Znaczenie eCommerce w przemyśle elektronicznym

Przegląd

 

Rok 2020 był burzliwym rokiem dla wielu branż. Jednak sektor eCommerce odnotował imponujący wzrost o 129% rok do roku (źródło: Forbes).

 

Branża elektroniczna już od dłuższego czasu przyciągała sprzedaż online, jeszcze zanim pandemia zmieniła nawyki zakupowe ludzi. Była jedną z największych branż w eCommerce w 2020 roku, wg eMarketer stanowiła 22% sprzedaży detalicznej w USA na rok 2020.

 

Przez cały 2020 rok konsumenci zwracali się do zakupów online przede wszystkim ze względu na zamykanie sklepów. Pojawia się również nowa tendencja wśród kupujących, która polega na tym, że są oni mniej skłonni do osobistego robienia zakupów, ponieważ nie czują się bezpiecznie w stacjonarnych sklepach, chcą uniknąć niepotrzebnych interakcji z innymi ludźmi. To idealny moment, aby wykorzystać sprzedaż elektroniki online.

 

Sprzedaż na urządzeniach mobilnych nadal rośnie, jednak wydawałoby się, że większe zakupy są nadal dokonywane na komputerach stacjonarnych. Widzimy, że dzieje się tak od dłuższego czasu:

 

 

desktop_dominating_value

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Co wziąć pod uwagę przy sprzedaży elektroniki online


Jest wiele rzeczy do rozważenia, nawet jeśli chodzi o sprzedaż elektroniki online. Przede wszystkim musisz dowiedzieć się, jaką elektronikę sprzedawać, przeprowadzić badania konsumenckie, zrozumieć konkurencję i opracować strukturę cenową, która odpowiednio odzwierciedla produkty i Twój biznes.

 

Musisz również wziąć pod uwagę:

  • Dropshipping a sprzedaż hurtowa: zamierzasz kupować produkty hurtowo i odsprzedawać, czy też szukasz dropshippingu? Dropshipping jest często uważany za bezpieczniejszy i wymaga mniejszych nakładów finansowych od samego początku. Jednak wraz ze wzrostem popytu w internecie i oczekiwaniem przez konsumentów, że ich produkty będą dostarczane szybko, czas dostawy może zniechęcać.
  • Logistyka: jak będziesz obsługiwać i wysyłać swoje produkty? Elektronika jest delikatna i wymaga ostrożniejszej usługi dostawy niż inne. Będziesz także musiał dowiedzieć się, jak obsługiwać zwroty.
  • Marketing: jak dotrzesz do idealnego klienta? Porozmawiamy o tym później.

 

Jakie rodzaje elektroniki sprzedawać online?

 

Elektronika użytkowa to zróżnicowany sektor oferujący do sprzedaży wiele różnych przedmiotów. Niektóre rodzaje elektroniki obejmują:

 

Gadżety: niewątpliwie jednym z najszybciej rozwijających się sektorów elektroniki są gadżety. Według Counterpointresearch sprzedaż smartfonów osiągnęła 4,43 miliona sztuk w 2019 roku. Jeśli trzymasz rękę na pulsie, może to być dobry sposób na wykorzystanie trendów elektronicznych. Jest jednak element ryzyka. Trendy mogą pojawiać się i znikać szybko, a czasami w ogóle nie odnoszą sukcesu - pamiętasz Google Glass?

 

Komputery: to sektor, który stał się częścią codzienności. 74% ludzi w Stanach Zjednoczonych posiada komputer (źródło: Statista). Należy jednak pamiętać, że przy zakupie komputerów konsumenci mają wiele możliwości. Aby to zadziałało, będziesz potrzebować dobrej strategii, wyróżniającej Cię na tle konkurencji.

 

Inteligentny dom: staje się coraz bardziej popularny i został uznany za trend na rok 2020. Technologia inteligentnego domu ma na celu ułatwienie i zwiększenie bezpieczeństwa ludzi. Popularne produkty obejmują dzwonek Ring, Amazon Alexa i Google Nest. Wygląda na to, że ten rodzaj technologii stale oferuje nowe produkty, aby klienci wracali.

