DataFeedWatch Blog

Jak dodać typ produktów do Twojego pliku Zakupów Google

Autor: Olga Wojas | 2020-02-18 10:18:16

DataFeedWatch umożliwia Ci modyfikację wszystkiego, co znajduje się w Twoim pliku produktów. Klienci stale pytają nas, w jaki sposób ulepszyć ich kanały danych, aby zwiększyć wskaźnik ROI. 

Larry zadzwonił do nas trochę spanikowany. Jest sprzedawcą wyszukiwarek w dużej agencji. Właśnie odkrył, że w plikach Zakupów Google jego klienta zabrakło „rodzaju produktu". Miał on być główną właściwością w ich strategii! Nawet jeśli reszta ustawień byłaby w porządku, nie mógł ustalić odpowiednich celów produktowych w Google Ads.

Zdobądź swój przewodnik Podwój swoją sprzedaż w Zakupach Google w ciągu godziny

 

Zajęło mu 3 miesiące, aby zdobyć dane z feedów swojego klienta. Twórca sklepu internetowego miał do zrobienia wiele rzeczy, a wymyślenie strategii, która pozwalałaby codziennie dostarczyć plik składający sie z  5000 produktów, nigdy nie znalazło się wysoko na jego liście. Larry'emu nie spodobał się pomysł  czekania kolejnych 2 miesięcy, na to, aż będzie to dobrze zrobione.

Szybko przeszukaliśmy dane z jego pliku i stwierdziliśmy, że typ produktu (miał 22 różne typy) został wymieniony w opisie w 98% przypadkach. To pozwoliło Larry'emu na zaoszczędzenie czasu - w naszym narzędziu, zajęło mu 10 minut, aby stworzyć 22 zasady i ustawić typ produktu oparty na opisie.

 

 

Zastanawiasz się, co stało się z pozostałymi 2%?
Larry zdał sobie sprawę, że opisy te od początku nie były dobre. Typ produktu powinien znajdować się także w nich, podobnie jak lepiej dopasowane słowa kluczowe. Dodał je i problem został rozwiązany w 100%.