[Analiza przypadku] 620% Wzrost konwersji za pomocą automatycznych reklam tekstowych

 

Mieliśmy wiele wyzwań

 

W pierwszej kolejności kampania była realizowana w taki sposób, że była reklamowana tylko na poziomie ogólnym przez marki i modele. 

 

  1. Pierwsze wyzwanie polegało na pozycjonowaniu całego inwentarza w sposób zautomatyzowany z cechami i atrybutami każdego dostępnego samochodu. Na przykład, jeśli patrzymy na Mitsubishi Katana, to istnieje w modelach 4x4 lub 4x2 oraz innych rodzajach odpowiednich modeli.
  2. Jako drugie wyzwanie uznaliśmy lukę pomiędzy dostępnymi zapasami a zapasami, które mają być reklamowane. Problem ten pojawił się, ponieważ reklamy były realizowane ręcznie. Aby nie marnować zasobów na te, niedostępne w magazynie, ważne było, aby efektywnie wykorzystać budżet i reklamować tylko te samochody, które były dostępne w magazynie. Dzięki temu udało nam się zaoszczędzić zarówno na inwestycjach w media reklamowe, jak i w zespół zasobów.
  3. Ostatnim wyzwaniem było posiadanie ograniczonego budżetu przy jednoczesnej potrzebie uzyskania jak największego zwrotu. Trzecie wyzwanie polegało na pokryciu jak największej ilości zapasów. Celem było uzyskanie optymalnego udziału w rynku w odpowiednich wyszukiwaniach, zarówno dla marki, jak i dla kategorii, którą pozycjonowała.

 


Rozwiązanie zostało podzielone i wdrożone w trzech krokach:

 

  1. Pierwszym z nich była innowacja i wdrożenie systemu przekazywania danych dla przemysłu, który nie jest przyzwyczajony do tego rodzaju rozwoju.
    Opracowano i wdrożono materiał zawierający dostępny wykaz, który posłużył jako wskazówka do aktualizacji dostępnego wykazu.
  2. Drugim etapem rozwiązania było wykorzystanie aplikacji DataFeedWatch do tworzenia i wdrażania automatycznych reklam w wyszukiwarce Google i innych sieciach.
  3. Trzeci punkt skupił się na znaczeniu i wartości tablic produktów, nadając jej automatyczną aktualizację, z zamiarem utrzymywania zapasów dostępnych pojazdów na bieżąco i tworzenia reklam w wyszukiwarkach według tych parametrów.

 

Otrzymane wyniki

 

Od pierwszego miesiąca zaczęły być widoczne niesamowite wyniki i natychmiastowa poprawa. Pozostało to niezmienne w krótkim okresie, gdzie mogliśmy zaobserwować niezwykły sukces DataFeedWatch, Norte Digital LATAM i lidera branży motoryzacyjnej. Niektóre z wyników wliczają:

 

Wzrost kliknięć: 66%

Wzrost CTR: 43%

Spadek CPC: 31%

Wzrost konwersji: 620%

Spadek CPL: 430%

Wzrost współczynnika konwersji: 220%. 

 

  • Wartość w CLP
              → 1 CLP = 0.0011 €
  • DFW okres implementacji, grudzień 2018 r.
  • Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.

 

Obserwowaliśmy również wzrost ruchu, utrzymując ten sam budżet przez okres 9 miesięcy.

 

Obniżenie kosztu za lead.

cpa01

 

 

  • Wartość w CLP

          → 1 CLP = 0.0011 €

  • DFW okres implementacji, grudzień 2018 r.
  • Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.

 

Wzrost miesięcznej konwersji


cpa 02

  • DFW okres implementacji, grudzień 2018.
  • Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.
  • Dla łącznych okresów przed- i po-wdrożeniowych DFW przyjmuje się wzrost konwersji o 620%, a nie jednomiesięczny przyrost.

 

% konwersji.


conv 01

 

  • DFW okres implementacji, grudzień 2018.
  • Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.


conv 02



O Norte Digital:

 

Norte Digital LATAM jest jedną z głównych agencji wykonawczych w regionie Ameryki Łacińskiej, która jest obecna na głównych rynkach regionu, obsługując ponad 40 000 kont na całym terytorium. Norte Digital LATAM wypracowała wysoki poziom wiedzy specjalistycznej w zakresie zarządzania platformami cyfrowymi, posiadając ponad 250 certyfikatów i 20 aktywnych specjalizacji w zakresie mediów cyfrowych. Poza wysokim kapitałem technologicznym opracowanym w celu zasilenia kampanii cyfrowych, zarządza zautomatyzowaniem, optymalizacją i skalowaniem kampanii swoich klientów.

 


case-study-automated-text-ads

 

Norte Digital LATAM jest liderem w sektorze motoryzacyjnym w południowym stożku Ameryki Łacińskiej, zarządzającym głównymi światowymi markami. W 2018 roku podjęła ona wyzwanie bycia agencją marketingu cyfrowego dla jednego z liderów sektora motoryzacyjnego na rynku chilijskim. Firma jest obecna na rynku od ponad 30 lat i należy do grupy trzech wiodących firm w branży. 

 

W ostatnich latach nastąpił boom na rynku motoryzacyjnym, zarówno na rynku chilijskim, jak i latynoamerykańskim. Flota samochodowa, rok po roku, stale rośnie w tempie ponad dwucyfrowym. Przyczyniło się to do zaostrzenia konkurencji między głównymi graczami, aby uchwycić tego nowego konsumenta. Stworzyło to wyzwanie dla reklamodawców, by stale znajdowali się w czołówce nowych technologii, aby zawsze być o krok przed konkurencją w tej branży.

 

Na początku 2018 roku rozpoczęliśmy kampanię sprzedaży samochodów używanych. Jako punkt wyjścia została wdrożona i opracowana kampania sprzedaży samochodów używanych z grupami reklamowymi dla poszczególnych marek, takich jak Fiat, Mitsubishi, Citroen, Chery i Ssangyong. Następnie pojawiła się kolejna generyczna grupa reklamowa dla pojazdów używanych. Licytacja z użyciem słów kluczowych dla każdego modelu, cechy i stanu (używanego), otrzymała wyniki, które zostały podsumowane w rozsądnej ilości konwersji.

Written by Janelvi Dávila

Publicista, Coordinadora de Operaciones LATAM en Norte Digital Experiencia: Desarrollo, implementación y optimización de estrategias para campañas publicitarias en Google Ads y RRSS; Jefatura de analistas Jr. en Chile; Estructuración de procesos a nivel Latinoaméricano.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas