Jak opanować zdjęcia na eBay i ich wymagania

ebay

Wystawianie produktów w serwisie eBay to ważna strategia sprzedaży dla wielu sprzedawców internetowych. W końcu eBay to 38 najpopularniejsza strona na świecie i szósta najpopularniejszą w Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Oto kilka statystyk, które pokazują znaczenie eBay:

  • Ludzie ze 190 krajów na świecie kupili coś na eBay w 2017
  • 7 milionów firm i osób prywatnych sprzedało coś za pośrednictwem platformy w 2017 roku
  • 168 milionów aktywnych kupujących korzysta obecnie z eBay

Dlatego pytanie nie dotyczy tego, czy należy korzystać z serwisu eBay, ale jak należy go właściwie używać. Wszystko sprowadza się do jakości Twojego pliku danych i tego, jak dobrze go zoptymalizujesz. Jedną z najważniejszych części pliku danych, która musi się zgadzać, są zdjęcia produktów.

ebay_obrazy-pamietaj

 

Kliknij linki, aby przejść bezpośrednio do określonej sekcji: 

Wymagania dotyczące zdjęć na eBay - rzeczy, które musisz zrobić

Krok poza wymagania dotyczące zdjęć na eBay - zalecenia dotyczące najlepszych praktyk

 


Wymagania dotyczące zdjęć na eBay – Rzeczy, które musisz wiedzieć

Jak więc zoptymalizować zdjęcia w pliku produktowym, aby zmaksymalizować sprzedaż w serwisie eBay? Pierwszą rzeczą, którą musisz sprawdzić jest to, czy Twoje zdjęcia spełniają wymagania eBay.

 

Ogólne wymagania obejmują:

  • Musisz mieć prawo do używania obrazu, a obraz nie może naruszać praw własności intelektualnej osób trzecich.
  • Musisz dołączyć co najmniej jedno zdjęcie na produkt. Maksymalna liczba darmowych zdjęć, które możesz mieć, to 12. Jedynym wyjątkiem są aukcje motoryzacyjne, w których możesz mieć 24.
  • Zdjęcia muszą być danego produktu i muszą przedstawiać rzeczywistą reprezentację tego produktu.
  • Obrazy nie powinny pokazywać niczego poza produktem znajdującym się na aukcji.

 

Wymagania techniczne dotyczące zdjęć produktów na eBay obejmują:

  • Minimalny rozmiar zdjęć w serwisie eBay to 500 x 500 pikseli;
  • Maksymalny rozmiar obrazu to 9 000 x 9 000 pikseli;
  • Maksymalny rozmiar pliku to 12MB;
  • Nie powiększaj miniatur obrazów do wymaganego rozmiaru, ponieważ będą spikselowane i zniekształcone;
  • Obrazy muszą być w jednym z następujących formatów: PNG, JPEG, TIFF, BMP lub GIF;
  • Jeśli zdjęcie jest w formacie JPEG, powinno mieć 90 lub więcej w skali jakości JPEG.

 Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych



Czego zdjęcia na eBay nie powinny zawierać:

Ramek Rekwizytów
Znaków wodnych

Tekstów promocyjnych ani żadnych innych

Oznaczeń autorskich Ofert
Logo Informacji o dostawie
Tekstu, który nie jest na oryginalnym opakowaniu Informacji o gwarancji

Hot spot’ów Stanu przedmiotu
Odbić Nazwy Twojej marki
Kodów kreskowych  Nagości

 

W przypadku opakowań zbiorczych obrazy wtórne mogą być pojedynczymi przedmiotami w opakowaniu zbiorczym, a w pakiecie utworzonym przez producenta obrazy powinny pokazywać wszystkie produkty w pakiecie.

 Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


 


Wymagania jakościowe zdjęć w pliku produktowym dla eBay obejmują:

  • Nie możesz używać zdjęć zastępczych (placeholderów).
  • Zdjęcia powinny mieć białe lub jasnoszare tło. Oznacza to, że nie należy dołączać zdjęć, które mają czarne tło lub tła innego koloru.
  • Jedno ze zdjęć powinno być być obrazem podstawowym - jest to pierwszy obraz na liście. Powinien to być widok produktu z przodu, prosto lub pod niewielkim kątem. Powinno być to również zdjęcie, które jest zrobione możliwie najbliżej produktu. Zapewnia to maksymalną widoczność szczegółów produktu. Na aukcjach dla wielopaków obraz podstawowy musi wyraźnie pokazywać główny produkt.
  • W większości przypadków obraz główny nie powinien przedstawiać pudełka, w którym produkt jest dostarczany. Wyjątkiem od tego są produkty, w których pudełko jest jedynym właściwym sposobem na pokazanie produktu. Dobrym przykładem jest oprogramowanie komputerowe.
  • Podczas gdy obraz podstawowe muszą przedstawiać przód produktu, obrazy wtórne mogą pokazywać produkt pod różnymi kątami.
  • Możesz użyć zdjęć, które zawierają dwie reprezentacje produktu. Gdy tak się stanie, musi być jasne, że obie reprezentacje przedstawiają ten sam produkt, a każda reprezentacja jest inna. Na przykład, pokazywanie produktu z przodu i tyłu na tym samym obrazie jest w porządku, ale samo posiadanie dwóch lustrzanych reprezentacji produktu na jednym obrazie już nie.
  • Możesz przycinać zdjęcia, o ile przycinanie nie usuwa ważnych szczegółów produktu.
  • Jedynie do zdjęć produktów w pewnych kategoriach można dołączać osoby lub części ciała, takie jak ramiona lub ręce. Są to biżuteria, zegarki, odzież, urządzenia do noszenia na ciele i podobne produkty.

 Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Krok poza wymagania dotyczące zdjęć na eBay - zalecenia dotyczące najlepszych praktyk

 

Wskazówki dotyczące optymalizacji zdjęć na eBay

Aby w pełni zoptymalizować obrazy na aukcjach w serwisie eBay, skorzystaj z następujących wskazówek:

  • Dołącz różne zdjęcia do każdej aukcji, w tym zbliżenia;
  • Rozważ użycie wszystkich 12 bezpłatnych zdjęć dla każdego produktu. Najlepszą radą, aby znaleźć odpowiednią liczbę obrazów do wykorzystania, jest sprawdzenie ofert głównych konkurentów. Powinieneś używać takiej samej liczby zdjęć na swoich aukcjach, jak na ich;
  • Zdjęcia stockowe (zdjęcia wykonane przez producenta) są w porządku, pod warunkiem, że sprzedajesz nowe produkty;
  • Pokaż używany produkt;
  • Idealny rozmiar zdjęć to 1600 x 800 pikseli;

 

Wskazówki dotyczące sesji zdjęciowych produktów na eBay

Oprócz powyższego, skorzystaj z poniższych wskazówek, jeśli jesteś fotografem i robisz zdjęcia sprzedawanych produktów.

  • Upewnij się, że wyczyściłeś produkt przed zrobieniem zdjęcia;
  • Użyj solidnego tła z neutralnym kolorem;
  • Upewnij się, że zdjęcia są jasne i równomiernie oświetlone;
  • Nie używaj lampy błyskowej w aparacie. Zamiast tego używaj naturalnego, miękkiego oświetlenia;
  • Upewnij się, że ustawiłeś aparat na najwyższą możliwą rozdzielczość;
  • Upewnij się, że produkt wypełnia kadr zdjęcia tak bardzo, jak to możliwe;
  • Rób zdjęcia pod różnymi kątami;
  • Jeśli jest to odpowiednie, dołącz element dodatkowy na zdjęciu, aby pokazać skalę;
  • Nie używaj filtrów, ponieważ naturalne kolory lepiej pokazują nabywcy, czego może się spodziewać.

 Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


Jeszcze jedna ważna rzecz, o której należy pamiętać przy optymalizacji zdjęć w pliku danych eBay, gdy zmieniasz lub aktualizujesz zdjęcia.

Aby dodać zdjęcia produktów do swojego pliku danych eBay, musisz przesłać je do lokalizacji w Internecie. Często będzie to lokalizacja obrazu na Twojej własnej stronie internetowej. Jeśli jednak chcesz zaktualizować zdjęcie, musisz przesłać zaktualizowane zdjęcie na nowy adres URL.

 

ebay_obrazy-pamietaj1 

 

4 powszechne błędy na eBay, których należy unikać

 

Błędy na aukcjach spowalniają sprzedaż i stwarzają problemy z przepływem pracy. Jak możesz temu zapobiec

  1. Przesyłanie tylko jednego lub dwóch zdjęć na aukcję;
  2. Przesyłanie zdjęć o niskiej rozdzielczości;
  3. Używanie zdjęć o niskiej jakości. Przykłady obejmują zdjęcia z zaśmieconym tłem lub słabym oświetleniem;
  4. Dodawanie dodatkowych elementów do zdjęcia, takich jak obramowania, znaki wodne, logo lub tekst promocyjny.

 

Zdjęcia produktów na eBay w praktyce: Dobre i złe przykłady

 

Rzućmy okiem na niektóre przykłady tego samego produktu.

Aukcja Samsung Galaxy S8 - zła

ebay_obrazy_produktow_zly_ przyklad

 

Co jest nie tak:

  • Tekst na zdjęciu
  • Logo gwarancji na zdjęciu
  • Kilka reprezentacji tego samego produktu

Samsung Galaxy S8 Listing – the good:

ebay_zdjecia_produktow_dobry_przyklad 

Co jest dobrze:

  • Nic nie zostało dodane do zdjęcia, brak tekstu lub logo
  • Wypełnia kadr
  • Przejrzysta reprezentacja produktu

Zegarek męski Casio – zła: ebay_zdjecie_produktow_zly_przyklad2

Co jest nie tak:

  • Zawiera opakowanie
  • Zaśmiecone tło
  • Ciężko dostrzec produkt

Zegarek męski Casio – dobra:

ebay_zdjecia_produktow_dobry_przyklad2

Co jest dobrze:

  • Brak opakowania i innych niepotrzebnych rzeczy
  • Białe, czyste tło
  • Produkt wypełnia zdjęcie i łatwo go zobaczyć

 

Bury Nike Air – zła:

ebay_zdjecie_produktow_zly_przyklad3

Co jest nie tak:

  • Złe oświetlenie
  • Kiepskie tło
  • Widać opakowanie
  • Wgrano tylko cztery zdjęcia

 

Buty Nike Air – dobra:

ebay_zdjecia_produktow_dobry_przyklad4 

Co jest dobrze:

  • Pokazuje użycie produktu
  • Wgrano maksymalną ilość zdjęć
  • Dobrze oświetlone zdjęcia z białym tłem i przedstawieniem jedynie produktu
  • Brak opakowania

 

 Czajnik – zła:

ebay_obrazy_produktow_zly_ przyklad4

Co jest nie tak:

  • Zawiera znak wodny
  • Wgrano tylko dwa zdjęcia
  • Nie pokazuje użycia produktu

 

Czajnik – dobra:

ebay_zdjecia_produktow_dobry_przyklad5

Co jest dobrze:

  • Do zdjęcia nic nie dodano – przedstawia tylko produkt
  • Pokazuje użycie produktu
  • Użyto maksymalną ilość zdjęć

 

 Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


 

Podsumowanie

Wystarczy spojrzeć na wymagania dotyczące zdjęć, aby zrozumieć znaczenie, jakie eBay do nich przywiązuje. Wymagania te są zarówno wyczerpujące, jak i surowe. eBay posiada te wymagania, ponieważ odnosi korzyści z dobrej jakości zdjęć na aukcjach, tak samo jak Ty, jako sprzedawca.

Sprawdzanie i aktualizowanie zdjęć w pliku danych eBay jest wysiłkiem administracyjnym, ale pomoże zwiększyć sprzedaż na platformie. To sprawia, że warto to robić.

New Call-to-action

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas