Podstawowa optymalizacja zawartości produktu dla aukcji Amazon

    Podstawowa-optymalizacja-zawartości-produktu-dla-aukcji-Amazon

    Amazon jest obecnie najpopularniejszą witryną e-commerce dla kupujących a jego popularność nadal rośnie.

    Jeśli już sprzedajesz lub myślisz o sprzedaży na Amazon, dlaczego nie poświęcić trochę czasu na poznanie podstaw optymalizacji?

    Istnieją pewne nieporozumienia na temat działania algorytmu wyszukiwania Amazon. Jedno jest jednak jasne: tytuły i opisy produktów, podstawowe SEO, badania i analizy słów kluczowych są ważne w Amazon SERP.

    Zoptymalizuj tytuł produktu Amazon

    Przy sprzedaży na Amazon tytuły produktów są jedną z najważniejszych rzeczy,którymi należy się zająć. Dobry tytuł produktu nie tylko pomoże Twojej marce, ale także zwiększy sprzedaż, pomagając klientom znaleźć Twój produkt za pomocą odpowiednich wyszukiwań.

     

    Podwój swoją sprzedaż na Amazon dzięki naszym 9 sprawdzonym strategiom.

     

    Oto przykład złego tytułu produktu:

     amazon-zły tytuł-produktu

    Chociaż tytuł ten ma takie określenia, jak „bransoletka na kostkę” oraz jego synonim „bransoletka”, aby pomóc mu z punktu widzenia widoczności, można by go zoptymalizować; lepiej nie używać terminów typu „wspaniały”, ponieważ jest to sugestywne, poza tym tytuł jest napisany wyłącznie wielkimi literami, co nie jest zalecane.

    Oto przykład dobrego tytułu:

    amazon-dobry-tytuł-produktu

    Ten produkt ma zwięzły tytuł ze wszystkimi szczegółami niezbędnymi do tego, aby pojawił się podczas wyszukiwania produktów, oprócz tego każde słowo zaczyna się wielką literą.

    Zalecana długość tytułu produktu wynosi mniej niż 80 znaków, chociaż Amazon dopuszcza ponad 200 znaków. Według Amazon tytuły zawierające mniej niż 80 znaków ułatwiają klientom znalezienie, i ostatecznie - kupienie Twojego produktu. Produkty z nieodpowiednimi tytułami mogą nie zostać znalezione.

    Amazon zapewnia również rekomendacje dotyczące struktury tytułów w podziale na kategorie.

    google-shopping-title-structure (1)

    Jeśli sprzedajesz odzież, przekonasz się, że ma ona najbardziej rygorystyczne zalecenia dotyczące formatu:

    • Odzież, Nazwa produktu nadrzędnego: Marka + dział i / lub rozmiar + nazwa produktu: Nike, męskie buty do biegania, Rosherun.
    • Dziecko, nazwa produktu: marka + dział i / lub rozmiar + nazwa produktu + rozmiar + kolor: Nike, męskie buty do biegania, Rosherun, 9 M Wielka Brytania, szare

    Najpierw umieść swoją markę w tytułach produktów, aby zwiększyć świadomość marki wśród kupujących. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tajemnic optymalizacji tytułów, przejdź do: Jak tworzyć skuteczne aukcje produktów na Amazon.


    Jak zoptymalizować opis produktu

    Opis produktu to kolejny kluczowy element sprzedaży. Maksymalna długość 2000 znaków jest dość ograniczona, więc opisy produktów muszą być zwięzłe, odpowiednie i przydatne dla klienta.

    Przykład dobrego opisu produktu:

    amazon-dobra-pisownia-produktu

    Przykład złego opisu produktu:

    amazon-źle-opisany-produkt

    Opis u góry jest jasny i zawiera przydatne informacje. Opis na dole jest odpowiedni, ale sformułowany w zupełnie inny sposób. Ta przestrzeń jest okazją do dostarczenia użytecznych informacji dla Twojego klienta i poprawy Twojego SEO w Amazon - użycie 4 z 2000 słów nie jest na to najlepszym sposobem.

    Aby stworzyć optymalne opisy produktów dla swoich produktów, spróbuj zastosować następujące praktyki.

     

    1. Miej świadomość tego, kim są Twoi klienci

    Zbadaj swoje dane demograficzne, a nie wyłącznie zakładaj. Możesz myśleć, że Twój produkt jest idealny dla konkretnego klienta, ale fakty mogą okazać się inne. Kiedy już zrozumiesz kim są Twoi klienci, możesz zacząć pisać opis produktu z myślą o nich:

    • co klienci chcą przeczytać?
    • jakich funkcji będą prawdopodobnie szukać?
    • jakiego głosu należy użyć, aby się do nich odnieść?

     

    2. Zastanów się, czy kopia jest szybka i łatwa do odczytania

    Ludzie dokonujący zakupów online mają bardzo ograniczony okres uwagi, ale nadal mogą potrzebować przeczytać pełny opis produktu. Korzystaj z formatów, które dzielą fragmenty tekstu, takich jak wypunktowania, podtytuły i zmieniaj rozmiary tekstu, aby przekazywać ważniejsze informacje najpierw, jednocześnie poprawiając jakość obsługi klienta, ułatwiając i przyspieszając czytanie.

     

    3. Utwórz pierwszy szkic

    Przed przystąpieniem do tworzenia treści, które pomagają w pozycjonowaniu Twojego produktu, utwórz coś użytecznego, co przemawia do klientów na ich poziomie. Zastanów się, jakie pytania zwykle mają klienci, i podaj pomocne informacje, które pomogą im zrozumieć produkt.

    Pomyśl także o cechach i zaletach swojego produktu, sformułuj to w taki sposób, aby zachęcić klientów do zakupu. Użycie przekonującego tekstu w tym miejscu pomoże Ci promować Twój produkt, co powinno pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

     

    4. SEO

    Rozważając optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zaleca się, aby wyszukiwarka traktowana była jak osoba. Zazwyczaj, gdy wrażenia użytkownika są dobre, istnieje prawdopodobieństwo, że wyszukiwarka również to zobaczy.

    Więcej informacji na temat opisów produktów, co należy zawrzeć w punktach opisu i dlaczego formatowanie HTML ułatwi czytanie opisów w naszym poście na temat optymalizacji aukcji produktów Amazon.


    Amazon SEO

    Nie zapominaj, że Amazon jest samodzielną wyszukiwarką z własnymi algorytmami, a mianowicie A9. W pewnym sensie działa to trochę jak Google, ale obejmuje również decyzje dotyczące wyłącznie Amazon:

    • CTR (współczynnik klikalności) określa, czy klienci znajdują to, czego szukają, gdy trafiają na Twój produkt.
    • CTS (współczynnik sprzedaży) ma to pierwszeństwo przed CTR. Jeśli Twój produkt konkurowałby z innym produktem o wyższym CTR, ale ma lepszy wskaźnik kliknięć w sprzedaż, Twój produkt byłby lepszy w rankingu niż produkt konkurencji.
    • Wybrane słowa kluczowe (zostaniesz poproszony o siedem z nich) nie jest to widoczne dla zewnętrznych wyszukiwarek, takich jak Google - służą one do wyboru Twojej kategorii.
    • Zawartość. Podobnie jak w tradycyjnych wyszukiwarkach, A9 sprawdza zawartość strony sprzedaży, biorąc pod uwagę gęstość słów kluczowych i stosunek tekstu.
    • Recenzje: to oczywiste, Amazon przywiązuje ogromną wagę do doświadczenia i satysfakcji klienta.

    Wyszukiwanie słów kluczowych

    Kolejnym atrybutem, o którym należy pamiętać w celu optymalizacji listy produktów, są słowa kluczowe wyszukiwania. Pomagają one wybrać słowa lub terminy, które mają wyświetlać Twój produkt, gdy klient szuka w Amazon.

    Jeśli chodzi o słowa kluczowe wyszukiwania, masz pięć pól do wprowadzenia słów kluczowych - każde pole o maksymalnym limicie 50 znaków, które może zawierać więcej niż jedno słowo oddzielone spacjami (uwaga: nie oddzielaj przecinkami).

    Ponieważ tytuł produktu jest już zindeksowany, nie musisz dołączać ich jako słów kluczowych. W ten sam sposób, w jaki uwzględniono UPC, EAN i Merchant, ponownie nie trzeba marnować cennego miejsca na słowa kluczowe, aby je uwzględnić. Oto kilka wskazówek, które pomogą w wyszukiwaniu słów kluczowych:

    • O ile nie jest używany przez Twoich klientów, unikaj żargonu i używaj terminów, których prawdopodobnie mogą używać klienci.
    • Używaj tylko odpowiednich słów / terminów.

    Wydaje się to oczywiste, ale czasem łatwo o tym zapomnieć, myśląc o funkcjach i zaletach produktu.

    Jeśli szukasz idealnych słów kluczowych, spróbuj tego: użyj narzędzia propozycji słów kluczowych Google, aby zidentyfikować termin podstawowy. Następnie wyszukaj termin na Amazon, prosząc go o odmiany, takie jak wpisanie innej litery obok terminu, aby wyświetlić inne sugestie.
    amazon-wyszukiwanie-słów


    Wniosek

    Jest bardzo ważne aby Twój produkt pasował do wyszukiwanego hasła, a im lepsze dopasowanie, tym bardziej prawdopodobne jest, że Twój produkt zostanie znaleziony. Używaj kluczowych terminów i zwrotów, unikając żargonu, jeśli to możliwe, w tytułach i opisach.

    Jeśli chcesz podwoić sprzedaż Amazon, omówiliśmy 9 innych porad dotyczących optymalizacji, które pomogą Ci zwiększyć widoczność swoich ofert.

     

    New Call-to-action