DataFeedWatch Blog

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki Promocjom w Zakupach Google

Autor: Monica Axinte | 2019-07-20 11:27:00

O przestrzeni zakupów online mówi się więcej niż kiedykolwiek i na pewno zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wyróżnić swoje reklamy na tle reklam konkurencji.

Odpowiedź brzmi: dobrze rozegraj swoje karty z Google Merchant Promotions.

Cena jest jednym z głównych czynników (jeśli nie głównym), który powoduje, że użytkownicy odwiedzają Twój sklep. W idealnym świecie możesz wyróżnić się na tle konkurencji, jeśli zawsze masz niższe ceny niż oni. Ale niestety, w prawdziwym życiu wszyscy wiemy, że nie jest to możliwe z wielu powodów. Co jednak jest możliwe, to posiadanie niższych cen tylko na określone produkty w określonych godzinach i określonych warunkach. Nazywa się to Promocje.

Zakupy Google oferują rozwiązanie, dzięki któremu możesz wyświetlać swoje promocje w reklamach produktów, dzięki czemu będą naprawdę wyróżniać się na tle konkurencji.


Spis treści:

Kliknij link, aby przejść do odpowiedniej sekcji.  

 

Czym są Google Merchant Promotions

Google Merchant Promotions udoskonalają reklamy zakupowe, pokazując specjalne oferty, takie jak:

  • niższa cena;
  • rabat procentowy;
  • drugie za pół ceny;
  • darmowa dostawa;
  • gratis przy zakupie;

i więcej.

Merchant Promotions są oznaczone w reklamach adnotacją, która uruchamia wyskakujące okienko z dodatkowymi szczegółami i przyciskiem „Sklep”. Udowodniono, że znacząco zwiększają CTR i ostatecznie współczynnik konwersji, przychody i ROI.

Office Depot, jeden z największych dostawców produktów biurowych i papeterii na świecie, podał w studium przypadku Google, że dzięki Merchant Promotions udało się im zwiększyć CTR o 8,1% w Wielkiej Brytanii i 9,8% w Niemczech, a także współczynnik konwersji o 18,1% w Wielkiej Brytanii i ROI o 9,3% w Niemczech.

Te znakomite wyniki nie są zaskoczeniem. W rzeczywistości jest rzeczą oczywistą, że kupujący online uwielbiają zniżki. To w jaki sposób komunikujesz swoją ofertę i do ilu użytkowników jesteś w stanie dotrzeć sprawia, że poczujesz różnicę.

Google Merchant Promotions pozwalają Ci pokazać zniżkę ogromnej grupie odbiorców bez dodatkowych kosztów, zapewniając sobie najlepsze miejsce docelowe reklamy, jakie jesteś sobie w stanie wyobrazić: szczyt strony wyników wyszukiwania Google.

W rzeczywistości, w przeciwieństwie do zwykłych reklam w wyszukiwarkach, reklamy zawsze pojawiają się na górze SERP (Search Engine Result Page – Strona wyników wyszukiwania) i są jednym z najważniejszych elementów na stronie.

Wróć na górę strony lub

Dlaczego wszyscy handlowcy powinni używać Google Merchant Promotions

Google Merchant Promotions są najlepszym sposobem, zaraz po cenie produktów, aby wyróżnić Twoje reklamy na tle konkurencji. Wyobraź sobie następujący scenariusz:

Naprawdę nie chcesz być jak Huntoffice.ie. W rzeczywistości sprzedają ten sam iPhone X co ich konkurenci, tylko za kilkaset euro więcej.

Jakie mają szanse na kliknięcie? Gdybym szukał iPhone'a X 256 GB, zdecydowanie kliknąłbym na najtańszy z wyników, pierwszy. Ale załóżmy, że jesteś menedżerem PPC Huntoffice.ie. Cóż, lepiej wymyśl kreatywny sposób, aby rozwiązać problem, jeśli nie chcesz zostać zwolniony. Umieszczenie etykiety "Oferta specjalna" w Reklamach produktowych zdecydowanie pomogłoby naszemu pechowemu specjaliście od PPC.

Ludzie byliby ciekawi, co ta oferta może oznaczać dla ich portfela i klikną na nią. Mogą dowiedzieć się, że dzięki kodowi promocyjnemu pokazanemu w wyskakującym okienku promocyjnym faktycznie zaoszczędzą pieniądze w porównaniu z pierwszym reklamodawcą. Huntoffice.ie otrzyma kliknięcie, konwersję i przyjemny zwrot z inwestycji w reklamę.

Dobrą rzeczą w Google Merchant Promotions jest to, że można je stosować na poziomie produktu. Możesz więc użyć ich do walki z najtrudniejszymi konkurentami na drogich aukcjach i być może utrzymać wysoką cenę produktów, które już dominują na rynku. W ten sposób wciąż możesz być konkurencyjny, jeśli wiesz, że możesz sobie na to pozwolić.

Wróć na górę strony lub

Wady Google Merchant Promotions

Chociaż wspomniany wyżej menedżer PPC może pomyśleć, że właśnie uratował się przed haniebną sytuacją, w rzeczywistości musi pomyśleć jeszcze raz.

W rzeczywistości jego firma, Huntoffice.ie, reklamuje się w Irlandii, a Google Merchant Promotions są tam niedostępne.

1. Dostępność geograficzna

Niestety są one dostępne tylko w kilku krajach: Australii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Indiach i USA.


2. Niezbyt intuicyjne wymagania redakcyjne

Ponadto, Merchant Promotions mogą być dość trudne do skonfigurowania pod względem zasad i wymogów redakcyjnych. Na przykład nie możesz reklamować promocji „do x%”, a także „podwójnych punktów lojalnościowych”. Promocja musi zostać zrealizowana przy kasie i nie może być od razu uwzględniona w cenie produktu na stronie docelowej.

Tytuł promocji musi być bardzo jasny i precyzyjny, a jeśli dotyczy konkretnych produktów (np. 15% zniżki na Diesel Blu Jeans), wtedy tylko te produkty muszą być dostępne w promocji na Twojej stronie.

 

3. Długi proces zatwierdzania

Co więcej, proces zatwierdzania nowej promocji może zająć trochę czasu, do 3 dni.

Dlatego naprawdę chcesz mieć pewność, że zrobiłeś to dobrze, w przeciwnym razie długa wymiana zdań z pomocą techniczną Google może znacznie opóźnić promocję.

Dlatego zawsze dobrą praktyką jest rozpoczęcie pracy nad nową promocją z wyprzedzeniem co do planowanej daty rozpoczęcia promocji. Zanim zaczniesz przygodę Google Merchant Promotions powinieneś sprawdzić Politykę Programu i Wymagania Redakcyjne.


Wróć na górę strony lub

Jak zacząć z Google Merchant Promotions

Jeśli reklamujesz się w Zakupach Google w jednym z wyżej wymienionych krajów, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby rozpocząć korzystanie z Merchant Promotions jest wypełnienie formularza zainteresowania.

Zazwyczaj zespół Google przegląda aplikacje dość szybko i można oczekiwać odpowiedzi w ciągu kilku godzin. Otrzymasz wiadomość e-mail z dobrymi wieściami, a w nim kilka pomocnych zasobów.  

Po tym znajdziesz zakładkę Promotion w panelu bocznym na Twoim koncie Merchant Center. 


Następnym krokiem jest określenie, ile promocji chcesz skonfigurować. W rzeczywistości możesz mieć do 500 promocji jednocześnie. Mogą być na różnych podzbiorach produktów lub po prostu pracować z różnymi mechanizmami. Jeśli uważasz, że zamierzasz stworzyć tylko tylko jedną promocję naraz, możesz użyć wbudowanego Narzędzia Promocji w Merchant Center.

Wróć na górę strony lub

Stwórz Promocję używając Narzędzia Promocji w Google Merchant Center

Możesz to zrobić w dwóch krokach:

1. Po prostu naciśnij przycisk + w sekcji Promocje.

2. Zacznij tworzyć Twoją pierwszą promocję.

Wskazówki:

  • Bądź bardzo ostrożny, gdy wypełnisz powyższe pola. W rzeczywistości, kiedy promocja zostanie uruchomiona, nie będziesz już mógł jej edytować. Jedynym sposobem, aby to zrobić, byłoby stworzenie nowej promocji, która musiałaby zostać ponownie przeanalizowana i dlatego zajęłoby to co najmniej 24 godziny.
  • Ustaw datę rozpoczęcia jak najwcześniej, nawet tego samego dnia, w którym tworzysz promocję. Google zacznie sprawdzać Twoją promocję dopiero od tej daty. Dlatego chcesz się upewnić, że wszystko jest ustawione i zatwierdzone przed datą rozpoczęcia promocji.
  • Jeśli w tytule promocji wymieniasz konkretne produkty, upewnij się, że wybrałeś „konkretne produkty” w polu dostępności produktu. Zamiast tego, jeśli twój tytuł promocyjny jest brzmi np. „15% zniżki na wszystkie produkty”, musisz wybrać „wszystkie produkty”. W przeciwnym razie promocja zostanie odrzucona.

