DataFeedWatch Blog

Nowość: Dynamiczne reklamy na Facebooku do sprzedaży detalicznej. Oto co musisz wiedzieć

Autor: Olga Wojas | 2019-12-10 07:19:05

Jeśli zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż w sklepie, Facebook może mieć na to odpowiedź. Dynamiczne Reklamy na Facebooku dla sprzedaży detalicznej pozwalają na targetowanie według konkretnej lokalizacji - wyświetlanie reklam specyficznych dla lokalizacji użytkownika. 

Aby zrozumieć, jak Dynamiczne Reklamy dla sprzedaży detalicznej mogą zwiększyć sprzedaż offline, musimy spojrzeć na to, w jaki sposób różnią się od normalnych dynamicznych reklam na Facebooku, jak je ustawić i jakie są najlepsze praktyki.

Dynamiczne Reklamy na Facebooku dla sprzedaży detalicznej: Jak to się zaczęło

W zeszłym roku Facebook ogłosił, że będzie rozszerzał możliwości swoich reklam PPC dla sprzedawców detalicznych. W tym celu wprowadzili kolejne funkcje mające na celu pomoc firmom posiadającym fizyczną lokalizację. Doszło do tego, po tym jak rozpoznał, że 49% zakupów w sklepie, zależy od interakcji cyfrowych - większość z nich odbywa się za pośrednictwem telefonu.

Dla użytkownika wygląda to mniej więcej tak:

 

 

Ci obeznani z Zakupami Google mogą zauważyć podobieństwa pomiędzy Lokalnym spisem reklam a Dynamicznymi reklamami na Facebooku dla sprzedaży detalicznej. Obie platformy oferują reklamy produktów, które zostaną pokazane użytkownikom w obrębie ich lokalnego obszaru i zaoferuje im dalsze informacje zarówno o produkcie, jak i o najbliższym sklepie.

 

Jak to działa i czym się to różni od normalnych dynamicznych reklam

A więc co się zmieniło i czym się to różni od normalnych dynamicznych reklam produktów? Oto jak działają kampanie Odwiedzin w sklepie:

  • Dynamiczne reklamy na Facebooku oferują targetowanie w oparciu o zachowanie użytkownika w sieci i jego zainteresowania. Dynamiczne reklamy dla sprzedaży detalicznej wprowadził warstwowanie tego z informacjami z fizycznego sklepu. 
  • Kampanie odwiedzin w sklepie kierują użytkowników bezpośrednio do fizycznego sklepu, w którym produkt jest sprzedawany.
  • Dostarcza również informacje takie jak dostępność produktów, cena i oferty specjalne.
  • Aby jeszcze bardziej usprawnić proces uruchamiania i doświadczenia użytkowników, sprzedawcy detaliczni są również w stanie dotrzeć do użytkowników na podstawie ich prawdopodobieństwa zrobienia zakupów w sklepie. To nie tylko pomaga detalistom dotrzeć do nowych odbiorców, ale także utrzymuje trafność reklam, które pokazują użytkownikom.

Jak ustawić swoje lokalizacje na Facebooku

Na początku, będziesz musiał ustawić Lokalizacje na Facebooku. Jest to niezwykle ważne, ponieważ pozwala na połączenie i zarządzanie firmą we wszystkich lokalizacjach w jednym menedżerze biznesowym. 

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

Zażądaj lokalizacji: To tutaj możesz uzyskać dostęp do każdej z lokalizacji i pozwolić Facebookowi zestawiać i tworzyć strony dla swojej firmy. Aby uzyskać dalszą pomoc, możesz przejść na stronę pomocy dotyczącej żądania lokalizacji .

 

 

Dodaj ją za pomocą Business Manager: Prawdopodobnie lepszym sposobem na dodanie lokalizacji jest dodanie jej ręcznie za pomocą Business Manager. Można to zrobić przechodząc do ‘lokalizacji biznesowych’ – naciśnij dodaj lokalizację, wybierz obecną stronę lub wybierz ‘dodaj nową stronę’ i śledź proces tworzenia nowej strony.

Kiedy wybierzesz te kroki, będziesz musiał połączyć swoje strony z lokalizacją ze ‘Stroną Główną’. 

 

Stwórz kampanię Odwiedzin w sklepie

Teraz gdy masz swój Business Manager i ustawioną lokalizację, możesz rozpocząć proces tworzenia reklam określonych dla Twojej strony lokalizacji.

