Google Ads i Google Merchant Center - jak uniknąć zawieszenia konta?

Skąd wiem tak dużo o zawieszeniach Google?

 

Nazywam się John Horn i jestem dyrektorem generalnym StubGroup, partnera Google z siedzibą w Fort Worth w Teksasie.

 

Rozmawiałem z tysiącami właścicieli firm, których konta Google Ads i/lub Google Merchant Center zostały zawieszone przez Google.

 

Widziałem konta wydające 20M+dolarów miesięcznie, które zostały zawieszone bez ostrzeżenia.

 

Filie niektórych z największych firm na świecie dotarły do mnie po tym, jak zostały zawieszone przez Google na ponad rok, nie wiedząc, jakie zasady naruszyli lub jak mogą wrócić do sieci.

 

Pomogłem również firmom, które myślały, że wyczerpały już wszystkie swoje możliwości w Google, wrócić do sieci i wygenerować dziesiątki milionów dolarów przychodu.

 


Najczęstsze powody zawieszenia Google

 

Jeśli Google zawiesiło Twoje konto, prawdopodobnie zostałeś odwołany do jednej z tych zasad:

 

Wprowadzanie w błąd

 

Jest to najczęstsza zasada, którą widzę w zawieszonych kontach Google Merchant Center.

 

Niestety, "wprowadzenie w błąd" może oznaczać tysiąc rzeczy.

 

Oto kilka przykładów problemów, które widziałem i pomogłem rozwiązać w związku z tą polityką:

 

  • Niewłaściwe zasady wysyłki i zwrotu 
  • Niejasne ceny na stronach produktów 
  • Brakujące informacje o akceptowanych metodach płatności 
  • Brakujące informacje kontaktowe 
  • Nieuzasadnione oświadczenia o produktach

 

Błędy podatkowe i błędy w wysyłce

 

Google wymaga, aby informacje o podatku i kosztach wysyłki, które podajesz na swoim koncie Google Merchant Center, odpowiadały stawkom w Twojej witrynie.

 

Jeśli stawki nie są zgodne, Google często zawiesza konto.

 

Widzę, że dzieje się tak cały czas, ponieważ:

 

  • Reklamodawcy błędnie wprowadzają dane do Google Merchant Center 
  • Reklamodawcy aktualizują stawki na swojej stronie i zapominają o aktualizacji Google Merchant Center

 

Nie pomaga to, że podatki i stawki wysyłki dla niektórych firm mogą być niezwykle skomplikowane i trudne do przekazania Google w ramach parametrów, które Google zdefiniował.

 

Przedsiębiorstwa podlegające ograniczeniom

 

Google ma restrykcje i ograniczenia dotyczące pewnych typów frm.  

Najprawdopodobniej natkniesz się na tę politykę, jeśli jesteś w tradycyjnie wrażliwych pionach, takich jak:

 

  • Alkohol 
  • Broń palna 
  • Usługi dla dorosłych 
  • Hazard

 

Jak również w sektorach pionowych, w których Google zaobserwowało znaczące nadużycia, takich jak:

 

  • Wsparcie techniczne osób trzecich 
  • Autoryzowani dealerzy/sprzedawcy 
  • Pomoc w usługach rządowych 
  • Utrata wagi 
  • Usługi finansowe 
  • Leczenie uzależnień

 

Podejrzane działania płatnicze

 

Jeśli Google uzna, że istnieje coś podejrzanego w Twojej aktywności płatniczej lub metodzie płatności, może zawiesić Twoje konto Google Ads.

 

Najczęstsze czerwone flagi wliczają:

 

  • Ta sama karta kredytowa lub adres rozliczeniowy używane na wielu kontach Google Ads 
  • Błąd we wprowadzonym adresie rozliczeniowym 
  • Oszustwo związane z kartą kredytową

 

System obejścia

 

Jest to prawdopodobnie najpoważniejszy powód zawieszenia konta Google Ads, ponieważ Google mówi, że ich zdaniem aktywnie próbujesz obejść ich systemy i reklamować się w sposób niezgodny z prawem.

 

Chociaż możliwe (w teorii) do pokonania, to naruszenie polityki jest niewiarygodnie trudne do do odwrócenia przez Google.

 


Dlaczego Google zawiesza konta?

 

Gdy Google zawiesza konto, dzieje się tak dlatego, że Google stara się postępować właściwie.

 

Wiem, że nie czujesz tego w ten sposób, gdy nie możesz reklamować się na najbardziej dominującej wyszukiwarce na świecie.

 

Ale, warto pamiętać, że Google wydaje miliardy dolarów na walkę z "cyberprzestępcami", którzy próbują oszukać ludzi i zbudowali niewiarygodnie złożone algorytmy, które identyfikują tych samozwańczych operatorów i zawieszają ich konta.

 

Google posiada obszerny katalog zasad, które określają, co Google uważa za dopuszczalne praktyki biznesowe dla reklamodawców korzystających z platformy Google.

 

Gdy Google uzna, że reklamodawca naruszył jedną lub więcej z tych zasad, Google nakłada "zawieszenie konta", co oznacza, że reklamodawca nie może już wyświetlać reklam w Google.

 

Niestety, żaden algorytm nie jest doskonały. Algorytmy Google często oznaczają konta do zawieszenia, ponieważ źle odczytały lub źle zinterpretowały coś na stronie internetowej firmy lub na jej kontach Google.

 

I często, legalni reklamodawcy nie mają pojęcia, że przypadkowo naruszają zasady Google (które są zarówno skomplikowane i niejasne).

 



Najczęstsze pytania dotyczące zawieszenia Google

 

Moi konkurenci robią to samo, co ja, a ich reklamy nadal działają. Dlaczego?

 

Powiedziałem to niezliczonym klientom: jedyną rzeczą, która jest spójna w Google jest ich niekonsekwencja.

 

Jest to frustrujące, ale to prawda. Widziałem klientów zawieszonych za rzekome naruszanie zasad, gdy 10-12 ich konkurentów robi dokładnie to samo. Widziałem, jak jeden zespół ds. polityki mówi "nie" na odwołanie, a inny mówi "tak" na dokładnie to samo odwołanie.

 

Systemy Google są dalekie od doskonałości. Jeśli spędzasz swój czas narzekając na niespójności Google, nie dojdziesz nigdzie, a jeśli narzekasz w odwołaniu do Google, możesz zaprzepaścić swoje szanse na pomyślne rozwiązanie zawieszenia.

 

Moja rada, oparta na latach pracy z Google i z tysiącami reklamodawców, to skupić swoją energię na tym, co możesz kontrolować, czyli na tworzeniu swojej strony internetowej i kont tak doskonałych jak to tylko możliwe oraz na strategicznym podejściu do tego, jak, kiedy i przez kogo złożyć odwołanie.

 

 

Czy zawieszenie reklam Google zaszkodzi moim rankingom organicznym?

 

Nie, Google nie opiera organicznych rankingów Twojej witryny na Twoim koncie Google Ads, więc zawieszenie konta Google Ads lub Google Merchant Center nie wpłynie na Twoje rankingi organiczne.

 

W związku z tym, jeśli algorytmy Google Ads uważają, że istnieje problem z Twoją stroną (np. niejasne informacje, niewiarygodna strona itp.), jest całkiem możliwe, że algorytmy organiczne Google zidentyfikują podobne problemy.

 

Czy Google zezwala na dropshipping?

 

Kiedy przepisy związane z COVID-19 sprawiły, że klienci zaczęli robić zakupy w Internecie, nastąpił równoległy boom w liczbie pojawiających się nowych firm ecommerce, a wiele z tych marek polegało na dropshippingu, aby dostarczyć produkty do swoich klientów.

 

Jest to jeden z powodów, dla których akcje platformy ecommerce Shopify eksplodowały w 2020 roku.

 

shopify-stock-dropshipping

 

Wraz ze wzrostem liczby nowych stron dropshippingowych nastąpił wzrost zawieszeń Google, a świat forum szybko zaczął spekulować, że Google "uwziął się" na dropshipperach.

 

Nie wierzę, że to prawda. Zamiast związku przyczynowego (dropshipping = zawieszenie), uważam, że mamy do czynienia z przypadkiem korelacji, gdzie wiele z tych zupełnie nowych witryn dropshippingowych nie przestrzega polityki Google, jeśli chodzi o takie rzeczy jak polityka zwrotów, strony "o nas", informacje kontaktowe i tak dalej.