Jeżeli wybrałeś „Wszystkie produkty”, wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć „Utwórz” i czekać na zatwierdzenie. Status Twojej promocji będzie wyglądał następująco:

 

Jak widać na powyższym obrazku, Google wykona dwie analizy:

Analiza Polityki - jest wykonywana dość szybko, zwykle w tym samym dniu roboczym, w którym odbywa się promocja. Sprawdza, czy wszystkie zasady i wymagania redakcyjne są spełnione na poziomie promocji. 

Analiza SKU - rozpoczyna się dopiero w dniu rozpoczęcia promocji, który został określony w procesie tworzenia promocji.

Dlatego wspomniałam wcześniej, że najlepszą praktyką jest jak najszybsze ustalenie tej daty.

(Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co zrobić, jeśli promocja zostanie zatwierdzona zbyt wcześnie i nie chcesz jeszcze jej wyświetlać).

Analiza SKU sprawdza, czy promocja jest rzeczywiście dostępna na stronie internetowej i działa w dokładnie taki sam sposób, w jaki wspomniano w tytule promocji.

Teraz, jeśli wybierzesz opcje „Konkretne produkty”, musisz wykonać dodatkowy krok. Musisz dodać kolumnę promotion_id do głównego pliku produktowego i zapełnić go wartością 'SPECIFIC_PRODUCTS' tylko dla produktów objętych promocją. Tutaj proces robi się nieco skomplikowany. W zależności od liczby i produktów, które chcesz uwzględnić w promocji, prawdopodobnie będziesz potrzebować narzędzia do zarządzania plikami w celu odwzorowania atrybutu promotion_id. Za pomocą DataFeedWatch możesz ustawić złożone reguły pliku i zamapować atrybut promotion_id za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności ponownego generowania całego pliku.

Wróć na górę strony lub

Merchant Promotions z użyciem Pliku promocji

Dzięki narzędziu promocyjnemu możesz uruchomić tylko jedną promocję na raz. Ale co, jeśli chcesz prowadzić wiele promocji jednocześnie? Sposobem, aby to zrobić jest wgranie Pliku promocji. Sprawdź ten szablon pliku.

Dzięki Plikowi promocji masz możliwość tworzenia i uruchamiania wielu promocji jednocześnie, a także ustawienia promotion_effective_dates (data wejścia w życie promocji), aby była inna niż promotion_display_dates (data wyświetlania promocji). Jest to istotne z punktu widzenia analizy Google. Możesz ustawić efficient_start_date promocji tak wcześnie, jak to możliwe, aby upewnić się, że promocja zostanie przeanalizowana, a następnie ustaw datę wyświetlania tylko kilka dni później, kiedy rzeczywiście chcesz zacząć pokazywać ofertę w swoich PLA. Wszystkie pozostałe pola są zasadniczo takie same jak te, które można znaleźć w narzędziu promocji. Upewnij się, że ustawiłeś wartości KONKRETNE_PRODUKTY lub WSZYSTKIE_PRODUKTY w atrybucie product_applicability w zależności od tego, czy chcesz zastosować promocję do wszystkich produktów, czy tylko do wybranych. Następnym krokiem jest zmapowanie głównego pliku produktowego z właściwym promotion_id. Musisz dodać kolumnę promotion_id do swojego pliku produktowego i wypełnić ją odpowiednimi identyfikatorami promocyjnymi do kwalifikujących się produktów. Pamiętaj, że możesz przypisać wiele promocji do pojedynczego elementu, oddzielając każdy element promocji w komórce przecinkiem. Produkt może być objęty więcej niż jedną promocją. Zobacz przykład zmapowanego pliku produktowego.

 Ponownie prawdopodobnie będziesz potrzebować pomocy narzędzia do zarządzania plikami, aby zmapować plik produktowy za pomocą identyfikatorów promocji.

Wróć na górę strony lub

Jak stworzyć Merchant Promotions używając DataFeedWatch

Opcja dodawania pliku Promocji Google w DataFeedWatch jest aktywowana po dodaniu kanału Zakupów Google.

 

 

Plik promocji może zawierać wiele promocji, tak jak plik produktowy może zawierać wiele produktów. Każda promocja musi zawierać następujące pola:

  • Promotion_id – unikalny identyfikator promocji. Nie powinien zawierać spacji ani symboli. Jeśli chcesz ograniczyć promocję do określonej grupy produktów, musisz podać ten sam identyfikator promocji dla tych produktów w standardowym pliku Zakupów Google. Na przykład, jeżeli stworzysz promocję z identyfikatorem promotion_id = ASICS_PROMO, która powinny dotyczyć tylko produktów Asics, to w kanplikuale Zakupów Google mapujesz pole promotion_id w ten sposób:

  • Product_applicability - określa, czy promocja dotyczy wszystkich produktów, czy tylko określonych produktów.
  • Offer_type - ten atrybut określa, czy kod kuponu jest wymagany, aby użytkownicy mogli skorzystać z oferty.
  • Long_title - to jest pełny tytuł promocji. Powinien całkowicie i dokładnie opisać promocję. Maksymalna długość to 60 znaków.
  • Promotion-effective_dates - data i czas, od kiedy promocja jest aktywna.
  • Redemption_channel - Wskazuje, że promocja jest ważna online.

Po utworzeniu pliku w DataFeedWatch jest on dostępny pod adresem URL, tak jak każdy inny plik. Ten adres URL można później podać podczas dodawania pliku promocji w GMC.

 
 

Po przygotowaniu plików możesz przesłać swój Plik promocji, klikając przycisk „+” na karcie „Pliki” w sekcji Promocje w Merchant Center.

Jeśli chodzi o zwykłe pliki produktowe, pliki promocji można przesyłać za pośrednictwem Arkuszy Google, zaplanowanych pobrań lub pojedynczego przesłania arkusza kalkulacyjnego.

Po prostu postępuj zgodnie z instrukcjami.

Wróć na górę strony lub

Google Merchant Promotions nie są dostępne w Twoim kraju: Czy jest jakaś alternatywa?

Jeżeli Merchant Promotions nie są dostępne w Twoim kraj, wciąż masz jeszcze inną dostępną opcję: Komentarze o cenach promocyjnych. Aby skorzystać z tej funkcji, musisz dodać dwie nowe kolumny do głównego pliku produktowego: cena_promocyjna oraz  okres_obowiązywania_ceny_promocyjnej. Poprzez atrybut okres_obowiązywania_ceny_promocyjnej możesz poinformować Google, kiedy wyprzedaż zaczyna się i kończy. Jeśli go nie prześlesz, cena promocyjna jest zawsze domyślnie włączona. Gdy Google znajdzie aktywną wyprzedaż, wyświetli etykietę obniżki ceny w reklamach produktowych. 

 Niestety, nawet jeśli podasz oba atrybuty w prawidłowy sposób, nadal może zdarzyć się tak, że Google nie pokaże obniżonych cen. Aby reklamy wyświetlały komentarze o cenach promocyjnych, musisz spełnić określone wymagania:

  • Cena podstawowa musi być naliczana przez okres co najmniej 30 kolejnych dni w ciągu ostatnich 180 dni.
  • Cena podstawowa musi być poprawna.
  • Cena promocyjna musi być niższa niż cena podstawowa.
  • Rabat promocyjny musi być większy niż 5% i mniejszy niż 90%.

