Co to jest GTIN?

    barcode

     

    GTIN lub globalny numer handlowy to międzynarodowy system identyfikacji produktów. Połączył kilka systemów, aby upewnić się, że wszystkie przylegają do wspólnej struktury.

     

    Jest on pomocny zarówno w czytnikach kodów kreskowych w sklepie, jak i internetowych bazach produktów. Ten system opracowała organizacja non-profit GS1.


    Rodzaje GTIN

     

    Numery GTIN mogą mieć długość 8, 12, 13 lub 14 cyfr. Stanowią one numeryczną reprezentację kodu kreskowego produktu. Istnieją różne rodzaje numerów GTIN, w zależności od tego, skąd pochodzi dany produkt i od rodzaju produktu.

     

    Uzyskaj kopię kompletnego przewodnika po optymalizacji pliku danych.

     

    Często starsze systemy muszą być aktualizowane, aby były zgodne z nowymi standardami GTIN. Przykładem tego jest ISBN, system numeracji używany do identyfikacji książek.

     

    Niektóre numery ISBN miały 10 cyfr, ale aby były zgodne ze standardami GTIN, musiały zostać przekonwertowane na liczby 13-cyfrowe.

     

    Typy GTIN, które obecnie istnieją, obejmują:

     

    ISBN - międzynarodowy standardowy numer książki

    UPC - uniwersalny kod produktu

    EAN - europejski numer artykułu

    JAN - japoński numer artykułu

     

    types-of-unique-product-idetifiers

     

    Cztery różne rodzaje GTIN w użyciu to:

     

    GTIN-8 - używany głównie do kodów kreskowych EAN-8

    GTIN-12 - używany głównie do kodów kreskowych UPC

    GTIN-13 - używany głównie do kodów kreskowych ISBN, JAN i EAN-13

    GTIN-14 - dotyczy produktów hurtowych lub wielopakowych

     

    Google-Shopping-GTIN

     

    Wszystkie numery GTIN, niezależnie od liczby cyfr, mają podobną strukturę. Struktura to: Prefiks firmy, Odnośnik pozycji i Cyfra kontrolna. W GTIN-14 znajduje się dodatkowy wskaźnik opakowania wskazujący, czy produkt jest przedmiotem, czy skrzynką.

     

    Tam, gdzie numery GTIN-8, GTIN-12 i GTIN-13 są reprezentowane jako GTIN-14 (główna struktura danych), zera z lewej strony poprzedzają liczby.

     

    Na przykład numer GTIN-12 012345678905 staje się 00012345678905 w formacie GTIN-14. Dwa dodatkowe zera są dodawane po lewej stronie liczby, aby uzyskać od 12 znaków do 14.

     

     


    Dlaczego numery GTIN są ważne dla eCommerce

     

    Wiele porównawczych wyszukiwarek, w tym Google i Amazon, używa numerów GTIN. Prowadzą duże bazy danych zawierające prawie wszystkie numery GTIN na świecie.

     

    Gdy przesyłasz produkt na jedną z tych platform za pośrednictwem pliku danych, musi on mieć numer GTIN.

     

    Jeśli nie podasz numeru GTIN lub podasz niewłaściwy, platforma prawdopodobnie odrzuci produkt.

     

    Platformy zakupowe, takie jak Zakupy Google i Amazon Marketplace, korzystają z numerów GTIN na kilka sposobów:

     

    • Numery GTIN pomagają lepiej dopasowywać wyszukiwanie użytkownika do dostępnych produktów
    • GTIN pomagają także wyszukiwarkom i platformom porównywania zakupów w porównywaniu produktów
    • Mogą również zaoferować użytkownikowi bardziej bogate w funkcje zakupy, ponieważ numery GTIN umożliwiają wykorzystanie danych produktów w reklamach.

     

    Konsumenci odnoszą także korzyści, gdy dostawcy, wyszukiwarki i porównywarki korzystają z numerów GTIN:

     

    • Dostają lepsze porównania produktów, aby pomóc im znaleźć odpowiedni produkt, właściwego sprzedawcę i odpowiednią cenę
    • Widzą bardziej trafne wyniki podczas wyszukiwania produktu
    • Widzą bardziej trafne reklamy w środowiskach niezwiązanych z zakupami, takich jak Facebook (Facebook i inne platformy używają nawyków przeglądania użytkowników, aby wybrać najlepsze produkty do wyświetlenia w reklamach)

     

    Jako sprzedawca zyskujesz również dzięki korzystaniu z numerów GTIN. Znalezienie właściwych numerów GTIN może być czasem trudne, ale jest warte wysiłku. Dlaczego?

     

    • Będziesz mógł przesłać swój plik danych produktów na większą liczbę platform
    • Powinieneś zobaczyć wzrost liczby konwersji, ponieważ Twoje produkty pojawią się w trafniejszych wynikach wyszukiwania i reklamach
    • Możesz konkurować bardziej skutecznie, ponieważ Twoje produkty znajdą się w porównywarkach

     

    Co jeśli produkt nie ma numeru GTIN?

     

    Może się to zdarzyć w niektórych sytuacjach. Przykłady obejmują produkty takie jak dzieła sztuki, rękodzieło lub produkty vintage. Większość platform posiada procedury radzenia sobie z tymi sytuacjami.

     

    Na przykład w Zakupach Google znajduje się pole Identyfikator istnieje. Możesz ustawić wartość “fałsz”, jeśli nie ma numeru GTIN.

     

     

    Korzystanie z numerów GTIN

     

    Chociaż niektóre produkty nie mają numeru GTIN, zdecydowana większość je ma. Pomagają platformom zakupowym, wyszukiwarkom, producentom i sprzedawcom zwiększyć liczbę konwersji i zapewnić lepszą obsługę.

     


    New Call-to-action