Atrybut Kategoria produktu Google [google_product_category] służy do kategoryzacji produktu. Ta kategoria jest wybrana z systematyki Google. Pełna lista kategorii produktów znajduje się tutaj.
Umieszczanie produktów w kategoriach ma na celu pomóc potencjalnym klientom w dotarciu do Twojego produktu.
Najważniejsze jest, aby wybrać właściwą kategorię dla swojego produktu. W przeciwnym razie klienci mogą mieć trudności ze znalezieniem tego, czego szukają.
W przypadku niektórych typów produktów wymagane jest użycie kategorii produktów Google. Należą do nich elementy odzieży i akcesoriów, mediów i oprogramowania.
W przeciwnym razie użycie atrybutu pliku danych kategorii produktów jest całkowicie opcjonalne. Jest to jednak zalecane. Pomoże Google zidentyfikować Twój produkt i dopasować go do wyszukiwania potencjalnego klienta.
Posiadanie najdokładniejszych opisów i atrybutów dla każdego elementu pomoże również poprawić współczynnik klikalności w kampaniach.
Im dokładniejsze są Twoje atrybucje, tym częściej Twoje produkty pojawią się podczas wyszukiwania. Poprawia to zarówno rzeczywisty, jak i oczekiwany CTR (współczynnik klikalności).
Poniżej przedstawiono absolutnie minimalne wymagania, które należy spełnić, aby upewnić się, że produkt został zatwierdzony i wyświetla się w przypadku odpowiednich wyszukiwań.
Oprócz minimalnych wymagań istnieje szereg najlepszych praktyk dotyczących kategorii produktów, które pomagają zwiększyć skuteczność kampanii:
Kategorie produktów Google są niezbędne dla niektórych kategorii. Tam, gdzie nie jest to wymagane, nadal zaleca się stosowanie atrybutu kategorii produktu.
Pomaga poprawić trafność Twojego produktu i pomaga dopasować to do wyszukiwania klienta.