 



  1. Stwórz kampanię Odwiedzin w sklepie, wybierając ‘Odwiedziny w sklepie’ z listy zadań marketingowych.
  2. Na kolejnej stronie, będziesz miał możliwość wyboru lokalizacji biznesowych, dla których chcesz uruchomić swoje reklamy. Twoje reklamy będą automatycznie celować w określony zasięg, który dociera do 50 000 osób, jednak zasięg ten może zostać zmniejszony lub zwiększony.
  3. Kontynuuj proces tworzenia reklam w sposób, w jaki zazwyczaj tworzyłbyś reklamy na Facebooku, w tym warstwowanie z targetowaniem i tworzenie pojedynczych obrazów, wideo lub kreacji karuzelowych oraz kolejnych tekstów.
  4. Jeśli chodzi o sprawozdanie, tak jak w przypadku każdej innej kampanii na Facebooku, przejdź do Advert Manager, gdzie znajdziesz główne statystyki dotyczące kampanii. Te statystyki mogą zostać podzielone według lokalizacji i wtedy będziesz w stanie zobaczyć małe bonusy, takie jak wizyta w sklepie i podział demograficzny, gdyby nastąpiło ponad 100 wizyt Twojego sklepu.

Reklamy dynamiczne na Facebooku dla najlepszych praktyk detalicznych

A więc teraz posiadasz ustawioną kampanię Odwiedzin w sklepie i jesteś gotowy przyciągnąć więcej klientów do swojego sklepu, istnieje wiele dobrych praktyk, o których należy pamiętać, aby jak najlepiej wykorzystać te reklamy.

Skorzystaj z możliwości dodania karty mapy: Jest to możliwe tylko wtedy, gdy używasz reklam karuzelowych. W ten sposób mapa zostanie umieszczona w jednej z sekcji karuzeli, która zaktualizuje jej lokalizację, aby pokazać lokalizację sklepu najbliżej użytkownika Facebooka.

 

 

Dynamiczny przycisk wezwania do działania: W tym celu wykorzystane zostanie wezwanie do podjęcia działań istotnych dla każdej lokalizacji. Dodatkowe wezwanie do podjęcia działań obejmuje ‘Znajdź trasę’ dostępne tylko w przypadku prowadzenia kampanii wizyt w sklepie.

Postępuj zgodnie z zaleceniami Facebooka dotyczącymi wyglądu: Podczas gdy Facebook stał się ostatnio nieco bardziej łagodny pod względem wymagań dotyczących wizerunku, nadal najlepiej jest stosować się do ich zaleceń. Na przykład, Twoja kampania może być pokazywana rzadziej, gdy używasz zbyt dużej ilości tekstu na zdjęciu.

Może to spowodować, że konkurencja będzie pokazywana częściej lub zaszkodzi to Twojemu biznesowi ze względu na dostępne, które nie reprezentują Ciebie tak dobrze, jak powinny. 

 

Testy skuteczności: Prawdopodobnie masz już dość słuchania o tym, ale zawsze warto przeprowadzić test skuteczności, aby sprawdzić, czy reklama może zostać ulepszona. Wypróbuj różne teksty reklamowe, ostateczne adresy URL, różne obrazy i tak dalej. Ponadto, regularna zmiana ogłoszeń (co około 2 tygodnie) utrzymuje je jako nowe i ekscytujące, jeśli pokazujesz reklamę więcej niż raz tej samej osobie.

Ograniczenie częstotliwości: Podobnie jak w przypadku każdej innej kampanii PPC na wszystkich platformach, warto zastanowić się nad limitem częstotliwości. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której marka spotyka się ze spamem lub marnotrawstwem pieniędzy, pokazując reklamy tej samej osobie, w krótkim okresie czasu, szczególnie jeśli stawiasz na model CPM.

 

Wniosek

Jeśli chodzi o podjęcie decyzji, czy powinieneś używać dynamicznych reklam na Facebooku do napędzania sprzedaży, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest wypróbowanie ich. Zostały one zaprojektowany tak, aby połączyć poziom interaktywności online przed zakupem produktu z faktycznym procesem zakupu w sklepie. Jeśli posiadasz wiele miejsc, w których można znaleźć tradycyjne lokalizacje, okazać się to dla Ciebie przełomem. 

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym i uznałeś ten post za użyteczny, prawdopodobnie uznasz nasz eBook Jak zwiększyć ROI swoich reklam produktów na Facebooku za użyteczny. Pobierz go i dowiedz się, jak udoskonalić Dynamiczne kampanie reklamowe produktów na Facebooku.