Czego można oczekiwać od narzędzia do przesyłania danych?

Czego-można-oczekiwać-od-narzędzia-do-przesyłania-danych_

Każdy sprzedawca reklamujący się w Google, Facebook, Amazon lub innych kanałach zakupów potrzebuje narzędzia do przesyłania danych.

Plik danych jest nie tylko podstawą kampanii PPC, odpowiednio zoptymalizowany plik danych ma ogromny wpływ na skuteczność kampanii.

Na rynku dostępne są setki narzędzi, więc masz wielki wybór. Jeśli szukasz narzędzia do optymalizacji feedów, to jest lista podstawowych funkcji, które powinieneś od niego wymagać.

 

1) Pobiera i aktualizuje plik danych ze sklepu internetowego

Narzędzie do przesyłania danych powinno być w stanie połączyć się z Twoim koszykiem, aby pobrać dane produktu. To znaczy:

  • integruje się z platformą e-commerce (Magento, Shopify itp.) za pośrednictwem interfejsu API lub wtyczki, lub
  • jest w stanie pobrać popularne typy plików, takie jak CSV, XML itp. z adresu URL lub lokalizacji FTP

Scal pliki wejściowe i wyjściowe. Narzędzie do przesyłania danych powinno także umożliwiać pobieranie lub generowanie wariantów wymaganych na wielu kanałach.

Zaplanowane aktualizacje. To oczywiste, że narzędzie do pobierania danych pobiera dane produktu automatycznie i codziennie.

Powinieneś być w stanie dokonać wielu aktualizacji, aby mieć pewność, że Twoje dane produktu są zawsze aktualne.

 


2) Tworzy pliki danych dla kanałów zakupów

Tworzenie plików danych dla kanałów, które chcesz reklamować, powinno być proste. Wszystkie wymagania, które mają kanały (format pliku, wymagane i inne nazwy pól itp.), Powinny być wstępnie załadowane do narzędzia kanału w szablonach. Szablony powinny uchronić przed pomyłką, na przykład gdy zapomnisz o zmapowaniu pola obowiązkowego lub wprowadzisz wartość, która nie jest akceptowana.

Narzędzie powinno także automatycznie poprawiać typowe błędy, takie jak wielkie litery w tytułach.

Sprawdź, jakie kanały oferuje narzędzie do przesyłania danych. Jeśli kraj lub kanał nie są uwzględnione, znajdź inne narzędzie lub przynajmniej sprawdź, czy można je dla Ciebie dodać. Tworzenie niestandardowego pliku danych (zgodnie z własnymi specyfikacjami) to kolejna sprytna funkcja, której należy szukać.

Kopiowanie pliku danych na inny kanał to kolejna ważna funkcja, ponieważ nie chcesz ciągle wykonywać tej samej pracy dla każdego kanału.

Kategorie powinny być również uwzględnione. Wszystkie (pod) kategorie każdego kanału powinny być wstępnie załadowane i łatwe do zmapowania do Twoich produktów. Życie jest zbyt krótkie, aby wyszukiwać każdą kategorię i wprowadzać ją ręcznie.

 


3) Optymalizuje jakość pliku danych

Narzędzie do przesyłania danych powinno zapewniać nieograniczone możliwości manipulowania plikiem. Powinieneś być w stanie edytować wartości każdego pola, dla poszczególnych produktów lub luzem, w zależności od warunków („jeśli marka zawiera adidas”).

Edycja oznacza, że ​​możesz zmienić wszystko w dowolnym polu: usuwać, zamieniać, łączyć, przeliczać itp. Bardzo dobre narzędzia pozwalają również przesyłać listę produktów, które chcesz edytować lub używać wyrażeń regularnych do edycji czegoś na bardzo szczegółowym poziomie.

Powinieneś także mieć możliwość dodawania brakujących danych do swojego kanału, poprzez wydobywanie danych z innych pól lub przesyłanie dodatkowych danych osobno. Dobrym przykładem jest wydobycie koloru lub rodzaju produktu z opisu każdego produktu.

Funkcją, którą ma niewiele narzędzi, jest możliwość wybrania najlepszego obrazu, który ma być wyświetlany w reklamach na liście produktów dla każdego produktu. Obraz produktu jest najważniejszym elementem każdej reklamy, więc posiadanie najlepszego obrazu ma duży wpływ na Twoje wyniki.

 


4) Zoptymalizuj ROI kampanii

Narzędzie do przesyłania danych może pod wieloma względami przyczynić się do lepszego ROI kampanii.

Najważniejszą funkcją jest zdolność narzędzia do śledzenia wydajności poszczególnych produktów. Ważne jest, aby obejmowało to również dane o kosztach dla każdej pozycji. Wskaźniki takie jak CPA i ROAS mogą być używane do identyfikowania dobrych i złych wyników, dzięki czemu można następnie usunąć nierentowne produkty za pomocą jednego kliknięcia.

Ogólna możliwość wykluczania produktów jest również ważną funkcją zwiększającą wydajność. Jeśli wiadomo, że niektóre marki, kategorie lub produkty sezonowe obniżają całkowity zwrot z inwestycji, powinno być łatwo wykluczyć je z pliku danych.

Jeśli reklamujesz się na portalach takich jak Amazon, ważne jest zsynchronizowanie zamówień między rynkiem a sklepem internetowym. W ten sposób nie oferujesz w swoim sklepie produktów, które zostały już wyprzedane na Amazon.

Możesz poprawić skuteczność kampanii, jeśli w pliku danych masz atrybuty takie jak marża brutto lub pozycja cenowa. Ten typ danych zwykle nie jest dostępny w źródłowym pliku danych, ale tylko w innych systemach. Dlatego poszukaj narzędzia do przesyłania danych, które jest w stanie scalić dane z różnych źródeł w jeden kanał źródłowy.

 


5) Uwagi ogólne

Przeglądając narzędzia, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii:

Cena zawsze ma znaczenie. Optymalizacja pliku danych nie powinna obniżyć budżetu reklamowego. Nie kupuj narzędzia, na które Cię nie stać, nie płać za Ferrari, jeśli Jeep oferuje wszystko, czego potrzebujesz.

Łatwość użycia jest bardzo ważna, ponieważ jeśli narzędzie do przesyłania danych nie jest intuicyjne, na dłuższą metę jego używanie będzie irytujące. Jeśli jest trudne w użyciu lub wymaga intensywnej nauki w opanowaniu go, to po prostu nie jest wystarczająco dobre.

Agencje powinny szukać dodatkowych funkcji, takich jak tworzenie subkont dla klientów i menedżerów kont oraz dodawanie nieograniczonej liczby sklepów, aby nie płacić dodatkowej opłaty za każdy dodany sklep.

Kontrola jakości jest częścią każdego dobrego narzędzia. Czy monitorują Twoje kanały 24/7? Czy dostępna jest obsługa (na żywo)? Czy otrzymujesz powiadomienia, gdy coś pójdzie nie tak?

Wybór odpowiedniego narzędzia do przesyłania danych może nie być łatwym zadaniem, ale powyższa lista pomoże Ci go znaleźć. Sprawdź recenzje i referencje od (prawdziwych!) klientów i wypróbuj wersję demo, zanim dokonasz wyboru.

 

New Call-to-action

Autor Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Komentarze

Stworzone z    przez  DataFeedWatch

Pisz dla nas