 

Konsole do gier: od czasu covid Newzoo zmieniło swoje roczne prognozy dotyczące branży gier na 174,9 miliardów dolarów w 2020 roku. Sprzedaż gier jest ogromna i szybko się rozwijają. Jeśli uważnie obserwujesz trendy w grach, na konsolach można zarobić dużo pieniędzy. Na przykład PS5 (PlayStation) cieszyło się tak dużym popytem w Wielkiej Brytanii, że wielu konsumentów nie mogło go dostać przed świętami Bożego Narodzenia.

 

Dobrze jest wybrać swoją niszę i zdecydować, w jakim sektorze chciałbyś się znaleźć. Każdy z nich ma zalety. Aby dokonać najlepszego wyboru, należy rozważyć, jakie są koszty uruchomienia (i na co Cię stać), jak dobrze znasz tę część rynku i jak dobrze możesz dotrzeć do grupy docelowej w swojej niszy.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Najważniejsze wskazówki marketingowe dotyczące sprzedaży elektroniki online

 

Jeśli zdecydowałeś, że sprzedaż elektroniki jest właśnie dla Ciebie, zechcesz usprawnić swój marketing i znaleźć najskuteczniejsze sposoby na zwiększenie sprzedaży. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

 

Miej świadomość marki i designu

 

Na początku sprzedawcy detaliczni z niewielkim doświadczeniem lub bez doświadczenia będą mieli trudności ze zdenerwowaniem kupujących. Niestety, w branży elektronicznej roi się od oszustów. Dlatego ważne jest, aby budować swoją markę. Gdy zdobędziesz więcej doświadczenia, kupujący rozpoznają Twoją markę i postrzegają ją jako oznakę znajomości i bezpieczeństwa. Ważne jest również, aby upewnić się, że projekty i branding odzwierciedlają to, co sprzedajesz. Przy ogromnej konkurencji będziesz chciał wyróżnić się na tle konkurencji i ustawić swój sklep jako oczywiste miejsce do zakupu towarów.

 

Jeśli tworzysz własną stronę internetową, pamiętaj o budowaniu zaufania, dołączając wiele opinii, ocen sprzedawców i podkreślaj bezpieczeństwo procesu realizacji transakcji. Zdecydowanie zalecamy, aby mieć również certyfikat SSL.

 

Jeśli sprzedajesz w witrynie innej firmy, takiej jak Amazon lub eBay, upewnij się, że używasz swojej marki tam, gdzie to możliwe, wyświetlaj wiele referencji, korzyści i tak dalej, aby zbudować zaufanie wśród odbiorców.

 

Obecność w mediach społecznościowych

 

Obecność w mediach społecznościowych pomaga budować zaufanie odbiorców, a także daje możliwość zaprezentowania swoich produktów i zachęca użytkowników do ponownego zakupu. Może to pomóc w zwiększeniu sprzedaży, a także stałej ilości Twoich klientów.

 

Warto pomyśleć o tym, jak wykorzystać platformę, aby wyświetlić swoją elektronikę i jej możliwości. Krótko mówiąc, Instagram to platforma wykorzystująca głównie obrazy, bardzo skuteczna w przypadku produktów wizualnych. YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie i świetnie nadaje się do prezentowania filmów. Facebook doskonale nadaje się do aktualizacji i interakcji z klientami, co jest ważne w przypadku przedmiotów o wysokiej wartości, które wymagają dłuższego procesu rozważania. Istnieje wiele innych platform ze wspaniałymi funkcjami. Wybierając platformy, których chcesz używać lub na których chcesz się skupić, zastanów się, gdzie Twoi odbiorcy najprawdopodobniej będą „spędzać czas”.

 

Wspaniałym przykładem firmy, która robi to dobrze, jest GoPro. Mądrze korzystają ze swoich platform i prezentują cechy swoich produktów w ekscytujący wizualny sposób.

social_media_presence

 

Komunikuj się z kupującymi

 

Elektronika jest często długo rozważanym zakupem. Ze względu na wysoką wartość i większą złożoność techniczną bardzo niewiele osób kupuje impulsywnie. Sprzedawcy powinni pamiętać o wszystkich punktach typowego lejka sprzedażowego; świadomość, zainteresowanie, decyzja, działanie. Oznacza to, że osoby chcące dokonać zakupu będą musiały być świadome produktu, muszą zrozumieć, jak wpisuje się on w ich życie, muszą podjąć decyzję (czy ich na to stać, czy zmieści się w domu, jak często będą go używać itp.), a następnie zdecydować, gdzie dokonać zakupu. Wszystko, co sprzedawca może zrobić, aby pomóc klientowi przejść przez ten proces, może pomóc zwiększyć sprzedaż. Świetnym sposobem na to jest komunikacja z nimi.

 

Rzeczy, o których należy pomyśleć przy wdrożeniu w procesie marketingu i sprzedaży, obejmują funkcje czatu na żywo, wsparcie telefoniczne, e-maile (w tym biuletyny zachęcające klientów do ponownego zakupu) i media społecznościowe.

 

 

comunicate_with_your_shoppers

 

 

Konsumenci często korzystają z mediów społecznościowych, aby szybko skontaktować się z firmą. Funkcje platformy, takie jak Facebook Messenger, umożliwiły dotarcie do firm i uzyskanie od nich bardzo szybkiej odpowiedzi. W ten sam sposób, w jaki wykorzystano Twittera, oznaczając markę jako aktualizację statusu w celu uzyskania szybkiej odpowiedzi. Bardzo skuteczna może być rozmowa z klientami przed dokonaniem zakupu. Im bardziej reagujesz, tym bardziej budujesz zaufanie.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Optymalizacja wyników sprzedaży

 

Sprzedając elektronikę, ważne jest, aby wyróżniać się z tłumu, zapewniać doskonałą obsługę klienta i maksymalizować marże zysku tam, gdzie to możliwe. Oto kilka kwestii do rozważenia:

 

Na jakiej platformie powinieneś sprzedawać?

 

Jak być może już zauważyłeś, istnieje wiele platform, na których możesz sprzedawać, a każda z nich ma wiele zalet i wad. Tu jest kilka:

 

Amazon

 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nawet jeśli nie jesteś zaznajomiony ze sprzedażą na Amazon, możesz być znajomy z procesem kupowania na Amazon.

 

Zalety: ponad 197 milionów ludzi na całym świecie odwiedza Amazon. To znaczny napływ potencjalnych nabywców Twoich produktów. Ponadto istnieje opcja korzystania z FBA, która może znacznie ułatwić proces dostawy.

 

Wady: Z każdym zakupem wiąże się opłata za sprzedaż. Może to zepsuć marże zysku, co może być bardzo szkodliwe w przypadku sprzedaży elektroniki, która już ma niską marżę zysku. Istnieje również duża konkurencja, a wielu konsumentów podejmuje ostatczną decyzję w oparciu o cenę.

 

amazon

Twoja własna strona internetowa

 

Istnieje wiele platform, na których możesz stworzyć własny sklep. Jeśli szukasz uproszczonego sposobu tworzenia witryny, wybór platformy ze scentralizowanym CMS może to ułatwić. Platformy takie jak Wix i Shopify są często pierwszym punktem kontaktowym dla wielu sprzedawców detalicznych. Chociaż jest to łatwe, z technicznego punktu widzenia nie jesteś właścicielem witryny i może się okazać, że masz ograniczenia w zakresie układu i funkcji marketingowych.

 

Jeśli wolisz stworzyć witrynę bardziej spersonalizowaną, możesz skorzystać z platformy takiej jak Wordpress z wtyczką Woocommerce. Wadą tego rozwiązania jest to, że może być konieczne skorzystanie z pomocy programisty internetowego, aby zrobić to dobrze.

 

woocommerce

 

Zalety posiadania własnej witryny: w przeciwieństwie do innych platform, nie tracisz marży zysku na sprzedaż, płacąc platformie określony procent. Masz również większą elastyczność w zakresie układu i sposobu prezentacji przedmiotów.

 

Wady: koszty początkowe mogą być wysokie. Nauka zarządzania własną witryną może być czasochłonna, a przyciąganie ludzi do witryny polega wyłącznie na własnym marketingu.

 

eBay

 

Kolejny z głównych graczy w branży eCommerce. Serwis eBay istnieje od 25 lat i oferuje osobom fizycznym i firmom możliwość sprzedaży przedmiotów.

 

Zalety serwisu eBay: podobnie jak Amazon, istnieje duża liczba użytkowników i ugruntowane zaufanie do marki eBay. To sprawia, że ​​marketing jest trochę łatwiejszy i możesz szybko sprzedać swoje przedmioty po ich wystawieniu.

 

Wady: Ponownie istnieje opłata od sprzedawcy, co oznacza, że ​​możesz wydawać swoją marżę zysku przy każdej sprzedaży. eBay jest również pełen osób sprzedających używane produkty, co oznacza, że ​​będziesz musiał ciężko pracować, aby udowodnić wartość dodaną kupowania nowych po wyższych kosztach.

 

Jak widać powyżej, każda platforma ma swoje wady i zalety i nie ma dobrych ani złych rozwiązań. Musisz wybrać to, co jest najlepsze dla Ciebie i Twojej firmy.

 

Kanały i optymalizacja pod kątem sprzedaży

 

W przypadku sprzedaży czegokolwiek online niezbędny jest w pełni zoptymalizowany kanał. Plik danych to po prostu spis wszystkich Twoich produktów z kluczowymi szczegółami na temat każdego produktu, ich dostępności i nie tylko.

 

Dobrej jakości plik danych oznacza, że ​​nie musisz ręcznie aktualizować swoich ofert, a dzięki numerom magazynowym rzadziej będziesz reklamować produkt, którego nie masz na stanie. Dobrze zoptymalizowany kanał powinien również pomóc w dotarciu do bardziej odpowiednich klientów i zwiększeniu sprzedaży.

 

Oto kilka szybkich wskazówek dotyczących optymalizacji kanału:

  • Używaj dobrej jakości zdjęć, które dobrze prezentują Twoje produkty. Jeśli to możliwe, spróbuj skorzystać z usług fotografa, aby stworzyć wyjątkowe zdjęcia, które pomogą Ci wyróżnić się z tłumu - zwłaszcza jeśli korzystasz z dropshippingu.
  • Zoptymalizuj swoje tytuły, uwzględniając główne atrybuty i nazwy przedmiotów, których szukają ludzie. Pamiętaj, aby dołączyć; Marka + numer modelu + rozmiar + typ produktu + styl ekranu (jeśli dotyczy) + kolor. Nie ulegaj pokusie umieszczania fraz, takich jak „Najlepszy sprzedawca numer 1”. Chcesz, żeby opis pokazywal to, czego szuka klient.
  • Zoptymalizuj swoje opisy. Uwzględnij łatwe do odczytania nagłówki i wyjaśniaj cechy produktów. Tam, gdzie to możliwe, używaj wypunktowań i uporządkuj opis w sposób, który jest łatwy do przeczytania.
  • Tam, gdzie to możliwe, staraj się uwzględniać metody płatności, które są powszechnie uznawane, buduje to zaufanie i znacznie ułatwia proces płatności.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Podsumowując

 

Branża elektroniczna jest ekscytująca i oferuje klientom wiele nowych produktów. Z każdym rokiem rośnie i coraz więcej osób korzysta z internetu w poszukiwaniu ofert elektronicznych.

 

Przy wysokim poziomie konkurencji ważne jest, aby proces zakupu był prosty, godny zaufania i zapewniał wysokiej jakości obsługę klienta. Marże zysku są niższe, ale biorąc pod uwagę wartość elektroniki, można zarobić.

 

Powrót na górę strony

 

Branża elektroniki użytkowej jest jedną z najszybciej rozwijających się i wysoce innowacyjnych branż. Główni producenci elektroniki regularnie tworzą kolejne produkty elektroniczne, za każdym razem tworząc produkty bardziej przyjazne dla użytkownika i bardziej zaawansowe technologicznie.

 

W 2020 roku na elektronikę użytkową wydane zostało 23 miliardy funtów - przemysł elektroniczny odgrywa ogromną rolę w sektorze e-commerce, a 43% tych zakupów jest dokonywanych online.

 

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o elektronice w sektorze eCommerce oraz o tym, jak jako sprzedawca możesz wykorzystać tę branżę.

 

electronics

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas