Wszystko o Pinterest dla eCommerce

Fakt, że Pinterest istnieje od dawna, ale dopiero niedawno rozpoczął działalność reklamową, czyni go bardzo atrakcyjnym dla marketerów. Mogą teraz polegać na ugruntowanej, zaangażowanej grupie odbiorców i jednocześnie być pierwszymi odbiorcami produktu reklamowego.

 

Tak jak stało się w przypadku wszystkich głównych internetowych platform reklamowych, firma, która rozpoczęła działalność wcześniej, cieszyła się niższymi kosztami, wyższą ekspozycją i wyższymi ogólnymi zwrotami. Facebook i Google Ads są teraz mocno nasycone, co czyni je bardzo konkurencyjnymi i drogimi.

 

W związku z tym firmom trudniej było uzyskać odpowiedni zwrot z wydatków na reklamę. Reklamy na Pinterest są wciąż dość nowe i stanowią niezrównaną okazję dla tych, którzy są gotowi podjąć wyzwanie testowania nowego kanału reklamowego.

 

 

Spis treści

 

Pinterest dla eCommerce

Odbiorcy Pinterest

Reklamy na Pinterest

Plusy i minusy reklam na Pinterest

Reklamy zakupowe na Pinterest

Pierwsze kroki z reklamami na Pinterest

Dynamiczny retargeting na Pinterest

Podsumowanie

 


Pinterest dla eCommerce

Jak już zapewne wiesz, Pinterest uważany jest za szczególnie odpowiedni dla firm eCommerce.

 

Deklaracja firmy jest jasna: „Na Pinterest naszą misją jest pomaganie ludziom w odkrywaniu rzeczy, które kochają i robienia tych rzeczy w prawdziwym życiu”.

 

„Rób te rzeczy w prawdziwym życiu” w zasadzie oznacza „kupuj”!

 

Użytkownicy mogą szukać inspiracji do remontu domu i dlatego w końcu kupują meble lub narzędzia do majsterkowania. Być może szukają looku na impreze, więc w końcu kupią te ładne buty, o których zawsze marzyli. Być może planują następne wakacje, więc kupią wycieczkę z przewodnikiem lub nocleg w luksusowym kurorcie.

 

Cokolwiek ludzie planują kupić online (lub offline), znajdą to na Pinterest. Dzięki swojej wizualnej naturze i wyszukiwarce, Pinterest jest odpowiedni do eCommerce!

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Odbiorcy Pinterest

Kolejnym aspektem, który specjaliści od marketingu lubią na Pinterest, jest bardzo ukierunkowana grupa odbiorców. Publiczność na Pinterest składa się z „decydentów”- ludzi, którzy faktycznie podejmują decyzje zakupowe, dla siebie lub w imieniu swoich rodzin i przyjaciół.

 

Są to głównie kobiety w wieku 25–54 lata, które „odpowiadają za 80% zakupów gospodarstw domowych i kontrolują ponad 50% bogactwa w USA” (Ketchum, Marketing to Women, styczeń-październik 2017 r.).

 

Według badania z 2018 r. Pinterest dociera do „83% wszystkich kobiet w wieku 25–54 w Stanach Zjednoczonych, [...] To więcej niż Instagram, Snap i Twitter”. Oznacza to, że Pinterest jest Twoją bramą dostępu do tej nieocenionej publiczności osób gotowych kupować!

 

Według tego samego badania najpopularniejsze kategorie na Pinterest to Jedzenie i picie oraz Styl i Uroda:

 

  • Decydenci „spędzają dwukrotnie więcej czasu na tydzień na badaniu artykułów spożywczych, a 52% korzysta z Pinteresta, aby rozwinąć swoją pasję do jedzenia i gotowania”.

 

  • Pinterest „dociera do 70% decydentów, którzy kupili biżuterię, zegarki lub akcesoria w ciągu ostatnich 6 miesięcy, oraz 1 na 2 osoby, które w tym samym okresie wydały co najmniej 500 $ na odzież lub obuwie damskie”.

 

  • Ponadto „51% decydentów jest zachęcanych do poznawania nowych marek [kosmetycznych] na naszej platformie, których w innym przypadku nie wzięliby pod uwagę”

 

Pinterest jest dość przejrzysty, jeśli chodzi o raportowanie danych demograficznych odbiorców. Firmy mogą nawet porównywać odbiorców swoich profili z ogółem Pinteresta.

