DataFeedWatch Blog

Używaj odpowiednio obrazów i kategorii na Amazonie

Autor: Olga Wojas | 2020-02-04 07:19:57

Przez lata Amazon utrzymał się jako najlepszy gracz. Oferując szeroką gamę produktów, Amazon stawia sobie za priorytet reakcję i doświadczenie klienta. Nie jest więc zaskoczeniem, że w 2017 roku zanotował 27% wzrost, który przyćmił 5% wzrost eBay w 2017 roku. 

Amazon więcej niż podwoił sprzedane pozycje, Sprzedawcy zewnętrzni odnotowali rekordowe wyniki sprzedaży i w 2017 r. sprzedaż zrealizowana przez Amazon (FBA) wzrosła o 70% w porównaniu z rokiem 2016.

 

Wymagania i przewodnik dotyczący zdjęć na Amazonie

Produkty na Amazonie wymagają przynajmniej jednego zdjęcia. Pierwsze zdjęcia znane jako ‘GŁÓWNE’ zdjęcie. Jest to zdjęcie, które klienci zobaczą na stronie wyników i pierwsze zdjęcie, które zobaczą podczas oglądania samego produktu, jak na przykładzie poniżej:

Musi to być zarówno skuteczne, jak i zgodne z wymogami wizerunku Amazon. Samo zdjęcie nie jest brane pod uwagę przy obliczaniu pozycji produktu w SERP. Jednak, lepsze zdjęcia mogą prowadzić do większej sprzedaży. 

Głównymi rzeczami, o których należy pamiętać, jest zdjęcie produktu, które powinno być jasne, dokładne i dobrze reprezentować jakość produktu i pozostawać w zgodzie z wytycznymi Amazona.

Wymagania dotyczące zdjęć na Amazonie są następujące (dowiedz się więcej tutaj):

  • 85% lub więcej zdjęć musi pokazywać produkt;
  • Tylko sam produkt może pojawić się na zdjęciu z niewielkimi lub zerowymi rekwizytami; 
  • Zdjęcie musi być dokładną reprezentacją produktu;
  • Zalecane wymiary obejmują 1000 pikseli lub więcej, aby kwalifikować się do funkcji zoomu (co poprawia sprzedaż); 
  • Minimalne wymiary to 500 pikseli szerokości lub wysokości;
  • Preferowane jest JPEG. Jednak, TIFF i GIF są także akceptowane;

Główne zdjęcie może mieć tylko czyste, białe tło.

 

Kategorie Amazon

Jako sprzedawca, całkiem łatwo jest przypisać produkt do kategorii podczas dodawania produktu na listę Amazona i ma to duży wpływ na Twoją ocenę. Istotne jest, aby być w odpowiednich kategoriach, tak aby kupujący mogli z łatwością znaleźć Twój produkt, a wrażenia były skierowane do właściwych odbiorców.

To może wydawać się proste. Jednak, sprzedawcę może bardzo łatwo ponieść podekscytowanie podczas dodawania nowego produktu. Często kusi sprzedawców, aby wybrać kategorię, która ‘wydaje się odpowiednia’ – zamiast odpowiednio je przejrzeć. 

Nie daj się skusić łatwej opcji wyboru ‘wszystko inne’, kiedy nie czujesz, że produkt odpowiednio pasuje do kategorii. 

Są dwa typy kategorii; otwarte kategorie i kategorie, które wymagają potwierdzenia.

  • Otwarte kategorie pozwala to na umieszczenie pozycji na liście bez zatwierdzenie przez Amazon. Obecnie jest ich ponad 20, a niektóre z nich pozwolą jedynie na umieszczenie na liście nowych produktów. 
  • Kategorie, które wymagają potwierdzenia mogą być wykorzystywane wyłącznie przez sprzedawców stosujących ‘Profesjonalny plan sprzedaży’. Kategorie te są ograniczone tak, że tylko sprzedawcy, którzy spełniają wymagania firmy Amazon w zakresie produktów i kategorii, mogą sprzedawać w ramach tych kategorii.

Oto kilka szybkich sposobów, aby dowiedzieć się, w jakiej kategorii powinien znajdować się Twój produkt. 

1. Wykonaj wyszukiwanie produktów - Jakiej kategorii używają Twoi konkurenci? Czym są podobne pozycje wymienione poniżej? Dość podstawowe wyszukiwanie produktów na Amazonie powinno dać Ci dobry pomysł, która kategoria jest dla Ciebie. 

Na przykład, jeśli sprzedawałbyś wodę różaną, wpisując ją w pasek wyszukiwania, pojawiły się sugestie dotyczące kategorii ‘Uroda’ lub kategorii ‘Zdrowie i opieka osobista’.

2. Użyj oprogramowania ze słowami kluczowymi – narzędzie oprogramowania ze słowami kluczowymi, tj.  Jungle scout, mają na celu pomóc Ci dowiedzieć się więcej na temat konkurencji na Amazonie. 

Z tym narzędziem, dzieli wyniki na kategorie, w których Twoi konkurenci wymienili swoje produkty. 

3. Użyj “Szukaj kategorii dla swojego produktu” – to lista produktów i daje dość mocne sugestie co do tego, w jakiej kategorii powinieneś być wymieniony. 

 

Kategorie i zdjęcia na Amazonie

Częściej niż nie, gdy istnieje przedmiot szybko kupowany (przedmioty, które są zazwyczaj kupione bez zastanowienia), może on mieć mniej zdjęć.

Dla przykładu, kiedy patrzysz na przedmioty w kategorii spożywczej, możesz zobaczyć gdzieś pomiędzy 1-3 zdjęciami częściej niż produkty z większą ilością zdjęć. 

Przykładowo, woda kokosowa ma tylko 3 zdjęcia:

Podczas, gdy lodówka ma 7 zdjęć.

Dodaj to sobie, produkty te są kupowane szybko, bez głębszej analizy. Klient jest mniej skłonny do patrzenia dalej niż pierwsze zdjęcie, a jeszcze mniej skłonny do patrzenia dalej niż 3 zdjęcie. W tym przypadku bardzo korzystne byłoby, gdyby produkt ten posiadał szczególnie dobre pierwsze zdjęcie. 

Typowo, gdy istnieje mniejszy zamiar zaangażowania się w przedmiot przez klienta, na przykład przy zakupie pozycji wymagającej rozeznania lub charakteryzującej się wysoką ceną nabycia, są bardziej skłonni spojrzeć na dalsze zdjęcia.

 

Podsumowanie 

Pełna optymalizacja produktów poprzez wdrożenie optymalnej zawartości produktu, poprawne skategoryzowanie produktu, wykorzystanie najlepszych obrazów, wykorzystanie narzędzi zarządzania produktem i zapewnienie, że cena będzie konkurencyjna, to może wydawać się jak mnóstwo pracy.

Pamiętaj, że Amazon zdominował 2017 jako sprzedawca internetowy i nie wygląda na to, że w najbliższym czasie miał zwalniać. 

Jeśli chcesz poprawić jakość swoich ofert na Amazonie, całkiem możliwe, że nasz eBook Podwój swoją sprzedaż na Amazonie okaże się użyteczny. Pobierz go i dowiedz się, jak poprawić jakość swojej tablicy i kampanii. Albo poproś o rozmowę z kimś z naszego zespołu specjalistów ds. tablicy.