Aktualizacje Amazon i eBay dla sprzedawców detalicznych - I kwartał 2020 r

    amazon-ebay-updates

     

    Ponieważ rynek wciąż się dostosowuje i rozwija, ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami. Staje się to teraz szczególnie ważne ze względu na obecną pandemię COVID-19. Rynki musiały dostosować się szybciej niż zwykle. 

     

    Jakie więc główne zmiany zaobserwowaliśmy na rynku w pierwszym kwartale 2020 roku? Jak dostosowali się sprzedawcy do radzenia sobie z napływem zamówień w krótkim okresie?

     

     

    Spis treści:

     

    Aktualizacje Amazon

    Zwiększenie progu IPI dla limitów pamięci

    Tymczasowa pauza operacji usuwania

    Przedłużony okres zwrotu

    Dane dotyczące zaangażowania wideo produktu w Centrali sprzedawcy

    Wstrzymane zawieszenia konta w celu realizacji zamówienia

    Aktualizacje na eBayu

    Nowe kategorie

    Zdjęcie tła usunięte

    Nowe funkcje Terapeak

    Udoskonalenia w sekcji ofert dla kupujących

    Podsumowanie


    Aktualizacje Amazon

     

    Podobnie jak większość sklepów w pierwszym kwartale, głównym celem Amazon wydaje się jak największa wydajność podczas COVID-19. Ma to na celu wspieranie drobnych sprzedawców poprzez zniesienie ograniczeń. Amazon zachęca do korzystania z eCommerce, oferując nabywcom podobnie złagodzone ograniczenia.

     

     

    Zwiększenie progu IPI dla limitów pamięci

     

    IPI (Indeks wydajności zasobów) to sposób, w jaki Amazon mierzy zdolność sprzedawcy do efektywnego zarządzania zapasami. Sprzedawcy otrzymują wynik od 1 do 1000. Z powodu wybuchu pandemii koronawirusa Amazon zwiększył swój próg IPI dla limitów pamięci do 400.

     

    Wcześniej próg wynosił 350. Dla sprzedawców wynik poniżej progu oznacza, że ​​pojemność magazynu będzie ograniczona przez Amazon. Podwyższenie progu może doprowadzić do ograniczenia liczby miejsc dla większej liczby sprzedawców.

     

    Uważa się, że Amazon wprowadził tę zmianę zasad, aby platforma sprzedaży była jak najbardziej uczciwa. Wraz z nagłym napływem i wzrostem liczby osób kupujących przez Internet zmiana została wprowadzona w celu utrzymania równowagi.

     

    Jeśli chcesz zwiększyć próg, aby zapewnić nieograniczone miejsce do przechowywania, najlepiej śledzić swoje dane. Upewnij się, że masz wystarczającą ilość zapasów, ale nie nadwyżkę, jednocześnie skutecznie organizując zwroty.



    Tymczasowa pauza operacji usuwania

     

    Aby zmaksymalizować zdolność Amazon do dostarczania niezbędnych artykułów gospodarstwa domowego i środków medycznych, operacje usuwania (usunięcie przedmiotów z zapasów sprzedawcy) zostały tymczasowo wstrzymane. W związku z tym zniesiono opłaty za długoterminowe przechowywanie dla następujących krajów:

     

    Stany Zjednoczone

    Wielka Brytania

    Niemcy

    Francja

    Włochy

    Hiszpania

    Polska

    Republika Czeska

     


    Przedłużony okres zwrotu

     

    Amazon przedłużył także tymczasowo okres zwrotu. Dotyczy to wyłącznie zamówień złożonych na Amazon.com i nie dotyczy wszystkich produktów. Dlatego powinieneś sam sprawdzić zasady Amazon.

     

    Większość produktów zamówionych od Amazon lub od partnerów sprzedających między 1 marca 2020 r. a 30 kwietnia 2020 r. Można zwrócić do 31 maja.

     

    W przypadku przedmiotów zakupionych po 30 kwietnia 2020 r. obowiązuje normalny okres zwrotu, który zwykle wynosi 30 dni od daty otrzymania przesyłki.

     


    Dane dotyczące wideo w Centrali sprzedawcy

     

    Wskaźniki wideo są teraz widoczne w zarządzaniu wideo, co oznacza wielką szansę dla reklamodawców.

     

    Konfigurowanie reklam wideo Amazon wymaga współpracy z ekspertem Amazon Advertising. Jeśli masz już konto reklamowe w Amazon, powinieneś skontaktować się bezpośrednio z ekspertem przypisanym to Twojego konta.

     

    amazon-ogladalnosc-video
    źródło: tinuiti

     

     

    Teraz możesz zobaczyć, w jaki sposób filmy przesłane za pomocą zasobów reklamowych (sekcja Przesyłanie i zarządzanie filmami) wpływają na zaangażowanie widzów. Konieczne jest śledzenie wyświetleń i danych o zaangażowaniu oraz tworzenie treści, które mogą zwiększyć sprzedaż.

     

    Filmy wideo mogą zawierać szczegóły produktu, referencje klientów, informacje o marce i wiele innych. Amazon zaleca zachowanie długości filmu około 15 sekund w celu uzyskania maksymalnego efektu i połączenie wideo z innymi rodzajami reklam. Aby uzyskać lepsze wyniki, sprzedawcy mogą łączyć reklamy wideo z reklamami displayowymi, reklamami sponsorowanymi itp.

     


    Wstrzymane zawieszenia konta w celu realizacji zamówienia

     

    Ze względu na problemy wielu firm powodowane przez koronawirusa Amazon wstrzymał zawieszanie kont w celu realizacji zamówień.

     

    Oznacza to, że firmy, które muszą anulować wiele zamówień lub wysyłają je z opóźnieniem, nie są karane. Zmiany są aktywne od 20 marca.

     

    Amazon przestał przyjmować większość przesyłek przychodzących od sprzedawców, aby mógł skupić się na zaspokajaniu zapotrzebowania na towary o wysokim popycie, takie jak artykuły medyczne i artykuły gospodarstwa domowego. Ponadto od 15 marca Amazon wstrzymał także zawieszanie kont z powodu wysokiego wskaźnika defektów zamówień.

     

     

    Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.

     


    Aktualizacje na eBayu

     

    Dzięki aktualizacjom w pierwszym kwartale eBay skoncentrował się głównie na zmniejszeniu wpływu koronawirusa, mając na celu dobro klientów i sprzedawców. Z drugiej strony sprzedawcy mogą stwierdzić, że zaostrzono niektóre ograniczenia, aby zapewnić szybkie rozwiązanie problemów.

     

    Zmiany te nie powinny jednak wpływać na sprzedaż. W przeciwieństwie do Amazon, eBay wprowadził także kilka zmian niezwiązanych z koronawirusem. Wiele z tych zmian ma na celu uczynienie interfejsu bardziej przyjaznym dla sprzedawców, a jednocześnie zwiększenie dostępności danych.

     

     

    eBay wprowadził wiele zmian tej wiosny. Oto niektóre z najważniejszych:


     

    Nowe kategorie

     

    Wprowadzono 4 nowe kategorie, aby kupujący mogli łatwiej znajdować przedmioty. Są to biznes i przemysł, zegarki, dom i ogród oraz artykuły sportowe.

     

    Kategorie te zostały wprowadzone na początku maja i są dostępne w zwykłym rozwijanym polu kategorii (używanym przy wystawianiu produktu na sprzedaż). Kategorie to nowe opcje wyboru.

     

    Sprzedawcy, którzy wcześniej sprzedawali przedmioty w różnych, szerszych kategoriach, mogą zmienić kategorie lub nie. Jeśli chcesz zmienić kategorię w DataFeedWatch, możesz to zrobić na karcie kategorii.

     

    katerorie-ebay


     

    Usunięcie tła ze zdjęć produktu

     

    60% klientów cyfrowych w USA stwierdziło, że podczas zakupów online musiało widzieć średnio trzy lub cztery obrazy, podczas gdy 83% ankietowanych użytkowników smartfonów w USA stwierdziło, że zdjęcia i obrazy produktów są „bardzo”  ważne przy podejmowaniu wyboru.

     

    Usunięcie tła stanowi dla sprzedawców doskonałą okazję do zaprezentowania swoich produktów jako centrum reklamy. Ta zmiana podkreśla próbę rozwiązania przez eBay problemu przesyłania zdjęć niskiej jakości, które często zniechęcają potencjalnych nabywców. Optymalizacja zdjęć w serwisie eBay będzie teraz wyglądać podobnie do Zakupów Google.

     

    Tła ze zdjęć zostaną teraz zmienione na białe. Przed dodaniem tej funkcji tła były niespójne. Wymagano od sprzedawcy, aby samemu usunął tło, aby uzyskać najlepsze wyniki. Zmiana tła jest wykonywana automatycznie dla każdego zdjęcia i nie jest opcjonalna.


     

    Nowe funkcje Terapeak

     

    Terapeak to ekskluzywne narzędzie na eBaya, które gromadzi i wykorzystuje dane dotyczące podaży, popytu i cen. Dzięki Terapeak możesz dostrzec wzorce w danych i rozpoznać, co robią konkurenci. 

     

    Funkcje Terapeak można znaleźć na karcie badań w centrum sprzedawcy. Funkcje są dostępne dla wszystkich użytkowników w pakiecie podstawowym lub rozszerzonym.

     

    Najnowsze funkcje Terapeak na eBayu to:

     

    • Łatwiejsza kategoryzacja (wyświetl tylko transakcje, które wystąpiły w określonej kategorii w serwisie eBay)
    • Analiza danych (takich jak trendy rynkowe, udziały i sprzedaż)
    • Składnik wyprzedzający (zaleca kategorie na podstawie częstych wyszukiwań sprzedawców)

     

    Od marca inne nowe funkcje Terapeak obejmują komponent typu wyprzedzenie, wizualizacje danych i raport z listą wszystkich aktywnych list.


     

    Udoskonalenia w sekcji ofert dla kupujących

     

    Funkcja „Oferta dla kupujących” na rzecz interakcji z kupującymi, którzy wykazują zainteresowanie, ale jeszcze nie sfinalizowali transakcji. Możesz teraz oferować swoje produkty „obserwatorom” po obniżonej cenie, a nawet negocjować z nimi.

     

    Według serwisu eBay około 30% więcej obserwatorów zamienia się w kupujących, gdy otrzymują ofertę od sprzedawcy.

     

    Wcześniej z ofertą można było dotrzeć tylko do 10 kupujących jednocześnie. To zostało teraz zaktualizowane do 40 kupujących.

     

    Aby zainicjować proces negocjacji z zainteresowanymi, wystarczy wysłać obserwatorom kontrofertę. Maksymalna liczba negocjacji na potencjalnego nabywcę wynosi 5.

     

     

    Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.


    Podsumowanie

     

    Wyrozumiałość i skuteczność to nieoczekiwane oblicze eCommerce. Ze względu na ciągle zmieniającą się sytuację w pierwszym kwartale wiele zmian rynkowych miała na celu rozwiązanie problemów z dostawą i łańcuchem dostaw.

     

    Pomaganie małym firmom we własnych problemach z dostawami stało się również koniecznością. I bez oznak rezygnacji z handlu elektronicznego sklepy będą musiały nadal dostosowywać swoje procesy do drugiego kwartału.

     

     

    Powrót na górę strony


    New Call-to-action