Amazon wciąż kładzie nacisk reklamę. W 2019 roku zarobił prawie 10 miliardów dolarów na przychodach z reklam. To powód, dla którego w 2021 roku powineneś skupić się na swoich reklamach na Amazonie.
Raport z 2020 roku na temat Amazona ujawnia, że 73% badanych marek reklamuje się na Amazonie. Ponadto, 83% doświadcza 4x zwrotów z Amazon Advertising.
Oto 5 kluczowych trendów reklamowych Amazon, na które należy zwrócić uwagę w 2021 roku.
Im wyżej jesteś w wynikach wyszukiwania, tym więcej możesz sprzedać. Stwórz ekspozycję za pomocą solidnej strategii Amazon SEO. Oznacza to optymalizację listy produktów z ukierunkowanymi słowami kluczowymi.
W terminach wyszukiwania Amazon znajdziesz słowa kluczowe, których ludzie używają, aby znaleźć Twój produkt. Przeanalizuj również słowa kluczowe swoich konkurentów, aby wybrać najbardziej odpowiednie terminy dla Ciebie. Skup się na:
Uwzględnij najbardziej istotne z punktu widzenia wyszukiwania słowa kluczowe w tytule, na końcu i w punktach. Właściwe słowa kluczowe podniosą Twoją pozycję w wyszukiwarkach.
Należy również zadbać o te kluczowe cechy w optymalizacji listy produktów:
Optymalizacja SEO i list produktowych doprowadzi Cię na szczyt wyników wyszukiwania. Ponadto, powie Ci, co motywuje Twoich klientów docelowych do zakupu Twoich produktów.
Twój raport Amazon Search Terms może zawierać niektóre numery ASIN lub kategorie produktów. Jeśli tak jest, to powinieneś skupić się na tworzeniu kampanii targetowanych na produkty i kategorie.
Standardowe Numery Identyfikacyjne Amazon, lub ASIN, są unikalnymi identyfikatorami dla Twoich produktów.
Podczas gdy większość kupujących opiera się na słowach kluczowych i wyszukiwanych hasłach, inni używają ASIN, aby znaleźć potrzebne im produkty.
Załóżmy, że odkryłeś, że otrzymujesz wiele zamówień z różnych ASIN. Jaki jest Twój następny krok?
Targetowanie ASIN może zapewnić, że reklamy Twoich produktów będą uruchamiane, gdy kupujący spojrzą na te konkretne przedmioty.
Możesz również wybrać konkretne kategorie lub podkategorie, aby reklamować kilka produktów.
Jeśli sprzedajesz instrumenty muzyczne, możesz wyróżnić trzy podobne produkty na jednej reklamie. Na przykład trzy gitary o różnych cechach i cenach.
Każdą kategorię można zawęzić według przedziału cenowego, marki, ocen lub wysyłki. Pozwoli to Twojej grupie docelowej na znalezienie produktów w jednym wygodnym miejscu.
Możesz utworzyć dodatkowe grupy reklam w ramach kampanii Amazon. Mogą one koncentrować się na słowach kluczowych lub punktach cenowych.
Punkty cenowe grup reklam działają najlepiej dla przedmiotów, które występują w wielu wariantach lub rozmiarach. Pozwolą Ci one mieć większą kontrolę nad ofertami i ACOS niż prawie każdy inny układ kampanii.
Załóżmy, że chcesz zwiększyć sprzedaż w kampanii targetowania kategorii. Możesz zawrzeć swoje bardziej istotne słowa kluczowe w ramach grupy reklam produktowych.
W ten sposób przedmiot pojawi się przy większej ilości wyszukiwań i wygeneruje większą sprzedaż.
Z czasem odkryjesz nowe, istotne dla Twojego biznesu słowa kluczowe. Dodaj te nowe terminy do pozostałych trzech grup reklam w ramach kampanii. Teraz możesz uzyskać jeszcze lepsze wyniki wyszukiwania.
Budowanie świadomości marki pomaga w generowaniu sprzedaży. Jednym z najlepszych sposobów na zbudowanie go na Amazon jest sponsorowanie kampanii.
Są to reklamy typu koszt za kliknięcie (CPC), które pojawiają się w wynikach zakupowych i na stronach produktów. Promują one indywidualne listy produktów, dzięki czemu klienci mogą odkryć i kupić Twoje produkty.
Kampanie produktów sponsorowanych są świetne dla początkujących użytkowników Amazon. Reklamy są tworzone i targetowane automatycznie, aby dotrzeć do klientów poszukujących podobnych produktów.
Sponsorowanie produktów jest również świetnym sposobem na pozbycie się nadmiaru zapasów, zaprezentowanie najlepiej sprzedającego się produktu lub promowanie produktów sezonowych.
Są to samoobsługowe wyświetlane reklamy, które pozwalają zaangażować kupujących w całą podróż zakupową, na i poza Amazonem.
Wyświetlenia sponsorowane mają szeroki zakres. Pojawiają się one na stronie głównej Amazon, stronach szczegółowych produktów, stronach wyników wyszukiwania oraz na stronach internetowych innych firm.
To rozwiązanie zwiększa Twoją widoczność w sieci. Możesz budować świadomość marki lub reklamować swój kompletny katalog produktów na wielu kanałach, w tym samym czasie.
Użyj go do funkcji niestandardowego nagłówka i wielu produktów na reklamach CPC. Marki sponsorowane pojawiają się w odpowiednich wynikach zakupowych, aby budować świadomość marki wśród kupujących.
Kampania marek sponsorowanych podkreśla wyjątkowość Twojej marki i oferty trzech produktów. W ten sposób dajesz klientom szansę na znalezienie dodatkowych produktów w Twoim portfolio.
Dodatkowo kampania zawiera metryki "nowości marki", aby przejrzeć całkowitą liczbę pierwszych klientów lub pierwszą sprzedaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
HubSpot w swoim raporcie dotyczącym wideo marketingu twierdzi, że 68% konsumentów woli poznawać nowe produkty poprzez wideo. Amazon skorzystał z tej możliwości dzięki reklamom Amazon Video.
Każdy film może trwać od 6 do 45 sekund. Reklamy są ukierunkowane na słowa kluczowe, koszt za kliknięcie i łączą klientów bezpośrednio do szczegółowej strony produktu.
Na stronie Amazon Ads znajdują się wskazówki dla sprzedawców, jak tworzyć skuteczne reklamy wideo. Na przykład:
Dodaj tekst ekranowy do filmów wideo, które wykorzystują lektora w celu przekazania wiadomości o produkcie
Teksty powinny być wyświetlane w kolorze białym, na wierzchu czarnego obramowania ustawionego na 80% nieprzezroczystości
Akceptowane formaty plików to .MP4 i .MOV
W tej chwili reklamy wideo są dostępne tylko poprzez aplikację Amazon. Jednak już niedługo zostaną one rozszerzone na strony desktopowe i mobilne.
Reklama na Amazonie jest jednym z najlepszych sposobów, aby napędzać przychody. Nie powinieneś jednak skupiać wszystkich swoich wysiłków marketingowych w tym miejscu.
Pamiętaj o podstawach sprzedaży Amazon, aby uplasować się wysoko w wyszukiwaniach klientów:
Określ, które z Twoich reklam są najlepszej jakości według algorytmu Amazon. W tym celu należy przeanalizować następujące metryki:
Zwracaj uwagę na wydajność i trafność swoich reklam. Amazon priorytetowo traktuje reklamy, które konwertują, ponieważ są to reklamy, które klienci uznają za przydatne.
Otrzymanie odznak powinno być jednym z Twoich głównych celów sprzedaży na Amazonie. Istnieją trzy główne odznaki, które pojawiają się w lewym górnym rogu strony szczegółów produktu:
Odznaki Amazon wskazują na produkty z pozytywnymi ocenami, wysoką sprzedażą i uczciwymi cenami. Zdobycie ich zwiększy konwersję klientów i sprzedaż na Amazon.
Jeśli oferujesz świetne produkty z szybką wysyłką i wsparciem, zadowoleni nabywcy będą chętnie polecać Twoją firmę. Zdobądź uznanie klientów dzięki tym trzem korzyściom:
Dbałość o klienta jest drogą do świetnych ocen w serwisie Amazon. Niech kupujący wiedzą, że jesteś wart ich zaufania.
Wykorzystaj powyższe pomysły, aby zaplanować udaną strategię Amazon Ads. Badaj, analizuj, testuj, poprawiaj i monitoruj, aby wymyślić najlepszą kampanię reklamową dla Ciebie.
Amazon jest niezrównaną maszyną reklamową. Pokazuje Twoje produkty ludziom, którzy są gotowi do zakupu, a każda sprzedaż wiąże się z twardymi danymi na temat trendów kupujących.
Dlatego reklama na Amazon jest jednym z najlepszych sposobów dla Twojej firmy, aby poprawić swoją sprzedaż i budować swoją markę w 2021 roku.