 

Mamy klientów, z którymi pracujemy od lat, którzy zajmują się realizacją poprzez dropshipping i nigdy nie mieli żadnych problemów z polityką Google, a my również skutecznie pomogliśmy odwiesić innych reklamodawców, którzy oferują dropshipping i zostali zawieszeni.

 

Jaka jest różnica między Google Ads a Google Merchant Center?

 

Konto Google Ads to miejsce, w którym tworzysz kampanie reklamowe w Google i zarządzasz nimi. Jest to miejsce, z którego możesz włączać i wyłączać swoje reklamy oraz gdzie wprowadzasz informacje o płatnościach, aby zapłacić za kliknięcia, które otrzymują Twoje reklamy.

 

Dostęp do kont Google Ads uzyskuje się pod adresem ads.google.com.

 

Konto Google Merchant Center to miejsce, gdzie firmy ecommerce przesyłają informacje o swoich produktach do wykorzystania w kampaniach Google Ads, takich jak Google Shopping i Remarketing Dynamiczny, a także w darmowych narzędziach Google do wstawiania ofert produktów.

 

Dostęp do kont Google Merchant Center uzyskuje się pod adresem merchants.google.com.

 

Możesz prowadzić kampanie Google Ads bez konta Google Merchant Center, a jeśli nie sprzedajesz produktów za pośrednictwem swojej witryny, nie potrzebujesz konta Google Merchant Center.

 

Jeśli jednak sprzedajesz produkty za pośrednictwem swojej witryny i chcesz korzystać z kampanii Google Shopping i/lub remarketingu dynamicznego, potrzebujesz Google Merchant Center.

 

 

Czy Google zawsze zawiesza konta reklamodawcy w Google Ads i Google Merchant Center w tym samym czasie?

 

Nie, nie zawsze. Istnieje wiele scenariuszy, w których tylko jedno z tych kont może zostać zawieszone.

 

Na przykład, jeśli Google zawiesi Twoje konto Google Ads, ponieważ uważa, że metoda płatności, której używasz jest podejrzana, prawdopodobnie nie zawiesi Twojego Google Merchant Center. Jednak nie możesz używać produktów z Google Merchant Center w reklamach, dopóki nie naprawisz zawieszenia Google Ads.

 

Podobnie, jeśli Google zawiesi Twoje Google Merchant Center, ponieważ nie poprawiłeś zaległych problemów z danymi produktów, które przesyłasz, Google może nie zawiesić Twojego konta Google Ads i nadal możesz prowadzić kampanie w sieci wyszukiwania Google. Ale ponownie, nie możesz uruchomić kampanii Google Shopping lub Remarketingu Dynamicznego, dopóki Twoje Google Merchant Center nie zostanie odwieszone.

 

 

Czy mogę porozmawiać z zespołem ds. zasad Google?

 

Nie , nie możesz.

 

Google ma wiele zespołów ds. polityki zlokalizowanych na całym świecie, a między zespołami ds. polityki Google a reklamodawcami istnieje całkowita zapora, co oznacza, że nigdy nie będziesz mieć bezpośredniej interakcji z członkiem zespołu ds. polityki na temat swojego zawieszenia.

 

To dlatego, że Google chce uniknąć odpowiedzialności za umożliwienie reklamodawcom wpływania na członków zespołu ds. polityki lub wywierania na nich nacisku w sprawie ich decyzji.

 

Po złożeniu odwołania, jeśli masz wystarczająco dużo szczęścia, aby przejść przez czysto automatyczny system, będziesz korespondować z osobą z zespołu pomocy technicznej Google, która działa jako pośrednik między Tobą a zespołem ds. polityki Google.

 

Lub, jeśli pracujesz z Premier Google Partner, takim jak StubGroup, może mieć dedykowany zespół w Google, który wstawi się za Ciebie.

 


Więc, jesteś zawieszony przez Google... Co dalej?


Pierwszą reakcją, którą legalne firmy często mają, gdy dowiadują się, że Google zawiesił ich konta jest złożenie odwołania tak szybko, jak to możliwe.

 

Tego NIE powinieneś robić.


Zawieszenie Google to bardzo poważna sprawa. Widzieliśmy wiele scenariuszy, w których Google po prostu nie odwraca zawieszenia. I to wpływa nie tylko na swoją obecną stronę internetową/biznes, ale wszystkie firmy/konta, które chcesz później utworzyć, więc jest to KLUCZOWE, aby podejść do zawieszenia w sposób tak ostrożny, jak to możliwe.

 

Czego NIE robić kiedy Google zawiesza Twoje konto:

 

  • Nie spiesz się ze złożeniem odwołania 
  • Nie zakładaj, że nie naruszasz zasad Google 
  • Nie zakładaj nowego konta Google Ads lub Google Merchant Center 
  • Nie "krzycz" na Google w swoim pisemnym odwołaniu ani w żadnych ustnych rozmowach z działem pomocy technicznej Google 
  • Nie składaj wielu równoległych odwołań



Co ZROBIĆ, gdy Google zawiesi Twoje konto:

 

  1. Dokładnie zapoznaj się z każdą informacją o zawieszeniu udostępnioną przez Google (powiadomieniem e-mail, wszelkimi politykami, do których odsyła wiadomość e-mail, wszelkimi politykami, do których odsyła powiadomienie na Twoim koncie Google itp.)
  2. Dokładnie przeanalizuj swoją witrynę i swoje konta Google, aby zidentyfikować wszystko, co narusza zasady Google lub cokolwiek, co może sprawić, że algorytm Google lub nadgorliwy członek zespołu ds. polityki Google pomyśli, że naruszasz.
  3. Zdecyduj, czy chcesz złożyć odwołanie samodzielnie, czy skorzystać z usług partnera Google Premier, takiego jak StubGroup, aby złożył je w Twoim imieniu.
  4. Prześlij starannie opracowane, szczegółowe odwołanie, w którym wyjaśnisz, dlaczego uważasz, że Google mogło Cię zawiesić, oraz podaj szczegółowe wyjaśnienia dotyczące wszelkich zmian wprowadzonych w celu naprawienia problemu.

Co zrobić, gdy skończą Ci się opcje?

 

Często słyszę od reklamodawców, że czują się tak, jakby skończyły im się opcje i nie widzą przyszłości dla reklamowania swojej firmy w Google.

 

Będę szczery, czasami to prawda. Czasami Google po prostu nie odwróci swojej decyzji, a jest właścicielem swojej platformy i to on decyduje, kto z niej korzysta.

 

Ale widziałem też wiele sytuacji, w których reklamodawca przychodzi do nas jako ostatnia deska ratunku, z bardzo małą nadzieją, a my szokujemy ich, przywracając ich do sieci po tym, jak wszyscy inni zawiedli.

 

Nasze najlepsze szanse na sukces nie są ostatecznością, ale pierwszym miejscem, do którego zwracasz się po zawieszeniu, zanim złożysz odwołanie, założysz nowe konto lub zrobisz cokolwiek innego, co może zagrozić Twojej szansie na sukces.

 

Nie jestem w stanie powiedzieć, jak satysfakcjonujące jest usłyszeć dobrą wiadomość od Google, że konto zostało odwieszone, a następnie podzielić się tym z klientem.

 

Jeśli uderzasz głową w ścianę, a nawet lepiej, jeśli jeszcze nie odwołałeś się od zawieszenia, bo chcesz zrobić to we właściwy sposób,  skontaktuj się z zespołem StubGroup tak, abyśmy mogli omówić Twoją unikalną sytuację i zobaczyć, czy jesteśmy dobrze dopasowani.

 

Trudno jest opisać uczucie, które towarzyszy otwarciu skrzynki odbiorczej, w której znajduje się e-mail: "Twoje konto Google Ads zostało zawieszone".

 

google-account-suspended

 

Jeśli kiedykolwiek widziałeś ten e-mail LUB jeśli chcesz zrobić wszystko, aby zapobiec zawieszeniu twojego konta Google... ten artykuł jest dla Ciebie.

 

 

 

 

 

google-merchant-account-suspended

Written by John Horn

John Horn is a Managing Partner at StubGroup Advertising, a Premier Google Partner ranked in the top 1% of all Google Partners worldwide. He spends his days looking for ways to keep at the cutting edge of the digital advertising world, equipping the team at StubGroup to provide excellent service to clients, and speaking with businesses looking for an effective PPC management solution. And, of course, playing foosball.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas