DataFeedWatch Blog

Price Watch Beta dostępny już niedługo

Autor: Rahul Bali | 2020-07-14 13:06:37

 

Nie ma co ukrywać, że przed podjęciem kolejnych kroków dobrze jest wiedzieć, co planuje twoja konkurencja. Jest to szczególnie istotne, gdy chodzi o ustalanie cen.  

 

Prawdopodobnie twoja oferta nie jest jedyną dostępną na rynku, dlatego pewnym jest, że konkurencja również uważnie przygląda się twoim działaniom.  Sprawdzają informacje takie, jak:

 

  • jakie produkty sprzedajesz
  • jakie masz ceny
  • czy oferujesz darmową dostawę
  • jak się reklamujesz, a nawet jakie możesz ponosić koszta

 

Wielu z twoich konkurentów może już zaniżać swoje ceny, jeśli nie na wszystkich oferowanych przez ciebie produktach to przynajmniej na tych, które sprzedają się najlepiej. Jeśli ceny nie są podobne, to mogą planować kolejne strategie w celu podkradania twoich klientów. Mogą zaoferować niższe ceny, a stratę nadrobić kosztami dostawy. Wielu z nich nie będzie obawiać się straty na jednej transakcji, jeśli dzięki temu zyskają LTV (Customer Lifetime Value).

 

 Jeśli nie działasz w podobny sposób to tracisz przewagę. Handel e-commerce potrafi być zaciekły i niemiły. Musisz zawsze być o krok przed konkurencją, a jak to zrobić? Zacznij od danych.

 

Spis Treści

 

Price Watch i DataFeedWatch

Jak to działa?

Korzyści z używania Price Watch

Co dalej z Price Watch

Bądź na bieżąco z Beta

Podsumowanie

 

Price Watch i DataFeedWatch

 

Zawsze zmierzamy w kierunku rozszerzenia naszych usług i dodawaniu nowych funkcji. Skupiamy się na jak najlepszym wsparciu naszych klientów na konkurencyjnym rynku dostarczając im bardziej obszerne rozwiązania marketingowe.  Naszym najnowszym rozwiązaniem jest funkcja Price Watch.

 

Price Watch to nowa usługa, która dzięki dostępowi do wielu danych pozwoli ci na monitorowanie konkurencji.   Uzyskasz informacje niezbędne do skutecznego dopasowania twoich strategii cenowych.

 

Jak to działa?

 

Przede wszystkim Price Watch to narzędzie, które wyszukuje firmy oferujące takie same produkty, jak twoje. Będziesz w stanie sprawdzić te produkty  i specyfikację oraz przyjrzeć się swoim pozycjom cenowym. Działa to w kilku krokach:

 

  1.   Twoje produkty zostają rozpoznane i dopasowane
  2.   Zbieramy dane cenowe
  3.   Dane te są pobierane i rozkładane poprzez różne wskaźniki

4.   Otrzymujesz dane w uporządkowanej formie

 

 

 

 

Jesteśmy w stanie rozpoznać produkty z twojej bazy danych poprzez dopasowanie numeru GTIN do produktów oferowanych przez konkurencję dla poszczególnej platformy, jak na przykład Google Shopping.

 

Dopasowanie numeru GTIN ma znacznie lepszą skuteczność w porównaniu do dopasowania po nazwie produktu. Dzieje się tak dlatego, że margines błędu nie istnieje, o ile ty lub konkurencja podacie prawidłowy numer GTIN.

 

Dane są podzielone na poniższe wskaźniki:

 

  1.   Najtańszy konkurent
  2.   Drugi i trzeci najtańszy konkurent
  3.   Kolejny najtańszy konkurent
  4.   Cena konkurenta
  5.   Procentowa lub liczbowa różnica cen
  6.   Ilość ofert
  7.   Pozycja oferty w wyszukiwarce Google
  8.   Oferty powyżej i poniżej

 

Kolejną ważną funkcją jest system filtrowania. Możesz wybrać, pod których konkurentów dane zostaną posortowane. Jest to pomocne, jeśli chcesz obserwować konkretną firmę.

 

 

 

 

Te dane możesz sprawdzać nie tylko online, ale też pobrać i używać, gdy chcesz. Wszystkie dane cenowe są dostępne po jednym kliknięciu w pliku CSV.

 

A to nie wszystko. Przy kolejnych wersjach dodamy kolejne wskaźniki i platformy. Price Watch jest dostępne wszędzie tam, gdzie Google Shopping.

 

Korzyści z używania Price Watch

 

Jeśli reklamujesz swoje produkty w sieci kontrolowanie konkurencji przyniesie ci tylko korzyści. Dzięki temu możesz:

 

  • mieć pełny obraz rynku
  • wiedzieć, jak wypadasz w porównaniu z konkurencją
  • oszczędzić czas poświęcany na kontrolę aktywności konkurentów
  • mieć dane, na podstawie których wybierzesz strategię działania
  • zwiększyć twój wskaźnik ROI
  • sprawdzić sugerowane ceny dla twoich produktów

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz pełny przewodnik po optymalizacji danych.

 

Co dalej z Price Watch

 

Aby przygotować się na wersję Beta Price Watch, zaczęliśmy od wersji Alpha. Została ona wypuszczona w marcu i pozwoliła naszym klientom na monitorowanie konkurencji poprzez Google Shopping sprawdzając do 1000 produktów, z 2 aktualizacjami każdego tygodnia.

 

Dzięki temu zyskaliśmy informacje niezbędne do pracy nad wersją Beta. Jeśli jesteś już klientem DatafeedWatch możesz poprosić o dostęp do wersji Beta ze swojego konta, a my poinformujemy Cię o postępach tej wersji.  

 

Bądź na bieżąco z Beta

 

W kolejnych postach na blogu będziemy prezentować kolejne informacje na temat narzędzia Price Watch, włączając w to przykłady używania i sposoby na zwiększenie wskaźnika ROI przy użyciu Price Watch. Upewnij się, że jesteś na bieżąco sprawdzając blog DatafeedWatch. Jeśli już jesteś użytkownikiem DataFeedWatch możesz dołączyć do Price Watch Beta wciskając przycisk „Poproś o dostęp do wersji Beta”, jak na poniższej grafice. 

 

 

 

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz pełny przewodnik po optymalizacji danych.

 

Podsumowanie

 

„Informacja to Władza” to slogan znany nam wszystkim, ale według autora bestsellerów New York Time, Daniela Burrus’a „Informacja daje władzę, ale tylko, gdy z niej korzystasz. Wtedy, i wyłącznie wtedy, reprezentuje tę władzę.”.

 

W DataFeedWatch głęboko w to wierzymy.

 

Zaplanowaliśmy już wiele ulepszeń do kolejnych wersji Price Watch takich, jak Alerty Cen, Rekalkulacja, bezpośrednie połączenie z platformami zakupowymi, zwiększona liczba kanałów i wiele więcej. Jeśli masz jakieś sugestie możesz je przesłać na adres Rahul@DatafeedWatch.com. Jeśli już jesteś użytkownikiem Price Watch Twoja opinia lub pomysły na kolejne ulepszenia mają dla nas ogromne znaczenie.

 

 

Powrót na górę strony