Jak chronić budżet PPC przed oszustwami (click fraud)


Czym jest Click Fraud?


Prawdopodobnie słyszałeś o oszustwach związanych z kartami kredytowymi, ale czy natrafiłeś kiedyś na informacje o oszustwach związanych z kliknięciami? Są szanse, że słyszysz o nich po raz pierwszy.

 

Najprościej rzecz ujmując, Click Fraud (oszustwo dotyczące kliknięcia) to rodzaj oszustwa reklamowego, które wyłudza od reklamodawców płatności za reklamę w różnych sieciach PPC, jak Google Ads, Facebook Ads, Twitter, Instagram oraz wiele innych platform.

 

Innymi słowy można je zdefiniować jako:

Oszustwa dotyczące kliknięć reklam typu "płatność za kliknięcie" w celu wygenerowania nieuczciwych opłat dla reklamodawców.

 

Jak zapewne wiesz, jeśli chodzi o sieci PPC, reklamodawcy są rozliczani za każde kliknięcie, które otrzymują. Ale co się dzieje, gdy ta sama osoba klika w ich reklamy wielokrotnie? Nadal płacą za te kliknięcia! I właśnie dlatego click fraud jest tak dużym problemem w branży reklamowej. Ten rodzaj oszustwa istnieje od czasu powstania sieci PPC, ale dopiero w ostatniej dekadzie jego skala znacznie się zwiększyła.

 

Z biegiem lat sieci PPC, takie jak Google, wprowadziły własne systemy wykrywania oszustw, aby spróbować je wyeliminować, ale oszustom po prostu udało się je ominąć.

 

Kto jest odpowiedzialny za Click Fraud?

 

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego ktoś chciałby celowo klikać na czyjeś reklamy... Jaką ma motywację i co dzięki temu zyskuje?

 

Istnieją różne powody, dla których ktoś chciałaby celowo klikać reklamy innych osób, co może nie być tak oczywiste dla wszystkich użytkowników. Każdy, kto celowo klika na reklamy, zarabia na tym pieniądze lub opróżnia budżet reklamowy konkurenta.

 

Konkurencja

 

Pierwszym podejrzanym, który jest odpowiedzialny za click fraud, jest Twój niezbyt przyjazny konkurent. Niezależnie od niszy lub branży, w której działasz, jeśli prowadzisz kampanie PPC, to zawsze będziesz miał konkurentów.

 

Istnieje ograniczona liczba słów kluczowych i przestrzeni reklamowej, dlatego konkurenci często wykorzystują niemoralne taktyki, takie jak click fraud. Poprzez wielokrotne klikanie w Twoje reklamy, konkurencja może szybko zmarnować Twoje pieniądze i spowodować straty finansowe. W niektórych przypadkach, jeśli masz ustawiony dzienny budżet na swoje reklamy, mogą zmarnować Twój budżet na dzień i zatrzymać uruchamianie reklam. 

 

Webmasterzy

 

Konkurenci nie są jedynymi, którzy mają motywację do klikania reklam. W ramach programu Google AdSense, istnieje obecnie ponad 2 miliony stron internetowych innych firm, które są częścią sieci wyświetlania Google. W zamian za prowadzenie reklam na swoich stronach Google daje webmasterom 66% przychodu za kliknięcie. Oznacza to, że im więcej kliknięć webmaster otrzymuje za swoje reklamy, tym więcej pieniędzy zarabia.

 

Jak można sobie wyobrazić, to była tylko kwestia czasu, zanim webmasterzy zaczną klikać na własne reklamy i angażować się w podejrzane taktyki, aby zwiększyć swoje dochody.

 

Fraud Rings (sieci oszustwa na kilknięciach)

 

Gdy webmasterzy zdali sobie sprawę, że mogą klikać własne reklamy, aby zarobić więcej pieniędzy, pewne osoby wykorzystały to do stworzenia całych sieci, zajmujących się oszustwami na szeroką skalę. Klikanie na własne reklamy jest bardzo czasochłonne i żmudne, ale co jeśli można zbudować coś, co sprawia, że inni ludzie klikają na te reklamy bez swojej wiedzy?

 

W ciągu ostatnich kilku lat ujawniono wiele oszustw na dużą skalę za pomocą botnet. Niektóre z nich generowały dla oszustów od 3 do 5 milionów dolarów dziennie.

 

Jak widać, oszukiwanie reklamodawców może być niezwykle łatwe, co oznacza, że prawie każdy wydatek na reklamę jest zagrożony.

 

 


Jak Click Fraud wpływa na reklamodawców?

 

Z zewnątrz wydaje się, że reklamodawcy tracą niewielką część swojego budżetu reklamowego przez click fraud, więc w czym problem? Jeśli już wydają dużo pieniędzy na reklamy PPC to nawet nie zauważą, prawda?

 

Oprócz strat finansowych oszustwa związane z kliknięciami mogą również wpływać na reklamodawców na wiele innych sposobów. 

Fałszywe kliknięcia reklam często prowadzą do nieprawidłowych analiz. Bez filtrowania fałszywych i powtarzających się kliknięć firma może podejmować błędne decyzje marketingowe na podstawie nieprawidłowych danych.

 

Kampanie remarketingowe mogą przynieść firmom 7- do 8-krotność ich ROAS, ale kiedy automatyczne boty, konkurenci i webmasterzy zaczynają klikać, może to znacznie zmniejszyć ich zyski.

 

W niektórych skrajnych przypadkach firmy mogą nawet zdecydować, że płatne reklamy nie działają i zatrzymać je całkowicie, podczas gdy wszystko, co naprawdę trzeba było zrobić, to zablokować garstkę użytkowników, którzy wielokrotnie klikali ich reklamy.