Nie jest łatwo spełnić wszystkie te kryteria, zwłaszcza te pierwsze. W szybko zmieniającym się przemyśle e-commerce nawet podstawowe ceny zmieniają się cały czas. Jeśli chcesz skorzystać z tej funkcji Google, musisz wcześniej zaplanować strategię cenową. Możesz użyć DataFeedWatch, aby poprawnie zmapować atrybuty cena_promocyjna i okres_obowiązywania_ceny_promocyjnej. Obecnie główną różnicą między komentarzami o cenach promocyjnych a Merchant Promotions jest to, że pierwsza z nich pokazuje zniżkę, która jest już uwzględniona w cenie produktu na stronie docelowej i jest dostępna dla wszystkich klientów, podczas gdy ta druga pokazuje kod promocyjny, który uruchamia dodatkową zniżkę przy kasie, dostępną tylko dla osób, które wprowadzą kod promocyjny. Istotne jest, aby w pełni zrozumieć tę różnicę, ponieważ w rzeczywistości możesz użyć obu strategii, ale musisz uważać, aby ich na siebie nie nakładać.

Wróć na górę strony lub

Google Merchant Promotions: Najlepsze praktyki

Wspomnieliśmy już o kilku najlepszych praktykach, ale podsumujmy je i dodajmy nowe:

  1. Rozpocznij pracę nad nową promocją co najmniej 5 dni przed faktycznym rozpoczęciem promocji na stronie internetowej. Ma to na celu zapewnienie czasu na naprawę potencjalnych odrzuceń.
  2. Po przesłaniu pliku promocji zawsze ustaw efektywną datę rozpoczęcia wcześniej niż datę rozpoczęcia wyświetlania.
  3. Uczyń identyfikator promocji i tytuł jasnym, zwięzłym i łatwym do rozpoznania. Ma to na celu pomóc Ci zorganizować promocje, gdy masz więcej niż jedną naraz i upewnić się, że system zatwierdzi Twoje promocje.
  4. Przeczytaj Politykę Programu i Wymagania Redakcyjne zanim zaczniesz. Łatwo przeoczyć drobne szczegóły, które mogą być przyczyną odrzucenia promocji.
  5. Upewnij się, że kody promocyjne działają zgodnie z oczekiwaniami tylko w przypadku produktów wymienionych w promocji.
  6. Upewnij się, że promocja jest możliwa do zrealizowania w kasie i nie jest wliczona w cenę produktu na stronach produktów.
  7. Ustaw grupę produktów w AdWords dla produktów kwalifikujących się do promocji. W ten sposób uzyskasz pełną kontrolę nad swoją promocją (możesz zacząć i przestać pokazywać te produkty, kiedy tylko chcesz, bez zatrzymywania promocji w Merchant Center) i możesz uzyskać szczegółowy raport na temat jej skuteczności.
  8. Śledź kliknięcia swoich promocji, segmentując kampanie produktowe według typu kliknięcia. Kliknięcie typu „Zakupy - Produkt - Kupon” powoduje raportowanie wyświetleń z linku „Oferta specjalna” i raportuje kliknięcia przycisku „Sklep” w dymku promocyjnym.

   9. Testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Nie ma magicznej formuły sukcesu w AdWords. Zawsze przed próbą wyciągnięcia wniosków trzeba przejść przez proces prób i błędów. 

Wróć na górę strony lub

Powszechne problemy z Google Merchant Promotions

Merchant Promotions mogą być trudne do skonfigurowania ze względu na konieczność ścisłego przestrzegania wielu zasad i wymagań. Oto niektóre z głównych problemów, które możesz napotkać i potencjalne rozwiązania, zaczerpnięte z FAQ w centrum pomocy Merchant Center.

 

1. Odrzucona promocja Google Merchant Promotion

Jeśli promocja została odrzucona po sprawdzeniu poprawności, może to być spowodowane, ponieważ:

- nie przestrzega zasad i wymagań

- cena na stronie docelowej nie jest tą reklamowaną w promocji

- na stronie docelowej należy wyświetlić zarówno cenę podstawową, jak i cenę obniżoną

 

2. Google Merchant Promotion została zatwierdzona, ale nie jest wyświetlana

Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, sprawdź, czy:

- podano datę rozpoczęcia

- wszystkie elementy pliku są przetwarzane poprawnie

- promotion_id jest mapowane zgodnie z wymaganiami Google

Weryfikacja promocji Zakupów Google nie powiodła się i wprowadziłem wszystkie wymagane zmiany. Jak poprosić o ponowną weryfikację?

Na pulpicie promocyjnym możesz poprosić o ponowną weryfikację w kolumnie statusu SKU, klikając ikonę dymka. 

Powodzenia i zacznij zwiększać sprzedaż dzięki Google Merchant Promotions!

Wróć na górę strony lub