zdjęć ogólnych"! Dzieje się tak, gdy z jakiegoś powodu nie masz zdjęć produktu i wypełniasz pole link_do_zdjęcia domyślnym obrazem, zwykle po prostu logiem firmy.

 

13. Dodatkowe zdjęcia

Wykorzystaj atrybut link_do_dodatkowego_zdjęcia i dodaj do 10 dodatkowych zdjęć do swoich PLA. Zwykle dodatkowe zdjęcia przedstawiają produkt pod innym kątem lub z elementami pomostowymi produktu.

 

Wróć na górę strony lub 

 

Naprawianie tych okropnych odrzuceń

 

Więc skonfigurowałeś swój plik oraz swoje kampanie i ku Twojemu przerażeniu Google odrzucił niektóre Twoje reklamy… co teraz? 

Najlepiej od razu rozwiązać problem.

Zwykle podany jest powód odrzucenia, który pomoże Ci określić, co musisz zrobić, aby rozwiązać problem. Gdy to zrobisz, prześlij ponownie swój plik. Ponowne zatwierdzenie produktów potrwa do 12 godzin, ponieważ Google będzie chciał upewnić się, że wszystkie problemy zostały rozwiązane. Jeśli uważasz, że nie jest to błąd w pliku danych, możesz poprosić o ręczną ocenę. Może to jednak potrwać do 7 dni. Po sprawdzeniu i zatwierdzeniu produktów w pliku danych mogą zacząć się one pojawiać w ciągu 24 godzin.

 

Możesz również natknąć się na wstępne odrzucenie produktu. W tym miejscu Google przeprowadził ręczną ocenę produktów, a jeśli znalazł coś, co nie spełnia wymagań (np. znaki wodne), otrzymasz wiadomość e-mail z prośbą o naprawienie problemu wraz z przykładami produktów z problemem. Jeśli nie możesz wprowadzić poprawek w ramach czasowych podanych przez Google, zauważysz, że inne elementy zaczną być odrzucane.

 

Wszystkie udzielone przez nas wskazówki dotyczące optymalizacji zdjęć w Zakupach Google są niezbędne dla bieżącej strategii zarządzania plikami. 

 

Wróć na górę strony lub