 

Jeśli posiadasz konto firmowe, możesz kliknąć „Analytics” w lewym górnym rogu ekranu, a następnie „Statystyki odbiorców”. Uzyskasz dostęp do cennego zestawu informacji o swoich odbiorcach i całej grupie Pinterest.

 

Publiczność tematyki podróży jest oznaczona kolorem niebieskim i całkowita grupa odbiorców Pinterest kolorem fioletowym.



pinterest-audience-categories


pinterest-audience-age-gender

 

Nic dziwnego, że te dwie grupy całkiem do siebie pasują! Jesteśmy przekonani, że wiele firm eCommerce zauważy ten sam trend.

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Reklamy na Pinterest 

Jeśli znasz się na marketingu na Facebooku i Instagramie, wiesz, że chociaż publikowanie organiczne jest świetne do początkowego budowania marki, platformy te ostatecznie chcą Twoich pieniędzy.

 

Jeśli chcesz dotrzeć do nowych odbiorców na dużą skalę i zwiększyć opłacalność działań w mediach społecznościowych, musisz zająć się reklamami. Reklamy na Pinterest działają podobnie do reklam na Facebooku. Możesz tworzyć organiczne pinezki (odpowiednik postów na Facebooku i Instagramie), a następnie zwiększać ich ilość i zasięg.

 

Piny mogą być statycznymi obrazami, GIF-ami lub filmami. Wszystkie trzy formaty są dostępne do celów reklamowych. Model kupowania i określania stawek to CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

 

Cele kampanii reklam na Pinterest

 

Podobnie jak Facebook, reklamy Pinterest oferują kilka celów kampanii do wyboru.

 

pinterest-campaign-objectives

 

  • Oferta obejmuje zarówno kampanie budujące świadomość marki, jak i konwersje i kampanie sprzedaży katalogowej.
  • Kampanie budujące świadomość marki i wyświetlenia wideo mają na celu pokazanie Twoich Pinów jak największej liczbie osób. Pomaga to rozpowszechniać informacje o Twojej marce. Są idealne do aspiracyjnych treści i ogólnych komunikatów markowych.
  • Kampanie mające na celu zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Celem jest uzyskanie większej ilości kliknięć. Dlatego chcesz, aby Twoje Piny były atrakcyjne i związane z konkretną ofertą produktu.
  • Konwersje i cele sprzedaży w katalogu mają na celu zakupy w Twojej witrynie. Ten pierwszy wymaga od reklamodawców ręcznego Tworzenia swoich Pinów, drugi oparty jest na feedzie. Więcej na ten temat w następnej sekcji

 

Opcje kierowania reklam na Pinterest

Reklamy na Pinterest oferują trzy opcje kierowania. Niestandardowi odbiorcy, zainteresowania i słowa kluczowe niestandardowych odbiorców.

 

Reklamodawcy mogą tworzyć własne niestandardowe grupy odbiorców na podstawie własnych danych klientów zebranych za pośrednictwem tagu Pinterest na swojej stronie internetowej lub za pośrednictwem systemu CRM. Oto opcje do wyboru:

 

pinterest-creating-an-audience

Aktywni odbiorcy, odpowiednik “lookalike” Facebooka, są również dostępni. 

 

Podobnie jak na Facebooku i Google, reklamodawcy mogą kierować reklamy do swoich odbiorców na podstawie zainteresowań. Do wyboru jest wiele opcji.

 

pinterest-ads-add-audience-interests

 

Słowa kluczowe wyróżniają reklamy Pinteresta od Facebooka i Instagrama. Pinterest to niezwykłe media społecznościowe, ponieważ są także wyszukiwarką. To właśnie sprawia, że Pinterest jest tak cenny dla firm eCommerce.

 

Marketerzy mogą rejestrować zamiary klientów jak nigdy dotąd, od samego początku ścieżki zakupu. Stawki można ustawić na poziomie słowa kluczowego (a także na poziomie grupy reklam).

 

pinterest-ads-keywords

 

 

Pamiętaj, że w przeciwieństwie do reklam displayowych Google metoda kierowania na słowa kluczowe nie zawęża kierowania na zainteresowania. Raczej ją rozwija. Z grubsza, to samo działa w trybie obserwacji kierowania w Google Ads.

 

Pomyśl o następującym wzorze: „Kieruj reklamy do użytkowników zainteresowanych jedzeniem i napojami LUB szukaj „zdrowego przepisu ””. Z tego wynika, że lepiej jest utworzyć osobne grupy reklam dla zainteresowań i słów kluczowych.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


 

Plusy i minusy reklam na Pinterest

Jak w przypadku każdej nowej platformy reklamowej, która wchodzi na rynek, reklamodawcy mają do czynienia zarówno z zaletami, jak i wyzwaniami.