 

 


Jak walczyć z Click Fraud?

 

Od czasu ogromnego wzrostu działań typu click fraud w ostatniej dekadzie, reklamodawcy nieustannie próbują walczyć z tym rosnącym zagrożeniem.

 

Chociaż Google ma własne centrum zajmujące się nieważnymi kliknięciami, rozwiązujące oszustwa reklamowe, wielu reklamodawców uważa, że to nie wystarczy. Aby wziąć sprawy w swoje ręce, eksperci PPC wymyślili kilka sposobów na ograniczenie oszustw przy użyciu platformy Google.

 

Te sztuczki zostały odkryte i udoskonalone przez lata, aby pomóc spróbować zmniejszyć ilość oszustw, które otrzymują reklamodawcy. Chociaż nie wyeliminują one całkowicie wszystkich oszustw, mogą mieć znaczący wpływ na to, ile reklamodawcy mogą zaoszczędzić.

 

Najlepsze jest to, że te sztuczki i wskazówki są całkowicie bezpłatne, co oznacza, że każdy może je wdrożyć do własnego konta Google Ads!

 

Skorzystaj z list wykluczeń

 

Jak już wspominaliśmy, ilość oszustw dotyczących kliknięć w sieci reklamowej Google jest znacznie wyższa niż w przypadku reklam w wyszukiwarce. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że webmasterzy otrzymują przychód za każde kliknięcie i mają dużą motywację do tych oszustw na własnych reklamach.

 

Chociaż nie wszyscy webmasterzy biorą udział w click fraud, wielu z nich umieszcza reklamy w miejscach, w których użytkownicy mogą je przypadkowo kliknąć. Chociaż kliknięcia mogą być przypadkowe, reklamodawcy nadal muszą płacić za każde z nich!

 

Aby zatrzymać te niskiej jakości strony internetowe przed marnowaniem cennych budżetów reklamowych, platforma Google ma swoją własną specjalną listę wykluczeń. Podobnie jak negatywne słowa kluczowe w kampaniach wyszukiwania, lista wykluczeń jest sposobem, w jaki reklamodawcy blokują witryny w kampaniach display.

 

Niedawno PPC Protect opublikowało listę ponad 60 000 stron, które reklamodawcy powinni wykluczyć z kampanii reklam display.

Wyróżnili strony internetowe, które mają najniższy ROI i najwyższy poziom oszustw reklamowych. Po wtykluczeniu stron z tej listy, Twoje reklamy nie będą wyświetlane na żadnej stronie z listy, co pozwoli odfiltrować złe strony i zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie.

 

Wyklucz lokalizacje konkurentów

Jeśli jeszcze nie wypróbowałeś opcji targetowania na lokalizację w Google Ads, to wiele Cię omija. Nie tylko pozwala to na targetowanie użytkowników, którzy powinni zobaczyć Twoje reklamy, ale także pozwala na targetowanie, które obszary nie powinny zobaczyć Twojej reklamy.

 

Prawdopodobnie wszystko to brzmi bardzo znajomo, ale zastanawiasz się, jak to pomaga w walce z oszustwami dotyczącymi kliknięć?

 

Jednym z największych problemów dla wielu firm jest to, że ich konkurenci będą często klikać  reklamy w wyszukiwarce Google, gdy konkurują o te same terminy.

 

Wszystkie te powtarzające się kliknięcia mogą szybko się sumować i kosztować firmę znaczną ilość ich wydatków na reklamę. Można, oczywiście, wykluczyć konkurentów za pomocą metody wykluczenia IP mówiliśmy o tym powyżej, ale są szanse, że nie będziesz miał ich unikalnych adresów IP.

 

Na szczęście istnieje o wiele łatwiejszy sposób, który pozwoli Ci zablokować każdego konkurenta bez konieczności śledzenia jego adresu IP.

 

Znajdując ich fizyczny adres biura na stronie internetowej, można skonfigurować obszar wykluczeń reklam w Google Ads, aby zatrzymać swoje reklamy przed wyświetlaniem się dla nich. Nie będąc w stanie zobaczyć Twoich reklamy, a co za tym idzie - w nie kliknąć!

 

Chociaż ta technika nie jest w żaden sposób doskonała, to może znacznie pomóc oszukać swoich konkurentów. Będą myśleć, że Twoje reklamy przestał działać i skutecznie wyrzucili Cię z biznesu.

 


Wnioski

 

Jeśli podejrzewasz, że ktoś nieuczciwie klika w Twoje reklamy PPC, to wdrożenie powyższych technik może zaoszczędzić Ci sporą sumę pieniędzy. Najważniejszymi punktami z tego artykułu jest to: nie polegaj na Google lub żadnej innej sieci PPC, aby chronić swoje wydatki na reklamę. Weź to we własne ręce.

Click me

Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że nie wykorzystujesz w pełni swojego budżetu na płatne wyszukiwanie? Możliwe, że masz rację!

 

Nieznany wielu marketerom wróg ukrywa się w cieniu i po cichu marnuje Twój budżet reklamowy. Kiedy w końcu zdają sobie sprawę z jego istnienia, często jest już za późno!

 

Pokażemy Ci mroczny świat marketingu PPC i to, jak miliony reklamodawców tracą pieniądze przez oszustwa typu click fraud (fałszywe kliknięcia). Zobacz jak mogą one wpływać na Ciebie, i co możesz zrobić, żeby z nimi walczyć

.

Po pierwsze, czym jest te tajemnicze oszustwo dotyczące kliknięcia i dlaczego powinieneś się nim przejmować?

 

stencil.default (8)

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas