Dowód społeczny w E-Commerce: przydatne narzędzia

W dzisiejszych czasach, trudno jest prowadzić jakąkolwiek sensowną rozmowę na temat marketingu bez poruszenia tematu dowodu społecznego. CXL definiuje potencjał marketingowy jako fundamentalne założenie, że konsumenci podejmują decyzje zakupowe w oparciu o potrzebę bycia podobnym do innych konsumentów, których opinie cenią i którym ufają.

 

Dlatego też marketerzy prezentują opinie klientów, referencje, przyciski udostępniania, odznaki zaufania i galerie klientów.

how-to demonstarte-social-proof

Mało kto podważyłby założenie, że podstawowa ludzka psychologia wyjaśnia, dlaczego konsumenci wybierają jeden produkt zamiast drugiego. Moz przytacza wnioski psychologa Roberta Cialdiniego na temat znaczenia dowodu społecznego w e-commerce w procesie zakupowym. Najlepiej sprzedający się autor i psycholog twierdzi, że kiedy ludzie czują się niepewni co do tego, co zrobić lub kupić, zazwyczaj podążają za tłumem i ufają temu, co robią inni.

 

Badania potwierdzają wpływ dowodu społecznego. Hubspot podaje wyniki badań Invesp, twierdząc, że 90% konsumentów czyta recenzje online przed dokonaniem zakupu. Co ciekawe, 88% tych samych uczestników badania stwierdziło również, że ufa opiniom online w takim samym stopniu jak osobistym rekomendacjom.

 

Jak więc Twoja strona e-commerce może zademonstrować dowód społeczny? Przyjrzyjmy się niektórym z najlepszych sposobów, aby to zrobić.


Przycisk udostępniania

 

Nie ma to jak osobista rekomendacja od przyjaciela lub zaufanego członka rodziny, która sprawi, że potencjalny klient zwróci na nas uwagę. Dlatego AddThis wierzy w wykorzystanie przycisku udostępniania jako narzędzia społecznego dowodu słuszności. 

 

Przycisk udostępniania ułatwia klientom promowanie firmy. Strategicznie umieszczone przycisku udostępniania na stronie internetowej zachęcają klientów do stania się częścią sił sprzedaży rozprzestrzeniających informacje o markach, które lubią. Dostępnych jest wiele różnych przycisków udostępniania.

 

Unoszący się pasek udostępniania jest umieszczony w dobrze widocznych miejscach zarówno na ekranach urządzeń mobilnych, jak i na stronach desktopowych. To, co sprawia, że ten rodzaj paska akcji jest tak popularny, to fakt, że unosi się on po lewej stronie strony internetowej na komputerach stacjonarnych i na dole ekranu na telefonach komórkowych, nie przeszkadzając w czytaniu treści.

 

share_buttons

 

Innym przyciskiem udostępniania, który przynosi rezultaty jest wersja wyskakująca. Jak sugeruje nazwa, przycisk ten wyskakuje na stronie w prominentnym i bardzo widocznym miejscu. Nawet cyfrowi amatorzy mogą łatwo dodać ten przycisk udostępniania do swojej strony, ponieważ nie jest wymagane żadne kodowanie. Na szczęście, wyskakujące przyciski udostępniania działają równie dobrze na ekranach urządzeń mobilnych i desktopowych bez dodatkowego niestandardowego kodu wymaganego dla każdego typu urządzenia.

 

Czwarty typ przycisku udostępniania jest znany jako rozszerzający się przycisk udostępniania. Jak sama nazwa wskazuje, przycisk ten rozszerza się po najechaniu na niego przez odwiedzającego stronę, umożliwiając mu udostępnienie treści w 200 lub więcej stronach medialnych.

 

Wewnętrzny przycisk udostępniania oferuje inny typ przycisku, który może być używany do celów promocyjnych. Ten przycisk jest osadzony w treści. Ta dyskretna metoda daje marce pełną kontrolę nad miejscem, w którym umieszcza ona przycisk, aby zapewnić klientom bezproblemowe doświadczenie. Firmy e-commerce często korzystają z wewnętrznych przycisków udostępniania na stronach produktowych. 

 

Jak mówi popularne przysłowie, zdjęcia są warte tysiąca słów. Dlatego udostępnianie zdjęć jest tak skuteczne. Jeśli najedziesz swoim narzędziem do udostępniania obrazów na zdjęcie lub grafikę, wtedy będzie można je udostępnić.

 

Wreszcie, banery mogą być również udostępniane, aby dodać do worka sztuczek promocyjnych każdej firmy. Te obrazy są strategicznie umieszczone na górze lub na dole ekranu cyfrowego, aby uzyskać maksymalny efekt.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Recenzje klientów

 

Pozytywne recenzje są kluczowe dla sukcesu firmy w środowisku marketingowym, w którym rankingi firm są publikowane online na stronach takich jak G2, Consumer Affairs i Trust Pilot. Firmy rozpoczynające działalność muszą priorytetowo traktować uzyskanie tych pierwszych opinii tak szybko, jak to możliwe, ponieważ potencjalni klienci mogą nie ufać firmie, która nie ma opinii online.

 

customer_reviews

 

CXL zdecydowanie zachęca przedsiębiorców do regularnego monitorowania stron i forów poświęconych recenzjom. Terminowa reakcja na komentarze jest zarówno oczekiwana, jak i wymagana w celu promowania pozytywnego wrażenia godnego budowania zaufania z potencjalnymi klientami.

 

WPForms jest popularnym narzędziem, którego możesz użyć, aby poprosić o te wszystkie ważne recenzje klientów, których potrzebujesz do budowania zaufania z przyszłymi klientami. Użytkownicy uwielbiają fakt, że nie muszą pisać kodu, aby stworzyć ankiety dla klientów, idealnych do zbierania cennych informacji zwrotnych, których potrzebują wszystkie firmy.

 

Ostrzegamy. Mimo że kuszące jest ignorowanie negatywnych opinie, trzeba na nie reagować.

 

Biorąc pod uwagę czasochłonny charakter tego typu nadzoru, dla wielu małych i średnich firm sensowne jest wykorzystanie w tym celu narzędzia do zarządzania reputacją.

 

Kilka z bardziej popularnych narzędzi to Brand24, Mention, YouScan, Google Alerts, SocialMention i Reputology. Dla firm z ograniczonym budżetem, dostępne są darmowe opcje takie jak Google Alerts, BuzzSumo, Hootsuite i SocialMention.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Publikowanie i śledzenie aktywności strony

 

Jak wspomniano powyżej, ludzie chcą czuć, że kupują od firmy, która jest aktywna i renomowana. Narzędziem programowym, które śledzi sprzedaż, wizyty na stronie i inne konkretne działania jest ProveSource.

 

tracking-site-activity

 

Główne cechy tego narzędzia to automatyczne śledzenie, wizyty na stronie oraz integrację z określonymi platformami firm trzecich. Dodatkowo, ProveSource ułatwia marketerom dostosowanie koloru tytułu, linków, ikon i innych elementów projektu.

 

TrustPulse to kolejny kolejne narzędzie biznesowe przedstawiające dowód społeczny, wyposażone w atrakcyjne, przyciągające wzrok wyskakujące powiadomienia, które wizualnie śledzą zakupy, zapisy i rejestracje demo. Darmowa wersja zachęca ograniczone budżetowo startupy do wypróbowania go. Dzięki krótkiemu, trzyminutowemu procesowi konfiguracji, TrustPulse obiecuje znacznie zwiększyć sprzedaż. Podobnie jak ProveSource, TrustPulse jest kompatybilny z WordPress, WooCommerce, Mailchimp, Shopify, AWeber i wieloma innymi platformami.

 

Fera zachęca do użycia licznika listy życzeń jako kolejnego narzędzia e-commerce w celu zdobycia dowodu społecznego, które może zwiększyć sprzedaż firmy.

 

Działa w następujący sposób, targetuje  porzucone koszyki jako metodę konwersji niezdecydowanych nabywców. Licznik list życzeń działa podobnie jak inne narzędzia wymienione powyżej, promując popularność niektórych pozycji jako sposób na przekonanie niezdecydowanych kupujących za pomocą dowodu społecznego, którego potrzebują do dodatkowego delikatnego skierowania do kasy.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


 

Pieczęcie lub odznaki zaufania

 

Każda rozmowa na temat dowodu społecznego nie jest kompletna bez omówienia korzyści płynących z publikowania odznak zaufania na swojej stronie.

 

Są to małe ikony, które potwierdzają wiarygodność Twojej firmy, dzięki czemu potencjalni klienci czują się bezpiecznie podając poufne informacje dotyczące płatności. Nie jest tajemnicą, że konsumenci słyszeli zbyt wiele przerażających historii o kradzieży tożsamości i innych oszustwach biznesowych mających na celu wyłudzenia od niczego niepodejrzewających ludzi pieniędzy.

 

Używając odznak zaufania, firma rozpoczynająca działalność podnosi swój status zaufania poprzez powiązanie ze stronami o ustalonym autorytecie. W warunkach konkurencji, wyświetlanie właściwego identyfikatora zaufania może w rzeczywistości stanowić różnicę między dokonaniem sprzedaży a przegraną z konkurentem.

 

Jeśli weźmiemy pod uwagę rzeczywistość transakcji online, w której oczekuje się, że klienci podadzą dane karty kredytowej firmie, o której nigdy nie słyszeli, w pogoni za produktem, którego nigdy nie widzieli ani nie dotknęli, wtedy staje się jasne, dlaczego odznaki zaufania działają.

 

Identyfikatory SSL są jednymi z najczęściej spotykanych identyfikatorów na stronach internetowych. Na przykład, w Google Chrome, prawdopodobnie zauważyłeś ikonę kłódki, która oznacza, że strona jest bezpieczna i posiada certyfikat SSL. Kiedy odwiedzający stronę widzi tę blokadę, zazwyczaj jest o wiele bardziej ufny, podając osobiste dane dotyczące płatności.

 

trust-badges

 

Inną pieczęcią, która buduje zaufanie z odwiedzającymi, którzy są tam po raz pierwszy jest pieczęć zwrotu pieniędzy. Konsumenci są mniej niechętni do dokonywania zakupów w Internecie, jeśli wierzą, że mogą zwrócić produkt. Jedną ze strategii, którą Amazon z powodzeniem wykorzystał do zbudowania jednego z największych przedsięwzięć internetowych na świecie, jest oferowanie gwarancji zwrotu pieniędzy.

 

Coraz większą popularnością cieszą się również odznaki zaufania na bezpłatny okres próbny. Konsumenci niechętni do podejmowania ryzyka są bardziej skłonni rozważyć bezpłatny okres próbny. Filozofia "spróbuj, a na pewno Ci się spodoba" to sprawdzony sposób na dotarcie do niezdecydowanych nabywców, którzy mają problemy z zaufaniem.

 

Darmowa wysyłka jest również atrakcyjnym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Dlatego właśnie umieszczenie na stronie firmowej odznaki zaufania bezpłatnej wysyłki ma sens. Na konkurencyjnym rynku, gdzie konsumenci mogą kliknąć od twojej strony do strony konkurencji w ułamku sekundy, marketerzy muszą korzystać z każdego dostępnego narzędzia dowodu społecznego, aby osiągnąć najlepsze wyniki.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Zbieranie i zarządzanie referencjami

 

Referencje działają ręka w rękę z pozytywnymi recenzjami, aby przekonać nowych potencjalnych klientów do podjęcia decyzji i dokonania tego zakupu. Testimonial Tree oferuje oprogramowanie, które automatycznie zbiera i udostępnia pozytywne referencje od Twoich zadowolonych klientów. To narzędzie promuje historie klientów na stronach z recenzjami i innych platformach mediów społecznościowych.

 

Innym ważnym graczem wartym przeglądu przez marketerów zamierzających w pełni wykorzystać referencje jest Boast.

 

testimonials_boast

 

Tajną bronią tej firmy jest wideo. Marketerzy zaczynają doceniać siłę wideo, ponieważ giganci tacy jak YouTube i TikTok wykorzystują zamiłowanie konsumentów do tego typu kreatywnej ekspresji. W porównaniu z referencjami tekstowymi, referencje wideo często wywierają bardziej długotrwałe wrażenie.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Galerie generowane przez użytkownika

 

Marketerzy, którzy śledzą metryki i statystyki w poszukiwaniu danych marketingowych, szybko doceniają ogromny wpływ zdjęć. Search Engine Journal donosi, że aż 77% konsumentów twierdzi, że zdjęcia klientów wpłynęły na ich decyzję o zakupie bardziej niż profesjonalne zdjęcia, które zostały zakupione i opłacone przez firmę.

 

Socialphotos to aplikacja, którą można wgrać na stronę internetową firmy, aby gromadzić i wyświetlać zdjęcia klientów w celach marketingowych. Plan podstawowy jest bardzo przystępny cenowo, obecne ceny zaczynają się od 15 dolarów miesięcznie. Ten plan oferuje nieograniczoną liczbę galerii stron. Socialphotos pomaga nowym klientom, wgrywając dla nich aplikację, aby ułatwić im rozpoczęcie pracy.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Podsumowanie

 

Istnieją istotne dowody na to, że dowód społeczny w znacznym stopniu uwiarygodnia reputację firmy.

 

Świadomi marketingowcy korzystają z narzędzi, które mogą dostarczyć dowód społeczny niezbędny do zwiększenia współczynnika konwersji. Pozytywne recenzje i referencje klientów stały się marketingową siłą napędową w ewolucji rynku e-commerce.

Download

Autor Chris Makara

Since 2003, Chris Makara has developed a broad digital marketing background with a focus on SEO, Social Media, Automation and Analytics. He is the founder of Bulkly, a social media automation tool for individuals and small businesses.

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas