Identyfikatory produktów Google: Marka, MPN i GTIN

Identyfikator istnieje (lub nie)

Po pierwsze, Google chce wiedzieć, czy unikalne identyfikatory, takie jak GTIN i MPN dla Twoich produktów istnieją. W rzeczywistości istnieją one dla większości wytwarzanych produktów. Załóżmy więc, że ustawiłeś opcję „identyfikator istnieje” - PRAWDA (TRUE).

datafeedwatch-istniejący-identyfikator

 

Tylko w przypadku towarów na zamówienie można ustawić wartość fałsz (false)- są to unikalne produkty, które są wytwarzane ręcznie lub nie są już produkowane. Przykładami są ręcznie robione swetry, antyczne meble lub przedmioty w stylu vintage.

Ustawienie wartości 'Fałsz' dla produktów, które mają identyfikator, nie zadziała -Google odrzuci te produkty, a nawet może zawiesić Twoje konto.

 

 

Marka, MPN i GTIN – co jest wymagane?

Przyjrzyjmy się bliżej tym 3 unikalnym identyfikatorom:

1. Marka

Nazwa marki każdego produktu. Google wymaga, aby we wszystkich przypadkach dodać to pole do pliku danych. Jedynym wyjątkiem są elementy wykonane na zamówienie, w których ustawiono pole „identyfikator istnieje” na „fałsz”. Ale równie dobrze możesz dodać własną markę, jeśli oferujesz produkty na zamówienie.

2. MPN

MPN to unikalny identyfikator dostarczany przez producenta. Jeśli masz numer GTIN w swoim pliku danych, numer MPN nie jest obowiązkowy. Bez numeru GTIN Google wymaga dodania numeru MPN i marki. Dotyczy to również wyjątku dla towarów niestandardowych.

3. GTIN

GTIN to numeryczna wersja kodu kreskowego. Nazywa się UPC w USA i EAN w Europie. Jest to unikalny identyfikator zgodny z międzynarodowymi standardami. GTIN to identyfikator tworzony przez GS1, międzynarodową organizację non-profit.
Google ma bazę danych z większością światowych numerów GTIN. Jeśli dodasz GTIN dla każdego produktu w swoim pliku danych, Google może zidentyfikować każdy produkt i dokładnie znać wszystkie specyfikacje produktu. Ponadto: jeśli podasz nieprawidłowy numer GTIN, Google natychmiast to zauważy i odrzuci ten produkt.

GTIN są wymagane w Australii, Brazylii, Czechach, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

 

Co zrobić, jeżeli nie masz marki?

Pole marka można bardzo łatwo utworzyć:

Wszystkie produkty są tej samej marki

Dodajesz tę jedną markę do wszystkich produktów:


datafeedwatch-marka-statystyka-wartość

 

Mapowanie marki z tytułu lub opisu

Jeśli marka jest wymieniona w tytule, w opisie lub w innym polu, mapuj ją stamtąd:


2019-03-18_1554

 

Co zrobić, jeżeli nie masz MPN?

Istnieje prosty sposób obejścia tego problemu: zamapuj swój numer MPN na podstawie numeru SKU lub identyfikatora wariantu, lub innego pola zawierającego unikalny identyfikator dla każdego produktu. Nie będzie to wtedy oficjalnego numeru MPN, ale Google zazwyczaj to akceptuje.

 

datafeedwatch-mapa-wariant

 

Co zrobić, jeżeli nie masz numeru GTIN?

Nie da się tego obejść, a dodanie właściwego numeru GTIN dla każdego produktu jest jedyną opcją. Możesz poprosić dostawcę lub producenta, sprawdzić lub zeskanować kod kreskowy na swoich produktach lub odwiedzić GTIN-database, aby poszukać właściwego numeru GTIN. Tutaj dowiesz się więcej o znajdowaniu numeru GTIN.

 

 

 

Identyfikatory-produktów-Google

 

Dlaczego Google potrzebuje identyfikatorów produktów?

Google chce wiedzieć, jakie dokładnie produkty sprzedajesz. Jeśli są w stanie zidentyfikować każdy produkt, mogą:
- dopasować go do wyszukiwania,
- porównać go z tymi samymi produktami (u innych sprzedawców) w Zakupach Google

Najlepszym sposobem na porównanie produktów są ich unikalne identyfikatory, takie jak marka, GTIN i MPN.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas