DataFeedWatch Blog

Lokalne reklamy inwentaryzacyjne: Facebook vs. Google – kto wygra?

Autor: Olga Wojas | 2020-02-27 12:26:58

Reklamy dynamiczne na Facebooku dla sprzedaży detalicznej czy Zakupy Google dla lokalnych reklam inwentaryzacyjnych – których powinieneś używać, jeśli posiadasz sklep fizyczny? Obie wprowadziły olbrzymie zmiany do swoich reklam, aby pomóc przyciągnąć sprzedaż do sklepów. Co należy zrobić, aby otrzymać swoją działkę? 

Ten post ma na celu zagłębienie się w Reklamy dynamiczne na Facebooku dla sprzedaży detalicznej i Zakupów Google Shopping dla lokalnych reklam inwentaryzacyjnych i jak je porównać.

 

Reklamy dynamiczne na Facebook

Reklamy dynamiczne na Facebooku dla sprzedaży detalicznej zostały stworzone do znalezienia klientów w bliskiej odległości od Twojego sklepu.

Pojawiło się to po tym jak Facebook rozpoznał, że ponad 40% ich klientów posiadało interakcje z marką online przed sprzedażą w sklepie. To zachęciło ich do znalezienia sposobu na połączenie tych dwóch interakcji, aby pomóc zwiększyć doświadczenie klienta, a także pomóc firmom zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach tradycyjnych.

Google dla lokalnych reklam inwentaryzacyjnych

Google dla lokalnych reklam inwentaryzacyjnych zostały również stworzone w celu zwiększenia sprzedaży offline, w sklepach. Reklamy te wyświetlają informacje o produktach i szczegóły dotyczące lokalnego sklepu dla pobliskich użytkowników.

Informacja ta jest wyświetlana, gdy użytkownik naciskając na reklamę produktu i zostanie przeniesiony do ‘lokalnego sklepu’. W witrynie sklepowej znajdują się informacje o produkcie, takie jak cena i dostępność, a także pomocne informacje o sklepie, takie jak godziny otwarcia, numer telefonu i mapa.

 

Korzyści lokalnych reklam dla sprzedaży detalicznej z fizyczną lokalizacją 

Znajdowanie nowych klientów: Jest to prawdopodobnie największa korzyść dla przedsiębiorstw. Pokazując reklamy do nowych, istotnych i lokalnych klientów, firmy zauważyły poprawę świadomości marki. Odkrycie tych nowych odbiorców zwykle prowadziło do wzrostu liczby osób odwiedzających sklep.

 

 

Poprawa doświadczenia klienta: Reklamy te nie tylko pomagają zwiększyć sprzedaż w sklepie, ale także umożliwiają potencjalnym klientom interakcję z marką przed wizytą. Pomaga również poprzez wyświetlanie reklam zawierających informacje, takie jak mapy do znalezienia sklepu i dając biznesowi możliwość zaprezentowania tego, co klient może tam znaleźć. 

Świadomość nowej lokalizacji sklepu: Sklepy często muszą zwiększyć swój poziom marketingu zarówno w Internecie, jak i poza nim, jeśli chodzi o budowanie świadomości o nowym sklepie lub wielkim otwarciu w celu zwiększenia liczby osób odwiedzających sklep. Wykorzystanie lokalnych reklam Facebooka pomaga tym firmom budować lokalną świadomość jako część początkowego dążenia do świadomości marki i jako trwała strategia.

Informują klienta o wydarzeniach I ofertach w czasie rzeczywistym: Powiedzmy, że przykładowo chcesz przeprowadzić wyprzedaż w swoim sklepie, Jak poinformujesz o tym ludzi? Jak to wykorzystasz do wzrostu odwiedzin w Twoim sklepie? Poprzez pokazanie tych wydarzeń i ofert w swoich reklamach dla lokalnych mieszkańców na Facebooku, Jesteś w stanie poinformować o tym ludzi, a także zachęcić ich do zakupów w Twoim sklepie.

 

Różnica pomiędzy Zakupami Google i Lokalnymi reklamami na Facebooku 

Zrozumienie różnicy pomiędzy Zakupami Google i Lokalnymi reklamami na Facebooku pomoże Ci zrozumieć, które będą działały najlepiej dla Twojej firmy i jak powinny zostać włączone do twojej nadrzędnej strategii marketingowej. Główne różnice obejmują: 

Wygląd reklam

Reklamy na Facebooku zazwyczaj pozwalają firmom używać więcej przyciągających wzrok reklam, ze względu na to, że muszą wyróżniać się one na platformie. Oferują one reklamodawcom możliwość napisania krótkiego opisu, którego nie znajdziesz w Zakupach Google. 

Intencje widowni

Jeśli chodzi o Zakupy Google, jedną z niezaprzeczalnych korzyści jest fakt, że targetują w oparciu na wyszukiwanie użytkownika, co pokazuje, że mają zamiar coś kupić, podczas gdy targetowanie na Facebooku posiada bardziej przerywane podejście, możliwe, że targetujesz właściwą osobę we właściwym miejscu, ale całkiem prawdopodobne, że to nie właściwy czas, jak byłoby to w przypadku Zakupów Google.

Targetowanie

Jak wspomniano powyżej, Zakupy Google wyświetlają reklamy związane z wyszukiwaniem użytkownika. Nie wymaga to już od reklamodawców tworzenia własnych słów kluczowych, a jedynie dopasowuje wyszukiwanie do samej listy produktów. Różni się to od metod targetowania oferowanych przez Facebook, które działa poprzez retargetowanie lub poprzez szerokie targetowanie, które analizuje zachowania użytkowników w sieci.

 

Reklamy dynamiczne dla Facebooka do sprzedaży detalicznej najlepsze praktyki

Tworząc reklamy na obu platformach warto pamiętać o najlepszych praktykach i wskazówkach optymalizacyjnych w celu poprawy jakości ruchu i ostatecznie ilości sprzedaży. 

Używaj mocnych obrazów: Upewnij się, że prawidłowo odzwierciedla to Twoją markę, daje klientowi wyobrażenie o tym, co może znaleźć w Twoim sklepie. Należy również pamiętać o tym, aby były zachęcające dla klienta. 

Należy również przestrzegać prawidłowych wymiarów wymaganych przez Facebook. Jeśli nie masz pewności co do prawidłowych wymiarów, możesz je znaleźć na stronie pomocy Facebooka.

Utrzymuj aktualne informacje: Nie ma nic bardziej zniechęcającego dla potencjalnego klienta niż pójście do sklepu tylko po to, aby dowiedzieć się, że to po co przyszli, nie jest już dostępne - dotyczy to produktów, ofert i godzin otwarcia. 

 

Lokalne reklamy inwentaryzacyjne Google najlepsze praktyki

Google zaleca stosowanie się do następujących najlepszych praktyk w celu optymalizacji lokalnych reklam inwentaryzacyjnych: 

Lokalizacja: Wyceluj we wszystkie lokalizacje, w których chciałbyś obsługiwać swoje reklamy. Następnie ustaw wyższą regulację oferty dla osób w promieniu 10-15 m od każdego sklepu. Pomoże to częściej wyświetlać reklamy osobom znajdującym się w pobliżu sklepów, nie wykluczając przy tym wszystkich innych. 

Dodaj harmonogram: Warto prowadzić reklamy 24/7. Jednak, ustaw regulator ofert w czasie, gdy Twój sklep jest otwarty. Możesz także spróbować zwiększyć liczbę ofert w godzinach szczytu.

Podziel swój magazyn na grupy produktów: Konfiguracja filtra kampanii lub podział magazynu na grupy produktów według kanału i wyłączności kanału pozwoli Ci ustawić różne oferty dla każdej grupy: 

- Kanał: W przypadku, gdy produkty są sprzedawane w sprzedaży detalicznej - albo przez Internet, albo w sklepie stacjonarnym.

- Wyłączność kanału: Kategoria ta określa, czy produkt jest dostępny online, w sklepie czy też w obu tych kategoriach.

Na przykład, możesz oferować więcej za przedmioty dostępne dla wielu kanałów (dostępne zarówno online, jak i offline). Następnie oferuj mniej na lokalną reklamę i ponownie oferuj mniej na produkty dostępne online. 

Testowanie: Dotyczy to zarówno reklam na Facebooku, jak i reklam Google. Cokolwiek robisz, nie przerywaj testów. Podziel testową kopię reklamy, zdjęcia reklamowe, opisy tablic itp., aby znaleźć to, co jest najlepsze dla Twojej firmy.

 

Podsumowanie 

Zarówno lokalne reklamy na Facebooku, jak i Zakupy Google mogą być jednocześnie powiązane z Twoimi celami marketingowymi i założeniami. Warto jednak pamiętać, że jeśli posiadasz fizyczny sklep, lokalne reklamy na Facebooku nadal oferują więcej, jeśli chodzi o pomoc w przyciągnięciu ruchu zarówno w trybie offline, jak i online, podczas gdy jesteś tylko eCommerce, lokalne reklamy nie będą odpowiednie dla Ciebie. Najlepszym sposobem, aby znaleźć to, co działa dla Ciebie najlepiej, jest wypróbowanie i znalezienie tego, co jest właściwe dla Twojej firmy. 

Jeśli jesteś sprzedawcą online uważasz ten post za przydatny, całkiem możliwe, że nasz eBook Kompletny przewodnik do optymalizacji danych na tablicy okaże się użyteczny. Pobierz go I dowiedz się jak poprawić jakość swoich tablic.