Zakupy Google dla sklepów stacjonarnych

Zakupy-Google-dla-sklepów-stacjonarnych

 

Myślisz, że Zakupy Google są przeznaczone tylko dla sklepów internetowych?

Pomyśl jeszcze raz!

Ponieważ Google udostępnia coraz więcej funkcji Zakupów w celu wyeliminowania tarcia między sprzedażą online i offline, firmy stacjonarne mogą teraz liczyć na rozwiązania Google w celu zwiększenia ruchu w swoich fizycznych sklepach.

Google oferuje następujące produkty reklamowe, które pomagają sprzedawcom w pełni wykorzystać kanały online i zwiększyć liczbę odwiedzin w sklepie:

 

Lokalne reklamy asortymentowe

Lokalne reklamy asortymentowe to format reklamy stworzony specjalnie dla sprzedawców offline. W rzeczywistości w wielu przypadkach reklamodawcy nie potrzebują nawet strony internetowej, aby kwalifikować się do tego rozwiązania reklamowego.

Local Inventory Ads pojawiają się w Google jako bardzo podobne do zwykłych reklam zakupowych (PLA). Jedyną różnicą jest mała niebieska etykieta oznaczająca „w sklepie”. Ta etykieta informuje użytkowników, że produkt pokazany w PLA jest również dostępny w sklepie. Po kliknięciu reklamy użytkownicy trafiają na stronę docelową hostowaną przez Google o nazwie „Lokalna witryna sklepowa” zamiast witryny reklamodawcy.

lokalna-reklama-sklepu

Lokalna witryna sklepu pokazuje cenę i dostępność produktu. Pokazuje również najbliższy adres sklepu, godziny otwarcia, numer telefonu i wskazówki dojazdu.

Dołączony jest również przycisk „Kup online”, więc użytkownicy, którzy uznają, że Twój sklep jest za daleko od ich bieżącej lokalizacji, mogą nadal kupować na Twojej witrynie, jeśli prowadzisz sprzedaż online. W mobilnej 'erze wspomagania' kupujący zwracają się do swoich urządzeń mobilnych, aby uzyskać „pomoc” w znalezieniu tego, czego szukają, w najszybszy i najprostszy możliwy sposób.

Spacerując po mieście, odwiedzanie fizycznego sklepu przy głównej ulicy jest najszybszym sposobem na zakupy w danym momencie. Właśnie w tym momencie sklepy stacjonarne chcą znaleźć zainteresowanych klientów, którzy w przeciwnym razie po prostu poszliby gdzie indziej. Lokalne reklamy asortymentowe pozwalają im to zrobić.

 

Jak zacząć: Wymagania lokalnych reklam asortymentowych

Niestety lokalne reklamy asortymentowe są dostępne tylko w kilku wybranych krajach. Dlatego pierwszym warunkiem, aby kwalifikować się do tego formatu reklamy, są sklepy fizyczne w co najmniej jednym z następujących krajów: Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Japonia, Wielka Brytania i USA.

Jeśli sprzedajesz w UE, potrzebujesz strony internetowej, na której będzie można przechowywać stronę O nas. (Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami , aby dowiedzieć się więcej o tym, jak dostosować swoją stronę O nas do przepisów Google i UE). Poza Europą ten wymóg nie jest obowiązkowy i możesz korzystać z reklam asortymentowych nawet bez strony internetowej.

 

Konta Google: Moja firma, Merchant Center, AdWords

Drugim krokiem, który musisz wykonać, aby zacząć korzystać z lokalnych reklam asortymentowych to skonfigurowanie konta Google Moja Firma, Merchant Center oraz konta AdWords.

Jeśli już reklamujesz się w Zakupach Google, zdecydowanie masz dwa ostatnie. Może Ci brakować konta Google Moja Firma.

Dzięki tej usłudze Google firmy fizyczne mogą przesyłać informacje o lokalizacji swoich sklepów na Mapy Google. Jest to niezwykle ważne dla każdego, kto prowadzi działalność offline. Jeśli masz więcej niż jeden sklep fizyczny, możesz przesłać zbiorczo wszystkie informacje. Musisz wybrać „kod sklepu” dla każdej lokalizacji.

Będzie to bardzo ważne podczas konfigurowania lokalnych reklam asortymentowych. W rzeczywistości za pomocą kodów sklepów system automatycznie dopasuje Twoje lokalizacje w Google Moja Firma do danych produktów, które prześlesz do Merchant Center.

Kontynuuj czytanie, aby dowiedzieć się więcej o przesyłaniu produktów.  

 

Aktywuj funkcję lokalne reklamy asortymentowe w Google Merchant Center

Jak wspomniano powyżej, aby zacząć korzystać z lokalnych reklam asortymentowych, potrzebujesz konta Google Merchant Center.

W tym miejscu reklamodawcy przesyłają swój plik produktów do Zakupów Google, a teraz także do lokalnych reklam asortymentowych. Przede wszystkim musisz aktywować funkcję Lokalne reklamy asortymentowe. W głównym widoku Google Merchant Center kliknij ikonę z trzema kropkami w prawym górnym rogu i wybierz 'Programy Merchant Center'.

Tam, możesz kliknąć 'Zacznij' w karcie Lokalne reklamy asortymentowe.

 

lokalne-zasoby-reklamowe 

Jak zacząć: Plik lokalnego asortymentu

Postępując zgodnie z instrukcjami, w pewnym momencie zostaniesz poproszony o przesłanie Twojego pliku lokalnego asortymentu. Plik lokalnego asortymentu musi być w formacie .TXT (zalecany) lub .XML i musi zawierać dane produktów, takie jak identyfikator produktu, tytuł i opis, cena i tak dalej. (Sprawdź pełne wymagania dotyczące atrybutów pliku lokalnego asortymetnu).

Jeśli sprzedajesz zarówno online, jak i offline, potrzebujesz zarówno zwykłego pliku danych produktów online do Zakupów Google, jak i pliku lokalnego asortymentu.

Jeśli sprzedajesz wyłącznie offline, jedynym potrzebnym plikiem jest plik lokalnego asortymentu. W pierwszym przypadku, w którym potrzebne byłyby oba pliki, jedynym atrybutem wymaganym dla pliku lokalnego asortymetnu jest id przedmiotu. W rzeczywistości system dopasuje dane zawarte w głównym pliku online do identyfikatorów produktów w pliku lokalnego asortymentu. Nie ma potrzeby dwukrotnego wprowadzania tych samych danych. Aby to zadziałało, najważniejsze jest, aby atrybut id w głównym pliku online był równy id przedmiotu w pliku lokalnego asortymentu.

Sprawdź ten szablon pliku lokalnego asortymentu , aby zacząć tworzyć własny plik.

Pierwsza kolumna pliku musi zawierać Twoje kody sklepów. Wartości kodu sklepu muszą być zgodne z wartościami na koncie Google Moja Firma.

W ten sposób system dopasuje dane produktu (cenę, dostępność itp.) do odpowiednich sklepów w Mapach Google. Chociaż kod sklepu, id przedmiotu, cena i ilość są atrybutami obowiązkowymi, możesz również dodać opcjonalne dane do pliku, aby wzbogacić informacje na witrynie sklepu. Na przykład, możesz dodać cenę wypredażową i specjalną 'limitowaną dostępność' lub wartość 'dostępne na zamówienie'. Sprawdź pełną specyfikację pliku lokalnego asortymentu.

 

Podsumowanie: Ilu i jakich plików potrzebujesz

  reklamy-lokalnych-zasobów-reklamowych

Należy zachować spójność identyfikatorów produktów we wszystkich plikach danych produktów.

Jest to jedyny sposób, aby system dopasował dane produktu do odpowiednich sklepów. Ta sama historia dotyczy kodów sklepów w Google Moja Firma i w Pliku lokalnego asortymentu.

Zobacz poniżej, jak mapowanie danych produktów będzie działać w Twoich plikach. Dowiedz się więcej

mapowanie-danych-lokalnych-reklam-asortymentowych

Jeśli z jakiegoś powodu naprawdę nie możesz zachować tych samych identyfikatorów produktów w swoich plikach danych, możesz dodać atrybut webitemid do pliku lokalnego asortymetnu, który powinien być zgodny z id w głównym pliku danych produktów online.

Cały proces dopasowywania identyfikatorów w plikach można znacznie ułatwić dzięki zewnętrznym dostawcom usług zarządzania plikami, takimi jak DataFeedWatch. W rzeczywistości dzięki niestandardowym regułom pliku danych, webitemid i ewentualnie kolumnom etykiet niestandardowym możesz poprawnie mapować każdy atrybut id w swoich plikach.

Włącz lokalne reklamy asortymentowe w AdWords

Po utworzeniu i przesłaniu pliku danych do Merchant Center ostatnim krokiem koniecznym do rozpoczęcia reklamowania się za pomocą lokalnych reklam asortymentowych jest włączenie ich w ustawieniach kampanii produktowej Google. Wybierz kampanię, przejdź do ustawień, wybierz „Ustawienia dodatkowe” i zaznacz pole wyboru, aby „włączyć reklamy produktów sprzedawanych w lokalnych sklepach”.

  włącz-reklamy-lokalnych-zasobów-reklamowych

Co dalej?

Jeśli sprzedajesz zarówno online, jak i offline, a zatem masz zarówno plik online, jak i plik lokalnego asortymentu, możesz zastanawiać się, jak Google decyduje, czy wyświetlać reklamy lokalnego asortymentu, czy zwykłe reklamy PLA. Odpowiedź jest taka, że Google decyduje na podstawie fizycznej lokalizacji użytkownika, monitorowanej przez mobilny GPS i adres IP. Jeśli użytkownik wyszukujący Twoje produkty znajduje się wystarczająco blisko jednego ze sklepów, zostanie mu wyświetlona lokalna reklama asortymentowa, w przeciwnym razie zwykła reklama zakupowa. Jeśli jednak sprzedajesz tylko przez Internet, oczywiście zobaczysz tylko reklamę zakupową. Z drugiej strony, jeśli sprzedajesz w trybie offline, będą wyświetlane tylko lokalne reklamy asortymetnowe, pod warunkiem, że użytkownik znajduje się w pobliżu jednego z Twoich sklepów.

lokalne-zasoby-reklamowe-zakupy-1


Reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie

Lokalne reklamy asortymentowe są dostępne tylko podczas wyszukiwania w usłudze Zakupy Google. Jednak Google niedawno wprowadził nową jednostkę reklamową zwaną Reklamy katlogowe produktów dostępnych lokalnie, który zasadniczo wyświetla lokalne reklamy asortymentowe w sieci reklamowej Google. 

reklamy-z-katalogu-lokalnego 

Jest to bardzo interesująca i innowacyjna jednostka reklamowa, ponieważ daje kupującym wizualną inspirację i przyczynia się do tworzenia wizerunku marki w wielokanałowym świecie.

W rzeczywistości Google zaleca stosowanie katalogowych reklam produktów w celu „uzupełnienia tradycyjnych kampanii drukowanych - w tym katalogów, ulotek i okólników - o dodatkowe korzyści w zakresie reklamy i pomiaru wynikające z reklam cyfrowych."


Rozszerzenia powiązanych lokalizacji

Sprawdziliśmy, w jaki sposób rozwiązania Google mogą pomóc detalistom zwiększyć ruch i sprzedaż w ich fizycznych sklepach. Co jeśli jesteś producentem, który sprzedaje za pośrednictwem sieci dystrybutorów i fizycznych sprzedawców detalicznych? Google ma też coś dla Ciebie. Rozszerzenia powiązanych lokalizacji.