 

Plusy

Reklamy na Pintereście docierają do bardzo cennych odbiorców - decydentów, którzy są bardzo blisko momentu zakupu. Inspiruje użytkowników, pokazując im nowe produkty i marki, o których nie wiedzieli. Jednocześnie rejestruje zamiar zakupu dzięki funkcji wyszukiwania. Dzięki nowo dostępnym funkcjom użytkownicy mogą zobaczyć informacje o cenie i dostępności produktu na pinach marek.

 

To sprawia, że ​​platforma jest jeszcze bardziej korzystna dla firm eCommerce. To nie są media społecznościowe, nie jest to wyszukiwarka,  nie jest to też platforma eCommerce. To coś pomiędzy, co najbardziej przyciąga reklamodawców i firmy.

 

To odróżnia go od Facebooka, Instagrama i Google.

 

Ponadto platforma Pinterest Ads jest dość łatwa w użyciu i prosta. W przeciwieństwie do Facebooka i Google Ads nie znajdziesz tam skomplikowanych formatów reklam i strategii modelowania stawek. Pierwszą kampanię możesz skonfigurować w ciągu kilku minut. Piny są również dość podstawowym formatem reklam. Potrzebujesz tylko obrazu (lub filmu), tytułu, opisu i linku. W przeciwieństwie do Google limit znaków tytułów i opisów nie wydaje się stanowić problemu.

 

Minusy

To, co sprawia, że ​​Pinterest to świetna platforma, to jednocześnie jego największa słabość.

 

Jego łatwe w użyciu i niezbędne funkcje mogą być dla niektórych zbyt podstawowe i mogą nie być odpowiednie dla najbardziej wymagających reklamodawców.

 

Na przykład nie możesz tworzyć odbiorców na podstawie użytkowników, którzy oglądali jeden z Twoich filmów i nie możesz ukryć sponsorowanych Pinów przed organicznymi Pinami. Wygląda na to, że oba typy Pinów zawsze idą w parze, co może być jednocześnie dobre i złe.

 

Ponadto, chociaż publiczność Pinteresta jest idealna dla sprzedawców detalicznych i firm B2C, nie jest tak naprawdę idealnie skrojona dla firm B2B i ogólnie sprzedających złożone produkty. Podczas gdy prawie każda firma może z zyskiem reklamować się na Facebooku i Google, na Pinterest tylko niektóre odnoszą sukces.

 

Funkcja katalogu reklam Pinterest jest dostępna tylko dla firm detalicznych (jak dotąd). Podróże, hotel, loty, ogłoszenia o pracy i inne usługi są wykluczone. To oczywiście dość rozczarowujące. Każdy, kto pracuje w wyżej wymienionych usługach, wie, jak skuteczne są dynamiczne reklamy na Facebooku i remarketing dynamiczny Google.

 

Byłoby wspaniale zobaczyć podobny sukces również w reklamach Pinterest.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


 

Reklamy zakupowe na Pinterest

Reklamy na Pinterest lub reklamy sprzedaży w katalogu są jednym z najnowszych dodatków do pakietu Pinterest Ads. Była to zdecydowanie jedna z najbardziej oczekiwanych funkcji dla firm eCommerce, które mogą wreszcie dynamicznie reklamować swoje produkty na platformie.

 

Reklamodawcy mogą przesyłać pełny katalog produktów, tworzyć grupy produktów i wyświetlać Piny produktów w swoim profilu, w wynikach wyszukiwania i w sekcji polecanych produktów. Piny produktów pokazują duży obraz produktu, jego tytuł, cenę, dostępność oraz przycisk CTA, który prowadzi do strony produktu w witrynie reklamodawców.

 

Po przesłaniu katalogu Piny produktu mogą wyświetlać się organicznie na platformie i są również gotowe do zwiększenia poprzez kampanie sprzedaży katalogu.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


 

Pierwsze kroki z reklamami na Pinterest

Aby rozpocząć reklamowanie za pomocą reklam zakupowych na Pinterest, musisz upewnić się, że:


  1. Utworzyłeś konto biznesowe Pinterest
  2. Zażądałeś Twojej witryny

 

Gdy to zrobisz, możesz załadować swój katalog produktów.

 

Przesyłanie katalogu produktów

 

Przede wszystkim musisz się upewnić, że katalog produktów spełnia wymagania dotyczące formatowania na Pinterest. Tutaj możesz pobrać szablon katalogu. Jak widać z szablonu, format katalogu jest dość podobny do formatu Google Shopping. Istnieje kilka wymaganych pól i niektóre opcjonalne.

  • ID
  • tytuł
  • opis
  • link
  • image_link
  • cena 
  • dostępność
  • stan
  • google_product_category

 

Wśród opcjonalnych pól zalecamy użycie następujących:

  • typ_produktu: niestandardowa kategoryzacja produktu
  • additional_image_link: Pinterest tworzy nowy PIN dla każdego dodatkowego obrazu. Zwiększa szanse na pokazanie swoich produktów
  • sale_price: dodaj to pole, aby wyróżnić swoją obniżoną cenę
  • marka: jeśli sprzedajesz produkty wielu marek, może to być pomocne w odpowiedniej ich kategoryzacji
  • custom_label_0-4: dodaj niestandardowe etykiety w celu lepszego zarządzania grupą produktów

 

Twój plik danych produktu można przesłać w formacie .csv, który jest dość standardowym formatem. Chociaż format pliku danych wygląda bardzo podobnie do Google Shpping i możesz używać tego samego pliku na obu platformach, możesz chcieć zoptymalizować je inaczej.

 

W rzeczywistości niektóre pola, takie jak etykiety niestandardowe, można dostosować do potrzeb konkretnej platformy. Dużo pisaliśmy o niestandardowych etykietach na naszym blogu. Pomagają Ci one kategoryzować Twoje produkty na podstawie Twoich potrzeb komercyjnych.

 

Możesz zgrupować razem wszystkie produkty ze zniżką lub wszystkie bestsellery w grupie na zamówienie. Można to osiągnąć tylko poprzez niestandardowe etykiety.

 

Ponieważ stawki i konkurencja mogą się znacznie zmieniać z jednej platformy na drugą, może się zdarzyć, że Twoja kategoryzacja Google naprawdę nie działa dobrze na Pinterest i odwrotnie.

 

Dostosowywanie pliku danych specjalnie na Pinterest może wydawać się dużym wyzwaniem, ale nie musi tak być. DataFeedWatch pomaga to zrobić. Możesz przesłać pojedynczy kanał źródłowy, a następnie dostosować go w zależności od potrzeb każdej platformy.

 

Gdy Twój kanał jest gotowy, możesz przesłać go na Pinterest. Kliknij „Reklamy” w lewym górnym menu, a następnie „Katalogi”.

 

pinterest-product-catalogues

 

Wpisz link do swojego kanału:

 

pinterest-ads-create-pins

Teraz musisz poczekać. Proces recenzji na Pinterest jest niestety dość długi. Może to potrwać do 48 godzin.

 

Utwórz grupy produktów i uruchom kampanię reklam zakupowych na Pinterest

Po zatwierdzeniu pliku danych możesz tworzyć grupy produktów. Grupy produktów to sposób na grupowanie podobnych produktów, aby licytować je osobno.

 

Filtry, których możesz użyć do tworzenia grup produktów, to: kategoria (kategoria produktów Google), typ produktu, marka i etykiety niestandardowe. Dlatego tak ważne jest, aby mieć prawidłowe pola danych!

 

Możesz dołączyć wiele grup produktów do tej samej grupy reklam, ale pamiętaj, że w przeciwieństwie do Google Shopping, stawki można ustawiać tylko na poziomie grupy reklam. Oznacza to, że nie można licytować na poziomie grupy produktów.

 

Dlatego jeśli chcesz ustawić osobną ofertę dla określonej grupy produktów, musisz umieścić ją w osobnej grupie reklam.

 

Rozpocznij kampanię reklam zakupowych na Pinterest

Na tym etapie Piny produktu są gotowe do wyświetlenia na Pinterest. Początkowo będą wyświetlane jako organiczne Piny. W rzeczywistości zawsze będą wyświetlane jako organiczne Piny.

 

W przeciwieństwie do Facebooka, organiczne i płatne Piny to w zasadzie te same Piny, które działają w tym samym czasie. Możesz po prostu wyróżnić niektóre Piny, płacąc za reklamę.

 

Ale jako reklamodawca chcesz się jedynie reklamować, prawda? Chcesz pokazać swoje Pony do produktu jak największej liczbie użytkowników i zmaksymalizować szanse na sprzedaż.

 

Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do sekcji Reklamy na Pinterest, utworzyć nową kampanię i wybrać „Sprzedaż katalogu” jako cel kampanii.

 

pinterest-ads-campaign-launching

 

Zostaniesz teraz poproszony o utworzenie pierwszej grupy reklam. Możesz wybrać opcję „Odbiorcy” lub „Retargeting dynamiczny”. Na razie wybierz „Odbiorcy”, w następnym rozdziale porozmawiamy o dynamicznym retargetowaniu.

 

pinterest-product-catalouge

 

Pinterest Shopping Target Options

 

Po prawej stronie możesz wybrać opcję kierowania na jednego z niestandardowych odbiorców. Jak wspomniano wcześniej, niestandardowych odbiorców można tworzyć na podstawie zachowania użytkowników w witrynie lub ich zaangażowania w Twoje Piny.

 

Pamiętaj, że kampanie sprzedaży katalogu nie wymagają kierowania na słowa kluczowe ani zainteresowania! Pinterest automatycznie pokaże Twoje Piny do produktu osobom, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoją ofertą. Możesz jednak zawęzić grono odbiorców na podstawie danych demograficznych.

 

pinterest-ads-targeting-demographies

Teraz nadszedł czas, aby wybrać grupy produktów, które chcesz reklamować za pomocą tej grupy reklam.

pinterest-ads-product-groups

Możesz teraz wybrać, gdzie chcesz wyświetlać swoje Piny produktów.

 

pinterest-ads-pins-placement

  • Przeglądaj: Twoje reklamy będą się wyświetlać, gdy użytkownicy będą przeglądać swoje domowe kanały i powiązane Piny.
  • Szukaj: Twoje reklamy pojawią się w wynikach wyszukiwania i powiązanych Pinach.

 

Podobnie jak w przypadku reklam na Facebooku, zalecana jest opcja „Wszystkie miejsca docelowe”. Teraz przyszedł czas na ustalenie budżetu i ofert:

 

Pinterest Shopping Ads - Budget Bids and Delivery Optimisation

 

Możesz wybrać, czy chcesz zoptymalizować Piny na kliknięcia czy konwersje. Oczywiście, jeśli chcesz korzystać z optymalizacji konwersji, musisz mieć tag Pinterest na swojej stronie.

 

Następnie możesz ustawić idealny koszt kliknięcia lub średni koszt konwersji. Uwaga: nadal będziesz płacić za wyświetlenie, niezależnie od wybranej opcji optymalizacji!

 

 

Kwota kosztu kliknięcia i kosztu konwersji wprowadzona w tej sekcji to tylko instrukcje przekazywane Pinterest Ads. Nie oznacza to, że zapłacisz tylko w przypadku konwersji.



Zespół Pinterest Ads zaleca rozpoczęcie od budżetu dziennego, który wynosi 3,5-krotność docelowego kosztu konwersji. Na przykład. koszt konwersji 50 USD, dzienny budżet 175 USD.

 

W przeciwieństwie do innych celów kampanii, nie musisz wybierać żadnego Pinu. Piny zostaną utworzone automatycznie na podstawie danych pliku danych produktu.

 

 

Zoptymalizuj kampanię reklam zakupowych na Pinterest

 

Kampanie reklam zakupowych na Pinterest są bardzo proste i łatwe do wdrożenia. Jednak nadal można podjąć pewne działania, aby poprawić wydajność. Więcej informacji można znaleźć w tym artykule Centrum pomocy Pinterest.

 

Pinterest sugeruje:

 

  • Struktura kampanii według kategorii produktów ułatwia optymalizację i zarządzanie wykluczającymi słowami kluczowymi.
  • Unikaj tworzenia szczegółowych kampanii i grup reklam, w których budżety dzienne mogą być zbyt rozłożone.
  • Używaj wykluczających słów kluczowych dla bezpieczeństwa marki, a nie jako dźwigni optymalizacji, która może ograniczyć dystrybucję.
  • Pogrupuj podobne grupy produktów w jedną grupę reklam, aby lepiej wykorzystać dźwignie optymalizacji (stawki, budżety, odbiorców).

 

 

Wykluczające słowa kluczowe

Temat wykluczających słów kluczowych jest dość osobliwy i warto poświęcić mu kilka słów. W przeciwieństwie do innych mediów społecznościowych Pinterest posiada wyszukiwarkę.

 

Oznacza to, że Twoje Piny będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania haseł użytkowników. Możesz sprawdzić wyszukiwane hasła w sekcji „Raportowanie” i odpowiednio dodać wykluczające słowa kluczowe.

 

negative-keywords-pinterest

 

Chociaż nie można ustalać stawek za słowa kluczowe w kampaniach produktowych na Pinterest, nadal możesz dodawać wykluczające słowa kluczowe dla bezpieczeństwa marki.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Dynamiczny retargeting na Pinterest

 

Dynamiczny retargeting pozwala zmieniać tagi użytkowników Pinteresta, którzy wcześniej współpracowali z Twoimi produktami w Twojej witrynie.

 

Jak wspomnieliśmy wcześniej, podczas tworzenia kampanii Pinterest Shopping Ads możesz wybrać opcję Retargeting dynamiczny w ustawieniach grupy reklam. Pamiętaj, że jest to ustawienie grupy reklam, nie jest to typ kampanii.



Aby uruchomić dynamiczne grupy reklam, musisz spełnić następujące wymagania:

 

  • Masz aktywne katalogi ze swoimi produktami.
  • Umieściłeś tag Pinterest na swojej stronie i śledzisz następujące zdarzenia konwersji: Kasa, Dodaj do koszyka, Odwiedzanie strony.
  • Twoje zdarzenia przekazują dane zdarzenia identyfikatora produktu, a identyfikatory produktu, które są zwracane, są takie same jak identyfikatory produktu w Twoich katalogach.
  • W ciągu ostatnich 7 dni spełniasz wymaganą liczbę odwiedzin strony i dodawania do koszyka.

 

Nie jest do końca jasne, jaka jest „wymagana liczba odwiedzin strony i dodawania do koszyka”. Zauważysz, że opcja dynamicznego przekierowywania jest dostępna, gdy i tak spełnisz te wymagania.

 

Typowe strategie dla dynamicznego retargetingu to:

 

  • retargetuj użytkowników, którzy porzucili produkt z koszyka, nie dokonując zakupu
  • retargetuj użytkowników, którzy szukali produktu w Twojej witrynie bez dodawania go do koszyka
  • sprzedaż krzyżowa użytkowników, którzy dokonali zakupu w Twojej witrynie i mogą być zainteresowani podobnymi produktami
  • sprzedają użytkowników, którzy kupili produkt w Twojej witrynie i mogą potrzebować dodatkowych akcesoriów lub aktualizacji

 

Możesz osiągnąć wszystkie te cele poprzez strategiczną strukturę grupy produktów i definicję odbiorców.

 

 

Powróć na górę strony lub Pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych

 


Podsumowanie

 

Po przeczytaniu tego artykułu nie będziesz mieć wątpliwości, że Pinterest jest świetną platformą dla eCommerce w 2020 roku. Po raz kolejny optymalizacja kanału produktów jest niezbędna do odniesienia sukcesu na tej platformie.

 

Jak wspomniano wcześniej, optymalizacja reklam zakupowych na Pinterest i dynamicznego retargetingu polega na prawidłowym ułożeniu kampanii w grupy produktów. Ponadto sukces Pinów produktu jest w dużej mierze związany z jakością pliku danych, gdzie ładny obraz wysokiej jakości i wyróżniający się tytuł produktu mają ogromny wpływ, jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników.

 

Powróć na górę strony


pinterest-for-ecommerce-blogpost-feature

 

Poruszanie się po dżungli mediów społecznościowych stało się trudniejsze niż kiedykolwiek. Pojawiają się nowe platformy, a nowe funkcje są wydawane prawie co tydzień.

 

Marketerzy wciąż nie potrafią zrozumieć, jak wykorzystać takie aplikacje jak Snapchat i TikTok w biznesie. Podczas gdy Pinterest zdecydowanie stał się jedną z najpopularniejszych platform marketingowych obok Facebooka i Instagrama.

 

Pinterest został wydany w 2010 r., ale zaczął sprzedawać reklamy publicznie dopiero w 2015 r. Jego produkt reklamowy był dostępny tylko dla krajów anglojęzycznych, aż pod koniec 2018 r. został wprowadzony na rynek europejski. Najpierw we Francji, następnie Niemcy, Austria, Hiszpania i Włochy.

Written by Magdalena Kiczek

Creative & Communications Manager at DataFeedWatch

Feed Marketing Geek, passionate about marketing in all shapes and forms — content-based in particular. Keen enthusiast of traveling, psychology, and movies.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas