3 sprawdzone porady dotyczące optymalizacji tytułu produktu w Zakupach Google

Dlaczego tak ważna jest optymalizacja tytułów produktów w Zakupach Google?

Dla Zakupów Google: Algorytmy Google szukają słów kluczowych w tytule, aby określić, czy reklamowany produkt pasuje do wyszukiwanego hasła. 

Dla kupujących: Tytuł powinien być trafny i przekonujący, aby nakłonić kupujących do kliknięcia Twojego PLA zamiast tego obok.

Dla reklamodawców: Jest to świetna okazja dla reklamodawców, aby pokazać kupującym, że mają dla nich idealnie pasujący produkt.

Dostosowywanie tytułów ma ogromny wpływ na skuteczność reklam aukcyjnych. Niedawno FindWatt opublikował studium przypadku dotyczące wpływu ulepszonych tytułów produktów. Jego wyniki wyglądają następująco:  

Ulepszenie tytułów produktów spowodowało 151% więcej kliknięć, 47% wzrost CTR i 28% redukcję CPC.

Zobaczmy, co sprzedawcy detaliczni mogą zrobić, aby poprawić tytuły produktów w Zakupach Google i zwiększyć CTR z reklam produktów.

Przejdź na początek strony lub


1. Postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami dla swojej niszy

 

Punktem wyjścia do optymalizacji tytułów produktów Zakupów Google jest upewnienie się, że uwzględniono ważne słowa kluczowe. Możesz użyć poniższego wykresu, aby uporządkować swój tytuł zgodnie z zalecaną przez nas strukturą dla różnych kategorii.

struktura-tytułów-google-zakupy

Jak widać, Marka i Typ produktu to dwa atrybuty, które muszą być zawarte w tytule produktu, bez względu na to, w jakiej niszy się znajdujesz.

lista-produktow-zegarek-fossil

Jeśli sprzedajesz zegarki, nie chcesz, aby tytułem produktu było JR 1436 - to nic nie znaczy. Chcesz przekazać najważniejsze informacje: Zegarek męski Fossil JR1436. Upewnij się więc, że w tytule umieściłeś markę (Fossil) i rodzaj produktu (zegarek męski).

Jeśli Twój tytuł nie zawiera jeszcze tych ważnych informacji, ponownie zmapuj plik danych, aby je dodać:

datafeedwatch-polacz-tytul-marke

 

 Przejdź na początek strony lub


2. Umieść ważne informacje na początku

Twój tytuł może zostać skrócony, więc musisz zwrócić uwagę, żeby nie przekroczył dozwolonej długości  150 znaków. W większości przypadków zostanie jednak wyświetlonych tylko 70 znaków. 

Oznacza to, że Google pokaże tak dużo tytułu produktu, ile się da, ale często zostanie on skrócony. Upewnij się więc, że umieściłeś najbardziej istotne informacje na początku tytułów.

tytul-produktow-w-google-zakupy  

 Przejdź na początek strony lub


 

3. Postępuj zgodnie z wymaganiami Google dotyczącymi tytułów produktów

Google ma bardzo surowe zasady odnośnie używania wielkich liter i wykrzykników. Jeśli dodasz zbyt wiele dużych liter i wykrzykników do swojego tytułu, Twoje produkty nie zostaną zatwierdzone.

 2019-03-18_1406

 

Tekst promocyjny w tytule, jak „Bezpłatna dostawa”  czy „Rabat 20%”, również jest zabroniony, więc należy go wykluczyć.

 

Jeśli szukasz więcej pomysłów, wskazówek i sztuczek dotyczących optymalizacji, mamy zasoby dla wszystkich poziomów zaawansowania w optymalizacji plików: 

Poziom podstawowy:  10 najbardziej opłacalnych taktyk optymalizacji pliku danych

Poziom ekspert: 7 porad dotyczących optymalizacji pliku produktowego dla Zakupów Google

 

To wszystko: trzy praktyczne i łatwe do wdrożenia wskazówki, które poprawią Twoje tytuły produktów w Zakupach Google. Jeśli masz jakieś pytania lub komentarze zostaw je poniżej.   

 

 Przejdź na początek strony lub

 

sprawdzone-porady-optymalizacja-tytulu-Zakupy-Google

Tytuł jest drugą najważniejszą pozycją w Twoim pliku danych - zaraz po wysokiej jakości zdjęciu, ponieważ jest wyświetlany w ogłoszeniu o produkcie (PLA). W Google tytuł jest umieszczany tuż pod zdjęciem. 

Jest to jeden z 4 atrybutów, które konsumenci widzą na stronie wyników Google. Nawet jeśli zdjęcie w ogłoszeniu o produkcie mówi wiele, tytuł wciąż musi być przekonujący.

Written by Jacques van der Wilt

Founder & CEO at DataFeedWatch

Jacques is a shopping feeds industry leader, start-up mentor, and entrepreneur. He's the founder and CEO of DataFeedWatch (acquired by Cart.com in 2022): a leading global feed management and optimization company that helps online merchants optimize their product listings on more than 2000 shopping channels in over 60 countries. Before founding DataFeedWatch, Jacques held leadership positions in the US and Europe. He is also a seasoned guest speaker at industry events and a mentor at Startup Bootcamp.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas