Jak prowadzić kampanie Zakupy Google w wielu krajach

    google-shopping-wielu-krajach

    Wielu naszych klientów jest zainteresowanych prowadzeniem kampanii Zakupów Google w wielu krajach jednocześnie.

    Łatwo się domyślić dlaczego. 

    W pierwszym kwartale 2018 r. wydatki na Zakupy Google po raz kolejny osiągnęły niesamowite rozmiary. Według Search Engine Watch, 82% wydatków na reklamy w wyszukiwarkach w Wielkiej Brytanii jest wydawane na Zakupy Google. Ameryka nie była daleko w tyle, a wydatki na reklamę w Zakupach Google wyniosły 76,4%.

    Wraz ze wzrostem liczby detalistów korzystających z Zakupów Google i zwiększonymi wydatkami można się zastanawiać, jak dotrzeć do nowych klientów lub jak wyprzedzić konkurencję. Być może rozważałeś sprzedaż w wielu krajach? 

    Dowiedzmy się więcej o korzyściach i najlepszych praktykach w tym zakresie...

    Click the links to go directly to a specific section:

    Kliknij linki, aby przejść bezpośrednio do określonej sekcji:

    Dlaczego powinieneś rozważyć sprzedaż międzynarodową?

    Kraje dostępne w Zakupach Google

    Kraje z Zakupami Google w wersji beta

    Jak ustawić Zakupy Google w wielu krajach?

    Najlepsze praktyki

     


    Dlaczego powinieneś rozważyć sprzedaż międzynarodową? 

    Jeśli zastanawiasz się nad sprzedażą międzynarodową, nie ma na to lepszego momentu niż teraz.

    Po pierwsze, jak zapewne już się domyśliłeś; otworzy to Twój rynek docelowy, co prawdopodobnie spowoduje większą sprzedaż. Warto również zauważyć, że coraz więcej handlowców zaczyna sprzedawać za granicą. Według wpisu firmy Payoneer, Forrester szacuje, że sprzedaż międzynarodowa przewyższy sprzedaż krajową o 17% do 2022 roku.

    Pomaga także wyprzedzić konkurencję. Będąc jednym z pierwszych, którzy sprzedają Twoje produkty w innym kraju, dajesz sobie ogromną przewagę w stawianiu czoła klientom, zanim zrobią to konkurenci.

    Ponadto daje Ci to więcej godzin handlu. Podczas gdy Twoi obecni klienci śpią, Twoi zagraniczni klienci w innej strefie czasowej mogą  nadal kupować od Ciebie.

    Nie wspominając o różnicach sezonowości. Na przykład sprzedaż okularów przeciwsłonecznych może być świetna na lato w jednym kraju, ale w miesiącach zimowych prawdopodobnie zobaczysz zastój. Jeśli handlujesz w kraju o różnej sezonowości, masz większe szanse na utrzymanie sprzedaży przez cały rok poprzez sprzedaż na różnych terytoriach.

     

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Kraje dostępne w Zakupach Google  

    Istnieje ograniczenie co do tego, które kraje kwalifikują się do reklam w Zakupach Google. Zatwierdzone kraje to:

    • Argentyna
    • Australia
    • Austria
    • Belgia
    • Brazylia
    • Kanada
    • Chile
    • Kolumbia
    • Dania
    • Francja
    • Niemcy
    • Hong Kong
    • Indie
    • Indonezja
    • Irlandia
    • Włochy
    • Japonia
    • Malezja
    • Holandia
    • Nowa Zelandia
    • Norwegia
    • Filipiny
    • Polska
    • Portugalia
    • Rosja
    • Singapur
    • RPA
    • Hiszpania
    • Szwecja
    • Szwajcaria
    • Tajwan
    • Turcja
    • Zjednoczone Emiraty Arabskie
    • Wielka Brytania
    • Stany Zjedonczone

     

    Powyższe kraje mogą być wyświetlane w Zakupach Google i wyszukiwaniach. Istnieje również lista krajów, które mogą uruchamiać Zakupy Google, ale reklamy będą wyświetlane tylko w wyszukiwarce Google. Są to:

    • Irlandia
    • Nowa Zelandia
    • Singapur
    • RPA

    Indie są również zatwierdzonym krajem w Zakupach Google. Reklamy te będą wyświetlane w wyszukiwarce Google i niektórych usługach partnerskich.

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Kraje w wersji beta 

    Nie widzisz swojego kraju docelowego na liście? Może być w wersji beta...

    Google zawsze stara się rozszerzać Zakupy Google na inne kraje, co oznacza, że możesz tragetować coraz więcej krajów. Jest to świetny sposób na dalsze poszerzenie zasięgu, a także uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez reklamowanie się w tych krajach przed konkurencją.

    Obecne kraje w wersji beta to:

    • Tajlandia
    • Izrael
    • Ukraina
    • Korea Południowa (chociaż tylko handlowcy zarejestrowani w Korei Południowej mogą przesyłać dane o produktach)
    • Wietnam
    • Arabia Saudyjska

     

    Aby rozpocząć reklamowanie w tych krajach, musisz zarejestrować swój plik w wybranym kraju. Więcej informacji na temat rejestrowania plików można znaleźć na stronie pomocy Google tutaj.

    Top wskazówka: Obserwuj nowe kraje pojawiające się w wersji beta. Im szybciej je zauważysz, tym szybciej będziesz mógł wyprzedzić konkurencję. Na przykład tylko w zeszłym roku zaobserwowaliśmy zmianę całej listy wersji beta - żaden z powyższych krajów nie był w fazie beta na początku 2017 roku.

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Jak ustawić Zakupy Google w wielu krajach?

     

    Po pierwsze: wyobraź sobie, że robiłeś zakupy przez Internet, a Zakupy Google pokazały, że wyniki są w innym języku lub walucie niż Twoja domyślna - prawdopodobnie nie zainteresujesz się stroną sprzedawcy, prawda? Jeśli w ogóle kliknąłeś reklamę. 

    Aby rozszerzyć działalność na inne kraje, musisz upewnić się, że język i waluta są obsługiwane w kraju, w którym się reklamujesz.

     

    Zanim jeszcze przyjrzymy się różnym scenariuszom, które można zidentyfikować, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby móc sprzedawać w nowym kraju, jest:

    1. W Merchant Center przejdź do karty Pliki i wybierz plik, którego chcesz używać w innych krajach.

    google-merchant-center

     

    2. Przejdź do ustawień wybranego pliku i kliknij „Dodaj”, a następnie wybierz kraj i język. 

    add-multiple-feeds

     

    Przyjrzyjmy się niektórym scenariuszom, w których możesz się znaleźć, jeśli reklamujesz się poza swoim krajem:

    • Nie jest wymagany nowy plik: Używasz tego samego języka i waluty pliku
    • Wymagany nowy plik: Ten sam język i waluta
    • Wymagany nowy plik: Ten sam język, inna waluta
    • Wymagany nowy plik: Inny język, inna waluta

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Używasz tego samego języka i waluty pliku

    W niektórych krajach proces jest o wiele łatwiejszy. Oznacza to, że handlowiec może korzystać z tego samego pliku i kampanii zakupowej w celu sprzedaży międzynarodowej.

    google-zakupy-kilka-krajów

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Ten sam język i waluta

    To najłatwiejszy i najbardziej skuteczny sposób wyświetlania reklam w innym kraju.

    Wszystko, co musisz zrobić, to dodać nowy kraj i nie musisz wykonywać żadnych kroków, aby dostosować dane produktu (np. Niemcy i Austria).  

      Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Ten sam język, inna waluta

    To jest czas, aby skorzystać z narzędzia do konwersji walut. Aby to zrobić, musisz wykonać następujące kroki:

     

    1. Utwórz nowy plik. Musi on być w obsługiwanym języku i walucie, z której zwykle korzystasz.
    2. Postępuj zgodnie z wymogami cenowymi i podatkowymi obowiązującymi w wybranym kraju, aby reklamować się i przesyłać niezbędne informacje o dostawie (ponownie w kraju, w którym się reklamujesz).
    3. Upewnij się, że wszystkie ceny na Twojej stronie są zgodne z cenami podanymi w pliku.
    4. Utwórz kampanie zakupowe dla kraju, na który chcesz kierować reklamy.
    5. Pozwól Google zrobić resztę.

    Warto pamiętać, że waluta jest konwertowana w Google Finance przy użyciu najnowszych zgłoszonych kursów wymiany. W ten sposób koszty są faktycznie szacowane i różnią się w zależności od kursów wymiany w momencie zakupu.

    Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa narzędzie do przeliczania walut, sprawdź ten post: Jak używać narzędzia do konwersji walut do międzynarodowej ekspansji?

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Inny język i waluta

    W tym scenariuszu jest jeszcze trochę do zrobienia. Chociaż nasze narzędzie do pobierania i przelicznik walut wykona za Ciebie wszystkie ciężkie prace. 

    1. Strony docelowe produktu w Twojej witrynie będą musiały zostać przetłumaczone na język kraju docelowego.

    2. Musisz również upewnić się, że przesyłasz przetłumaczony plik ze wszystkimi niezbędnymi informacjami o produkcie.

    Ponadto musisz upewnić się, że przesyłasz informacje o dostawie, specyficzne dla nowego kraju, na który kierujesz reklamy.

    new-feed-google-merchant-center

    3. Na koniec musisz utworzyć nową kampanię zakupową kierowaną na żądany kraj sprzedaży na koncie Google Ads.

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


    Sprzedaż w wielu krajach w Zakupach Google: Najlepsze praktyki 

    Chociaż proces ustawiania reklam w innym kraju jest stosunkowo prosty, należy pamiętać o kilku najlepszych praktykach.  

     

    W razie potrzeby zmień zestaw produktów

    Często sprzedawcy zmieniają zestawy produktów dla różnych krajów. Jaki produkt zostanie pokazany, zależy od tego, co realistycznie może zostać dostarczone na adres klienta, a także od zachowania związanego z zakupem. Pamiętaj, że to, co jest popularne w Twoim kraju, może nie być tak popularne w innym. 

     

    Przetłumacz całą podróż klienta

    Jeśli tłumaczysz określoną stronę, upewnij się, że cała podróż klienta jest przetłumaczona, w tym zamówienie, strona z podziękowaniami itp. To usprawni podróż klienta i pomoże zbudować zaufanie. Nie chcesz przyprowadzać klientów do strony docelowej w ich języku, a następnie przełączyć ich z powrotem na Twój język ojczysty na resztę podróży. Nawet jeśli mówią w obu językach, zmiana języka w połowie procesu może być bardzo zniechęcająca dla kogoś, kto ma zamiar wprowadzić szczegóły płatności. 

     

    Nie zapomnij o zasadach i specyfikacjach

    Jeśli nie masz pewności, czym one są, zapoznaj się z danymi technicznymi Google dotyczącymi specyfikacji plików produktowych, zasad reklam produktowych i sprawdź wymagania językowe/walutowe.

     Powrót na górę strony lub Pobierz Kompletny Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych


     

    Podsumowanie

    Udostępniając produkty, które mogą być zrozumiane przez odbiorców, sprzedaż międzynarodowa może być fantastyczną okazją do zwiększenia zasięgu i oczywiście zysków. Dzięki temu możesz poznać różne zwyczaje zakupowe, które, jeśli zostaną użyte we właściwy sposób, mogą zwiększyć Twoje zarobki. Po prostu więcej osób chce kupić = więcej sprzedaży = więcej pieniędzy.

    Jeśli masz pytania, komentarze lub wskazówki dotyczące zarządzania wieloma witrynami sklepowymi i kampaniami w Zakupach Google, podziel się nimi poniżej. 

    New Call-to-action

     

    Written by Mateusz Miodek