Za pośrednictwem rozszerzeń powiązanych lokalizacji producenci mogą informować, które sklepy fizyczne sprzedają obecnie ich produkty. Użytkownicy zawsze będą widzieć tylko najbliższe sklepy do ich bieżącej lokalizacji. Będą również uzyskiwać dostęp do dodatkowych informacji, takich jak zdjęcia, godziny otwarcia, numer telefonu, adres i wskazówki. Wszystkie informacje są przechowywane w Google Moja Firma. Rozszerzenia powiązanych lokalizacjo istnieją już od dłuższego czasu w wyszukiwarce i sieci reklamowej, ale ostatnio zostały uruchomione również na YouTube , zapewniając użytkownikom bezproblemowe zakupy we wszystkich usługach Google. Maksymalizuje to również zasięg reklamowy marek. 

rozszerzenia-lokalizacji-partnerskiej-google-youtube  


Jak mierzyć ruch fizyczny w sklepie uzyskany online

Oprócz wspomnianych wyżej rozwiązań reklamowych Google oferuje również odpowiednie funkcje pomiaru i raportowania dostosowane do potrzeb firm stacjonarnych.

 

Mierzenie wydajności lokalnych reklam asortymentowych

Aby zmierzyć skuteczność lokalnych reklam asortymentowych oddzielnie od zwykłych PLA, należy posegmentować raporty AdWords według rodzajów kliknięć. Poniższy zrzut ekranu został zrobiony w odpowiednim artykule Centrum pomocy AdWords i pokazuje, jakie typy kliknięć są dostępne i jak dodać je do raportów.

typ-kliknięcia-zakupy-w-Google-1 

Oprócz tego możesz także mierzyć i raportować zachowanie użytkowników na lokalnej stronie sklepu. Aby to zrobić, musisz śledzić lokalną stronę sklepu za pomocą Google Analytics. Aby rozpocząć, musisz utworzyć nową właściwość GA i wypełnić ten formularz. Następnie będziesz mógł utworzyć niestandardowy pulpit nawigacyjny w GA do raportowania lokalnego sklepu.

Oprócz zwykłych pomiarów i danych GA znajdziesz niestandardowe zdarzenia kliknięcia o nazwie „kliknij, aby uzyskać wskazówki” i „kliknij, aby zadzwonić”. Magia zaczyna się, gdy połączysz pomiary GA, takie jak urządzenie, lokalizacje lub segmenty użytkowników z tymi zdarzeniami kliknięcia. Na przykład zobaczysz, ile razy użytkownicy w Londynie klikali wskazówki dojazdu w porównaniu do użytkowników w Manchesterze.

 

Mierz konwersje wizyt w sklepie

Konwersje wizyt w sklepie pozwalają śledzić wpływ, jaki kampanie reklamowe online w AdWords miały na ruch pieszy w Twoich sklepach fizycznych. Dzięki danym lokalizacji mobilnej i uczeniu maszynowemu Google jest w stanie określić, ilu użytkowników, którzy kliknęli Twoje reklamy, faktycznie odwiedziło jeden z Twoich sklepów. Aby zobaczyć konwersje odwiedzin w sklepie na koncie AdWords, musisz poprosić przedstawiciela Google o sprawdzenie Twoich uprawnień i skonfigurowanie ich. W rzeczywistości konwersje odwiedzin w sklepie są dostępne tylko dla dużych detalistów w kilku wybranych krajach.



Wnioski

Krajobraz sprzedaży detalicznej stał się w 100% wielokanałowy, w którym użytkownicy bezproblemowo przełączają się z trybu online na offline i wymagają od marek dostosowania się do tego zachowania dzięki coraz większej liczbie usług, takich jak kliknij&odbierz oraz sprawdzanie dostępności w sklepie online. Reklamy w Zakupach Google i lokalne reklamy asortymentowe to idealne rozwiązania reklamowe dla sprzedawców detalicznych, którzy nie chcą pozostać w tyle w przestrzeni wielokanałowej i chcą zmaksymalizować przychody i pozyskanie klientów za pośrednictwem wszystkich dostępnych obecnie kanałów.

New Call-to-action

Autor Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas