6 typów plików w Zakupach Google i jak z nich korzystać

Sprzedawcy używają Zakupów Google do promowania swoich produktów, zwiększania wysokiej jakości ruchu w swoich sklepach internetowych i zwiększania ogólnej sprzedaży. Oprócz głównego pliku danych Zakupów, który być może już znasz, istnieją dodatkowe rodzaje kanałów, których możesz używać w zależności od potrzeb. Przyjrzymy się im wszystkim.

feed-types-explained

Poznaj różne typy plików w Zakupach Google

 

Firma Google stworzyła różne programy w Zakupach Google, aby lepiej wspierać sprzedawców i dostosować się do typów sprzedawanych przez nich produktów.

 

Aby produkty były wyświetlane w Zakupach Google, sprzedawcy muszą przesyłać informacje o produktach za pośrednictwem plików danych do Google Merchant Center.

 

W wielu przypadkach wystarczy główny plik danych Zakupów. Jednak w niektórych przypadkach, np. Jeśli jesteś producentem lub sprzedajesz swoje produkty lokalnie, możesz skorzystać z jednego z tych innych typów plików danych.

 

Przedstawiamy typy kanałów:

 

google-merchant-center-feed-types 


Kanał Google Merchant Center

 

AKA Superbohater

 

Ten kanał może zrobić wszystko. Został stworzony aby oszczędzić Twój czas.

 

Cel: jest to główny kanał zawierający wszystkie informacje o Twoim katalogu produktów, które zostaną wysłane do Google Merchant Center.

 

Format pliku: musi być przesłany jako plik .XML lub .TXT.

 

Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, ten plik danych jest dla Ciebie.

 

Plik danych Zakupów Google musi zawierać te pola: identyfikator, tytuł, opis, link, link do zdjęcia, cena, stan, dostępność, marka i numer GTin. Jeśli Twoje produkty nie mają numerów GTIN, możesz to zaznaczyć, korzystając z atrybutu identifier_exists.

 

shopping_feed_atrributes

 

W przypadku sprzedawców odzieży wymagane pola to także: grupa_wiekowa, płeć, kolor, rozmiar, materiał i wzór

 

apparel_optional_fields

 

Inne ważne atrybuty opcjonalne to product_type i google_product_category, które dodatkowo pomagają Google wyświetlać Twoje produkty właściwym osobom we właściwym czasie.



Zanim utworzysz kanał, sprawdź pełną listę pól wymaganych i opcjonalnych. To najbezpieczniejszy sposób, aby upewnić się, że źródło treści jest zgodne ze wszystkimi wymaganiami Google.

 

Jak stworzyć i zoptymalizować swój kanał

 

Jeśli Twoje produkty są już gdzieś w Internecie (na przykład Twoja własna witryna lub koszyk), prawdopodobnie masz już bazę dla swojego pliku produktowego. Nawet jeśli masz wszystkie potrzebne informacje i dane w jednym dokumencie, powinieneś poświęcić trochę czasu na dalszą optymalizację. Najłatwiej jest użyć narzędzia do optymalizacji pliku danych, takiego jak DataFeedWatch.

 

Uzupełniające pliki danych

 

Możesz również użyć dodatkowych kanałów. Umożliwiają one szybkie zbiorcze wprowadzanie zmian, dodawanie sezonowych etykiet niestandardowych i nie tylko. Jak nazwa sugeruje, jest to tylko dodatek do głównego pliku danych i powinny zostać uwzględnione tylko produkty, w których chcesz wprowadzić zmiany.

 

Utrzymywanie aktualności Twoich kanałów

 

Jak często należy wysyłać aktualizacje kanałów do Google Merchant Center? Wymagane jest co najmniej raz w miesiącu, ale zalecamy co najmniej codzienną aktualizację. Dotyczy to również większości innych typów feedów. Jeśli Twój kanał zmienia się bardzo w ciągu dnia, powinieneś rozważyć częstsze aktualizacje.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Kanał Promocje Google

 

AKA Łowca okazji

 

Stworzony, aby zaprezentować najnowsze i najlepsze oferty w SERP.

 

 

Cel: dodanie tekstu promocyjnego do reklam na liście produktów w Zakupach Google.

 

Format pliku: możesz przesłać plik danych za pomocą pliku XML, pliku rozdzielanego znakami tabulacji (.txt) lub pliku Arkuszy kalkulacyjnych Google.

 

Sprzedawcy mogą korzystać z pliku danych promocji Google, aby zwiększyć CTR swoich reklam w Zakupach Google. Obecnie usługa jest dostępna w ograniczonej liczbie krajów: Australii, Francji, Niemczech, Indiach, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

 

Program zostanie udostępniony w innych krajach. Możesz sprawdzić na ich stronie Promocje, czy Twój kraj został dodany do listy.

 

Dlaczego plik danych o promocjach?

 

W tej chwili możesz ustawić tylko jedną promocję naraz. Jeśli jednak chcesz prowadzić wiele promocji, możesz utworzyć specjalny plik danych, aby to umożliwić. Google przeprowadził nawet studium przypadku z Office Depot i stwierdził wzrost CTR o 9,3% w swoim niemieckim oddziale.

 

 

 

office_depot_quote

 

 

 

Aby móc korzystać z pliku danych Promocje, sprzedawcy muszą przesłać formularz zainteresowania promocjami. Po zatwierdzeniu Twojego wniosku o promocje w Google będzie dostępny dodatkowy typ pliku danych do wyboru w Google Merchant Center.

 

Plik danych o promocjach ma 6 wymaganych pól: identyfikator_promocji, zastosowanie_produktu, typ_oferty, długi_tytuł, daty_skuteczne_promocji i kanał_kanałowy_promocji.

 

Opcjonalne atrybuty obejmują: promotions_display_dates, description (niewidoczny dla użytkowników), generic_redemption_code, image_link, fine_print i Promotion_price.

 

Oto szablon pliku danych o promocjach:

 

promotions_sample_feed

 

 

A oto próbka zmapowanego kanału:

 

merchant_promotions_sample_feed

 

 

Zanim Twój kanał i promocje zostaną zatwierdzone, Google będzie musiało je przejrzeć i upewnić się, że są zgodne z zasadami i wymaganiami.


Ograniczenia promocji

 

Google ma dość specyficzne wymagania dotyczące Twoich promocji i ma to sens. Chcą mieć pewność, że komunikuje się z kupującymi uczciwie.

  • Darmowe prezenty muszą być rzeczywistymi przedmiotami, a nie bezpłatną próbką lub subskrypcją
  • Rabaty muszą wynosić co najmniej 5 USD lub 5% zniżki i nie mogą być niejasne (jak np. zwrot gotówki lub “Do x% zniżki”)
  • Nie może być zbyt restrykcyjny (np. Zniżka tylko dla odwiedzających ją po raz pierwszy)
  • Promocje nie mogą trwać dłużej niż 6 miesięcy

 

Filtry produktów

 

Oprócz wymaganych atrybutów istnieją filtry produktów, które możesz zastosować, jeśli Twoje promocje nie obejmują wszystkich Twoich produktów.

 

Te filtry są aktywowane, gdy ustawisz dostępność_produktu na określone produkty.

 
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Kanał reklam lokalnego asortymentu produktów Google

 

AKA Kanapowiec

 

Ten kanał nie lubi zapuszczać się zbyt daleko i wygodniej jest mu trzymać się blisko domu.

 

Cel: reklamy lokalnego asortymentu produktów Google mają na celu ułatwienie sklepom stacjonarnym kierowanie ruchu do ich sklepów fizycznych.

 

local_ads_statistics

 

Znaczenie tego kanału zostało podkreślone wraz z pojawieniem się pandemii w 2020 r. W tej chwili kupujący znacznie wygodniej szukają i płacą za produkty online, a następnie bezpiecznie odbierają zakupy w sklepie fizycznym.

 

 

 

Istnieją dwa różne typy plików danych związane z reklamami lokalnego asortymentu produktów: pełne i przyrostowe.

 

Pełne pliki danych z reklamami lokalnego asortymentu produktów są aktualizowane codziennie i obejmują cały Twój asortyment.

 

required_optional_local_inventory-1

 

Jeśli codziennie wprowadzanych jest wiele zmian w asortymencie, najlepiej jest użyć przyrostowego pliku danych o asortymencie produktów dostępnych lokalnie. Aby zwiększyć przyrostowy plik danych, zaloguj się do Merchant Center, przejdź do pozycji Produkt> Pliki danych> Ustawienia i wybierz opcję „Zachowaj produkty, których już nie ma w pliku danych”.

 

Twój plik danych powinien zawierać następujące atrybuty: kod sklepu, identyfikator, cenę i ilość. Dostępność, cena promocyjna i data obowiązywania obniżonej ceny są opcjonalne.

 

Kiedy tworzysz swój kanał, powinien on wyglądać mniej więcej tak:

 

local_product_inventory_feed_example

 

Kiedy Twoi klienci preferujący BOPIS (kup online, odbiór w sklepie) robią zakupy, będą mogli od razu stwierdzić, że jesteś dla nich sprzedawcą.

 

W tym przypadku najprawdopodobniej wybraliby Bed Bath & Beyond lub Target zamiast Macy’s.

 

 

curbside_pickup

 

Program partnerstwa lokalnego w zakresie pliku danych

 

Niektórzy sprzedawcy mogą wyświetlać reklamy lokalnego asortymentu produktów bez tworzenia dodatkowego pliku danych. Aby skorzystać z możliwości oferowanych przez reklamy lokalnego asortymentu produktów, sprzedawcy muszą utworzyć 3 dodatkowe pliki danych z listą wszystkich produktów, które sprzedają w sklepach.

 

  • Kanał informacji biznesowych - zawiera informacje dotyczące wszystkich lokalizacji Twojej firmy.
  • Kanał produktów lokalnych Google - ten kanał będzie zawierał informacje o produktach, które sprzedajesz tylko w sklepie lub zarówno online, jak i w sklepie.
  • Plik danych Google Local Product Inventory - będzie zawierał informacje o zapasach i cenę dla każdej fizycznej lokalizacji.

 

Dopasowanie czterech plików danych: Lokalizacje firm Google, Plik danych lokalnych produktów Google, Kanał lokalnego magazynu produktów Google i Kanał produktów Google zostanie wykonany automatycznie przez Google za pomocą atrybutu „item_id”.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Plik danych z ocenami produktów

 

AKA Krytyczny

 

Ten kanał ma opinie i nie boi się pokazać jej światu!

 

Cel: dodanie ocen produktów i recenzji sprzedawców Google do wykazów w celu zbudowania zaufania potencjalnych kupujących i zwiększenia sprzedaży.

 

Kupujący online w dużej mierze polegają na recenzjach w Zakupach Google, zanim zdecydują, co kupić. Prawdopodobnie byłeś w podobnej sytuacji podczas podejmowania decyzji co do wyboru produktu. Ten z największą liczbą 5 gwiazdek automatycznie wydaje się bardziej godny zaufania.

 

Podczas gdy wszystkie te ekspresy do kawy mają znaczną liczbę ocen, ten z 5 gwiazdkami i ponad 5 tysiącami ocen wygląda na zwycięzcę.

 

product_reviews

 

Jeśli przyjrzymy się bliżej jednej z recenzji, zobaczymy, że kupujący są w stanie znaleźć odpowiedzi na bardzo szczegółowe pytania dotyczące Twojego produktu. Może konkurent ma lepszą ocenę, ale Ty masz określoną funkcję, której ktoś szuka.

 

product_review_page-1

 

Aby oceny pojawiały się na listach produktów, sprzedawcy muszą przesyłać recenzje produktów do Google:

  • przesyłając pliki danych na konto Merchant Center;
  • przesyłając je za pośrednictwem zewnętrznego serwisu opinii

 

Jeśli preferowana jest druga opcja, Google otrzyma dane bezpośrednio od serwisów i sprzedawca nie będzie musiał przesyłać pliku danych. Jeśli jednak opinie są zbierane za pośrednictwem witryny sprzedawcy, konieczne jest utworzenie pliku danych z ocenami produktów Google.

 

Zaktualizowany plik danych należy przesyłać co najmniej raz w miesiącu. W przeciwnym razie dokument może zawierać potencjalnie niedokładne dane, które nie są istotne dla kupujących.

 

Niezastosowanie się do tego wymogu może spowodować, że nie będziesz mógł uczestniczyć w programie ocen produktów.

 

I ostatnia rzecz: musisz mieć co najmniej 50 recenzji, aby oceny były wyświetlane na Twoich listach produktów w Zakupach Google.

 
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Dynamiczny kanał remarketingowy

 

AKA Sportowiec

 

Ten kanał jest elastyczna, zwinny i szybko się dostosowuje.

 

 

Cel: Retargeting kupujących, którzy odwiedzili stronę produktu lub porzucili koszyk.

 

Dynamiczny retargeting pozwoli Ci wyświetlać reklamy dostosowane do byłych gości na podstawie ich aktywności w Twojej witrynie.

 

Format pliku danych: musisz przesłać swój zwykły plik danych do Google Merchant w formacie .XML lub .TXT.

 

Aby korzystać z remarketingu dynamicznego, musisz wykonać kilka czynności.

  1. Prześlij swój plik danych przez Google Merchant Center
    Uwaga: weryfikacja pliku danych może zająć do 3 dni roboczych.
  2. Połącz swoje konto Google Merchant Center i Google Ads
  3. Utwórz dynamiczną kampanię remarketingową

Masz już skonfigurowany główny plik danych Zakupów? Możesz po prostu użyć tych samych danych do utworzenia pliku danych remarketingu dynamicznego lub dodać dodatkowe atrybuty do istniejącego pliku danych Zakupów.

 

Możesz także dodać do dokumentu dodatkowe pola, takie jak display_ads_id, display_ads_title i ads_label. Oto pełna lista:

Google Shopping Remarketing Feed

Warto zauważyć, że chociaż wiele tych samych danych może być używanych w Zakupach i plikach danych remarketingu dynamicznego, oba mają różne zasady. Dzieje się tak, ponieważ przepisy dotyczące danych i prywatności użytkowników są bardzo surowe. Te zasady dotyczące „reklam spersonalizowanych” zapewniają, że używasz tych danych w sposób odpowiedzialny.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Plik danych Google Manufacturer Center

 

AKA Rzemieślnik

 

Ten plik danych nie ma potrzeby kupowania produktów, ponieważ mogą po prostu zrobić to samodzielnie.

 

Cel: Daje większą kontrolę producentom i właścicielom marek nad sposobem prezentowania ich produktów kupującym w Zakupach Google i innych usługach Google.

 

Jeśli to Ty faktycznie tworzysz lub produkujesz produkty fizyczne, ten plik danych jest dla Ciebie. Aby rozpocząć, potrzebujesz też konta Google Manufacturer Center.

 

Dzięki Google Manufacturer Center producenci mogą poprawić swoją obecność w Google, dostarczając bogate, dokładne i ustandaryzowane treści zarówno kupującym, jak i detalistom.

 

Wymaganych jest 6 pól: identyfikator, numer gtin, tytuł, opis, link do zdjęcia i marka. Nie powinieneś jednak na tym poprzestać. Zalecamy wypełnienie dodatkowych atrybutów, ponieważ ułatwi to kupującym wyszukiwanie i znajdowanie Twoich produktów.

 

manufacturer_attributes

 

Dołączenie numerów GTIN zapewnia takie korzyści, jak zachowanie spójności informacji o produktach w przypadku sprzedawców i w internecie. Będziesz mieć większą kontrolę nad tym, jakie informacje o Twoich produktach są udostępniane.

 

Warto wspomnieć, że możesz przesłać testowe pliki danych, aby znaleźć i przejrzeć potencjalne błędy. Te pliki danych nie utworzą produktów, które kwalifikują się do wyświetlania w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google.

 

Pamiętaj też, że potrzebujesz osobnego pliku danych dla każdego kraju, w którym przesyłasz produkty, i możesz mieć maksymalnie 20 plików danych na kraj.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Podsumowanie

 

Zakupy Google to doskonały kanał, dzięki któremu Twoje produkty trafią do szerokiego grona odbiorców, a także sposób na przyciągnięcie większej liczby klientów. W większości przypadków będziesz pracować najwięcej z naszym Superbohaterem - głównym kanałem Zakupów.

 

Mamy jednak nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci lepiej zrozumieć, jakiego rodzaju informacje o produktach należy przesyłać do Google, w zależności od celów, jakie realizujesz w ramach e-sprzedaży.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant CenterDownload

Autor Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas